Missä kaikki terveet ihmiset ovat?

Anonyymi-ap

Vuosia sitten huomasin että ihmissuhdepiirini koostuu kokonaisuudessaan mielenterveyshäiriöisistä ihmisistä. Kaikilla oli vähintään ADHD. Useimmilla pibolaari tai masennus, ahdistuneisuushäiriö, syömishäiriö. Kaikilla traumoja. Koko ajan piti altistua kaikenlaisille "oireille". Oli tosi väsyttävää. Vähitellen aloin karsia ystäväpiiristäni pahimpia uuvuttajia. Ei vaan jaksa. Lopulta olin karistanut käytännössä kaikki ihmiset elämästäni. Vaihtanut asuinpaikkaa. Siivonnut kaiken vanhan pois. Aloittanut puhtaalta pöydältä.

Nyt huomaan että elämässäni on jäljellä enää muutama sukulainen joista kaikilla mielenterveyshäiriöitä. On skitsofreniaa, on autismin kirjoa, syömishäiriötä...

Orpo olo. Olenkohan minä ainoa terve ihminen maailmassa?

Haluaisin terveitä ystävyyssuhteita. Mutta missä kaikki terveet ihmiset ovat?

En tiedä kumpi on pelottavampaa, jäädä kokonaan yksin, vai elää kuin eläisi mielisairaalassa ainoana terveenä ihmisenä.

4

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On surullista että sukusi on mielenterveyshäiriöinen. Sille sinä et voi mitään. Heillä varmasti on aputukijoukkoja jakamassa ongelmaa.

Mitä taas tulee ystäviisi, huomatessasi ettei sinun resussit riitä tukemaan, ohjaa heidät suuntaan josta voivat saada apua.

Kaikki ihmiset eivät suinkaan ole mielenterveyshäiriöisiä. Oletko ajatellut laajentaa piiriä josta etsiä ystäviä? Esim. erilaisten harrastustusten kautta?

• Anonyymi

Sitä vetää puoleensa mihin on tottunut.

• Anonyymi

Voi kuul mä kattoin jos vuoskymmeniä sitte ettei maailmassa montaa mieleltään tervettä ihmistä ole edes

• Anonyymi

Ihmiset elävät mielenterveyden ongelmista. Niillä pääsee usein pälkähästä yhteiskunnan paineissa.
      Keskittymiskyvyn puute tai mielialahäiriöt tarjoavat helpotusta niin työ kuin perhe-elämässä. Vanhemmat luistavat vaatimuksista tai estävät häpeää kykenemättömyydestä turvalliseen ja jämptiin kasvatukseen.
      Heikkoudet ovat nykyään sairauksia.
      Uutiset pelottelevat sairauksilla ja vaaroilla, sosiaalinen media tarjoaa mahdottoman ihmisesimerkin. Näistä yksinkertaisesti kasvaa pelokkaita keskittymiskyvyttömiä aikuisia ja lapsia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      117
      1597
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1458
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      839
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      809
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      746
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      34
      708
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      698
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      690
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      669
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe