maksaläiskät

miisu86

tiedän että aiheesta on varmaan keskusteltu useasti.mutta kuitenkin.

huomasin tänä keväänä että naamaani on ilmestynyt pisamia(vai ovatko edes niitä)hyvin vaaleita ja hennon värisiä ja tänään ulkona istuessa ja peilaillessa poskeeni on tullut ilmeisesti maksaläiskä.

ovatko elinikäinen riesa vai saako lähtemään jollain aineella?jos saa niin millä?

onko e-pillereiden(yasmin)hormoneilla jotain osuutta asiaan?

7

1881

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miisu86

kellään ei ilmeisesti ole hyviä neuvoja?muita kuin aurinkovoidetta jossa suuret suojakertoimet..

• tuotteista

Mitkään tuotteet eivät välttämättä maksaläiskiä poista. Riittävä aurinkosuoja on ainut keino jolla saat jarrutettua pigmenttihäiriöiden lisääntymistä. Joillakin auttaa apteekin arbutin, joillakin joku muu.

Sinänsä jännä juttu. Pigmenttiläiskiä oli ennen vain vanhemmilla ihmisillä, nykyään ihan nuorillakin. Taitaa ihonhoidon kulmakivet olla vähän hukassa:

Kesällä ei saa käyttää mitään alkoholipitoista iholla. Ei alkhoholipitoista kasvovettä, ei alkoholipitoista hiusmuotoilutuotetta jos sitä pääsee iholle, ei alkoholipitoisia hajuvesiä. Alkoholi (ulkoisesti käytettävä) aurinko = maksaläiskäriski.

• kentieskukaties

Kiitti paljon vastanneille munkin puolesta, itsekkin olen aika nuori ja nyt olen huomannut että poskessani on sellainen ei nyt hirveän iso, mutta hiukan haittaavan kokoinen maksaläiskä kuitenkin.. kukaan muu sitä ei ole siinä vielä huomannut, mutta kyllä se minua itseeni hiukan häiritsee.. kiitos kuitenkin noista vinkeistä oli apua myös mulle!! :)

• miisu86

kyllä itselläni ainakin ihonhoito on aina ollut kunnollista ja alkoholipitoisia tuotteita en edes käyt herkän ihon takia.ette sitten yleistetä:)

• ...juttu

Kärsin itsekkin niistä ja täällä on neuvottu sitä sun tätä.Mm.sitruunaa,Arbutinia ja Fade out-voidetta.Minä käytän viimeksimainittua aurinkosuojan kanssa mutta silti niitä aina tulee,eikä ihan vähän.

• Janni86

Itelleni ei oo koskaan aikasemmin tullut maksaläiskiä,kun vasta ny tänä kesänä..Ja alotin just uudet e-pillerit, saman merkkiset kuin sullakin. Ennen käytin Harmonettee.. Jos joutuu pilsuista,niin taidan vaihtaa takas aikasempiin. Mut ei tässä paketissa ainakaan lue mitn sellaista, tietääkö kukaan?

• kohtalotoveri

mulla ei oo ollu aikasemmin yhtään maksaläiskää, mutta sen jälkeen kun olen aloittanut pillerit(diane nova) mulle on alkannu tulla niitä matkoilla, jotka on suuntautunnu jonnekin lämpöön. paketissa lukee, että jos on tai on ollut maksaläiskiä niin tulee välttää suoraa auringon valossa oloa..että henk.koht. uskon niillä olevan jonkin yhteyden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4556
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2089
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1492
    4. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1472
    5. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      165
      1468
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      258
      1257
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1174
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1112
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1037
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      63