Ei tavallisissa sormiparistoissa ole vaaraa napojen oikosululle.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/c28b5136-74d6-4a7c-a27c-50950d3f7fe0
"Teippaa paristojen ja akkujen navat heti käytöstä poistamisen jälkeen. Mikä tahansa teippi käy. Teippaa ainoastaan virtanavat ja jätä tuotetiedot näkyviin."
En minä teippaa kuin nappiparistot ja 9V patterin
28
158
Vastaukset
- Anonyymi
Oikein .
- Anonyymi
Tuohon pitäisi olla joku parempi ratkaisu. Teippaus ei ole hyvä, eikä varsinkaan käytännöllinen tapa.
- AnonyymiUUSI
Koita pistää sormiparisto oikosulkun jollakin rautalangalla. Hyvin mahdollista että sormiparistojenkin keräyslaatikoihin saattaa eksyä rautalangan pätkiä säilyke purkkeja ja vaikka mitä.
Toisaalta eipä tuollainen edes täysi paristo lämpene niin että tulipalon riski tulisi vaikka sen ihan tahallaan pistäisi oikosulkuun. Tyhjät käytetyt paristot ei edes sen vertaa lämpene.- AnonyymiUUSI
>>rautalangan pätkiä säilyke purkkeja ja vaikka mitä.<< ja mitenköhän edes sälykepurkki voisi okosulkea sormipariston,,,,,kerro konkreettisesti.
Ainut realistinen on tosiaan tuo 9V NEPPARI.
- AnonyymiUUSI
"Palo sai alkunsa AA-paristoista, joita oli säilytetty keittiön kaapissa tiskialtaan alla."
https://www.ita-savo.fi/paikalliset/7293147
Elikä mahdollista on!!!- AnonyymiUUSI
"paristoihin saattoi tulla jonkinlainen oikosulku, mutta tarkkaa syytä kärähtämiselle ei tiedetä."
Vaikka pistäsit tahallaan tuhansiakin täysiä paristoja oikosulkuun niin ei ne lämpene niin että syttyisi tulipalo. Olisihan tuo kätevää sytyttää nuotio tai saunanpesä että pistäisi pariston vaan oikosulkuun ja näin saisi tulen tehtyä.
Tietysti paristossa voi olla sisäinen vika. Ja jo valmistus vaiheessa paristo valmistettu epäkurantista epäpuhtaista aineista eli menee oikariin vaikkei napoja pistäisikään oikossulkuun. Valmistusvaiheessa patterin sisään joutunut vaikka termiittiä. Vahingossa tai tahallaan alipalkatun työntekijän kiusana. - AnonyymiUUSI
Mutta kuitenkin: "arvion mukaan paristoihin saattoi tulla jonkinlainen oikosulku, mutta tarkkaa syytä kärähtämiselle ei tiedetä"
Eli se niistä spekulaatioista.
Itse teippaan sormiparistoista sen toisen pään, jotta ohjeet täyttyvät. Molempia päitä ei ole tarvis teipata. Pienestä AAA-kokoisesta paristosta ei näy enää mitään tuotetietoja , jos molemmat päät tukkii teipillä.
- AnonyymiUUSI
Teippi ei tahdo pysyä millään, tai joutuu teippaamaan koko pariston piiloon. Olen miettinyt toista keinoa, mutta en ole vielä kokeillut toimiiko. Nimittäin jos erikeepperiä laittaa plusnapaan, niin sehän tekisi sellaisen kalvon, ettei navat voisi ottaa yhteen toisten kanssa.
- AnonyymiUUSI
Maalarinteippi pysyy paremmin.
- AnonyymiUUSI
Paremmin teippi paristossa pysyy kuin kahvipaketin sulkijateippi omassa roolissaan. Teippihän vedetään koko pariston ympäri.
- AnonyymiUUSI
Joka kodissa on läpinäkyvää yleis- tai pakkausteippiä,,,
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Maalarinteippi pysyy paremmin.
Hyvä neuvo!
- AnonyymiUUSI
Sormipariston oikosulkemiseksi tarvitaan yleensä vähintään kolme metallikuorista sormiparistoa. Niitä jäteastiassa riittää.
- AnonyymiUUSI
Metallikuorista??? -Niissä sormiparistoissahan on muovinen PINNOITE...muuten olisivat het oikosulussa!!
- AnonyymiUUSI
Osa varmaan noudattaisi jos eu ehdottaisi että sormiparistot on hyvä työntää perseeseen joksikin ajaksi enenkuin ne teipataan ja palautetaan keräykseen.
heheh vittu mitä porukkaa. - AnonyymiUUSI
Sormipatterista voi porata pylväsporakoneella sisustan pois, niin sen jälkeen se on turvallinen.
- AnonyymiUUSI
Taas vesitetään koko asia jollain teippaushöpöllä. Helpompi on heittää patterit tavalliseen roskikseen tms.
- AnonyymiUUSI
Voihan ne vittu sijoittaa nuo paristojen keräysastiat paloturvallisiin tiloihin niin että vaikka ihan tahallaan koitettas sytyttää keräyspisteet tuleen niin ei onnistu.
Eiköhän paristotkin mene keräyspisteistä muun roinan mukana kaatopaikoille. Tuskin niitä ongelmajäte polttolaitokset polttaa. Voivat nääs mennä oikosulkuun ja aiheuttaa polttouuneihin lämpenemistä. Menee hyvä polttouuni viellä piloille. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voihan ne vittu sijoittaa nuo paristojen keräysastiat paloturvallisiin tiloihin niin että vaikka ihan tahallaan koitettas sytyttää keräyspisteet tuleen niin ei onnistu.
Eiköhän paristotkin mene keräyspisteistä muun roinan mukana kaatopaikoille. Tuskin niitä ongelmajäte polttolaitokset polttaa. Voivat nääs mennä oikosulkuun ja aiheuttaa polttouuneihin lämpenemistä. Menee hyvä polttouuni viellä piloille.Heh, joo....ja miksi se keräyslaatikot on pahvisia?
- AnonyymiUUSI
en ole ikinä teipannut ja ole mitään tapahtunut , enemmän ne sulaa vähä jos jättää jonkun laitteen sisään liian pitkäksi aikaa
- AnonyymiUUSI
mut teippi toki halpaa ja ehkä teippaan jatkossa .. ikävä ajatus jos taskussa alkaisi sotkea ne patterit mitä viemässä ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
mut teippi toki halpaa ja ehkä teippaan jatkossa .. ikävä ajatus jos taskussa alkaisi sotkea ne patterit mitä viemässä ?
Minä olen laittanut patterit pakastepussiin, jonka heitän sellaisenaan keräysastiaan.
- AnonyymiUUSI
Ilmainen vinkki patteritehtaille; laittakaa uusiin pattereihin kiinni irtirepäistävä "turvateippi", jonka voi sitten liimata samalla vanhan patterin päälle, kun vaihtaa paristoa.
- AnonyymiUUSI
Tommonen olisi mahdollista, ihan hyvä. Eikä maksa paljon.
Samaa asiaa olen miettinyt, mutta en huomannut tuota. Minulle tuli mieleen muovinen nappi pariston päähän, mutta teippi ajaa saman asian. - AnonyymiUUSI
Kauppa voi palkata pari somalia teippaamaan asiakkaiden palauttamia paristoja. Saatas somputkin työllistettyä.
- AnonyymiUUSI
"Kaikki kauppoihin ja muihin keräyspisteisiin palautetut paristot ja akut lähetetään niiden käsittelyyn erikoistuneelle laitokselle Akkuser Oy:lle Nivalaan. Jopa 90 prosenttia paristojen ja akkujen materiaaleista kierrätetään uusioraaka-aineiksi."
Paristojen ja akkujen käsittelyprosessi Akkuser Oy:llä
1. Tavaran vastaanotto: Kierrätettävät paristot ja akut saapuvat laitokseen, missä ne puretaan rekasta.
2. Punnitseminen ja kirjaaminen: Kaikki vastaanotetut materiaalit punnitaan ja painot kirjataan ylös. Osa materiaalista saapuu jo valmiiksi punnittuna.
.......
https://www.paristokierratys.fi/nain-kierratat/kierratysprosessi/- AnonyymiUUSI
Palauttakaa nuo mulle ilmaiseksi niin myyn ne sitten kovalla hinnalla tuolle kokkare yrittäjälle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Palauttakaa nuo mulle ilmaiseksi niin myyn ne sitten kovalla hinnalla tuolle kokkare yrittäjälle.
Päinvastoin, laskuttavat sinua alkaliparistoista 1,30 €/kg ja litiumparistoista 2,40 €/kg jne,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1705425Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1601297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne221048Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982