Tulkkeihin uppoaa suomessa miljoonia verorahaa

Anonyymi-ap

Maahanmuutto
Tulkkeihin uppoaa miljoonia euroja veron­maksajien rahaa – valtio maksaa, vaikka Suomessa olisi asuttu vuosikausia

Tanskassa terveyspalvelujen asiakas maksaa tulkkauksen asuttuaan maassa kolme vuotta. Suomessa vastaavaa sääntöä ei ole ja kustannukset kasvavatkin nopeasti.

kertoo Yle

https://yle.fi/a/74-20154942?origin=rss

25

361

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä mahtaa olla tilanne Ruotsissa.
      Sinne 60 luvulla muuttaneet suomalaiset tarvitsivat tulkkia.
      Tarvitsevatkohan vielä ja maksaako Ruotsin yhteiskunta tulkit.
      Onko Ruotsi kiristänyt yhteiskunnan lokkien täysylläpitoa.
      Siellä suomalaiset mammat järjestivät joulut ja juhlat (vatsa kipeänä)ja tulot juoksi.
      Mistäkö tiedän, ihan itse mamman kertomana joka näin teki. Ei kun sairaskirjoille ja homma hoitui.
      Meillekin oli tulossa näitä lokkeja kylään keskellä viikkoa ja kun kerroin että olen töissä ei se oikein passaa, niin minua kehotettiin menemään sairaskirjoille. Ihmettelin suuresti että en ole sairas ja töistä ei voi olla pois ja lintsata.
      Joten älkää metelöikö jos ihmiset ovat tulleet tänne sotia pakoon ja tarvitsevat tulkkia, menkää peilin eteen.

• Anonyymi

Älä moktar viitsi jauhaa shcheisseasi.

• Anonyymi

"Mistäkö tiedän, ihan itse mamman kertomana"

Mummosi kasvattamana et saanut tarpeeksi kuria.
        Ihme Gubta.

• Anonyymi

Mikä ihme tässä on pointtina, ei oikeen aukene minulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mistäkö tiedän, ihan itse mamman kertomana"

Mummosi kasvattamana et saanut tarpeeksi kuria.
        Ihme Gubta.

gurrbbha

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä moktar viitsi jauhaa shcheisseasi.

Profeetta unohti sinisen…

• Anonyymi

👌👌

• Anonyymi

Eihän moktarin heikkolahjainen tytärkään oppinut suomea vaikka oltiin ihan ameriikasta!

Tosin jussufin mielestä kaikkialla riittää kun puhuu englantia. Myös lentokoneessa jolla lähtivät parkuen Suomesta.

Nauretaan yhdessä kunnon Selkäkekkanaurua!

• Anonyymi

Kehitysmaamuslimeille tulkit SUOMESSA, ovat ihmisoikeus…

• Anonyymi

moktar gubta

• Anonyymi

Voisi tuo Moktarkin vaihtaa haamukirjoittajaansa.
      Kääntäjäkin on rikki sillä.

• Anonyymi

Pää sillä on rikki.

• Anonyymi

Ne on pikku summia

Esim maahanmuuttajien asuntoihin menee n 4 miljardia euroa vuodessa

• Anonyymi

Nyrkki on aina paras tulkki.

• Anonyymi

sillä saisi paljon miinoja että islam ei kävele suomeen

• Anonyymi

Ruotsissa on muistaakseni sama 3 vuotta.

• Anonyymi

Suomessa kehitysmaamuslimeilla on vastikkeeton ikuisen elatuksen status, joka sisältää kaiken holtitooman lisääntymisen, asumise, tulkkauksen…jne, jne aiheuttamat kustannukset…

• Anonyymi

Niin, pelkästään hyvinvointi alueiden tulkkaus kustannukset 35.3 miljoonaa. Lisäksi ainakin poliisin ja oikeusavussa käytettävät tulkit n. 6 miljoonaa.

Mitähän muita tulkkauksia vielä tarvitaan. Pelkästään näistä kahdesta koostuvat menot reilu 40 miljoonaa vievät Moktarin maahanmuuton budjetista 1/8 osan. Taitaa mamut olla sen verran kehittynyttä porukkaa että kone käy aurinkokennoilla, ei meinaan Moktarin budjetista ainakaan mamuille murkinaa riitä. Vai käykö koko kööri Sipilällä syömässä.

• Anonyymi

Suomi on rikas maa, kuten SomaLi Andersson sanoi…

• Anonyymi

asade

• Anonyymi

Tarvitsetko tulkkia ?

• Anonyymi

Erikoista, että suomi pitää maassa niitä, jotka eivät ole kotoutuneet, eivät osaa suomen kieltä, eivätkä ole saaneet töitä.
      Sen sijaan suomi karkoittaa maasta tänne saapuneen maahanmuuttajan, joka on oppinut suomen kielen, käy töissä ja maksaa veroja suomelle, eikä hänestä ole kuluja suomelle.
      Tosin hän ei olekaan pakolainen, joita suomi on käynyt kohdemaasta valitsemassa.

• Anonyymi

Kaikille lähöt, jotka väistävät VASURI VIHREYTTÄ, koska ääni menee muita hyödyttäen

• Anonyymi

Janne? laulumies

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1526
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1176
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      227
      1169
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      260
      1024
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      979
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      950
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      933
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      899
    9. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      787
    10. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe