Kuka hyötyy kun ilmailualan unioni lakkoilee kiusallaan ?
Kenen etu on jos meillä on vastakkain asettelua ?
Entäs onko joku vihamielinen valtiollinen taho jonka päämääränä on aiheuttaa
Suomelle tärkeään Finnairiin pahat taloudelliset kuprut sillä yhtiö itse kertoi että kuukaudessa syntyy KYMMENEN MILJOONAN tappio vain sen tähden kun lakkoillaan.
Itse vastaisin asettamaani kysymykseen että kyseessä on venäjän masinoima operaatio !
Vai onko muilla muita tahoja jotka kykenisivät ohjailemaan ammattiliittoa ja jolla olisi
kokemusta myös muissa maissa tehdyistä sabotaaseista yhteiskunnalle tärkeisiin kohteisiin ?
Kenen eduksi IAU pelaa
31
501
Vastaukset
- Anonyymi
Justiinsa niin . Kyllä työnantaja on isäntä ja työntekijä on renki .
- Anonyymi
IAU on perseestä. Työnantajan, tässä tapauksessa Finnairin vahingoittaminen näkyy jälkeenpäin suoraan IAU:n edustamien työntekijöiden työsuhteissa. Tulee leikkauksia, lomautuksia ja irtisanomisia.
Lakoista ei ole mitään hyötyä. Työnantajan vahingoittaminen on järjestöntä. Ammattiliitot good-bye. YTK:sta saa ansiosidonnaisturvan 100 eurolla vuodessa. Miksi maksaa liitoille 400 euroa vuodessa tai enemmän?
Huuhaa huuhaa. - Anonyymi
Oletteko nähneet mediassa ilmailualan unionin johtohenkilöitä selittämässä kansalaisille miksi loma tai työmatkalaisten matkasuunnitelmat kariutuvat ?
Minä en ole.
On se mallillaan kun hirven salakaadosta saat tuhansien eurojen sakot mutta aiheuttamalla tuhansien lentomatkustajien matkoihin peruutuksia tai viivästymisiä sekä eräälle huoltovarmuuden kannalta tärkeimmälle yhtiölle (Finnair) miljoona tappiot et saa minkäänlaista tuomiota !!
Ihmettelettekö muutkin tätä asiaa ? - Anonyymi
Siellä onkin selkärankaa lakkoilla eikä rikkuroida.
- Anonyymi
IAU on nolla.
- Anonyymi
Nolla tai miinus yksi, mutta pistääpäs vaan Finnairin polvilleen komeasti.
- Anonyymi
Venäjän käsikassara IAU aiheutti eilen noin kahdeksankymmenen lennon peruuntumisen ilman aseellista suorituskykyä !
Montako maata löytyy jossa venäjällä on samanlaiset vaikutusmahdollisuudet ilman yhtään ammuttua laukausta ?
- Anonyymi
IAU on Finnairin pahin vihollinen. Olisi parasta vain mennä töihin ja pelastaa työpaikat. Työt eivät ole lakossa.
- Anonyymi
iau on finnairin duunarin pahin vihollinen
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lentokoneasentajat-ja-mekaanikot-vaativat-korvauksia-finnair-pakotti-palkattomaan-tyohon/1908498 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
iau on finnairin duunarin pahin vihollinen
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lentokoneasentajat-ja-mekaanikot-vaativat-korvauksia-finnair-pakotti-palkattomaan-tyohon/1908498Tämähän oli päänavaus tällaiselle toiminnalle että näin voi yritys toima ilman minkäänlaisia vastuita tai sanktioita , ei ihme että ilmailuteollisuudessa ja fuckairilla on tuon jälkeen ollut aika turbulenttista ja lakkoherkkää touhua. Tuosta jupakastahan pesi myös kätensä silloinen finnairin omistajaohjausministeri jari lindström.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämähän oli päänavaus tällaiselle toiminnalle että näin voi yritys toima ilman minkäänlaisia vastuita tai sanktioita , ei ihme että ilmailuteollisuudessa ja fuckairilla on tuon jälkeen ollut aika turbulenttista ja lakkoherkkää touhua. Tuosta jupakastahan pesi myös kätensä silloinen finnairin omistajaohjausministeri jari lindström.
iau möi jäsenensä vakautussopimuksessa finnairille, sellainen ”edunvalvoja” sitten…
Mutta kenen??
