Liftari

Anonyymi-ap

Kehäteiden jälkeen maailma muuttuu toisenlaiseksi. Se oikeastaan katoaa, tai sitten sen urbaani uni päättyy, josta ei tiennyt, oliko se painajainen vai ei. Vai mikä.

Tämä erkanemisen tai syntymisen tunne on erilainen silloin, kun reittikoneen laskutelineiden renkaat lakkaavat pyörimästä ja hydrauliikka vetää ne pois ilmavirrasta hyiseen pimeyteen. Meteli on helvetillinen.

Maa tämän kivipisteen ympärillä on yhtä villiä puistoa, loputtoman kauniita järviä ja kesäisin peltoin keltaista loistoa. Metsät huojuvat ukkosmyrskyissä. Outo hiljaisuus meluaa kaikkialla, vaikka kaikkialla pursuilee elämä.

Kuluu aikaa, jotta raiteiden kirskunta, siniset välähdykset yössä ja tammiovet, nuo lukitut, kirotut, kauniit ovet jäävät taakse, ja eteen avautuu avoin maailma, maisema kuin rajattomuus itse. Ja sillä hetkellä on vaikea sanoa mitään, sillä sellainen kokemus ei sanoiksi avaudu.

(hihitystä)

11

95

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Mjoo

Vähän kökkö ja maalaileva. Ja missä kohtaa tässä kukaan liftasi?

En minä ainakaan huomannut.

Pitää ottaa uusiksi.

(reps)

• Anonyymi
        UUSI

Piennar

Siis mä oon seisonut tässä jo vartin, tai jotain, ja yhtään autoa ei ole näkynyt. Vittu, sanon minä.

Mikä tuo on?

Mutsi kertoi näistä puukopeista jotain. Ne liittyivät jotenkin maitoon. Eli siis lehmät varmaan asuvat näissä. Tosi hyviä sateensuojia. Hiekkatiet sateella ovat aivan perseestä. Kattokaa nyt mun kenkiä.

(naurua)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Piennar

Siis mä oon seisonut tässä jo vartin, tai jotain, ja yhtään autoa ei ole näkynyt. Vittu, sanon minä.

Mikä tuo on?

Mutsi kertoi näistä puukopeista jotain. Ne liittyivät jotenkin maitoon. Eli siis lehmät varmaan asuvat näissä. Tosi hyviä sateensuojia. Hiekkatiet sateella ovat aivan perseestä. Kattokaa nyt mun kenkiä.

(naurua)

Äh

Litimärät teinit tienlaidassa ovat niin kulunut juttu, että innostus loppui kuin seinään.

Kyllä tämä on sitten vaikeaa.

Mitä tässä niin kuin jää jäljelle?

Avantoon pudonnut pilkkijä ja kotirouva?

(hihitystä)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Äh

Litimärät teinit tienlaidassa ovat niin kulunut juttu, että innostus loppui kuin seinään.

(hihitystä)

Briljantti idis!

Joo siis tämä emäntä olisi tulossa kaupungista bäk ja tienlaidassa häntä vastaan hölkkäisi viluinen mies kairan kanssa.

Naurattaa jo nyt.

(naurua)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Briljantti idis!

Joo siis tämä emäntä olisi tulossa kaupungista bäk ja tienlaidassa häntä vastaan hölkkäisi viluinen mies kairan kanssa.

Naurattaa jo nyt.

(naurua)

Autokorjaamolla

- Se olisi sitten 372€.

- 372€!Miten se nyt niin kallis on?

- No pyöristetään se nyt 370€, niin kaikille tulee hyvä mieli ja saadaan uusi asiakassuhde hyvälle alulle.

- No minä jo ajattelin. Kamalan kallista kaikki nykyään.

- Se on inflaario mikä kaikkia kurittaa. Ihan samassa veneessä ollaan kaikki.

- No juuri niin. Vieläkö valuu vettä konttiin? Pelkäsin että menee hyvä Volvo pilalle.

- Volvot kyllä kestää pahempaakin. Ämpärillisestä vettä ne vaan paranee. Ei huolta. Pojat föönasivat kontin kuivaksi. Nyt taas sopii rouvan päästellä.

- Kamala tuo rouva -sana. En koskaan totu siihen.

- No niin minustakin. Kumma kun en keksi muuta.

- Mitäs kuule jos tehtäisiin ihan sinunkaupat. Hittoako näillä titteleillä.

- No sinäpäs sen sanoit. Minä olen Erkki, ja sinut minä jo tunnenkin.

- Kuinka niin?

- Linnut liversivät. Minun täytyy nyt paljastaa, että olet ainoa asia näillä tienovilla, joka on puhututtanut meitä kaikkia.

- Vai että sellaista. Olenko minä nyt jokin sellainen kuuluisuus?

