Mitä ihmettä nuorille on tapahtunut. Silloin kun minä olin nuori niin ei tuollaisia tapahtunut koulussa että tyttöjä pistellään puukolla.
Onko nykyajan nuoret päävikaisia ?
18
135
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Varmaan ovat jälkeläistesi aiheuttamia
- AnonyymiUUSI
persujen syytä kaikki
- AnonyymiUUSI
Monet sai kulkea päikyillä housut kintussa. Oisko vähän sellaista traumaa jäänyt siittä sitte.
- AnonyymiUUSI
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Maailma on muuttunut.
- AnonyymiUUSI
Totta on, että ennen ei tuollaisia tapahtunut. Ja kyllä taitavat olla päävikaisia, lähes kaikki.
- AnonyymiUUSI
Hyvä kysymys. Kun osaisimme vielä tarkentaa mistä on kysymys?
Ei ennen todellkaan tullut edes mieleen pistää puukolla suunnitellusti koulukavereita eikä tyttöjä. Nyt joillekin tulee mieleen kaikenlaista, eikä teoille ole estoja. Eikö teon taustamotiiveille ole vaihtoehtoja? Nuorten ei odottaisi olevan tunteettomia sosiopaattejakaan tai jotakin sellaista. Yleensä me säihkähdämme ja pyytelemme anteeksi, jos vahingossa vahingoitamme toista ihmistä. - AnonyymiUUSI
Itse kun olen jo yli 40v niin olen nähnyt läheltä ja kaukaa miten koulukiusaajille käy. He ovat liian impulsiivisia opiskellakseen pitkälle. Yli puolet sortuneet huumeisiin, joista duurin osa kuolleet ennen 30v täyttämistään, joko huumeisiin suoraan tai muuten... ne jotka elävät vanhemmaksi eivätkä käytä huumeita, elävät joko jossain spurguluolassa tai juovat itsensä hengiltä. Olen siis nähnyt ja usein huomannut miten nämä koulukiusaajat joutuvat huonoille teille mikä johtaa heidän tuhoonsa.
Koulukiusaamista vastaan paras keino on hankkia liittolaisia ja liikkua aina ryhmässä. Siinä ei ole mitään väärää että pelkää kaltoinkohtelua.- AnonyymiUUSI
Sama kokemus minullakin. Jouduin itse aikoinaan kiusatuksi koulussa, mutta näin keski-ikäisenä voin todeta, että paremmin minulla on elämässä mennyt kuin useimmilla kiusaajillani. Yksi heistä jopa hirtti aikuisena itsensä.
- AnonyymiUUSI
Vapaa kasvatus tuottaa satoaan
- AnonyymiUUSI
1950-luvulla koulukuri oli tiukkaa, ja opettajien auktoriteetti oli vahva. Fyysinen kuritus oli vielä jossain määrin hyväksyttyä, ja oppilaita saatettiin rangaista esimerkiksi karttakepillä.
Kasvatuksen historiaa käsittelevissä tutkimuksissa on tarkasteltu koulutuksen ja kurinpidon muutoksia, mutta yksittäisiä väkivaltatapauksia ei ole laajasti dokumentoitu. Koulutuksen kehittyessä ja yhteiskunnan muuttuessa 1960-luvulta eteenpäin fyysinen kuritus väheni, ja koulukiusaaminen nousi enemmän esille keskusteluissa. - AnonyymiUUSI
jenkeistä tulee kaikki passka.
kilpailua ja täydellisyyttä haetaan joka paikassa.
lisänä älyttömät luurit ja tietokoneet, niillä on liian helppo yksinäistyä.
pillereitä popsitaan ja huuumeita, ryöstöjä, väkivaltaa seuraa ym huonoa käytöstä.
Vanhemmat herätys! - AnonyymiUUSI
Ennen EI ollut KIINAN kyberaseen tik tok "haasteita" nuorille ym sontaa, sitten vaikutuksia saavat enemmän, nuoresta asti kaikkea hullua voivat saada vaikutetta..
- AnonyymiUUSI
Ei ollut tiktokkia eikä muita kännykkäjuttuja. Niillä voidaan nykyään pilata monen ihmisen asiat läväyttämälä kaikkien nähtäväksi jotain ilkeitä asioita.
- AnonyymiUUSI
Ei myöskään niitä kouluampumisia silloin tapahtunut.
- AnonyymiUUSI
Tämäpä
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010778484.html
"tutkimus osoittaa, että yllättävän iso osa miehistä suhtautuu naisiin kohdistuvaan väkivaltaan myötämielisesti"
Percel-ideologia on tuhoisaa! - AnonyymiUUSI
Kusipäiset vanhemmat noita tekevät yhteiskunnan tuella.
- AnonyymiUUSI
Naiset rakastuvat renttuihin
- AnonyymiUUSI
Yksittäisiä nuorten tekemiä väkivaltarikoksia on tapahtunut aina ja koulukiusaamistakin esiintynyt aina. Mitään lintukotoa ei tässä mielessä ole koskaan ollutkaan. Mutta siinä missä vielä joskus 50 vuotta sitten nuorten vakavampia väkivaltarikoksia tapahtui harvoin ja satunnaisesti, niin nykyään niitä tapahtuu aivan jatkuvasti. Joskus 70-luvulla saattoi parin vuoden välein olla lehdessä uutinen, että joku nuori oli tehnyt jotain poikkeuksellisen väkivaltaista. Nykyään näitä uutisia on suunnilleen viikoittain tai vähintään kerran kuussa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644322Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372494- 1562162
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811318
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311162Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441132Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115860