Hahahaa!!!

Anonyymi-ap

Pillerinpyörittäjä on palannut = Palsta haltuun 😎🚬🙏. Oli mulla ihan asiaakin intjille. Kun tässä on nyt ilmennyt upouusi haaste, nimittäin maitohapot. Milläs ihmeaineilla niistä oikein voisi päästä eroon? Nyt tarvis "huumeita". Raskainta on maastojuoksu. Olin välillä pururadalla ja olin jo valmiiksi ollut liikkeellä niin vastaani tuli sellainen pienehkö mutta jyrkkä ylämäki. Mäen päällä jalkani olivat kunnolla hapoilla.

Muutenkin ylämäissä hapotti vaikka meno oli ylipäätään ripeää. Tuleeko iän mukana enemmän maitohappoja? Luulin että jalkani ainakin kestäisivät moista höykytystä eikä niinkään muu kroppa, vaikka kyse on juurikin jalkatyöskentelystä. Lihasmassan puutteesta sen ei pitäisi johtua. Olin toki eilenkin ulkosalla ja jokainen tietää että elimistö vaatii myös palautumista ja lepoa. Eiköhän se siitä. -💊-.

36

319

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Riippuu sun omast kunnosta😁ei tuu tarpeeks happee mikäs on keuhkojen tilakin

• Anonyymi

En tupakoi vaikka aloituksesta voikin päätellä muuta. Se oli thug life meemi. Kroppani ei ole minkään kestävyysjuoksulajin mukainen vaan turhan roteva siihen hommaan. Tykkään silti pinnistellä sillä saralla. -💊-.

• Anonyymi

Liika lihas massa on huono juttu

• Anonyymi

Ellet sit halua olla sellanen jörrikkä. Mut sis nillähän ei ole tapana juosta vaan kuolla nuorena

• Karnosiini/Beta-alaniini, tästä on juttua esim.
      https://www.fast.fi/Yhteisö/onko-beta-alaniinista-hyotya/

Muitakin ravintolisiä voi olla, jotka toimivat tähän, mutta ei tule nyt mieleen. Aika paljon pitää ottaa, karnosiini on noin 800 mg, beta-alaniini 4-6 g. Beta-alaniinilla on sivuvaikutuksia, se on vähän sama kuin niasiinin kanssa.

• Anonyymi

Kiitos 🙏. Kihelmöintiä kuulemma aiheuttaa 😅. Kunnon "kamaa" siis. Näköjään se lihasten väsyminen johtuu siitä kun niiden saaman hapen vähyyden lisäksi lihasten pH alenee. Kyllä beta-alaniinista on hyötyä niinä päivinä kun kunnolla rehkii. Mulla ei yleensä ole mitään maitohappo-ongelmia niin tämän päivän keissi oli siksi erikoinen. Olisi ehkä pitänyt syödä vaikkapa banaani tuossa jonkin verran ennen lenkkiäni. -💊-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos 🙏. Kihelmöintiä kuulemma aiheuttaa 😅. Kunnon "kamaa" siis. Näköjään se lihasten väsyminen johtuu siitä kun niiden saaman hapen vähyyden lisäksi lihasten pH alenee. Kyllä beta-alaniinista on hyötyä niinä päivinä kun kunnolla rehkii. Mulla ei yleensä ole mitään maitohappo-ongelmia niin tämän päivän keissi oli siksi erikoinen. Olisi ehkä pitänyt syödä vaikkapa banaani tuossa jonkin verran ennen lenkkiäni. -💊-.

Hapettumisstressi mainittiin jonkin valmisteen kohdalla. Eli tuo pH:n aleneminen voi kieliä siitä. Jotkut väittävät että ruokasooda tehoaisi jopa kasvaimia vastaan ja ne väitteet perustuvat siihen että ruokasooda neutraloisi kehon pH:ta. Ruokasooda on yksi suorituskykyä parantava aine kestävyyslajeissa, niin ainakin väitetään. Kysymys kuuluukin: Vapautuuko elimistöön vapaita radikaaleja maitohapon muodostuksen yhteydessä 🤔?

Stressi mikä stressi eli sitä vastaan on olemassa pillereitä. Tarkistin juuri, se hapettumisstressin estäminen koski erään karnosiinituotteen sisältämiä muita aineita ja näiden vaikutuksia. Siltikin tällaiset asiayhteydet tulivat nyt mieleeni. Stressi ja elimistön eri osien pH ovat joka tapauksessa tärkeitä tekijöitä niin liikunnallisessa kuin muutenkin terveydellisessä merkityksessä. Alan olemaan valmis unten maille. Hapettuminen, happamoituminen, maitohapot. Näiden asioiden välinen yhteys olisi mukava saada tietää. -💊-.

