Missä kaikki terveet ihmiset ovat?

Anonyymi-ap

Vuosia sitten huomasin että ihmissuhdepiirini koostuu kokonaisuudessaan mielenterveyshäiriöisistä ihmisistä. Kaikilla oli vähintään ADHD. Useimmilla pibolaari tai masennus, ahdistuneisuushäiriö, syömishäiriö. Kaikilla traumoja. Koko ajan piti altistua kaikenlaisille "oireille". Oli tosi väsyttävää. Vähitellen aloin karsia ystäväpiiristäni pahimpia uuvuttajia. Ei vaan jaksa. Lopulta olin karistanut käytännössä kaikki ihmiset elämästäni. Vaihtanut asuinpaikkaa. Siivonnut kaiken vanhan pois. Aloittanut puhtaalta pöydältä.

Nyt huomaan että elämässäni on jäljellä enää muutama sukulainen joista kaikilla mielenterveyshäiriöitä. On skitsofreniaa, on autismin kirjoa, syömishäiriötä...

Orpo olo. Olenkohan minä ainoa terve ihminen maailmassa?

Haluaisin terveitä ystävyyssuhteita. Mutta missä kaikki terveet ihmiset ovat?

En tiedä kumpi on pelottavampaa, jäädä kokonaan yksin, vai elää kuin eläisi mielisairaalassa ainoana terveenä ihmisenä.

5

450

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On surullista että sukusi on mielenterveyshäiriöinen. Sille sinä et voi mitään. Heillä varmasti on aputukijoukkoja jakamassa ongelmaa.

Mitä taas tulee ystäviisi, huomatessasi ettei sinun resussit riitä tukemaan, ohjaa heidät suuntaan josta voivat saada apua.

Kaikki ihmiset eivät suinkaan ole mielenterveyshäiriöisiä. Oletko ajatellut laajentaa piiriä josta etsiä ystäviä? Esim. erilaisten harrastustusten kautta?

• Anonyymi

Sitä vetää puoleensa mihin on tottunut.

• Anonyymi

Voi kuul mä kattoin jos vuoskymmeniä sitte ettei maailmassa montaa mieleltään tervettä ihmistä ole edes

• Anonyymi

Ihmiset elävät mielenterveyden ongelmista. Niillä pääsee usein pälkähästä yhteiskunnan paineissa.
      Keskittymiskyvyn puute tai mielialahäiriöt tarjoavat helpotusta niin työ kuin perhe-elämässä. Vanhemmat luistavat vaatimuksista tai estävät häpeää kykenemättömyydestä turvalliseen ja jämptiin kasvatukseen.
      Heikkoudet ovat nykyään sairauksia.
      Uutiset pelottelevat sairauksilla ja vaaroilla, sosiaalinen media tarjoaa mahdottoman ihmisesimerkin. Näistä yksinkertaisesti kasvaa pelokkaita keskittymiskyvyttömiä aikuisia ja lapsia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      207
      2187
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      159
      1439
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1081
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      927
    5. 58
      918
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      52
      869
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      841
    8. 93
      787
    9. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      118
      728
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      707
    Aihe