Eroavatko ateistien, yleensä uskovaisten ja kristittyinä itseään pitävien mielipiteet toisistaan?
Onko ihminen oman onnensa seppä?
22
215
Vastaukset
- Anonyymi
ei ihminen ole oman onnensa seppä vaan muiden valintojen orja 😠
- Anonyymi
Kyllä ne varmaan toisistaan eroavat.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jos jätetään homot pois, niin lieneekö kovin paljon eroja.
Ateistit ja homot eroaa. Muut on normaaleja.
Anonyymi kirjoitti:
Ateistit ja homot eroaa. Muut on normaaleja.
Kuinka normaali on biseksuaali?
- Anonyymi
Joka ikisen ihmisen mielipiteet eroaa toisistaan aina joskus. Ei se katso, onko uskovainen tai ateisti, tai mitä vaan.
Ja ihmisellä on lupa olla eri mieltä toisen kanssa, jos niin haluaa. - Anonyymi
Kristillinen konteksti: Luterilaisuudessa ihminen ei ole oman onnensa seppä, koska hän elää Jumalan armosta.
Vapaakirkoissa ihmisen katsotaan olevan oman onnensa ansainnut, koska hän pelastuu oman uskonsa ansiosta.- Anonyymi
Kumpi tulkinta on oikea tai parempi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi tulkinta on oikea tai parempi?
Menestyksen teologialla eli amerikkalaisella ratkaisunteko -teologialla on nykyisin huono maine koska Trump on sen näkyvin mannekiini.
”Onko ihminen oman onnensa seppä?”
”Eroavatko ateistien, yleensä uskovaisten ja kristittyinä itseään pitävien mielipiteet toisistaan?”
Tarkoitatko tuon sanonnan taustalla olevaa käsitystä siitä, että ihminen on itse vastuussa omasta onnestaan ja elämänsä hallinnasta?
Tuon voi käsittää monella tapaa. Yhteiskunnallisesti sen voi ymmärtää mm. niin, ettei ketään saa valtio auttaa eikä tukea, sillä vastuu on yksin yksilöllä.
Tai että ihmisiä tuetaan ja autetaan mutta jokainen vaikuttaa ahkeruudellaan ja suunnittelullaan siihen, pääseekö kuopasta ylös.
Enpä usko että näissä on muuten eroja, mutta ns. talousoikeistolainen ajattelutapa on tuota ensimmäistä ja toista edustavat muut.- Anonyymi
Edelliset elämät on meidän elämän summa ja tässä elämässä "sepitämme" tulevat elämämme.
Olemme siis oman onnemme ja tulevaisuutemme seppiä. Tee hyvää, ole epäitsekäs niin tulevat elämäsi ovat aina vaan ihanampia.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Sinulla on siis monta ihmiselämää?
Olen aina uskonut jälleensyntymisee.
Olen elänyt Atlantiksella, Egyptissä, Ranskassa jaVenäjällä edellisissä elämässäni.
- Anonyymi
Jos lähimmäisenrakkaus katoaa maailmasta, katoaa silloin myös kristinusko.
Luterilainen- Anonyymi
Ei uskonto ole koskaan vaatinuut menestyäkseen lähimmäisenrakkautta. Etenkin uskontoja levittäessä (mikä on pääosin tapahtunut väkivvaltaisesti) lähimmäisenrakkaus olisi ollut enemmän hidaste ja haitta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uskonto ole koskaan vaatinuut menestyäkseen lähimmäisenrakkautta. Etenkin uskontoja levittäessä (mikä on pääosin tapahtunut väkivvaltaisesti) lähimmäisenrakkaus olisi ollut enemmän hidaste ja haitta.
OK. Tuokin on tietysti totta uskonnoista, mutta minä kyllä ajattelin Jeesuksen eettistä julistusta mm. kertomuksessaan laupiaasta samarialaisesta.
Luterilainen
- Anonyymi
Kristinuskon kontekstissa ihminen ei ole oman onnensa seppä, koska hän tarvitsee JUMALAN ARMOA. Vain Jumala on hänen onnensa takaaja.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Onneksi Jumala ei armoa anna. Eikä se kuulemma koskaan muutu.
Se ei sitten ole kristinuskoa.
- Anonyymi
Erimieltä asioista oleminen ei ole ongelmallista niin kauan kun kukaan ei ala vaatimaan sitä näkemyksen muuttamista oman kantansa mukaiseksi. Toiset ei pidä veneilystä toiset pitävät, koska eivät ajattele samalla tavalla asioista, mutta harva vaatii silti muita olematta veneilemättä tai veneilemään. Pitää ymmärtää näkemyserojen olevan vain mielipiteitä asioista mistä ne sitten muodostuvatkin, kun harva osaa sitä sen syvällisemmin selittää ja avata tarkoitusperiä tarkemmin. Yksi tykkää hiljaisuudesta ja rauhasta toinen menosta ja säpinästä johtuisiko ajatusten pinnallisuudesta kun ei oikein jaksa keskittyä sen syvemmälle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851778Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201194YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621070- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74866Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79808Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029806- 57800
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46800Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.116763