• Anonyymi kirjoitti:

Hapettumisstressi mainittiin jonkin valmisteen kohdalla. Eli tuo pH:n aleneminen voi kieliä siitä. Jotkut väittävät että ruokasooda tehoaisi jopa kasvaimia vastaan ja ne väitteet perustuvat siihen että ruokasooda neutraloisi kehon pH:ta. Ruokasooda on yksi suorituskykyä parantava aine kestävyyslajeissa, niin ainakin väitetään. Kysymys kuuluukin: Vapautuuko elimistöön vapaita radikaaleja maitohapon muodostuksen yhteydessä 🤔?

Stressi mikä stressi eli sitä vastaan on olemassa pillereitä. Tarkistin juuri, se hapettumisstressin estäminen koski erään karnosiinituotteen sisältämiä muita aineita ja näiden vaikutuksia. Siltikin tällaiset asiayhteydet tulivat nyt mieleeni. Stressi ja elimistön eri osien pH ovat joka tapauksessa tärkeitä tekijöitä niin liikunnallisessa kuin muutenkin terveydellisessä merkityksessä. Alan olemaan valmis unten maille. Hapettuminen, happamoituminen, maitohapot. Näiden asioiden välinen yhteys olisi mukava saada tietää. -💊-.

Liikunta generoi elimistössä paljon vapaita happiradikaaleja (ROS), mutta antioksidanttien käyttäminen vähentää tai poistaa liikunnan tuomia hyötyjä joidenkin tutkimusten mukaan. Vapaita happiradikaaleja tarvitaan myös solujen väliseen signalointiin. Ei ole siis selvää että antioksidantteja kannattaisi käyttää liikunnan tukena. Tai asia on hieman monimutkaisempi.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/326521

Tässä artikkelissa myös sanotaan:
        "Maitohappo tai laktaatti eivät ole vastuussa harjoituksen aiheuttamista lihaskivuista tai polttavista tuntemuksista. Itse asiassa maitohappo on tärkeä polttoaineen lähde lihaksille harjoituksen aikana, myös sydämessä.

Harjoituksen jälkeinen lihaskipu johtuu lihasten mikrovaurioista. Se ei ole seurausta maitohapon kertymisestä lihaksiin

Lihasten väsymys ja polttava tunne korkean intensiteetin harjoituksen aikana johtuvat solunsisäisten aineenvaihduntatuotteiden, kuten epäorgaanisen fosfaatin ja vetyionien, kertymisestä, jotka heikentävät lihaksen supistumistoimintoa."

Eli uusimpien tutkimusten mukaan laktaatti tai maitohappo ei ole syyllinen, ja esim. karnosiinin hyödyllinen vaikutus ei voida selittää tällä mekanismilla.

https://www.lboro.ac.uk/news-events/news/2024/july/lactic-acid-games-paris-explainer/

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

Liikunta generoi elimistössä paljon vapaita happiradikaaleja (ROS), mutta antioksidanttien käyttäminen vähentää tai poistaa liikunnan tuomia hyötyjä joidenkin tutkimusten mukaan. Vapaita happiradikaaleja tarvitaan myös solujen väliseen signalointiin. Ei ole siis selvää että antioksidantteja kannattaisi käyttää liikunnan tukena. Tai asia on hieman monimutkaisempi.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/326521

Tässä artikkelissa myös sanotaan:
        "Maitohappo tai laktaatti eivät ole vastuussa harjoituksen aiheuttamista lihaskivuista tai polttavista tuntemuksista. Itse asiassa maitohappo on tärkeä polttoaineen lähde lihaksille harjoituksen aikana, myös sydämessä.

Harjoituksen jälkeinen lihaskipu johtuu lihasten mikrovaurioista. Se ei ole seurausta maitohapon kertymisestä lihaksiin

Lihasten väsymys ja polttava tunne korkean intensiteetin harjoituksen aikana johtuvat solunsisäisten aineenvaihduntatuotteiden, kuten epäorgaanisen fosfaatin ja vetyionien, kertymisestä, jotka heikentävät lihaksen supistumistoimintoa."

