Onko nykyajan nuoret päävikaisia ?

Anonyymi-ap

Mitä ihmettä nuorille on tapahtunut. Silloin kun minä olin nuori niin ei tuollaisia tapahtunut koulussa että tyttöjä pistellään puukolla.

18

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Varmaan ovat jälkeläistesi aiheuttamia

• Anonyymi
        UUSI

persujen syytä kaikki

• Anonyymi
      UUSI

Monet sai kulkea päikyillä housut kintussa. Oisko vähän sellaista traumaa jäänyt siittä sitte.

• Anonyymi
      UUSI

Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Maailma on muuttunut.

• Anonyymi
      UUSI

Totta on, että ennen ei tuollaisia tapahtunut. Ja kyllä taitavat olla päävikaisia, lähes kaikki.

• Anonyymi
      UUSI

Hyvä kysymys. Kun osaisimme vielä tarkentaa mistä on kysymys?

Ei ennen todellkaan tullut edes mieleen pistää puukolla suunnitellusti koulukavereita eikä tyttöjä. Nyt joillekin tulee mieleen kaikenlaista, eikä teoille ole estoja. Eikö teon taustamotiiveille ole vaihtoehtoja? Nuorten ei odottaisi olevan tunteettomia sosiopaattejakaan tai jotakin sellaista. Yleensä me säihkähdämme ja pyytelemme anteeksi, jos vahingossa vahingoitamme toista ihmistä.

• Anonyymi
      UUSI

Itse kun olen jo yli 40v niin olen nähnyt läheltä ja kaukaa miten koulukiusaajille käy. He ovat liian impulsiivisia opiskellakseen pitkälle. Yli puolet sortuneet huumeisiin, joista duurin osa kuolleet ennen 30v täyttämistään, joko huumeisiin suoraan tai muuten... ne jotka elävät vanhemmaksi eivätkä käytä huumeita, elävät joko jossain spurguluolassa tai juovat itsensä hengiltä. Olen siis nähnyt ja usein huomannut miten nämä koulukiusaajat joutuvat huonoille teille mikä johtaa heidän tuhoonsa.

Koulukiusaamista vastaan paras keino on hankkia liittolaisia ja liikkua aina ryhmässä. Siinä ei ole mitään väärää että pelkää kaltoinkohtelua.

• Anonyymi
        UUSI

Sama kokemus minullakin. Jouduin itse aikoinaan kiusatuksi koulussa, mutta näin keski-ikäisenä voin todeta, että paremmin minulla on elämässä mennyt kuin useimmilla kiusaajillani. Yksi heistä jopa hirtti aikuisena itsensä.

• Anonyymi
      UUSI

Vapaa kasvatus tuottaa satoaan

• Anonyymi
      UUSI

1950-luvulla koulukuri oli tiukkaa, ja opettajien auktoriteetti oli vahva. Fyysinen kuritus oli vielä jossain määrin hyväksyttyä, ja oppilaita saatettiin rangaista esimerkiksi karttakepillä.

Kasvatuksen historiaa käsittelevissä tutkimuksissa on tarkasteltu koulutuksen ja kurinpidon muutoksia, mutta yksittäisiä väkivaltatapauksia ei ole laajasti dokumentoitu. Koulutuksen kehittyessä ja yhteiskunnan muuttuessa 1960-luvulta eteenpäin fyysinen kuritus väheni, ja koulukiusaaminen nousi enemmän esille keskusteluissa.

• Anonyymi
      UUSI

jenkeistä tulee kaikki passka.
      kilpailua ja täydellisyyttä haetaan joka paikassa.
      lisänä älyttömät luurit ja tietokoneet, niillä on liian helppo yksinäistyä.
      pillereitä popsitaan ja huuumeita, ryöstöjä, väkivaltaa seuraa ym huonoa käytöstä.
      Vanhemmat herätys!

• Anonyymi
      UUSI

Ennen EI ollut KIINAN kyberaseen tik tok "haasteita" nuorille ym sontaa, sitten vaikutuksia saavat enemmän, nuoresta asti kaikkea hullua voivat saada vaikutetta..

• Anonyymi
      UUSI

Ei ollut tiktokkia eikä muita kännykkäjuttuja. Niillä voidaan nykyään pilata monen ihmisen asiat läväyttämälä kaikkien nähtäväksi jotain ilkeitä asioita.

• Anonyymi
      UUSI

Ei myöskään niitä kouluampumisia silloin tapahtunut.

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Kusipäiset vanhemmat noita tekevät yhteiskunnan tuella.

• Anonyymi
        UUSI

Naiset rakastuvat renttuihin

• Anonyymi
      UUSI

Yksittäisiä nuorten tekemiä väkivaltarikoksia on tapahtunut aina ja koulukiusaamistakin esiintynyt aina. Mitään lintukotoa ei tässä mielessä ole koskaan ollutkaan. Mutta siinä missä vielä joskus 50 vuotta sitten nuorten vakavampia väkivaltarikoksia tapahtui harvoin ja satunnaisesti, niin nykyään niitä tapahtuu aivan jatkuvasti. Joskus 70-luvulla saattoi parin vuoden välein olla lehdessä uutinen, että joku nuori oli tehnyt jotain poikkeuksellisen väkivaltaista. Nykyään näitä uutisia on suunnilleen viikoittain tai vähintään kerran kuussa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      164
      4322
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2494
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2162
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1318
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1162
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1132
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      935
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      860
    Aihe