Suomi tarvitsee uraauurtavan palkkareformin

Anonyymi-ap

Mum miälestäni on ihan hullua, että mitä enemmän työvuosia työntekijälle kertyy, sitä enemmän henkilölle maksetaan palkkaa. Asian pitäisi olla täysin päinvastoin. Mitä vanhempi ihminen on, sitä vaikeampi vanhuksen on pysyä nuorempien tahdissa ja sitä tuottamattomampia he ovat.

Siksi pitäisikin olla palkan ikävähennykset, eikä korotukset kokemuksen mukaan. Eläkeiän kynnyksellä palkka ei saisi olla enää kuin puolet vasta työuransa alussa olevan palkasta.

Ennen eläkeen alkua työntekijä on kaikista epämotivoitunein työhön. Ainoa tapa säilyttää vanha palkkatasonsa, olisi tehdä enemmän työtä. Tämä olisi samalla siis myös kannustin olla ahkerampi.

Asiantuntijatehtävät voitaisiin kuitenkin laskea erikseen, eikä tämä koskisi heitä. Ainoastaan duunareita!

11

197

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

sinkuille pitäisi maksaa enemmän palkkaa kuin naimisissa oleville kun joutuvat pyörittämään talouttaa aivan yksin

• Anonyymi

Toisaalta sinkuilla on enemmän vapaa-aikaa ja vapaa-aikaa pitää puolestaan verottaa ankarasti. Siksi alv pitäisi nostaa 50 prosenttiin, jotta ihmiset eivät käyttäisi aikaa kuluttamiseen ja vapaa-ajan hömpötyksiin vaan tekisivät ahkerasti töitä aamusta iltaan ansaitakseen elantonsa!

• No ei tarvi. Toi talous hoituu hyvin kenttäkeittimellä. Nyt kun sinkkuja on niin paljon, niin ei oo enää järkee ees tehdä asuntoihin keittiöitä.

Vähän erikoinen juttu että sinkkujen ylikulutus on silleen vaivihkaa hyväksytty.

• Anonyymi

Samaa mieltä.

• Palkkaa pitää maksaa työn vaativuuden mukaan.

Jos työntekijä kokee, että homma on hänelle vaativa, on työntekijälle maksettava enemmän palkkaa kuin muille, samasta työstä.

Ja toisin päin.
      Ne jotka suoriutuvat työstä helposti, niiden palkkaa alennetaan.

• Anonyymi

Yees...lapiomiehelle kovempi palkka kuin kaivinkoneen kuljettajalle. Onhan se lapiointi raskaampaa ja vaatii fyysistä kuntoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yees...lapiomiehelle kovempi palkka kuin kaivinkoneen kuljettajalle. Onhan se lapiointi raskaampaa ja vaatii fyysistä kuntoa

Mitä palkkaa se kuski edes tarvitsee? Konehan sen työn tekee ja se saa palkakseen polttoainetta, uusia osia ja huollon.

• Anonyymi

Ennen aikaan tehtiin urakalla työt. Liksat oli sen mukaiset. Ja KTAt. Eli nuoret sai rakennettua omakotitalonsa.

Ikälisät ovat kokemuksesta.

Terveisin
      Mies 65
      Vanhempi Duunari

• Anonyymi

Mun miälestä on taasen aivan hullua jotta joku pojanjulli joka ei osaa yhtään mitään muuta kuin soittaa suutansa toistaen EK-mafian haittamölinöitä olisi muka tarpeellinen yksilö suomalaisessa yhteiskunnassa.

Se on nyt vain niin jotta mestari opettaa kisälliä eikä suinkaan päinvastoin. Mistä finninaamaiset persujolliaiset olisivat muka mihinkään ammattiin pätevöityneet kun eivät ole töissäkään olleet kuten on heitä pätevämpi mestarigona sekä Yliasentaja.

Ammattikoulutus on ajettu alas siksi kun nykyteinit eivät halua oppia mitään ja heräävätkin vasta aamukymmeneltä. 1970-luvulla Vallilan ammattikoulun työpäivä alkoi kello 7:05 jatkuen kello 15:50 ja auta armias jos et ilmaantunut oppitunneille vaan aloitit persumaisen mossotuksen jotta älä nyt maikka viitti räksyttää mulle taikka muuten mä puukotan sut. Persut ovat pilanneet Suomen eikä suinkaan sosiaalitantat.

• Anonyymi

Olen ihmetellyt tuota ikälisähommaa . Vanhemmiten työtahti hupenee ja kaikkea on jo. 51 vuotiaasta alkaen ikälälisät vähennetään joka 3 vuosi ja eläkeelle menään sitten perus palkalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3535
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3321
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3134
    4. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      47
      2982
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2929
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2428
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2175
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      96
      2074
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1959
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1949
    Aihe