Eli uusimpien tutkimusten mukaan laktaatti tai maitohappo ei ole syyllinen, ja esim. karnosiinin hyödyllinen vaikutus ei voida selittää tällä mekanismilla.

https://www.lboro.ac.uk/news-events/news/2024/july/lactic-acid-games-paris-explainer/

En nauti mitään fosfaattilisiä. Luin netistä mistä ruoista sitä saa ja pähkinät on niiden yksi lähde. Syön päivittäin kourallisen niitä. Johtopäätökseni on että suoloja, rasvoja ja fosfaattia saa aivan tarpeeksi ruoasta ilman mitään lisiä. Olen kyllästetty vitamiineilla. Antioksidantit ovat kaksipiippuinen juttu eli kyllä niistä on sekä hyötyä että haittaa. Puute on tietysti pahempi kuin jos niitä saa vähintäänkin tarpeeksi. Juon paljon vettä, ehkä liiankin paljon. Inhoan sitä kun nestehukka iskee. Kaikesta huolimatta minun ei tarvitse koskaan käydä p1ssalla lenkkieni aikana. Vedestä puheen ollen että sehän koostuu pitkälti vedystä. Nuo vetyionit voivat liittyä siis tuohon asiaan. Neste-suolatasapaino on tärkeä. Ehkä tämänkin vuoksi minun kannattaa käyttää ruokasoodaa koska se on suolaa.

Lueskelin viime yönä tätä: https://sportslab.fi/maitohappomyytti-hapottaa-ei-pysty/?srsltid=AfmBOop9m0Qmr99cPuBPcs4OtNTY7fdZgcxRyON1ma_z7-5d7ReUCl2d . Oikeastaan tuossa on samoja asioita kuin mitä edellä kirjoitit. Mainitaan myös Na-K-pumppu eli natrium-kaliumpumppu mikä on entsyymi. Tehokkain keino lienee altistaa itseään rasitukselle kohtuullisessa määrin eli pikkuhiljaa lisätä toleranssiaan anaerobisen harjoittelun aikana.

Tein joskus niin ja voisin palata siihen käytäntöön että juoksisin tasaisella yhtä nopeasti kuin ylämäissä eli siten että rahkeita riittäisi ennen ylämäkeä ja ylämäen jälkeen rasitus olisi siedettävän oloista. Ylämäen jälkeen ja etenkin sitä seuraavan alamäen jälkeen adrenaliini tekee usein ihmeitä suorituskyvylle. Ahneus ja hormoniryöppy johtavat helposti siihen että vetää homman tarpeettomasti äärirajoille. -💊-.

• Anonyymi

Testailen vuorimännynkuorijuomaa. Ilmoittelen, jos huomaan jotain vaikutuksia niveliin ja lieviin astman oireisiin. Vastaus ei sovi hyvin tämän aloituksen alle, mutta ei ole muitakaan parempia. Juoma maistuu aika samalta pakuri, eli vedeltä, jossa uitettu puupalokoita.

• Anonyymi

Käyttäisin männynkuoriuutetta jos se olisi halvempaa. Nyt rintani alueella on jotain oireilua. Ehkä norjalaisessa tutkimuksessa on kuin onkin jotain perää minkä mukaan vähintään 11 km/h juokseminen olisi elimistöä repivää. Näin ainakin muistelen. Kävelin välillä ja mittasin kulkemani matkan minkä perusteella minun oli pakko edetä tuota nopeutta juostessani. Hullun hommaa 🙃. -💊-.

• Anonyymi

00:25
        Pettujuomaa? Hm. Miksei koivun mahlaa?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Koivun mahlasta en ole kuullut mitään erityisiä terveysvaikutuksia. Se maistui mehun kanssa lantattuna kirkkaalta viinalta. En pitänyt. Odotin jotain vaahterasiirapin makuista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käyttäisin männynkuoriuutetta jos se olisi halvempaa. Nyt rintani alueella on jotain oireilua. Ehkä norjalaisessa tutkimuksessa on kuin onkin jotain perää minkä mukaan vähintään 11 km/h juokseminen olisi elimistöä repivää. Näin ainakin muistelen. Kävelin välillä ja mittasin kulkemani matkan minkä perusteella minun oli pakko edetä tuota nopeutta juostessani. Hullun hommaa 🙃. -💊-.

Puoli desiä päivässä. Olihan se kallista, eikä edes löydy aina myynnistä, mutta nyt testissä. Toistaiseksi niveloireet vain pahentuneet.