- Anonyymi
IAU pelaa SASin, British Airwaysin ym. firmojen piikkiin.
Isänmaan petturi. - Anonyymi
Saavatkohan IAU:n politrukit kutsun ensi vuoden voiton päivän juhlallisuuksiin Tehtaankadun Venäjän suurlähetystöön palkaksi Venäjän eteen tehdystä toiminnasta ?
- Anonyymi
Etteivät olleet voiton päivän juhlissa jo muutamia viikkoja sitten !
- Anonyymi
Lakkolakeja on muutettava. Vahingonkorvausvelvollisuus otetaan mukaan.
- Anonyymi
Muualla kirjoitettua:
"Hölmöläisten tarinatkin tuntuvat järkeviltä, jos niitä vertaa tähän Finnairiin liittyvään lakkoiluun. Luulisi lakkoilijoiden tajuavan, että tällainen omiin muroihin kuseminen on täysin vastuutonta jopa hävettävää. Laskunhan maksavat muut, tämä on sitä AY-toimintaa. Minulle kaikki tässä ja heti. Vielä on hallituksella töitä työmarkkinakentällä."
Lakkolakeja täytyy muuttaa. Vahingonkorvausvelvollisuus voimaan. Vahinkoa ei saa aiheuttaa joutumatta siitä korvausvelvolliseksi. Lakko ei saa olla veruke terroritekoihin, joista ei rangaista. - Anonyymi
Sopiiko mielestänne IAU:n käyttäytymien ns. GERASIMOVIN DOKTRIINIIN.
Joka on epäsuoraa vaikuttamista, häirintää logistiikkaan, epävarmuuden luomista ja vastustajan heikentämistä ilman avointa konfliktia.
Minusta tämä on juuri sitä ! - Anonyymi
Finnairin lennolle omat eväät mukaan, kun IAU estää ruoan toimittamisen. Voi vittu noita ay-demareita. SDP on vanhoillinen lakkoliike. Ei jatkoon.
IAU:n 14 hengen hallitus on vajaa. Työntekijöitä pakotetaan lakkoilemaan, vaikka siitä ei ole mitään hyötyä. Palkanakorotus on maksimi 7,8%. Sillä siisti ja näin on, vaikka kiusanteko ja kiristys jatkuisi ensi talveen.
Lakia pitää muuttaa, ettei IAU:n kaltainen vahingoittaminen voi jatkua ilman vahongonkorvausvelvollisuutta ja siitä johtuvia korvauksia. Kysymys on tuhansista matkailijoita ja yrityksistä, jotka kärsivät miljoonatappiot ammattiyhdistys mielettömyyden takia. - Anonyymi
IAU:ssa on noin 2900 jäsntä. Torstain lakot vaikuttavat 8000 matkustajaan, jotka ovat helvetin vihaisia IAU:n porukalle. Turhia lakkoja, mitkä eivät vaikuta palkankorotuksiin. Maksimikorotus on 7,8%. Moni on sitä mieltä, että lakkolaisille ei pidä maksaa sitäkään.
IAU:n jäsenmaksu on 1,39% palkasta. Jos palkka on 3500 euroa kuussa, niin siitä menee IAU:lle 50 euroa "suojelurahaa". Se tekee vuodessa 600 euroa.
YTK maksaa 102 euroa vuodessa. Sillä saa ansiosidonnaisturvan. Lisäksi voi liittyä YTK Työelämä ry:n jäseneksi. Sitä kautta saa neuvontaa ja etuja. Se maksaa 29 euroa vuodessa. Sama palkka on ammattiliiton jäsen tai ei. Miksi kuulua liittoon? - Anonyymi
Lakkolakeja täytyy muuttaa. Vahingonkorvausvelvollisuus voimaan. Vahinkoa ei saa aiheuttaa joutumatta siitä korvausvelvolliseksi. Lakko ei saa olla veruke terroritekoihin, joista ei rangaista.