- Kyllä. Ja jos hieman paljastan, niin pudotin laskun summan puoleen. Mutta pidetään se meidän välisenä asiana. Täällä kun on seinilläkin korvat, koska muut käyttävät kuulolaitteita.

- No voi hyvänen aika. Mitä tässä nyt sanoisi. No ainakin kiitos.

- Ei mitään. Ei mitään.

(hihitystä)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Autokorjaamolla

- Se olisi sitten 372€.

- No pyöristetään se nyt 370€, niin kaikille tulee hyvä mieli ja saadaan uusi asiakassuhde hyvälle alulle.

- No juuri niin. Vieläkö valuu vettä konttiin? Pelkäsin että menee hyvä Volvo pilalle.

- Volvot kyllä kestää pahempaakin. Ämpärillisestä vettä ne vaan paranee. Ei huolta. Pojat föönasivat kontin kuivaksi. Nyt taas sopii rouvan päästellä.

- Kuinka niin?

- Linnut liversivät. Minun täytyy nyt paljastaa, että olet ainoa asia näillä tienovilla, joka on puhututtanut meitä kaikkia.

- Kyllä. Ja jos hieman paljastan, niin pudotin laskun summan puoleen. Mutta pidetään se meidän välisenä asiana. Täällä kun on seinilläkin korvat, koska muut käyttävät kuulolaitteita.

- Ei mitään. Ei mitään.

(hihitystä)

😄😄😄nyt pääsi päivän naurut! Kiitos😃

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Autokorjaamolla

- Se olisi sitten 372€.

- Kuinka niin?

- Ei mitään. Ei mitään.

(hihitystä)

Sinun volvoa hoidetaan ilmeisesti vanhainkodissa ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun volvoa hoidetaan ilmeisesti vanhainkodissa ?

Toivotaan että nämä kuivakat kaskut palstasedälle tekee sinusta suosituin SSiellä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toivotaan että nämä kuivakat kaskut palstasedälle tekee sinusta suosituin SSiellä

Sitähän sinä haluaisit. Julkisuutta sun ruma valkonen irvihammas ss naamas löytyy googlesta. Ällös

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Äh

(hihitystä)

roadkill tien poskessa ja maataloustukiaiset, nariseva tuulimylly autiotalon pihassa ja huom oikea postilaatikko eikä vain kurja postia syövä loksuttaja cityihmisen kuution sisäänmenoaukossa. pthyi
        ...sekä kaikkien allergikkojen suosikki, siitepölytrombi :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Autokorjaamolla

- Se olisi sitten 372€.

- Kuinka niin?

- Ei mitään. Ei mitään.

(hihitystä)

Kotipiha

Kotipihassa sinunkaupat tehnyt emäntä avasi takaluukun ja nosti ostoksensa voikukkamereen.

Huoltamon likaiseen lattiaan verrattuna ero oli valtava. Kuitenkin jääkaappi oli ollut suhteellisen puhdas, eikä sitä hallinnut kuin kaksi kaljatölkkiä ja raollaan oleva pitsalaatikko. Ostokset saivat sieltä väliaikaisen sijan.

Kahviautomaatti ei toiminut, mutta huolto sille oli tilattu. Pöydällä lojuvissa esitteissä oli renkaita ja vanteita. Esitteiden alla oli lisää renkaita ja vanteita.
        Ilmapiiri oli kuitenkin leppoisa. Täällä elettiin ja tehtiin töitä, kerrottiin vitsejä ja kerrattiin juoruja. Aivan tavallinen korjaamo, mutta askeettisempi kuin pääkaupunkiseudulla.

Takapenkille oli unohtunut jäihin pudonneen pilkkijän kaira. Se laitettiin sinne siksi, että itse pilkkijä mahtuisi takakonttiin. Tämä itse oli ehdottanut sellaista järjestelyä, sillä hän ei halunnut pilata auton sisustusta. Hypotermian vaara oli suuri, joten oli tehtävä nopeita päätöksiä ja toimittava ripeästi. Kaira unohtui takapenkille inhimillisistä syistä.

Emäntä nosti sen pois autosta ja laski sen viimeiseen lumikinokseen pihamaalla, toimittaakseen sen myöhemmin eteenpäin omistajalleen. Kummallinen kapine, kuin iso pora, jollainen se taisi ollakin, emäntä tuumi ja poimi ostoksensa, sitten suuntasi sisätiloihin. Oli niin paljon tehtävää. Niin kamalasti kaikkea, että hyvä kun mitään ehtii aikaiseksi saada.

Ei kaupungissa tarvitse tehdä juuri mitään, mutta kaiken saa valmiiksi tekemättä mitään.

(hihitystä)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      248
      6816
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4244
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      134
      3186
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2332
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1870
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1607
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1494
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      30
      1471
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      38
      1383
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe