Maahanmuutto
Tulkkeihin uppoaa miljoonia euroja veronmaksajien rahaa – valtio maksaa, vaikka Suomessa olisi asuttu vuosikausia
Tanskassa terveyspalvelujen asiakas maksaa tulkkauksen asuttuaan maassa kolme vuotta. Suomessa vastaavaa sääntöä ei ole ja kustannukset kasvavatkin nopeasti.
kertoo Yle
https://yle.fi/a/74-20154942?origin=rss
Tulkkeihin uppoaa suomessa miljoonia verorahaa
12
177
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä mahtaa olla tilanne Ruotsissa.
Sinne 60 luvulla muuttaneet suomalaiset tarvitsivat tulkkia.
Tarvitsevatkohan vielä ja maksaako Ruotsin yhteiskunta tulkit.
Onko Ruotsi kiristänyt yhteiskunnan lokkien täysylläpitoa.
Siellä suomalaiset mammat järjestivät joulut ja juhlat (vatsa kipeänä)ja tulot juoksi.
Mistäkö tiedän, ihan itse mamman kertomana joka näin teki. Ei kun sairaskirjoille ja homma hoitui.
Meillekin oli tulossa näitä lokkeja kylään keskellä viikkoa ja kun kerroin että olen töissä ei se oikein passaa, niin minua kehotettiin menemään sairaskirjoille. Ihmettelin suuresti että en ole sairas ja töistä ei voi olla pois ja lintsata.
Joten älkää metelöikö jos ihmiset ovat tulleet tänne sotia pakoon ja tarvitsevat tulkkia, menkää peilin eteen.- Anonyymi
Älä moktar viitsi jauhaa shcheisseasi.
- Anonyymi
"Mistäkö tiedän, ihan itse mamman kertomana"
Mummosi kasvattamana et saanut tarpeeksi kuria.
Ihme Gubta. - Anonyymi
Mikä ihme tässä on pointtina, ei oikeen aukene minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mistäkö tiedän, ihan itse mamman kertomana"
Mummosi kasvattamana et saanut tarpeeksi kuria.
Ihme Gubta.gurrbbha
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä moktar viitsi jauhaa shcheisseasi.
Profeetta unohti sinisen…
- Anonyymi
👌👌
- Anonyymi
Eihän moktarin heikkolahjainen tytärkään oppinut suomea vaikka oltiin ihan ameriikasta!
Tosin jussufin mielestä kaikkialla riittää kun puhuu englantia. Myös lentokoneessa jolla lähtivät parkuen Suomesta.
Nauretaan yhdessä kunnon Selkäkekkanaurua! - Anonyymi
Kehitysmaamuslimeille tulkit SUOMESSA, ovat ihmisoikeus…
- Anonyymi
moktar gubta
- Anonyymi
Voisi tuo Moktarkin vaihtaa haamukirjoittajaansa.
Kääntäjäkin on rikki sillä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.663032Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91801- 1111656
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2221227- 123957
- 93933
- 60924
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil65907Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6825- 34800