- Anonyymi
Vastapakotteita SAK:lle kuten Putinille:
Ammattiliittojen jäsenmaksujen välitysvelvollisuus pois työnantajilta.
Ammattiliittojen osingot verolle. Harmaa talous ja veronkierto saa jo riittää.
Tärkein asia on lakoista kärsineiden ryhmäkannemenettely, jossa valtion viranomainen avustaa ryhmäkanteen nostamisessa. MAtkojen peruutukset, menetetyt ansiot, lisökulut takseista ja ylimääräisistä hotelliöistä. Ne eivät ole Finnairin asia, vaan IAU:n maksettavaksi.
Kuinka paljon IAU:n hallituksen kahdeksan vastuunkantajaa joutuu maksamaan?- Anonyymi
Finnair boikottiin!
- Anonyymi
7,8% maksimi.
- Anonyymi
Onkohan venäjä koordinoinut näitä omia broxsejaan Suomessa sillä tavalla että ensin tuhotyöt aloitti SLL jota jatkoi IAU ja kun sopu viimeinin saadaan aikaiseksi kymmenien miljoonien jättitappioiden jälkeen niin seuraava broxi AKT aloittaa operaation seuraavan vaiheen ?
Näin menetellen juuri koskaan ei olla rauhantilassa aivan kuin venäjä menettelee Ukrainassa.
Uudet iskuaallot seuraavat toisiaan epäsäännöllisin välein.- Anonyymi
Kelan elättien elämä on auvoisaa :))
- Anonyymi
Broxi....suomennos, kiitos.
- Anonyymi
Käy kohta kuin merimiehille kun edut tuli liian kalliiksi, alkoi laivat olemaan muiden maiden lippujen alla? Kohta Finnair perustaa maapalveluyrityksen vaikka Unkariin ja sieltä sitten palkataan porukkaa? Eihän voi olla että pienen joukon takia kiusataan ihmisiä? Eihän kait ketkään saaneet mitään korona korotuksia? Varmaan Finnair alkaa asioita selvittämään, koska eihän tällainen touhu voi jatkua?
- Anonyymi
Miksi jauhat paskaa kun asia on niiiin helppo tarkastaa.....
Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan Suomen varsinaisen kauppalaivaston koko oli 624 alusta joulukuussa 2024.
Pienaluksiin kuului 202 alusta ja proomuihin sekä muihin kuljetuskoneettomiin aluksiin 269 alusta.
Yhteensä Suomen kauppalaivaston koko oli 1 095 alusta, joiden bruttovetoisuus oli 1 915 844. Joulukuussa varsinaisen kauppalaivaston alusmäärä väheni 31:llä marraskuuhun verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jauhat paskaa kun asia on niiiin helppo tarkastaa.....
Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan Suomen varsinaisen kauppalaivaston koko oli 624 alusta joulukuussa 2024.
Pienaluksiin kuului 202 alusta ja proomuihin sekä muihin kuljetuskoneettomiin aluksiin 269 alusta.
Yhteensä Suomen kauppalaivaston koko oli 1 095 alusta, joiden bruttovetoisuus oli 1 915 844. Joulukuussa varsinaisen kauppalaivaston alusmäärä väheni 31:llä marraskuuhun verrattuna.Lisää tilastoja...
2024 suomenlipun alla seilasi 7568 skönäriä, 142 kiulua.
- AnonyymiUUSI
Jo yli 1000 finnairin lentoa peruttu IAU::n toiminnan vuoksi.
Venäläiset toimeksiantajat myhäilevät tyytyväisenä kun heidän ei tarvitse liata käsiään.
Tämäkö on syy minkä takia IAU:N politrukit eivät näytä naamaansa tv- uutisissa ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1933579Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii572237Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3762220- 432082
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321501Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4601202Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1211063- 591014