Mikä on ihmisten aivot jumittanut niin totaalisesti

Anonyymi-ap

että enää ei ymmärretä edes yksinkertaisia perusasioita. Sitä me hoitoalan ammattilaiset täällä ihmettelemme. Ajatelkaa nyt ilmaa ympärillänne. Toimiiko se todellakin, niin kuin vanha teoria kasvihuonekaasuista uskottelee.

Luulisi nyt nykyajan koulutetun ihmisen tajuavan, että ei se toimi niin, mutta koulutuksesta huolimatta jopa korkeimmin koulutetut uskovat vanaan satuun, joka keksittiin 1800 luvulla. Me on kuitenkin aina erotettu sadut ja todellisuus toisistaan.

Kirjoittakaa nettihakuun sana ilmakehä, niin löydätte taulukon, jossa on ilmakehän kaasukoostumus. Eniten on typpeä happea ja argonia, Niitä on yhteensä 99,93 %.

Onko nyt todellakin niin, että ne ei pysty imemään itseensä elikkä absorboimaan lämpöä. Ei se ole mahdollista, vaikka jotkut seonneet niin uskovatkin. Ne kaasuthan ovat tässä meidän ympärillämme lämpimiä.

Aivan hirveän yksinkertainen asia itse todettavaksi, mutta siitä huolimatta ihmiset uskovat vanhaan satuun, joka väittää, että nuo kaasut eivät pysty imemään itseensä lämpöä.

Voisiko meillä muka olla ympärillämme lämmintä ilmaa, jos vanha satu olisi totta. Ei voisi olla. Ilman lämpö on pääasiassa sitoutunut eli absorboitunut valtakaasuihin eli typpeen happeen ja argoniin, koska muita kaasuja on vain 0,07%.

Minulla on tuossa pöydällä lämpömittari, joka mittaa sekä sisälämpötilan että ulkolämpötilan. Siitä voi seurata, mitä mikäkin vaikuttaa, sen sijaan että luottaisi hullunlailla vanhaan satuun. Minä luotan mitattuun todellisuuteen enkä satuihin.

Vaikka olen tuntenut sen sadun jo yli 60 vuotta, niin en ole koskaan tuntenut tarvetta luottaa siihen. Olen siis tarkkaillut itse olosuhteita ympärilläni ja todennut sen sadun epäluotettavaksi.

Maalla oppi suhtautumaan ilmoihin aivan eri tavalla kuin kaupungissa, kun kaikki toiminta oli suuremmassa määrin riippuvaista ilmoista. Kun katsoi illalla taivaalle, niin näki, tuleeko yöllä halla, vaikka päivällä oli reilusti lämpöä.

Yksi entinen työnantaja halusi iltapäivällä tehdä betonivalun. Minä katsoin taivaalle, ja sanoin, että oletko sinä nyt aivan tosissaan, että tuo tehdään tänään. Tottakait se tehdään, sanoi hän, ja kirvesmiehet tekivät niin kuin isäntä määräsi.

Minä tiesin, että yöllä tulee pakkasta aika reilusti, ja varmaan kirvesmiehetkin tajusivat sen. He olivat kuitenkin oppineet, että tyhmiä änkyröitä ei kannata yrittää opettaan.

Yksi heistä sanoi minulle aiemmin: Ei tehdä niin kuin hyvä tulee, vaan tehdään niin kuin isäntä määrää. No yöllä oli sitten pakkasta 11 astetta, ja valu sietää nippanappa -5 astetta.

Kun muotti sitten purettiin, niin paljastui totuus. Sen betonin olisi voinut melkein potkia hajalle, eikä sen perustuksen päälle ikinä mitään rakennettu. Olisi siis kannattanut luottaa minuun.

16

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

"Toimiiko se todellakin, niin kuin vanha teoria kasvihuonekaasuista uskottelee."

Kyllä. Se toimii juurikin niin, kuten 2020 luvun kasvihuoneteoria edellyttääkin. Vaikka kasvihuoneilmiö ennustettiin jo kauan sitten, teoria päivittyy ja tarkentuu jatkuvasti. On silkkaa isiotismia väittää, että jokin tieteenala olisi sata vuotta aikaansa jäljessä.

Kun tuli edellisessä ketjussa pataan, niin APH aloittaa tapansa mukaan uuden. Vaan ei ole vieläkään kyennyt kertomaan, minkä koulussa opetetun fysiikan teorian hitsarit tai muut duunarit ovat kumonneet.
      Ei ole pystynyt, eikä pysty. Dementikon horinoita.

• Anonyymi
        UUSI

Täysin väärässä olet ja oiva todiste tuosta otsikosta. Aivot on aivan totaalisesti jumissa, ja toinen kappaleesi paljastaa syyn siihen. Ethän sinä ikinä pysty yhtään mitään ymmärtämään niin kuin se kirjoitetaan, joten sinulta itseltäsi niitä dementikon horinoita tulee aina.

Eihän hitsarien ja duunarien ole tarvinnut kumota koulussa opetettua fysiikkaa, kun joku muu on tehnyt sen jo aiemmin, ja se uusi tieto opetetaan heille koulutuksessa. Hitsarien ja duunarien tarvitsee vain luottaa siihen, mitä heille opetetaan koulutuksessa.

Jos joku ei luota, niin hän pystyy sen tiedon testaamaan käytännössä, koska koulutuspaikassa on kaasuja käytössä. Siellä voi siis saada sekä teoriaopetuksen että omakohtaisen käytännön kokemuksen, jotka molemmat todistaa samaa.

Minä nyt olin saanut molemmat jo 16 vuotta aiemmin hoitoalan koulutuksessa, joten hitsaajakurssilla se oli vain vanhan kertausta. Sekään ei ole mennyt sinulla jakeluun. Kaiken lisäksi ne totuudenmukaiset kaasutiedot on aivan hirveän helppo oppia.

Ne on niitä hyvin yksinkertaisia perusasioita, niin kuin aloituksessa sanoin, On kyllä hirveän tyhmä, jos ei opi niitä kertakuulemalla. Duunarit oppii kyllä ne kertakuulemalla, mutta sinä idiootti et opi edes vuosikymmenessä. Sinulla ne aivot on jumissa eikä duunareilla.

Mikä ihmeen koulutus ne aivot on noin hirvittävän pahasti jumittanut. Ethän sinä ikinä ymmärrä edes suomenkielistä tekstiä oikein. Jos minä kirjoitan, että jokin asia kumoaa jonkin muun asian, niin sinä ymmärrät tämänkaltaisen tekstin aina väärin.

Sinun väärinymmärryksesi on niin äärimmäisen kummallinen, että ei sille mahda mitään. Se nimenomaan viittaa dementiaan. Juuri tuolla tavalla dementikko ymmärtää väärin. Kun minä kerron, että tiede kumoaa tiedettä, niin miksi sinä et ymmärrä sitä niin kuin minä kirjoitan.

Kun tiede on kumonnut aiempaa tiedettä, niin eihän minun tarvitse sitä kumota. Sinulla on joku täysin sekopäinen kuvitelma, että tiede ei koskaan kumoa tiedettä. Todellisuudessa tiede on kumonnut paljonkin tiedettä.

Se on erittäin tavallista, että uusi tieteellinen tieto kumoaa vanhaa tietoa. Dokumentissa Webb teleskoopista tuotiin tämä esille. Se on nimenomaan tieteellinen suhtautumistapa, että hyväksytään se, että uusi tieto kumoaa vanhaa tietoa.

Sinun suhtautumisesi on siis ÄÄRIMMÄISEN EPÄTIETEELLINEN. Tuolla tavalla suhtautuu nimenomaan seonneet maallikot eikä tiedemiehet. Tiedemiehet on yleensä valmiita muutoksiin.

Sen takiahan se Webb teleskooppi lähetettiin, että se muuttaisi tiedettä. Samasta syystä lähetettiin myös Hubble teleskooppi, ja se hoiti tehtävänsä hyvin. Tieteen pyrkimys on siis muuttaa tiedettä. Sinä olet ymmärtänyt tieteen pyrkimyksen täysin väärinpäin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin väärässä olet ja oiva todiste tuosta otsikosta. Aivot on aivan totaalisesti jumissa, ja toinen kappaleesi paljastaa syyn siihen. Ethän sinä ikinä pysty yhtään mitään ymmärtämään niin kuin se kirjoitetaan, joten sinulta itseltäsi niitä dementikon horinoita tulee aina.

Eihän hitsarien ja duunarien ole tarvinnut kumota koulussa opetettua fysiikkaa, kun joku muu on tehnyt sen jo aiemmin, ja se uusi tieto opetetaan heille koulutuksessa. Hitsarien ja duunarien tarvitsee vain luottaa siihen, mitä heille opetetaan koulutuksessa.

Jos joku ei luota, niin hän pystyy sen tiedon testaamaan käytännössä, koska koulutuspaikassa on kaasuja käytössä. Siellä voi siis saada sekä teoriaopetuksen että omakohtaisen käytännön kokemuksen, jotka molemmat todistaa samaa.

Minä nyt olin saanut molemmat jo 16 vuotta aiemmin hoitoalan koulutuksessa, joten hitsaajakurssilla se oli vain vanhan kertausta. Sekään ei ole mennyt sinulla jakeluun. Kaiken lisäksi ne totuudenmukaiset kaasutiedot on aivan hirveän helppo oppia.

Ne on niitä hyvin yksinkertaisia perusasioita, niin kuin aloituksessa sanoin, On kyllä hirveän tyhmä, jos ei opi niitä kertakuulemalla. Duunarit oppii kyllä ne kertakuulemalla, mutta sinä idiootti et opi edes vuosikymmenessä. Sinulla ne aivot on jumissa eikä duunareilla.

Mikä ihmeen koulutus ne aivot on noin hirvittävän pahasti jumittanut. Ethän sinä ikinä ymmärrä edes suomenkielistä tekstiä oikein. Jos minä kirjoitan, että jokin asia kumoaa jonkin muun asian, niin sinä ymmärrät tämänkaltaisen tekstin aina väärin.

Sinun väärinymmärryksesi on niin äärimmäisen kummallinen, että ei sille mahda mitään. Se nimenomaan viittaa dementiaan. Juuri tuolla tavalla dementikko ymmärtää väärin. Kun minä kerron, että tiede kumoaa tiedettä, niin miksi sinä et ymmärrä sitä niin kuin minä kirjoitan.

Kun tiede on kumonnut aiempaa tiedettä, niin eihän minun tarvitse sitä kumota. Sinulla on joku täysin sekopäinen kuvitelma, että tiede ei koskaan kumoa tiedettä. Todellisuudessa tiede on kumonnut paljonkin tiedettä.

Se on erittäin tavallista, että uusi tieteellinen tieto kumoaa vanhaa tietoa. Dokumentissa Webb teleskoopista tuotiin tämä esille. Se on nimenomaan tieteellinen suhtautumistapa, että hyväksytään se, että uusi tieto kumoaa vanhaa tietoa.

Sinun suhtautumisesi on siis ÄÄRIMMÄISEN EPÄTIETEELLINEN. Tuolla tavalla suhtautuu nimenomaan seonneet maallikot eikä tiedemiehet. Tiedemiehet on yleensä valmiita muutoksiin.

Sen takiahan se Webb teleskooppi lähetettiin, että se muuttaisi tiedettä. Samasta syystä lähetettiin myös Hubble teleskooppi, ja se hoiti tehtävänsä hyvin. Tieteen pyrkimys on siis muuttaa tiedettä. Sinä olet ymmärtänyt tieteen pyrkimyksen täysin väärinpäin.

"Eihän hitsarien ja duunarien ole tarvinnut kumota koulussa opetettua fysiikkaa, kun joku muu on tehnyt sen jo aiemmin, ja se uusi tieto opetetaan heille koulutuksessa."

Suomen koulutusjärjestelmä on kokonaisuus. On järjetöntä väittää, että jollain asteella opetettaisiin toisella asteella kumottua tietoa. Ainuttakaan esimerkkiä et ole kyennyt antamaan.

Sinulla viiraa todella pahasti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä Webb on kumonnut? Ei varmasti perusfysiikkaa, vaan lähinnä teorian galaksien muodostumisnopeudesta. Ei sellaisia asioita kouluissa opeteta. Tiede muuttuu siellä, missä tieto ei ole vielä varmantunut. Suomen perussivistävissä kouluissa ei sellaista tietoa opeteta.

• Anonyymi
      UUSI

Mikä on jumiuttanut papan aivot niin perusteellisesti, ettei ymmärrä hapen ja typen lämpenevän johtumalla. Johtuminen ei edellytä absorbtiota, jos puhutaan fysiikan termein fysiikan ilmiöstä.

• Anonyymi
        UUSI

On kuin yrittäisi opettaa kissalle kvanttifysiikkaa.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä se sinä olet oppinut väärin ja sekä hoitoalalla että metallissa opetetaan oikein. On vaan niin hirveä sinulla tuo pakkomielle, että et opi ollenkaan edes kolmen asian yhdistelmää. Sekä hoitoalalla että metallissa ne oppii yhdistämään hetkessä.

Yhdestä asiasta seuraa toinen asia ja toisesta asiasta seuraa kolmas asia. Tällainen hiukankin luova ajattelu tuntuu olevan sinulle täysin mahdotonta, mutta sillä tavalla ne asiat toimivat sekä laboratoriossa että metalliteollisuudessa että myöskin luonnossa.

Miksi sinä et vuosissakaan ole tajunnut, että mikä merkitys on sillä, että asiat opetettiin minulle sairaalan laboratoriossa. Sinä luulet olevasi tietävämpi ja viisaampi kuin patologian erikoislääkäri. Kyllä se tyhmä kuule olet koko ajan sinä, ja se lääkäri oli se viisas.

Sivuutat koko ajan senkin, että enhän minä oppinut noita asioita vanhana. Minä opin ne asiat 25 vuotiaana, joten on täysin järjetöntä käyttää koko ajan tuota ikäkorttia. Silloin taas, kun sain opetusta kurssilla, olin 41 vuotias ja niin kuin sanoin se oli vain vanhan kertausta.

Vain täysi seonnut ihminen inttää lämpöopista sellaista vastaan, jolla on sekä hoitoalan että metallipuolen koulutus ja kokemus. Molemmissahan on pakko tuntea lämpöoppi oikein. On äärimmäisen kummallista, että et tajua sitä pakkoa, mikä molemmilla aloilla on.

Siellä on siis väärinymmärtäminen ehdottomasti kiellettyä, koska se olisi turvallisuusriski. Luulisi nyt tyhmimmänkin ymmärtävän tämän turvallisuus näkökohdan.

Turvallisuusasiat menee aina kaiken muun edelle käytännön työssä, mutta peruskoulussa voi vaarattomasti sekoilla mitä sattuu, niin kuin sinä olet sekoillut. Kun asiat on opetettu erikseen, niin sinä kuvittelet, että ne on erillisiä asioita työssäkin. Työssä ne ei ole erillisiä.

Nimenomaan työssä kuuluu lämmittäminen, johtuminen, absorbointi ja lämpeneminen yhteen. On kyllä hirveän tyhmä, kun ei tätä ymmärrä. Onko sinulle kahvitkin keittänyt aina joku muu. Siitäkin tämän voi oppia, jos on järki päässä, mutta sinullahan ei ole.

Hitsausta opetteleva oppii puolessa minuutissa asiat, joita sinä et opi ollenkaan. Minä tosin tunsin nuo asiat jo koulupoikana. Minä tiedän aivan hirvittävän paljon enemmän kuin sinä.

Minullahan on 7 vuoden ammatillinen koulutus ja 33 vuoden työkokemus aloilta, joilla täytyy tuntea lämpöoppi, joten kyllä se oppimaton idiootti olet sinä.

Minulla taas on eri ammatteihin ainoastaan kiitettäviä todistuksia. Sen huonompaa en saanut koskaan. Kaikissa ammateissa jäi voimaan kiitettävä todistus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se sinä olet oppinut väärin ja sekä hoitoalalla että metallissa opetetaan oikein. On vaan niin hirveä sinulla tuo pakkomielle, että et opi ollenkaan edes kolmen asian yhdistelmää. Sekä hoitoalalla että metallissa ne oppii yhdistämään hetkessä.

Yhdestä asiasta seuraa toinen asia ja toisesta asiasta seuraa kolmas asia. Tällainen hiukankin luova ajattelu tuntuu olevan sinulle täysin mahdotonta, mutta sillä tavalla ne asiat toimivat sekä laboratoriossa että metalliteollisuudessa että myöskin luonnossa.

Miksi sinä et vuosissakaan ole tajunnut, että mikä merkitys on sillä, että asiat opetettiin minulle sairaalan laboratoriossa. Sinä luulet olevasi tietävämpi ja viisaampi kuin patologian erikoislääkäri. Kyllä se tyhmä kuule olet koko ajan sinä, ja se lääkäri oli se viisas.

Sivuutat koko ajan senkin, että enhän minä oppinut noita asioita vanhana. Minä opin ne asiat 25 vuotiaana, joten on täysin järjetöntä käyttää koko ajan tuota ikäkorttia. Silloin taas, kun sain opetusta kurssilla, olin 41 vuotias ja niin kuin sanoin se oli vain vanhan kertausta.

Vain täysi seonnut ihminen inttää lämpöopista sellaista vastaan, jolla on sekä hoitoalan että metallipuolen koulutus ja kokemus. Molemmissahan on pakko tuntea lämpöoppi oikein. On äärimmäisen kummallista, että et tajua sitä pakkoa, mikä molemmilla aloilla on.

Siellä on siis väärinymmärtäminen ehdottomasti kiellettyä, koska se olisi turvallisuusriski. Luulisi nyt tyhmimmänkin ymmärtävän tämän turvallisuus näkökohdan.

Turvallisuusasiat menee aina kaiken muun edelle käytännön työssä, mutta peruskoulussa voi vaarattomasti sekoilla mitä sattuu, niin kuin sinä olet sekoillut. Kun asiat on opetettu erikseen, niin sinä kuvittelet, että ne on erillisiä asioita työssäkin. Työssä ne ei ole erillisiä.

Nimenomaan työssä kuuluu lämmittäminen, johtuminen, absorbointi ja lämpeneminen yhteen. On kyllä hirveän tyhmä, kun ei tätä ymmärrä. Onko sinulle kahvitkin keittänyt aina joku muu. Siitäkin tämän voi oppia, jos on järki päässä, mutta sinullahan ei ole.

Hitsausta opetteleva oppii puolessa minuutissa asiat, joita sinä et opi ollenkaan. Minä tosin tunsin nuo asiat jo koulupoikana. Minä tiedän aivan hirvittävän paljon enemmän kuin sinä.

Minullahan on 7 vuoden ammatillinen koulutus ja 33 vuoden työkokemus aloilta, joilla täytyy tuntea lämpöoppi, joten kyllä se oppimaton idiootti olet sinä.

Minulla taas on eri ammatteihin ainoastaan kiitettäviä todistuksia. Sen huonompaa en saanut koskaan. Kaikissa ammateissa jäi voimaan kiitettävä todistus.

"Nimenomaan työssä kuuluu lämmittäminen, johtuminen, absorbointi ja lämpeneminen yhteen."

Fysiikassa sekä johtuminen että absorboituminen johtavat lämpenemiseen, mutta mekanismi on eri. Missään oppilaitoksessa ei opeteta termodynamiikkaa niin, että johtuminen edellyttäisi absorboitumista.

Kuten sinulle osoitin, hoitoalalla ja metallissa opetetaan CO2:n olevan kasvihuonekaasu, joka lämmittää ilmastoa. Ketjussa on jo lukuisia lainauksia lääkäreitä, joiden mukaan kasvihuoneilmiö on totta ja uhka ihmisten hyvinvoinnille.

Etkö sinä uskalla edes lukea niitä, vai oletko niin pahasti sekaisin, että väität lääkäreidenkin valehtelevan ilmastonmuutoksesta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Minullahan on 7 vuoden ammatillinen koulutus ja 33 vuoden työkokemus aloilta, joilla täytyy tuntea lämpöoppi, joten kyllä se oppimaton idiootti olet sinä. "

On aivan sama, mitä olet joskus ollut. Nyt sinulla viiraa jo pahasti eikä ikinä ennenkään ole missään opetettu lämpöoppia tai fysiikkaa, kuten sinä väität. Et tiedä lämpopista hevon paskaakaan, etkä fysiikasta yleensäkään.

• Anonyymi
      UUSI

Te hoitoalan ammattilaiset?

Lääkäriliitto:
      "Suomalaiset lääkärijärjestöt vetoavat päättäjiin ilmasto- ja kestävyystoimien vauhdittamiseksi. Ilmastonmuutos on 2000-luvun vakavin uhka ihmisten terveydelle, ja ilmastonmuutoksen terveysvaikutukset näkyvät jo Suomessakin."

• Anonyymi
        UUSI

Lääkärit ilman rajoja:
        "Ilmastokriisi on terveyskriisi ja humanitaarinen kriisi. Tarjoamme sairaanhoitoa monissa maissa, joihin ilmastonmuutos vaikuttaa suhteettoman paljon."

Lääkärilehti:
        "Ilmastonmuutokseen vastaaminen voi olla merkittävin haaste, jonka terveysalan ammattilaiset kohtaavat, toteavat asiantuntijat Suomen Lääkärilehdessä,"

Potilaan lääkärilehti:
        "Ilmastonmuutos on kansanterveyskysymys."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkärit ilman rajoja:
        "Ilmastokriisi on terveyskriisi ja humanitaarinen kriisi. Tarjoamme sairaanhoitoa monissa maissa, joihin ilmastonmuutos vaikuttaa suhteettoman paljon."

Lääkärilehti:
        "Ilmastonmuutokseen vastaaminen voi olla merkittävin haaste, jonka terveysalan ammattilaiset kohtaavat, toteavat asiantuntijat Suomen Lääkärilehdessä,"

Potilaan lääkärilehti:
        "Ilmastonmuutos on kansanterveyskysymys."

Mitähän hoitoalan ammattilaisia papparainen mahtaa tarkoittaa. Ei ainakan lääkäreitä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän hoitoalan ammattilaisia papparainen mahtaa tarkoittaa. Ei ainakan lääkäreitä.

Kyllä minä tarkoitin lääkäreitäkin, mutta samat pohjatiedot kaasuista on opetettu muillekin. Yhdeltä vastavalmistuneelta lääkäriltä tarkistin, että onko opetus edelleen sama kuin 1970 luvulla.

Kyllä se on edelleen sama, mutta ei kaikki sitä välttämättä muista enää vuosikymmenien päästä. Opetukset unohtuu, jos ei niitä työssään tarvitse, ja iso osa lääkäreistä ei niitä työssään tarvitse. Toisaalta tietyt asiat ovat hoitajien vastuulla. Ei lääkärit niihin kajoa.

Minä olen tällä palstalla ainoa, joka on työskennellyt sairaalassa, joten vain minä tunnen sen todellisuuden. Muilla on pelkkiä harhakuvitelmia.

Muuten noissa lainauksissa otettiin kantaa vain ilmastonmuutokseen, joka on tapahtunut, ja ehkä tulevaisuudessakin tapahtuu. Lainailija tietysti sitten antaa tekstille oman uskonsa mukaisen tulkinnan. Niinhän se aina ilmastopelkureilla menee.

Ei taida kaikki lääkäritkään ymmärtää, että ilmastonmuutosta on täysin mahdotonta torjua. Ne jotka ovat sopeutumiskyvyttömiä, uskovat epärealistisesti sellaiseen mahdollisuuteen. Realismia on se, että hylkää ne ruusunpunaiset kuvitelmat.

Minä arvioin sen mahdottomaksi jo 8 vuotta sitten. Kyllä sen useimmat kunnollista työtä tehneet on ymmärtäneet mahdottomaksi, kun tietävät, kuinka kauan mihinkin työhön menee aikaa. Ei edes sadassa vuodessa pystytä kovin suureen muutokseen.

Kiina tuottaa päästöjä noin 37 tunnissa yhtä paljon, kuin Suomi tuottaa vuodessa. Siinä teille hiukan suhdelukua. Suomalaisten syyttäminen on siis ainoastaan järjetöntä. Mitään apua siitä ei ole yhtään mihinkään asiaan.

Tehdään vaan yhä useampia psyykkisesti sairaaksi. Tilastot on sitä luokkaa, että suomalainen yhteiskunta alkaa olla jo kuilun partaalla sen syyllistämisen ja pelottelun seurauksena.

Muutama viikko sitten oli radiossa uutinen, että puolella Suomen työikäisistä on joku pitkäaikais-sairaus tai vamma.

• Anonyymi
      UUSI

Tämäkin ketju on ollut täällä jo lukemattomia kertoja eri otsikoilla. Seitsemän vuotta vänkäämistä yhden ja saman sekopään kanssa. Eikö ihmisillä enää ole muuta tekemistä?

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä täällä minä olen niitä, jotka on järjissään, mutta sinä ilmeisesti et. Minä kuitenkin hankin tietoa, enkä harrasta kirsikan poimintaa. Tarkistin tuossa EU parlamentin sivustolta, olisiko sinne tullut tuoreempaa tietoa, ja olihan sinne tullut vuoden 2023 päästötilasto.

Tuo 37 tuntia onkin vahvasti yläkanttiin. Todellinen luku on 24 tuntia. Siinä ajassa Kiina tuottaa päästöjä saman verran kuin Suomi koko vuonna. Kyllä ne on sekaisin, jotka syyllistävät suomalaisia ja ilmeisesti sinäkin kuulut siihen joukkoon.

Koko EU tuottaa päästöjä viidesosan siitä, mitä Kiina tuottaa vuodessa, ja siitä huolimatta minä en syytä Kiinaa. Onhan siellä porukkaa 1,4 miljardia.

• Anonyymi
      UUSI

Me hoitoalan ammattilaiset täällä? Vanhat eläkeläiset, sinä ja vaimosi vai? Edes vaimosi ei taatusti ole samaa mieltä fysiikastasi. Jos väität, että hän jopa itse sanoo olevansa samaa mieltä kanssasi (mistä ei ole mitään todisteita), niin siinä tapauksessa:

A) häntä ei kiinnosta koko asia
      ja
      B) hän vain myötäilee sinua, koska joutuu elämään kanssasi joka päivä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6244
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5743
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3234
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2600
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1856
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1759
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe