Jotenkin ei huvita enää mikään

Anonyymi-ap

Kaikkein vähiten joku arkiaskareiden tekeminen. Voisi käyttää viikon samoja vaatteitaa ettei joudu pesemään pyykkiä ja alkaa syömään kertakäyttölautasilta ettei tule tiskiä. Miksi sitä ruokaakaan laittais kuin ei huvita enää sekään. Ei voi kuin ihmetellä kuinka ihmiset jaksaa tätä elämää vuosikymmenestä toiseen. Olisin valmis lähtemään täältä vaikka ensi yönä. Tuskin tämä yksinomaan johtuu siitä että olen masentunut. Koin tällaista kyllästymistä ja elämän merkityksettömyyden tunnetta ensimmäisen kerran jo varmaan alle 20-vuotiaana.

KilttiMies89

55

332

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikka kai se elämä voisi tuntua edes hieman merkityksellisemmältä jos ei olisi tällainen naisten hyljeksimä erakko.

KilttiMies89

• Anonyymi

Eivät anna naiset säälistä, ovat itsekkäitä ja omahyväisiä olentoja. Minuakaan ei kaunis nainen halua ja rumia en jaksa katsella.
      Jos asuisi ruman kanssa, se muistuttaisi olemassaolostaan joka ainut aamu.

• Anonyymi

Juu, elämästä menee 80% samojen arkiaskareiden tekemiseen, jotka eivät koskaan pääty.
      Joka päivä ruoan tekeminen/lämmittäminen
      Joka viikko kaupassa käyminen.
      Joka viikko viikkosiivous
      Joka talvi lumien kolaaminen
      Joka kesä ruohon leikkuu
      Joka kesä rikkaruohjen ja roskaheinien perkkuu
      Joka syksy marjojen keruu
      Joka syksy lehtien ja roksien haravointi
      Joka kesä jotain asunnon remontointia. terassin öljyäminen, talon maalaus.

• UUSI

Pää asiasa noi on mukavia hommia, etenkin remontit, vaikka niitä mä töissäkin teen. Ruoan laittoon mä vihaan. Samoin kaupassa käyntiä. Se on niin turhauttavaa ja siitä joutuu vielä maksaan. Siis joudun töissäkin käymään jo kaupassa, rautakaupassa ja sitten töiden jälkeen uudelleen. Mä ihmettelen miks pitää jokaisen tehdä ruokaa erikseen, kun kenttäkeitinkin on keksitty?

• Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Pää asiasa noi on mukavia hommia, etenkin remontit, vaikka niitä mä töissäkin teen. Ruoan laittoon mä vihaan. Samoin kaupassa käyntiä. Se on niin turhauttavaa ja siitä joutuu vielä maksaan. Siis joudun töissäkin käymään jo kaupassa, rautakaupassa ja sitten töiden jälkeen uudelleen. Mä ihmettelen miks pitää jokaisen tehdä ruokaa erikseen, kun kenttäkeitinkin on keksitty?

Juu kaupassa käynti nykyään on epämiellyttävää, koska ruoka maksaa ihan järettömän paljon.
        Ennen oli kaupassa käynti mukavampaa, kun ostoskoriin sai jotain, eikä maksanut ruoka läheskään sitä, kuten nykyään.
        Ruokaa ei kannata edes tehdä yhdeksi päiväksi ja joka päivä eri ruokaa, vaan tekee kerralla viikon ruoan ja lämmittää sne verran, kun syö.
        Aikaa menee saman verran teki sitten yhden päivän tai viikon ruoat.
        Olis vaan sellainen ruokatabletti, että kun sen syö, niin ei tarvis muuta syödä.

• Anonyymi

Jotenkin ei vaan jaksa samoja arkisia asioita vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

KilttiMie89

• Anonyymi

Sitten aina joskus hajoaa joku kodinkone tai työkone ja joutuu hankkimaan uuden tilalle.

Elämässä pitäisi tapahtua jotain mielenkiintoista edes joskus ettei kaikki ole pelkkää arkista puurtamista. Enkä nyt tarkoittanut että se on mielenkiintoista kun joku laite hajoaa ja joutuu ostamaan uuden. Sehän pelkästään vituttaa.

KilttiMies89

• UUSI

Työkone? Nyt mulla heräs mielenkiinto, millaisia työkoneita sulla on?

• Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Työkone? Nyt mulla heräs mielenkiinto, millaisia työkoneita sulla on?

Joku paska ruohonleikkuri joka hajos samantien tai akku ei tunnu ottavan virtaa vastaan.

Olis varmaan pitänyt ostaa kallis robottiruohonleikkuri kun ei ole aikaa aina olla nurmikenttää leikkaamassa.

KilttiMies89

• Anonyymi

Minulla on aina ollut sellaista ulkopuolisuuden tunnetta. Ja nyt tiedän, että olen erilainen. Olen liian outo tyyppi, mutta ei se minua liikuta mitä muut miettii omissa päissään. Mutta tosiaan, koen kaikki asiat eri tavoin, mitä useimmat. Minusta ei näy se päälle päin, mutta väsyn ihmisten seurassa. Niistä pitää aina palautua. Silti kaipaan jonkun kaltaiseni seuraan.

• UUSI

Me ollaan kaikki outoja tyyppejä. Mäkin käyn tutkiin vanhoja tehtaita. Se on hyvä olla vähän outo, tulee elämään sisältöö.

• Anonyymi

Harmi kun ei tunneta.....
      Ois voinu ees jutella jotain.......

🤗

• Anonyymi

Syöminenkin on vähän sellain pakko-asia tympeää kun aina pitää syödäjkin

Olisi helppoa jos ei ikinä tarvitsisi syödä ollenkaan.

• UUSI

Tosta oon samaa mieltä!

• Anonyymi
        UUSI

"Syöminenkin on vähän sellain pakko-asia tympeää kun aina pitää syödäjkin

Olisi helppoa jos ei ikinä tarvitsisi syödä ollenkaan."

Joo olis helppoa kun ei tarvitsis käyttää rahaa aikaa ja vaivaa kaupassa käymiseen, ruoan laittamiseen ja syömiseen. Ei tarvisi kakkiakkaan kun ei joutuisi jatkuvasti syömään jotain.

KilttiMies89

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Syöminenkin on vähän sellain pakko-asia tympeää kun aina pitää syödäjkin

Olisi helppoa jos ei ikinä tarvitsisi syödä ollenkaan."

Joo olis helppoa kun ei tarvitsis käyttää rahaa aikaa ja vaivaa kaupassa käymiseen, ruoan laittamiseen ja syömiseen. Ei tarvisi kakkiakkaan kun ei joutuisi jatkuvasti syömään jotain.

KilttiMies89

Kaupassa käyminenkin tuntuu ahdistavalta ja on pakkopullaa. Senpä takia tilaankin ruokaostokset kotiinkuljetettuna aina kun mahdollista.

KilttiMies89

• Anonyymi
        UUSI

olis helppoa kun ei tarvis hengittää ollenkaa....... on nii työlästä ja siihenki kyllästyy.....

• Anonyymi

Nukkuminenkin on samaa tympeää asiaa aina kuin syöminenkin.

bara bada bastu tuokin on tympeää, laulu: parempi kakkia vessanpönttöön -laulu.

• UUSI

Nukkumisesta mä taas tykkään. Unissaan saa usein hyviä ideoitakin.

Mähän oon vastannu tähän ketjuun jo ihan sarjana. Mielenkiintonen aihe.

Nyt pitää jatkaa töitä.

• Anonyymi
        UUSI

"Nukkuminenkin on samaa tympeää asiaa aina kuin syöminenkin."

Nukkuminen on parasta kun silloin ei tarvi stressata eikä murhetia mistään jos ei näe painajaisia. Tuntuu että mikään muu ei sitten kiinnostakkaan. Seksi varmaan kiinnostaisi mut mistä semmosta saa jos ei halua maksullisiinkaan mennä.

KilttiMies89

• Anonyymi
        UUSI

"bara bada bastu tuokin on tympeää, laulu: parempi kakkia vessanpönttöön -laulu."

Aluksi kyllä vähän nauratti tuo luritus mutta nyt jo ärsyttää kun se soi päässä lähes taukoamatta.

KilttiMies89

• Anonyymi
        UUSI

Saunominen ja itsensä peseminen on myös turhaa ja aikaa vievää touhua.
        Viikot menee niin nopeaan, että joka lauantai joutuu toteamaan, että taasko on sauan lämmitys päivä, kun tuntuu, että saunassa oli pari päivää sitten, enkä ole edes hikoillut.
        Kesähelteellä en edes lämmitä saunaa, on ihan järjetön jälkihikoilu sen jälkeen, pari tuntia valuu hiki päältä sauan jälkeen, ei kyllä virkistä yhtään.

• Anonyymi

Vuosittainen kevätretki-juttu olisi taas taloyhtiön, näitä on eräässä toisessakin missä asuin oli joku risteilyjuttu, mutta koeona-aikaan peruivat sen.

Sinänsä ihan hauskojakin voivat olla, tulee kavereita lisää jos osallistuu.

• Anonyymi
        UUSI

No. Sinne. Työnny ihmeessä mukaan.
        Kokemus sekin.
        Ihmiset voivat olla muissa ympyröissä ihan erilaisia.
        Vilma

• Anonyymi

Sulle ei siis kukaan sitten voikkuleipiä laittele?

• Anonyymi

täällä jotain lokit ja harakat, kun.. kirkuu, keksineet jonkin jutun miten saa roskakatoksen oven auki vain pomppaamalla sen salvan päälle kun niin löydä

voi löytyä herkkuja ihmisten jätöksistä jortain, mutta ei ne niitä roska-astioita niirä saa auki kyllä

• Anonyymi
      UUSI

Aloittajalta puuttuu mielikuvitusta.
      Hakeudu mielenkiintoisiin tapahtumiin.
      Vaeltele ihmisten joukkoon.
      Vääntäytyä väkisin.
      Bluffaa vähän kotihommista; kas ei ne mihinkään karkaa.
      Mutta älä päästä siivottomaksi.
      Pidä järjestystä yllä, niin siivouskin on nopeasti hoidettu.
      Vilma

• Anonyymi
        UUSI

Ja.
        Kyllästyminen on ihan normaalia.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja.
        Kyllästyminen on ihan normaalia.
        Vilma

Mä tykkään jos ei oo mitään tekemistä ja aika tulee pitkäksi. Kun sillon aika kuluu hitaammin ja saa lisää elinaikaa.

• Anonyymi
        UUSI

Aloittajan aloitekyky on heikentynyt. Normaalia masennuksessa. Olisi hyvä, jos yhteiskunnalla olisi kykyä tarjota tukea sairauksiin, joihin vaikea puuttua saorastuneena itse.

• Anonyymi
        UUSI

Ei mua kiinnosta enää mennä mihinkään tapahtumiin kun ei kiinnosta mikään ja vihaan isoja väkijoukkoja, saan siellä ahdistuskohtauksen ja on lähdettävä pois samantien. Kotityöt on jokatapauksessa pakko hoitaa. Tai ehkä alan käyttämään samoja vaatteita 2 viikkoa putkeen ja heitän ne lopulta roskiin niin ei joudu pesemään pyykkiäkään ja syön kertakäyttölautasilta ja aterimilla niin ei tule tiskiä. Jos antaa vaan sen nurmikentänkin kasvaa eikä välitä siitä että naapurit hoitaa pihaansa jatkuvasti.

KilttiMies89

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan aloitekyky on heikentynyt. Normaalia masennuksessa. Olisi hyvä, jos yhteiskunnalla olisi kykyä tarjota tukea sairauksiin, joihin vaikea puuttua saorastuneena itse.

Se apu mitä masennukseen ja ahdistukseen on tarjolla on täysin surkealla tasolla, kokemusta on siitäkin lähes 10 vuoden ajalta joten tiedän kyllä mistä puhun.

KilttiMies89

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se apu mitä masennukseen ja ahdistukseen on tarjolla on täysin surkealla tasolla, kokemusta on siitäkin lähes 10 vuoden ajalta joten tiedän kyllä mistä puhun.

KilttiMies89

Nykyäänhän hoitoon ei varmaankaan enää edes pääse.

KilttiMies89

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyäänhän hoitoon ei varmaankaan enää edes pääse.

KilttiMies89

Mutta en kyllä enää haluakkaan mennä mihinkään psykiatrisiin hoitoihin, sellasta kuraa nekin.

KilttiMies89

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta en kyllä enää haluakkaan mennä mihinkään psykiatrisiin hoitoihin, sellasta kuraa nekin.

KilttiMies89

Ei tietenkään. Aktiivisuuteen houkuttelu ja kannustaminen kuntouttaa hyvin tehokkaammin. Muiden ihmisten tapaaminen nostaa jo ylipäätään mielialaa.

Kyllä sillä on merkittävä ero mennä johonkin paikkaan, jossa vieraat ihmiset ahdistaa tai mennä kutsuttuna pienen tutun piirin tapaamiseen, jossa tutustutaan yhdessä johonkin paikkaan. Yleensä rauhoittaa jo se, että joku pöloöttää kaikille, niin ettei tarvitse itse mitään puhua, vaikka ahdistaisi edelleen kaikki muut ihmiset.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mua kiinnosta enää mennä mihinkään tapahtumiin kun ei kiinnosta mikään ja vihaan isoja väkijoukkoja, saan siellä ahdistuskohtauksen ja on lähdettävä pois samantien. Kotityöt on jokatapauksessa pakko hoitaa. Tai ehkä alan käyttämään samoja vaatteita 2 viikkoa putkeen ja heitän ne lopulta roskiin niin ei joudu pesemään pyykkiäkään ja syön kertakäyttölautasilta ja aterimilla niin ei tule tiskiä. Jos antaa vaan sen nurmikentänkin kasvaa eikä välitä siitä että naapurit hoitaa pihaansa jatkuvasti.

KilttiMies89

Älä hyvä mies ryhdy haisuliksi.
        Olin kaupoilla ja lähitienoolla pyöri vanha mies, joka haisi pesemättömyydelle.
        Surullista.
        Vilma
        No. Hiippaile museoihin ja taidenäyttelyihin. Siellä ei tarvitse väkisin kommunikoida. Kuitenkin ruokkii aivoja se, mitä katselee.

• Anonyymi
      UUSI

Joskus sitä kuka vaan kyllästyy rutiineihin. Ihan normaalia, silloin tarvii jotenlin rikkoa kaavaa. Keksiä jotain uutta tai suorittaa eri metodilla saafakseen mielekkyyttä taas hommiinsa.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Sen kun tietäis miten sitä kaavaa rikkois. En osaa yksin mihinkään matkoillekkaan lähteä. Jotain uutta ja mielenkiintoista se pitäisi jokatapauksessa olla.

KilttiMies89

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sen kun tietäis miten sitä kaavaa rikkois. En osaa yksin mihinkään matkoillekkaan lähteä. Jotain uutta ja mielenkiintoista se pitäisi jokatapauksessa olla.

KilttiMies89

Pitää vaan ottaa ja tehdä. Kyllä sekin taito hiontuu, kun tekee jotain rutiineista poikkeavaa.

Jasu

• Anonyymi
      UUSI

niin no kun itse ajattelin parrantaa masentuinrit nuoria naisia joku peli jos pystyrn

• Anonyymi
      UUSI

joku myyjätyttö.. jooh sanoi että kohta näet paremmin silmillä niin kun parannut lwikkauksesta niimpä

joku juttu kun pitäisiköhän arvata joidenkin tuttujen myyjätyttöjen nimiä tuo voisi olla KKaroliina ja tuo voisi olla Tuija...

• Anonyymi
      UUSI

pidät samoja kalsareita vuoden yhtäsoittoo niin takan että elämässä riittää jännitystä

azis

• Anonyymi
        UUSI

Saako siitä jotain jännittäviä sairauksia kun noin tekee, en ole kokeillut?

KilttiMies89

• Anonyymi
      UUSI

Onko se sisäsyntyistä ja luonteessa että sitä vain silloin tällöin kiinnostuu jostakin asiasta johon haluaa alkaa perehtyä. Itsellä on viimeinen kotkotus tutustua Jazziin. Syntyi siitä kun joku kertoi miten oli nauttinut jazzkonsertin annista.
      Onko niin että toiselle ei tule sellaista sykähdystä lainkaan.
      Jotenkin tuntuu ettei se ole ihmisen oma syy, koska itse en tee mitään että kiinnostus johonkin asiaan syttyy, ilmeisesti aivoistani se kumpuaa.
      Siksi en osaa sanoa mitä sellaisen ihmisen, jota ei kiinnosta mikään, pitäisi tehdä. Jos minulle tulisi tällainen tunne, niin ehkä ensin tarkistaisin että saan riittävän ravitsevaa ruokaa, ettei velttous johdu siitä. Toiseksi tarkistaisin fyysisen kunnon. Jos nämä eivät auttaisi, alkaisin pohtia mielenterveyttäni ja sitä onko tarpeeksi ihmisiä ympärillä, ihan yksin ei varmaankaan ole hyvä näitä asioita vatvoa.
      Toivon että aloittajalle jostain pulpahtaa voimaa ja kiinnostusta johonkin elämän alueeseen.

• Anonyymi
        UUSI

Ravinnon tarkistaminen saattaa auttaa, mutta luin mielenkiintoisen artikkelin, jossa venäläiseen vanhaan hoitoperinteeseen mukaan masennusta hoidettiin paastolla. Ihminen hakeutui parantolaan, jossa tarjottiin vettä ja lepoa. Hoitotulokset olivat jutun mukaan hyviä.

• Anonyymi
      UUSI

Iloisin asia elämässä on kuole3m...

• Anonyymi
        UUSI

Juu, pääsee eroon tästäkin paskaelämästä, eikä tarvi enää maksaa yhteiskunnan järjettömiä maksuja ja laskuja.

• Anonyymi
        UUSI

"Iloisin asia elämässä on kuole3m..."

Joo, voi vaan tulla aika pitkäksi sitä odotellessa.

KilttiMies89

• Anonyymi
      UUSI

tv-ohjrlmassa joku alkaa rimpuilemn oikwin englantilaisten poiliisenkin kansasa

noniin hahha... pelijuttu mitä suunnitellut tyttöjen kanssa voi tulla aika hauska.

• Anonyymi
      UUSI

joku tyttö niin joku myyjä näki kun tulin silmäleikkauksestas ja sittrn joku toinenkin tyttyttö... ei tartte ollenkkaan silmälasweja kai sirren niin ku sellaiselsessa leikkaukswassa...

• Anonyymi
      UUSI

Menet marttojen sivuille ja kysyt mitä minä teen

• Anonyymi
        UUSI

Voi kyllä johtua omalta osaltaan lääkkeistä ja alkoholistakin tai liiasta kahvin juonnistakin ahdistus ja masennus.

KilttiMies89

• Anonyymi
      UUSI

Ei huvitsmikään ennen kuin *ERiikksPittd ,dlsaa ,oökppms ceölsmss l'treome ,omiöe

• Anonyymi
      UUSI

"Tuskin tämä yksinomaan johtuu siitä että olen masentunut."

Masennuksesta tuo juuri johtuu- ja masennus johtuu merkityksettömyyden tunteesta, ahdistuksesta.

Mikset etsinyt elämällesi merkitystä jo parikymppisenä? No ei se mitään, ala etsintä än yy tee nyt. Merkityksellisyys ei tule automaattisesti sinun eikä kenenkään luo, se on löydettävä.

- Sheena

• UUSI

Elämän rutiineihin kyllästyminen on hankala asia, mutta ei mitenkään yllättävää. Siihen auttaa vain se, että muuttaa ajatteluaan. Esimerkiksi imuroinnin kohdalla ei ajattele sitä paskamaista imurointityötä, vaan sitä lopputulosta eli siistiä lattiapintaa sekäs itä, että aaaah, nyt ei tarttee taas muutamaan viikkoon imuroida. Tai kaupassa käymisen kohdalla ei ajattele sitä ihmispaljousahdistusta jne., vaan ajattelee sitä, että sen visiitin jälkeen kaapeissa on taas ruokaa/kaljaa/vessapaperia jne., eikä tarvitse muutamaan päivään astua ovesta ulos.

Ongelma on omassa ajattelussa ja vain sitä muuttamalla tilanne voi muuttua. Toinen tehokas tapa vaikuttaa asiaan on pitää kiinni tietyistä pienistä rutiineista, alkaen vaikka siitä, että joka aamu laittaa kahvin tippumaan ja sitä odotellessa pesee hampaat. Siitä pidetään kiinni aina kun siihen pieninkin mahdollisuus.

Mutta noi samat infot saat, kun käyt kunnallisessa hoitolaitoksessa kysymässä apuja ja pyydät päästä toimintaterapeutin juttusille. Ero on siinä, että silloin sen tiedon antaa ammattilainen ja se on paljon uskottavampaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe