Kristillinen koulu ja päiväkoti suunnitteilla

Anonyymi-ap

Lempäälässä toimitaan, niin kuin pitääkin. Kristillinen oppilaitos tuo myönteisyyttä koko kuntaan.

75

1300

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän tuo, miksi valehtelet?

      • Anonyymi

        Onhan se suunnitteilla. Etkö tuon vertaa seuraa asioita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se suunnitteilla. Etkö tuon vertaa seuraa asioita?

        Eihän ole, miksi kiemurtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ole, miksi kiemurtelet.

        Oletko niin omissa ajatuksissasi, että et seuraa, mitä ympäristössä tapahtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko niin omissa ajatuksissasi, että et seuraa, mitä ympäristössä tapahtuu?

        Oletpa kapeakatseinen.


    • Anonyymi

      Lempäälässä on kuitenkin hyvä, että kristinusko on esillä tavallisissa peruskouluissa ja päiväkodeissa riittävästi ja henkilökunnalla on kristillinen vakaumus.

    • Anonyymi

      Kristillinen koulu on hyvä, ja onneksi tavallisetkin koulut tulevat muuttumaan kristillisemmiksi.

      • Anonyymi

        Eiväthän tule. Laki Onneksi kieltää.

        Saatko disinformaation levittämiseesi rahaa Moskovasta ?


    • Anonyymi

      Kristillinen herätys on voimistumassa niin Suomessa kuin muuallakin Euroopassa.

      • Anonyymi

        Eihän ole, miksi valehtelet.?


    • Anonyymi

      Toivottavasti toteutuvat nopealla aikataululla.

      • Anonyymi

        Eihän toteudu. Etkö ymmärrä faktoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän toteudu. Etkö ymmärrä faktoja?

        Toteutuu, etkö lue uutisia? Vai etkö ymmärrä lukemaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toteutuu, etkö lue uutisia? Vai etkö ymmärrä lukemaasi?

        Ei toteudu. Se on fakta.


    • Anonyymi

      Aloittajalla on vasemmistotaustaa ja mielenterveyden haasteita

      • Anonyymi

        Sen kyllä huomaa, varsinkin hänen mt-haasteensa.


    • Anonyymi

      Kristillinen koulu ja päiväkoti tulossa Lempäälään.

      • Anonyymi

        Voi Pyhä yksinkertaisuus... ei ole tulossa.


    • Anonyymi

      Kunta puoltanut toimintaa.

    • Anonyymi

      Yli 40% ennakko ilmottautuneista muista kunnista, eli kertoo hankkeen tärkeyden ja konsepti leviää noprasti muillekin paikkakunnille.

      • Anonyymi

        Eihän leviä muille paikkakunnille, voi pyhä yksinkertaisuus


    • Anonyymi

      Jyväskylän ja Kuopion välillä on kristillinen huoltoasema. Hyvää ruokaa. Jari-Pekka. Suosittelen.

      • Anonyymi

        Me emme suosittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme suosittele.

        Kannattaa muuten poiketa. Joroisilla on myös ja muuallakin, joissa en ole käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme suosittele.

        Hyvä, ettei siellä ole kommunisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, ettei siellä ole kommunisteja.

        Jeesus oli kommunisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli kommunisti.

        Niinhän hän oli. Jos on toinen ihokas se kuuluu antaa sille jolla ihokasta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän hän oli. Jos on toinen ihokas se kuuluu antaa sille jolla ihokasta ei ole.

        Jeesus oli myös kirkkoa vastaan, ei pidä rakentaa instituutioita, eikä varsinkaan orjuuttavia lahkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli myös kirkkoa vastaan, ei pidä rakentaa instituutioita, eikä varsinkaan orjuuttavia lahkoja.

        Helluntailaiset ja vapaat suunnat ovat pahimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ja vapaat suunnat ovat pahimpia.

        Niin ovat. Myös Kangasalla on heitä.


    • Anonyymi

      Sinne varmaan menee paljon lapsia käymään koulua. Nimi kuulostaa aivan valtavan hyvältä, sillä kristilliset arvot ovat niitä, jota tuovat hyvinvoinnin ja antavat elämälle sisällön sekä tulevaisuudenuskon.

      • Anonyymi

        Eiväthän ole, uskonnottomuus on nuorilla jo normi.


    • Anonyymi

      Pahimpia ovat Lempäälän uusapostoliset, joiden Livets Ord -tausta tuleekin surullisella tavalla esiin.

    • Anonyymi

      Tuollaiset suunnitelmat ovat parasta.

      • Anonyymi

        Eiväthän ole. Miksi spämmäät roskaasi?
        Maksaako joku sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän ole. Miksi spämmäät roskaasi?
        Maksaako joku sinulle?

        Sinusta ei ole maksajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta ei ole maksajaksi.

        Kyse oli sinusta, älä vääristele äläkä spämmää kuraasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli sinusta, älä vääristele äläkä spämmää kuraasi.

        Sinähän sitä kuraa spämmäät, eri palstoilla pitkin suomen maata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sitä kuraa spämmäät, eri palstoilla pitkin suomen maata.

        Enhän spämmää, miksi valehtelet?


    • Anonyymi

      Raamatullinen kunta Lempäälä.

      • Anonyymi

        Eihän ole, vaan uskonnoton. Seuraa hyvin Pirkkalaa ja Pirkkalan ateistista pormestari Jarvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ole, vaan uskonnoton. Seuraa hyvin Pirkkalaa ja Pirkkalan ateistista pormestari Jarvaa.

        Jarvaa nyt fanitat esikuvaksi. Viime kesänä fanitit radiumilla itsemurhan tehneitä tutkijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarvaa nyt fanitat esikuvaksi. Viime kesänä fanitit radiumilla itsemurhan tehneitä tutkijoita.

        Ai Marie Curie? Ateisti ja kaksinkertainen Nobel palkinnon saaja.


    • Anonyymi

      Jumala rankaisoo syntisiä.

    • Anonyymi

      Hyvä Lempäälä.

    • Anonyymi

      Raamattua joka päivä

      • Anonyymi

        Raamattu on satukirja.


      • Anonyymi

        Raamattua palamaan joka päivä


    • Anonyymi

      Meillä Kuopiossa onneksi uskonnottomuus lisääntyy vahvasti eikä tuollaisia tarvitse miettiä

    • Anonyymi

      Totta kai asia on niin, että Lempäälässä tehdään viisaita päätöksiä.

      • Anonyymi

        Sinut pitäisi velvoittaa biologian ja tieteen kursseille kuukausittain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut pitäisi velvoittaa biologian ja tieteen kursseille kuukausittain

        Hyvä idea. Kaikki uskikset pitää velvoittaa tiedekursseille kuukausittain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä idea. Kaikki uskikset pitää velvoittaa tiedekursseille kuukausittain

        Tiede on hieno keino ihmiselle opiskella Jumalan luomaa ihmeellistä maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiede on hieno keino ihmiselle opiskella Jumalan luomaa ihmeellistä maailmaa.

        Sinulla on väärä kuva tieteestä. Et edes ole lukenut tieteitä. Narautin sinut taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on väärä kuva tieteestä. Et edes ole lukenut tieteitä. Narautin sinut taas.

        Jumala rakastaa sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala rakastaa sinua.

        Sinun IP osoitteesi on selvitetty moderaattorin toimesta, ja toimitettu Seinäjoen poliisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun IP osoitteesi on selvitetty moderaattorin toimesta, ja toimitettu Seinäjoen poliisille.

        Mitä se Seinäjoen poliisi sillä tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se Seinäjoen poliisi sillä tekee?

        Haastaa oikeuteen, etkös sinä sitä tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haastaa oikeuteen, etkös sinä sitä tiedä.

        Jaahas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas.

        Jumalaa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaa ei ole.

        Todista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todista.

        Todista että on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todista että on.

        Jonkun joka väittää, että Jumalaa ei ole olemassa, pitäisi pystyä esittämään todisteet, miksi hän näin väittää.
        Minä en ole väittänyt, että Jumala on olemassa, minä uskon, että Jumala on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun joka väittää, että Jumalaa ei ole olemassa, pitäisi pystyä esittämään todisteet, miksi hän näin väittää.
        Minä en ole väittänyt, että Jumala on olemassa, minä uskon, että Jumala on olemassa.

        Minä en usko, minä tiedän, että Jumala on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en usko, minä tiedän, että Jumala on olemassa.

        Todista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todista.

        Pitää ensin uskoa, nöyrtyä ja etsiä Jumalaa.

        Jaakobin kirje 4
        4 luku.
        Jaakob varoittaa riidoista, himoista ja maailman rakkaudesta 1-6, kehoittaa nöyryyteen 7-10, kieltää panettelemasta ja tuomitsemasta 11, 12 ja ylpeästä itseensä luottamisesta 13-17.

        1Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne? 2Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano. 3Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne. 4Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. 5Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? 6Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

        7Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. 8Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. 9Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. 10Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.

        11Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. 12Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

        13Kuulkaa nyt, te, jotka sanotte: "Tänään tai huomenna lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin ja viivymme siellä vuoden ja teemme kauppaa ja saamme voittoa" — 14te, jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu; sillä mikä on teidän elämänne? Savu te olette, joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu — 15sen sijaan, että teidän tulisi sanoa: "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon". 16Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha. 17Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ensin uskoa, nöyrtyä ja etsiä Jumalaa.

        Jaakobin kirje 4
        4 luku.
        Jaakob varoittaa riidoista, himoista ja maailman rakkaudesta 1-6, kehoittaa nöyryyteen 7-10, kieltää panettelemasta ja tuomitsemasta 11, 12 ja ylpeästä itseensä luottamisesta 13-17.

        1Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne? 2Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano. 3Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne. 4Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. 5Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? 6Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

        7Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. 8Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. 9Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. 10Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.

        11Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. 12Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

        13Kuulkaa nyt, te, jotka sanotte: "Tänään tai huomenna lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin ja viivymme siellä vuoden ja teemme kauppaa ja saamme voittoa" — 14te, jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu; sillä mikä on teidän elämänne? Savu te olette, joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu — 15sen sijaan, että teidän tulisi sanoa: "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon". 16Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha. 17Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

        Sitten pitää karsia yipeys

        Ylpeys/Pride

        Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.

        ENSIMMÄINEN SAMUELIN KIRJA 2:3
        Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.
        SANANLASKUT 11:2

        Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus.
        SANANLASKUT 13:10

        Ylpeitten huoneen Herra hajottaa, mutta lesken rajan hän vahvistaa.
        SANANLASKUT 15:25

        Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä.
        SANANLASKUT 22:4

        Ihmisen alentaa hänen oma ylpeytensä, mutta alavamielinen saa kunnian.
        SANANLASKUT 29:23

        Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:12

        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        Kirje galatalaisille 3:12

        Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
        Jaakobin kirje 4:10

        Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        Evankeliumi Luukkaan mukaan 14:11

        Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.Sellaista vastaan ei ole laki.
        Kirje galatalaisille 5:22, 23

        ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänneja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        Kirje filippiläisille2:3-5

        Jokainen ylpeämielinen on Herralle kauhistus: totisesti, ei sellainen jää rankaisematta.
        SANANLASKUT 16:5

        Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.
        SANANLASKUT 16:18

        Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.
        SANANLASKUT 16:25

        Kukistumisen edellä miehen sydän ylpistyy, mutta kunnian edellä käy nöyryys.
        SANANLASKUT 18:12

        Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
        Jaakobin kirje 4:6

        Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
        PSALMIT 25:9

        Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".
        Ensimmäinen Pietarin kirje 5:5-7

        "Sanokaa hänelle: 'Älköön se, joka vyöttäytyy miekkaan, kerskatko niinkuin se, joka sen riisuu'".
        1 Kings 20:11

        Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.
        JESAJA 66:2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten pitää karsia yipeys

        Ylpeys/Pride

        Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.

        ENSIMMÄINEN SAMUELIN KIRJA 2:3
        Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.
        SANANLASKUT 11:2

        Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus.
        SANANLASKUT 13:10

        Ylpeitten huoneen Herra hajottaa, mutta lesken rajan hän vahvistaa.
        SANANLASKUT 15:25

        Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä.
        SANANLASKUT 22:4

        Ihmisen alentaa hänen oma ylpeytensä, mutta alavamielinen saa kunnian.
        SANANLASKUT 29:23

        Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:12

        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        Kirje galatalaisille 3:12

        Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
        Jaakobin kirje 4:10

        Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        Evankeliumi Luukkaan mukaan 14:11

        Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.Sellaista vastaan ei ole laki.
        Kirje galatalaisille 5:22, 23

        ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänneja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        Kirje filippiläisille2:3-5

        Jokainen ylpeämielinen on Herralle kauhistus: totisesti, ei sellainen jää rankaisematta.
        SANANLASKUT 16:5

        Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.
        SANANLASKUT 16:18

        Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.
        SANANLASKUT 16:25

        Kukistumisen edellä miehen sydän ylpistyy, mutta kunnian edellä käy nöyryys.
        SANANLASKUT 18:12

        Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
        Jaakobin kirje 4:6

        Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
        PSALMIT 25:9

        Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".
        Ensimmäinen Pietarin kirje 5:5-7

        "Sanokaa hänelle: 'Älköön se, joka vyöttäytyy miekkaan, kerskatko niinkuin se, joka sen riisuu'".
        1 Kings 20:11

        Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.
        JESAJA 66:2

        Varo ylpistymästä uudelleen.

        Kristinusko on perusolemukseltaan armouskonto. Juuri tämä ominaisuus erottaa kristinuskon selkeimmin kaikista muista maailmassa esiintyvistä uskonnoista. Armo on ihmisiä rakastavan Jumalan vapaa, ilmainen suosionosoitus ja lahja, jota ihminen ei voi mitenkään ansaita.

        Jumala ei rakasta sitä, joka on hyvä ja rakastettava, vaan sitä, joka on paha ja vastenmielinen. Jumalan rakkaus on erityistä agapeta, joka on pyyteetöntä, motivoimatonta rakkautta: rakkauden syy ei ole sen kohteessa. Agape ei kohdistu hyvään ja haluttavaan, vaan pahaan ja vastenmieliseen. Jumala ei rakasta meissä olevaa hyvää – koska sellaista ei edes ole, vaan ihminen on turmeluksen takia kauttaaltaan ja läpeensä vääristynyt. Ihmisessä ei ole mitään synnin vaikutukselta säästynyttä kohtaa tai ominaisuutta, johon Jumalan armo voisi liittyä.

        Luther opettaa ”ristin teologiaa”. Huomion keskipisteessä on alas, ihmisen heikkouteen ja hulluuteen saakka, ristille astunut Jumala. Jeesuksen ristissä Jumala osoittaa, että hän rakastaa sitä, mikä on reaalisti pahaa. Hän rakastaa sitä, missä ei itsessään ole mitään rakastettavaa. Jeesuksessa maailmaan tullut Jumala on todellisia syntisiä varten. Jumalan rakkaus kohdistuu siihen, joka on ”ei mitään”.

        Armo ja Pyhä Henki ovat erottamattomat. ”Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen” (Room. 5:5). ”Armo on ihmiselle annettu Pyhän Hengen lahja”, lausuu kirkkoisä Augustinus. ”Uskon, etten voi omasta järjestäni enkä voimastani uskoa Herraani Jeesukseen Kristukseen enkä päästä hänen luokseen, vaan että Pyhä Henki on kutsunut minut evankeliumin välityksellä, valaissut minut lahjoillaan, pyhittänyt ja säilyttänyt minut oikeassa uskossa”, sanoo Martti Luther Vähässä katekismuksessaan.

        Kirkon varhaisista vuosisadoista alkaen Kristuksessa ihmiskunnalle lahjoitettu armo on ymmärretty kahdella erilaisella, toisiaan täydentävällä tavalla. Ensinnäkin armo merkitsee Jumalan suosiota (latinaksi favor) siten, että Jeesuksen ristinkuoleman tähden hän antaa ihmisille anteeksi koko heidän syyllisyytensä. Jeesus on sijaisuhrillaan sovittanut ihmiskunnan kaiken synnin.

        Kristukseen kastetut ja häneen uskovat on otettu oikeudellisesti Jumalan lapsen asemaan eli heidät on vanhurskautettu. Heidät on ostettu vapaaksi eli lunastettu synnin ja pahuuden orjuudesta. Jumalan tuomioistuimen edessä ”taivaan foorumilla” heidät on julistettu vapaiksi kaikesta kirouksesta ja rangaistuksesta, jonka he synneillänsä muuten olisivat ansainneet, Tällainen vapautustuomio konkretisoituu havainnollisella tavalla esimerkiksi ripissä.

        Toiseksi armo merkitsee osallisuutta jumalalliseen elämään: uskovalle on annettu Pyhän Hengen lahja (latinaksi donum Spiritus Sancti), Kristus itse asuu kristityssä – uskova ja Kristus yhdentyvät ikään kuin yhdeksi persoonaksi. ”Joka liittyy Herraan (Kristukseen), on samaa henkeä hänen kanssaan”, sanoo Paavali (1. Kor. 6:17). ”Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa” (Gal. 2:20).

        Uskonpuhdistaja kuvaa ihmisen ja Kristuksen yhteyttä avioliiton kaltaiseksi yhtymiseksi, jossa ”Kristus ja sielu muuttuvat yhdeksi ruumiiksi”. Tässä yhtymisessä tapahtuu ”iloinen vaihto”, me saamme Kristuksen ominaisuudet ja hän meidän ominaisuutemme: ”Kristuksen oma tulee uskovan sielun omaksi ja kaikki sen oma Kristuksen omaksi. Kristuksella on kaikki aarteet ja autuus – ne ovat sielun omia. Sielua rasittavat kaikki paheet ja synnit – ne tulevat Kristuksen omiksi. – – Kristus ottaa omikseen uskovaisen sielun synnit ja menettelee, niin kuin hän itse olisi ne tehnyt. Niin synnit hukkuvat ja uppoavat häneen.

        Kristukseen yhtyneenä uskova on olemuksellisesti osallinen Jumalan katoamattomista ominaisuuksista. Hänen suhteensa Kolmiyhteiseen Jumalaan ei ole pelkästään oikeudellinen; Jumala ei vain lausu anteeksiantamuksen sanaa jostain etäältä, vaan hän käy itse taloksi ihmiseen. Uskovan ja Kristuksen yhtymys yhdeksi persoonaksi konkretisoituu selkeästi ehtoollisen vastaanottamisessa. ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä” (Joh. 6:56).

        Kristus tulee ihmiseen samanaikaisesti aineellisesti – sanan ja sakramenttien kautta – ja Pyhänä Henkenä. Uskova on täysin yhdistynyt Kristukseen, sekä ruumiillisesti että henkisesti. ”Näin hän on meille lahjoittanut suuret ja kalliit lupaukset, jotta te niiden avulla pääsisitte pakoon turmelusta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, ja tulisitte osallisiksi jumalallisesta luonnosta” (2. Piet, 1:4).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varo ylpistymästä uudelleen.

        Kristinusko on perusolemukseltaan armouskonto. Juuri tämä ominaisuus erottaa kristinuskon selkeimmin kaikista muista maailmassa esiintyvistä uskonnoista. Armo on ihmisiä rakastavan Jumalan vapaa, ilmainen suosionosoitus ja lahja, jota ihminen ei voi mitenkään ansaita.

        Jumala ei rakasta sitä, joka on hyvä ja rakastettava, vaan sitä, joka on paha ja vastenmielinen. Jumalan rakkaus on erityistä agapeta, joka on pyyteetöntä, motivoimatonta rakkautta: rakkauden syy ei ole sen kohteessa. Agape ei kohdistu hyvään ja haluttavaan, vaan pahaan ja vastenmieliseen. Jumala ei rakasta meissä olevaa hyvää – koska sellaista ei edes ole, vaan ihminen on turmeluksen takia kauttaaltaan ja läpeensä vääristynyt. Ihmisessä ei ole mitään synnin vaikutukselta säästynyttä kohtaa tai ominaisuutta, johon Jumalan armo voisi liittyä.

        Luther opettaa ”ristin teologiaa”. Huomion keskipisteessä on alas, ihmisen heikkouteen ja hulluuteen saakka, ristille astunut Jumala. Jeesuksen ristissä Jumala osoittaa, että hän rakastaa sitä, mikä on reaalisti pahaa. Hän rakastaa sitä, missä ei itsessään ole mitään rakastettavaa. Jeesuksessa maailmaan tullut Jumala on todellisia syntisiä varten. Jumalan rakkaus kohdistuu siihen, joka on ”ei mitään”.

        Armo ja Pyhä Henki ovat erottamattomat. ”Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen” (Room. 5:5). ”Armo on ihmiselle annettu Pyhän Hengen lahja”, lausuu kirkkoisä Augustinus. ”Uskon, etten voi omasta järjestäni enkä voimastani uskoa Herraani Jeesukseen Kristukseen enkä päästä hänen luokseen, vaan että Pyhä Henki on kutsunut minut evankeliumin välityksellä, valaissut minut lahjoillaan, pyhittänyt ja säilyttänyt minut oikeassa uskossa”, sanoo Martti Luther Vähässä katekismuksessaan.

        Kirkon varhaisista vuosisadoista alkaen Kristuksessa ihmiskunnalle lahjoitettu armo on ymmärretty kahdella erilaisella, toisiaan täydentävällä tavalla. Ensinnäkin armo merkitsee Jumalan suosiota (latinaksi favor) siten, että Jeesuksen ristinkuoleman tähden hän antaa ihmisille anteeksi koko heidän syyllisyytensä. Jeesus on sijaisuhrillaan sovittanut ihmiskunnan kaiken synnin.

        Kristukseen kastetut ja häneen uskovat on otettu oikeudellisesti Jumalan lapsen asemaan eli heidät on vanhurskautettu. Heidät on ostettu vapaaksi eli lunastettu synnin ja pahuuden orjuudesta. Jumalan tuomioistuimen edessä ”taivaan foorumilla” heidät on julistettu vapaiksi kaikesta kirouksesta ja rangaistuksesta, jonka he synneillänsä muuten olisivat ansainneet, Tällainen vapautustuomio konkretisoituu havainnollisella tavalla esimerkiksi ripissä.

        Toiseksi armo merkitsee osallisuutta jumalalliseen elämään: uskovalle on annettu Pyhän Hengen lahja (latinaksi donum Spiritus Sancti), Kristus itse asuu kristityssä – uskova ja Kristus yhdentyvät ikään kuin yhdeksi persoonaksi. ”Joka liittyy Herraan (Kristukseen), on samaa henkeä hänen kanssaan”, sanoo Paavali (1. Kor. 6:17). ”Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa” (Gal. 2:20).

        Uskonpuhdistaja kuvaa ihmisen ja Kristuksen yhteyttä avioliiton kaltaiseksi yhtymiseksi, jossa ”Kristus ja sielu muuttuvat yhdeksi ruumiiksi”. Tässä yhtymisessä tapahtuu ”iloinen vaihto”, me saamme Kristuksen ominaisuudet ja hän meidän ominaisuutemme: ”Kristuksen oma tulee uskovan sielun omaksi ja kaikki sen oma Kristuksen omaksi. Kristuksella on kaikki aarteet ja autuus – ne ovat sielun omia. Sielua rasittavat kaikki paheet ja synnit – ne tulevat Kristuksen omiksi. – – Kristus ottaa omikseen uskovaisen sielun synnit ja menettelee, niin kuin hän itse olisi ne tehnyt. Niin synnit hukkuvat ja uppoavat häneen.

        Kristukseen yhtyneenä uskova on olemuksellisesti osallinen Jumalan katoamattomista ominaisuuksista. Hänen suhteensa Kolmiyhteiseen Jumalaan ei ole pelkästään oikeudellinen; Jumala ei vain lausu anteeksiantamuksen sanaa jostain etäältä, vaan hän käy itse taloksi ihmiseen. Uskovan ja Kristuksen yhtymys yhdeksi persoonaksi konkretisoituu selkeästi ehtoollisen vastaanottamisessa. ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä” (Joh. 6:56).

        Kristus tulee ihmiseen samanaikaisesti aineellisesti – sanan ja sakramenttien kautta – ja Pyhänä Henkenä. Uskova on täysin yhdistynyt Kristukseen, sekä ruumiillisesti että henkisesti. ”Näin hän on meille lahjoittanut suuret ja kalliit lupaukset, jotta te niiden avulla pääsisitte pakoon turmelusta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, ja tulisitte osallisiksi jumalallisesta luonnosta” (2. Piet, 1:4).

        Luther opettaa myös kirjassaan "Juutalaisista ja heidän valheistaan " polttamaan juutalaisten koulut ja synagogat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther opettaa myös kirjassaan "Juutalaisista ja heidän valheistaan " polttamaan juutalaisten koulut ja synagogat.

        Alat oppia ettei ihmisessä ole mitään hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ensin uskoa, nöyrtyä ja etsiä Jumalaa.

        Jaakobin kirje 4
        4 luku.
        Jaakob varoittaa riidoista, himoista ja maailman rakkaudesta 1-6, kehoittaa nöyryyteen 7-10, kieltää panettelemasta ja tuomitsemasta 11, 12 ja ylpeästä itseensä luottamisesta 13-17.

        1Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne? 2Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano. 3Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne. 4Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. 5Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? 6Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

        7Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. 8Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. 9Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. 10Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.

        11Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. 12Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

        13Kuulkaa nyt, te, jotka sanotte: "Tänään tai huomenna lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin ja viivymme siellä vuoden ja teemme kauppaa ja saamme voittoa" — 14te, jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu; sillä mikä on teidän elämänne? Savu te olette, joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu — 15sen sijaan, että teidän tulisi sanoa: "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon". 16Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha. 17Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

        Ei todista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten pitää karsia yipeys

        Ylpeys/Pride

        Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.

        ENSIMMÄINEN SAMUELIN KIRJA 2:3
        Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.
        SANANLASKUT 11:2

        Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus.
        SANANLASKUT 13:10

        Ylpeitten huoneen Herra hajottaa, mutta lesken rajan hän vahvistaa.
        SANANLASKUT 15:25

        Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä.
        SANANLASKUT 22:4

        Ihmisen alentaa hänen oma ylpeytensä, mutta alavamielinen saa kunnian.
        SANANLASKUT 29:23

        Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:12

        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        Kirje galatalaisille 3:12

        Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
        Jaakobin kirje 4:10

        Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        Evankeliumi Luukkaan mukaan 14:11

        Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.Sellaista vastaan ei ole laki.
        Kirje galatalaisille 5:22, 23

        ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänneja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        Kirje filippiläisille2:3-5

        Jokainen ylpeämielinen on Herralle kauhistus: totisesti, ei sellainen jää rankaisematta.
        SANANLASKUT 16:5

        Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.
        SANANLASKUT 16:18

        Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.
        SANANLASKUT 16:25

        Kukistumisen edellä miehen sydän ylpistyy, mutta kunnian edellä käy nöyryys.
        SANANLASKUT 18:12

        Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
        Jaakobin kirje 4:6

        Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
        PSALMIT 25:9

        Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".
        Ensimmäinen Pietarin kirje 5:5-7

        "Sanokaa hänelle: 'Älköön se, joka vyöttäytyy miekkaan, kerskatko niinkuin se, joka sen riisuu'".
        1 Kings 20:11

        Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.
        JESAJA 66:2

        Papukaijan kirkunaa. Ei todista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todista.

        Todistustaakka ei ole minulla.


    • Anonyymi

      Aloittaja ei voisi toimia missään ihmissuhdeammateissa..

      • Anonyymi

        Ei voikaan, eikä toimikaan, enää. Sai potkut.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3523
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2134
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1809
    4. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1567
    5. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1538
    6. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      11
      1467
    7. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1257
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1215
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

      Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      25
      1145
    Aihe