Norjalaisia ohjeita en uskalla edes ajatella. Ihan hulluja! Ihan ihmeissäni suu auki menijää tuijottaisin, jos sellaisen tunnistaisin. En ole koskaan yltänyt tuollaisiin matkoihin kuin ehkä polkupyörällä tai aamulla varhain lähtien, kävellen ja lepäillen...ja illaksi kotiin 😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puoli desiä päivässä. Olihan se kallista, eikä edes löydy aina myynnistä, mutta nyt testissä. Toistaiseksi niveloireet vain pahentuneet.

Norjalaisia ohjeita en uskalla edes ajatella. Ihan hulluja! Ihan ihmeissäni suu auki menijää tuijottaisin, jos sellaisen tunnistaisin. En ole koskaan yltänyt tuollaisiin matkoihin kuin ehkä polkupyörällä tai aamulla varhain lähtien, kävellen ja lepäillen...ja illaksi kotiin 😅

Kollageenipulveri toimii niveliin. Yhdellä nettisivulla lukee että joku on käyttänyt metyylisulfonyylimetaania eli MSM:ää nivelrikkoon ja kyytipojaksi molybdeenia. Itse käytän kollageenia ja molybdeenia. Sekä molybdeeni että kromi ovat hyviä aineenvaihdunnan kannalta. Kromiakin popsin. Sitä suosittelen erityisesti sillä se vähensi näläntunnettani. Se toimii siis painonhallinnan tueksi. Alkupäivinä se kylläkin triggeröi kiinteän biojätteen ulostuloa mutta tilanne normalisoitui nopeasti. -💊-.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kollageenipulveri toimii niveliin. Yhdellä nettisivulla lukee että joku on käyttänyt metyylisulfonyylimetaania eli MSM:ää nivelrikkoon ja kyytipojaksi molybdeenia. Itse käytän kollageenia ja molybdeenia. Sekä molybdeeni että kromi ovat hyviä aineenvaihdunnan kannalta. Kromiakin popsin. Sitä suosittelen erityisesti sillä se vähensi näläntunnettani. Se toimii siis painonhallinnan tueksi. Alkupäivinä se kylläkin triggeröi kiinteän biojätteen ulostuloa mutta tilanne normalisoitui nopeasti. -💊-.

Söin kollageenia, mutta sain siitä rytmihäiriöitä. Vaihdoin toiseen valmisteeseen, jossa ei biotiinia, vaan pienempi määrä niasiinia, mutta edelleen aiheutti rytmihäiriöitä. Voin tietysti kokeilla puhdasta kollageenia, ilman muita aineita tai tuon molybdeenin kanssa.

Nyt näyttää vaan siltä, että rahaa kuluu ja syömättömien purkunuloiden kasa kasvaa kasvamistaan. Tänään ei ole kuitenkaan koskenut lihaksiin ja niveliin niin paljon kuin eilen, mikä saattoi johtua pitkästä matkasta auton ratissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Kun kirjoittaa googleen esim. koivun mahla ravintolisä niin löytyy juttuja. Näköjään sen hinta on edullisempi kuin männynkuoriuutteen. Vaikka koivun mahla sisältää sokeria niin siinä on vain vähän energiaa, mikä on hyvä juttu. Se sisältää mineraaleja mutta vitamiineista en tiedä. Mahlasta muistuu mieleen hunaja ja sitähän minä syön joka päivä. -💊-.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Söin kollageenia, mutta sain siitä rytmihäiriöitä. Vaihdoin toiseen valmisteeseen, jossa ei biotiinia, vaan pienempi määrä niasiinia, mutta edelleen aiheutti rytmihäiriöitä. Voin tietysti kokeilla puhdasta kollageenia, ilman muita aineita tai tuon molybdeenin kanssa.

Nyt näyttää vaan siltä, että rahaa kuluu ja syömättömien purkunuloiden kasa kasvaa kasvamistaan. Tänään ei ole kuitenkaan koskenut lihaksiin ja niveliin niin paljon kuin eilen, mikä saattoi johtua pitkästä matkasta auton ratissa.

Käytän puhdasta kollageenia. Joskus sydämeni lyö hetken ajan tiheämmin mutta se voi selittyä miljoonalla eri syyllä. Sitä tapahtuu ainoastaan silloin kun yritän saada unen päästä kiinni ja vain joskus. Taisi olla jo ennen kollageenin käyttöä. Epäilen että jos harrastan liian myöhään raskasta liikuntaa ja yritän mennä nukkumaan ihmisten aikoihin niin se häiritsee luontaista leposykettäni. Yksi tyyppi kertoi mulle että se käytti joskus jotain proteiinijauhetta minkä haittavaikutuksena oli hedari. Sitten se lopetti sen käytön. Syytä olisikin jos ilmenisi sellaisia oireita. -💊-.

• Anonyymi

Mahdatkohan sinä palstasetä jaksaa hölkätä edes tien yli kioskille?

• Anonyymi

Kappas, olen näköjään jälleen julkkis. Sanojen ja ajatusten syöttäminen suuhuni ei toimi minun kohdallani. En jousta. En manipuloidu. Voisin kyllä kisata sinua vastaan oikein mielelläni :). Kioskeja en käytä. Niitä on täällä melko harvassa. Sen muistan että Oulussa saa hakemalla hakea kioskeja. Asun nykyään muualla. -💊-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kappas, olen näköjään jälleen julkkis. Sanojen ja ajatusten syöttäminen suuhuni ei toimi minun kohdallani. En jousta. En manipuloidu. Voisin kyllä kisata sinua vastaan oikein mielelläni :). Kioskeja en käytä. Niitä on täällä melko harvassa. Sen muistan että Oulussa saa hakemalla hakea kioskeja. Asun nykyään muualla. -💊-.

Aika erikoista alkaa olla jos tämä nk tuottamuksellisen tyhmä yleisö ei tunnista näitä kirjallisia maneerejasi gubbe

• Anonyymi

Laadin suunnitelman: Ruokasoodaa hieman aamuisin ja raskaan fyysisen liikunnan päivinä sinkkilisää. Muina päivinä jätän sen extrasinkin sikseen. Se todella on hämärän peitossa paljonko sitä tulee saada. Luin äsken terveystalon sivuilta että vaikka 25 on yläraja niin 100 voi olla vasta varsinainen myrkytys. En minä sataan asti pääse edes lisien avulla enkä haluakaan päästä. Milligrammat kyseessä muistaakseni. -💊-.

• Anonyymi

en olemuuen katsonut Italianeurovisio-jutua en ollwnkaan...

• Anonyymi

näin wrrä joku KAH oli luuserien sijoill awn näin

• Anonyymi

niinminkähänlaähälainwn italialaisten esiintyjä on euro-visionlaulukilpailusaaaluulwn wttä parempikuin jo sija 145 voi tulla

italialaisten Berlusconi-mafioso jänniittää miten käyh Todcsns-ooprtstdys trokki-vrrtio oli olluy kova

• Anonyymi

Musiikki... Accept - Meytal Hearg..hahhahah

• Anonyymi

nutö ouswnou oarm aurö wbwnnöb -heesysr wqauuberthö gkvwjsyyou

• Anonyymi

Älä olw luuwei or pata pata ja kaevat halruun... tämäkin onku saksalaiaten Udo- Dirrksxheiderin levyt kuonoko Nrearer .

• Anonyymi

Kun tuo yksi tykkää näköjään puhella täällä euroviisuista niin heitetään nyt sitten tällainen vitsi: Kajvattu 🤭. Tuo on siis synergia vallitsevan euroviisuosallistujan sekä ikäväpalstan termistä kaivattu. -💊-.

• Anonyymi

Se oli huono vitsi! 🤭🤣😂💦

No okei. Pakko myöntää, et tuota lohkaisua on
        vaikea unohtaa 😅

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli huono vitsi! 🤭🤣😂💦

No okei. Pakko myöntää, et tuota lohkaisua on
        vaikea unohtaa 😅

Ja aikas halvatun vihainenkin olen 👺
        Syystäkin.
        😡🤭

• Anonyymi

Laj pöo liitpmrm röo ytoååi,odåeeoss' tptta edes vomaaöoom å''swwläj'm

• Anonyymi

joohniiimn loim yuyyäkrm lassakptwom, åöo¨,ol' pm
      Bandidosin varapresidentin Antti Kainulaisen mukaan ryhmä aikoo vastustaa Poliisihallituksen Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuteen jättämää kannetta moottoripyöräkerhon lakkauttamiseksi Suomessa. Poliisin mukaan Bandidos toimii olennaisesti vastoin lakia tai hyviä tapoja. – Vastustamaan lähdetään, se on ihan selvä asia.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6224
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5723
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3224
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2554
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2540
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      13
      1735
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe