Pääskynen kävi taas huoneessani

Ulkona on riittävän lämmin, joten pidän parvekkeen ovea auki ja yksi pääskynen kävi tarkastamassa paikat. Lenteli pitkään hitaasti kattolamppuni ympäri ja istui sitten kirjakyllyn päätyyn.
On yksi noista, jotka asuvat verstaassa, joten on hyvin kesy.

31

234

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (siis hyllyn)

• Anonyymi

Voi kun söpöä! Itse olen myös nähnyt viime aikoina useampia metsän eläimiä. Niitä on ollut nyt niin monia pulassa olevia lyhyen ajan sisällä, etten tiedä, mitä universumi yrittää viestiä minulle.
      Viimeisimpänä oli sammakko, joka oli keskellä tietä. Luulin kuolleeksi, kun oli kivettynyt paikoilleen, yritin tökätä tikulla varovasti, että lähtisi menemään ajotieltä jos on hengissä, mutta ei liikahtanutkaan muuten kuin koipi jäi kuin kuolleella vähän kuin retkottamaan. Jäin valvomaan siihen ja miettimään pitääkö nostaa tieltä pois, ettei autot aja sen päältä. Lähtikin sitten menemään ihan vaivatta tien yli ja lopulta suojaan. Oli todella suloinen pieni sammakko.

• Tuossa villiviinissä kiipeilee välillä metsämyyrä, jota epäilin ensivilkaisulla rotaksi, mutta ei onneksi ollut. Tosin nyt myyrä on pysynyt poissa, sillä juuri sen kulkureitille on ilmestynyt rastaan pesä ja rastas vartioi sitä ilmeisen terkasti.

• Anonyymi

- sivusta.

Jännää, että olet yhtä taikauskoinen kuin itsekin. Tai uskon ja uskon, mutta käytännössä en voi olla ajattelematta mitä se merkitsee, jos näkee pihan täynnä naakkoja ja joutsenen monta päivää vartomassa kuollutta puolisoaan. Ja että hanhi yrittää lasketua sataa liikkuvan auton katolle yms. Sydän melkein pysähtyy.

Ja sattuuhan sitä kaikille ennen pitkään jotain, kuten joskus silloinkin, mutta en kuitenkaan haluaisi nähdä mitään huolestuttavaa ja lyhyellä ajalla toistuvaa, niin että tuntuu kuin universumi yrittäisi varoittaa.

• Anonyymi

Mä olen nostanut joskus nenäliinalla sammakon syrjään, ettei jää mm. pyörän alle.
        Vilma

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Tuossa villiviinissä kiipeilee välillä metsämyyrä, jota epäilin ensivilkaisulla rotaksi, mutta ei onneksi ollut. Tosin nyt myyrä on pysynyt poissa, sillä juuri sen kulkureitille on ilmestynyt rastaan pesä ja rastas vartioi sitä ilmeisen terkasti.

Myyrät ei ole kyllä pihalla kovin tervetullut vieras myyrän töidensä vuoksi, mutta ihan suloisen näköinen pieni otushan sekin on. Hyvä, että rastas valvoo pesää tarkasti :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- sivusta.

Jännää, että olet yhtä taikauskoinen kuin itsekin. Tai uskon ja uskon, mutta käytännössä en voi olla ajattelematta mitä se merkitsee, jos näkee pihan täynnä naakkoja ja joutsenen monta päivää vartomassa kuollutta puolisoaan. Ja että hanhi yrittää lasketua sataa liikkuvan auton katolle yms. Sydän melkein pysähtyy.

Ja sattuuhan sitä kaikille ennen pitkään jotain, kuten joskus silloinkin, mutta en kuitenkaan haluaisi nähdä mitään huolestuttavaa ja lyhyellä ajalla toistuvaa, niin että tuntuu kuin universumi yrittäisi varoittaa.

En tiedä miksi, mutta olen tosiaan nähnyt enemmän luonnon eläimiä erilaisissa pulmatilanteissa nyt kuin vuosiin. Ehkä se on vain merkki siitä, että lähellä olevaa hätää pitäisi havaita paremmin tai siitä, että minun täytyy hyväksyä, etten voi kaikkia eläviä auttaa. Luonto hoitaa omalla karullakin tavallaan asioita. Voin vain katsoa vierestä ja auttaa sen, minkä pystyn.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen nostanut joskus nenäliinalla sammakon syrjään, ettei jää mm. pyörän alle.
        Vilma

Tuo on varmasti hyvä konsti.

• Anonyymi

Pääskyillä kuulemma on niin suhteellisen suuret siivet että niillä on suuria vaikeuksia päästä lentoon jos ne laskeutuvat maahan tai lattialle. Eli silloin ne täytyy nostaa jollekin orrelle tai vastaavalle jotta pääsevät lentoon. Ne kuulemma jopa nukkuvat lentäessään, vähän niinkuin haikalat mitkä uivat vedessä.

• Tuo koskee tervapääskyjä, eli ne räystäs- ja haarapääskyt pääsevät maasta oikein hyvin liikkeelle.
        Tervapääsky on outo lintu, sillä se on sukua kolibreille.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Tuo koskee tervapääskyjä, eli ne räystäs- ja haarapääskyt pääsevät maasta oikein hyvin liikkeelle.
        Tervapääsky on outo lintu, sillä se on sukua kolibreille.

- sivusta.

>Tervapääsky on outo lintu, sillä se on sukua kolibreille.>

En tiennyt! Tosi viehättävä ajatus kuitenkin. Kolibri on kaunis kuin perhonen.

En voinut luopua vanhoista perhoatauluista, vaikka tunnen huonoa omatuntoa, että olen sellaisen joskus ostanut. Se oli pienen pieni kukkakauppa., josta sen ostin. Osassa tauluista oli jättimäisiä kovakuoriaisia, joiden näkö kiinnosti yhtä paljon. Saattoi olla pyhäpillerinpyörittäjä. Toisen perhostaulun pelastin kirpparilta.

Tuskinpa saavat tuoda enää hyönteistauluja ulkomailta. En ole ainakaan myöhemmin vastaavia missään nähnyt. Minkään elävän keihästämistä ei taideta edes hyvällä katsoa muutenkaan nykyisin.

• Anonyymi

Sinulla on sukulainen taivaassa 🤔

• Anonyymi

Yleensä tulevat tuossa muodossa kertomaan että heillä on kaikki hyvin

• Anonyymi

👍👍👍

• Anonyymi

👍👍👍

• Anonyymi

Pääskysestä ei päivääkään. Se on sitten teillä kesä👍.

• UUSI

Ei yksi pääsky kesää tee.

• Nuo pääskyset ovat pesän rakennus puuhissa. Tietysti se kävi tekemässä luonasi tupatarkastuksen, jos sattuisi olemaan hänelle sopiva kortteeri.

Itse olen seurannut luontolivessä lapinpöllön ja sääksen touhuja.
      Tuolla pöllön metsässä kuului hetki sitten käen kukuntaa. Aika pitkään se jaksoi kukkua.
      Tuo sääksi hautoo ja sisustaa kotipesäänsä. Aina välillä se on siirtämässä niitä risuja uuteen järjestykseen.

https://wwf.fi/luontolive/saaksi/

• Anonyymi

Itselle ei taida olla vielä koskaan käynyt noin tai taisi kerran joku pikkulintu käydä huoneen sisällä mutta onneksi ymmärsi kääntyä takaisin ettei törmännyt mihinkään tai jäänyt lenetelemään huoneen sisälle.

KilttiMies89

• Anonyymi

yritä päästää jotenkin pois se.

• Anonyymi

Aina kevään tullen meidän pihakoivuun tulee kyyhkynen laulamaan tai jopa useita.

Siis sellainen kyyhkynen joka istui hotellihuoneen katon reunalla ja lauloi sieltä joka aamu kun olin viimeistä kertaa isävainaan kanssa Gran Canarialla Puerto Ricossa.

Olen usein miettinyt että onko tuo kyyhkynen nyt sitten isä joka käy tervehtimässä meikäläistä.

KilttiMies89

• Anonyymi
        UUSI

Olen kuullut monelta kertomuksia pikkulintujen vierailuista läheisen poismenon jälkeen. Itse en ole kokenut sellaista, mutta tunsin valon laajentumisen ja kuulin iloisen äänensä, joka kuitenkin pahoitteli minulle, että olisi pitänyt kustellakin asioista. Naurahdin päänsisäiselle äänelle, että niinhän ne aina ja sitten hän oli poissa. En ole ihan varma mitä hän tarkoitti. Ehkä se selviää joskus.

• Anonyymi

Joskus kun kävelin kesällä yksin jossain Kaupungin lähimetsässä hieman allapäin niin yhtäkkiä taivaalta laskeutui sellainen samanlainen kyyhkynen ihan mun viereen. Mietin siinä hetken aikaa että senkin oli pakko olla joku viesti joltain edesmenneeltä sukulaiselta, ehkäpä juuri isältä. Jotenkin siinä sitten liikutuin ja tuli melkein kyyneleet silmiin.

KilttiMies89

• Anonyymi

Kävin siinä juuri lenkillä ja mietin tuota kyyhkys juttua niin taas alkoi kyyhkynen laulamaan jonkun puun oksalta.

KilttiMies89

• Anonyymi

Eihän kyyhkynen laula. Se pulputtaa sellaisia sisäisiä kurkkuääniä.
        Ja kun sepelkyyhkylle heittää pähkinöitä, se napsii ne kaunis kaunis ja tämän jälkeen on kerjäämässä kuten fasaani.
        Vastuu linnun ruokkimisesta? Ei pidä aloittaa. Ei niillä ole sunnuntailounaita.
        Mustarastas, peippo ja kirjosieppo laulavat näihin aikoihin suunnilleen siihen asti, kun pesä ja munat on tehty.
        Vilma

• Anonyymi
      UUSI

Pääskyt sotkevat paljon, kakkivat minne sattuu. Varsinkin joa jossain räystään alla on niitä, tulee sontainen paikka.

• Anonyymi
        UUSI

Kuulepas. Isäni teki pääskyille aina laskeutumisalustan ja niin, etteivät poikaset putoa maahan.
        Jostain vesifanerista tms.
        Eivät sotkeneet terassia vaan veivät nokassaan kökkölaadit kauas.
        Syksyllä tekivät kunniakierroksen ennen kuin lähtivät etelään.
        Sama toistui.
        Vilma

• Anonyymi
      UUSI

lintu ei osaa käåyttää vessaa niin joku vati sellainen alusastia niille

• Anonyymi
      UUSI

oho laskeutumisaluza pääskyille oho hauska varmaan

• Anonyymi
      UUSI

laskeutumisalusta vähän kuin joku lentotukialus

• Anonyymi
      UUSI

Meillä aikoinaan lensi lujaa joku lintu parvekkeen ovesta kylppäriin ja sinne jäi ihmettelemään tunniksi. Siinä sitä oli maanittelemista "tsetse - lennä lintu ulos - katso tuolla 10 metrin päässä on partsin ovi auki ulos" - kauhea urakka, lopulta lähti.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1587
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1471
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      119
      1285
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      987
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      935
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      917
    Aihe