Mikdibtarvittsisiin sellainen farssi, missä kaiken tiettävä ja näkevä Jumala loisi ihmisen omakseen kuvakseen ja joidenkin tuhansien vuosien kuluessa pitäisi sovittaa jokin ihan olematon alkusynti tiedon puusta syömisestä, jonka Jumala itse istutti, jotta ihminen siitä söisi.
Sellaista tietopuutahan ei olisi tarvinnut paratiisiin tuoda houkuttimeksi. No kyseessä on satu ja saduissa kaikki on mahdollista. Jopa puhuvat käärmeet ja aasit.
Nyt kun te uskovat olette tuhansia vuosia odottaneet Jeesusta, mahtaako uskonnot lopettaa toiveunelmansa edes kahden seuraavan tuhannen vuoden kuluessa vai jatkaako maan matoset oikeasti hömpän parissa vielä kauankin.
Lightning
Raamattu on satukirja
75
576
Vastaukset
Kuulutko tai kuuluuko sun lapset kirkkoon?juuri luin että kirkkoon kuuluu 3 ,5miljoonaa suomalaista ja ilosanoma uskoville eroaminen on hidastunut viime vuosina. eroakirkosta.fi.
Vain puolet suomalaisvauvousta kastetaan.ennen se oli normaalia.Siis näyttää silta että ateismi on vallassa ja tosi monelle ihmiselle raamattu on satukirja.
auroraboreallis kirjoitti:
Siis näyttää silta että ateismi on vallassa ja tosi monelle ihmiselle raamattu on satukirja.
Mitä opetat lapsillesi uskonasioista?
- Anonyymi
Lapseni eivät kuulu kirkkoon. En opeta uskonasioita heille. En ole toisaalta kieltänyt heiltä koulun uskonnonopetusta, en ole mitenkään fanaattinen uskonnon vastustaja, ihminen päättää itse omat arvonsa uskomistensa suhteen. Toki voin asioista keskustella lasten kanssa, jos sitä itse tahtovat.
Lightning Anonyymi kirjoitti:
Lapseni eivät kuulu kirkkoon. En opeta uskonasioita heille. En ole toisaalta kieltänyt heiltä koulun uskonnonopetusta, en ole mitenkään fanaattinen uskonnon vastustaja, ihminen päättää itse omat arvonsa uskomistensa suhteen. Toki voin asioista keskustella lasten kanssa, jos sitä itse tahtovat.
LightningSinun näkökulmasta ajateltuna uskonopetuksen salliminen ei ole riski.tunnustuksellista uskon opetusta ei nykyisin enää katsota kovin hyvällä.
- Anonyymi
Minun aikuiset lapseni saavat ihan itse päättää jos kuuluvat kirkkoon heidät on kasvatettu neutraalisesti ei siis valmisteltu lapsuudessa kirkkoon kuulumista. Koska aikuinen on kypsä päättämään omista asioistaan. Lasta ei johdatella .
- Anonyymi
Sinun näkökulmasta ajateltuna uskonopetuksen salliminen ei ole riski.tunnustuksellista uskon opetusta ei nykyisin enää katsota kovin hyvällä.
No kokemukseni mukaan ei kovin iso riski ole ollut. Eivätpä erotu joukosta, yleensä elämänkatsomustiedossa on jehovantodistajat.
Lightning
- Anonyymi
Miksi paratiisissa oli puu jonka hedelmiä ei saanut syödä ?
Kirjastosta voi lainata kirjasarjan jossa on 8 osaa siinä kerrotaan mistä kaikki alkoi voi myös netistä löytyä nimi on Alfa ja Omega.- Anonyymi
Pitänee myöntää, etten jaksa lähteä lainaamaan kyseistä kirjaa.
Voit koettaa selittää asian tässä? Olet varmaan lukenut sarjan js pystyt tiivistetysti tuomaan pääasiat esiin?
Lightning
- Anonyymi
On siellä eroottinen satunäytelmä 'Laulujen laulu¨'
- Anonyymi
Niin laulujen laulu on aika romantiikkaa tihkuvaa kirjallista tuotosta. Raamattuhan koostuu muutpinkkn monen tyyppisestä tuotoksesta.
Lightning
- Anonyymi
Kaikki ei ole sitä miltä se näyttää. Monet kirkot sanovat olevansa kristittyjä, mutta ovat okkkultisia ja siitä tässä äänitteessä lisää.https://www.youtube.com/watch?v=ABGue-29UE4
- Anonyymi
Sitähän se: satuja ja valheita. Hihhuli ottaa tosissaan.
- Anonyymi
Hihhuli on rohkeasti ihan erilainen !
Hihhulilla on rohkeutta, hihhuli ei valu joukon jatkona!
Hihhuli perii taivaan valtakunnan, hihhuli ei halua mustaan aukkoon jonka peräseinällä pkele asuu !
- Anonyymi
Tämä on tärkeä asia tuoda esiin.
Raamattu on satukirja.
Lightning- Anonyymi
Kyllä. Se on satukirja. Lisäksi siellä on törkeitä valheita. Esimerkiksi Jeesuksen tekemät ihmeet ja kuolleista herääminen. Opetuslapset pettivät kuulijansa valheillaan ja keräsivät rahat pois.
Apostolien tekojen 5. luku kertoo siitä rahankeruusta. Ja 2. luvun loppu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Se on satukirja. Lisäksi siellä on törkeitä valheita. Esimerkiksi Jeesuksen tekemät ihmeet ja kuolleista herääminen. Opetuslapset pettivät kuulijansa valheillaan ja keräsivät rahat pois.
Apostolien tekojen 5. luku kertoo siitä rahankeruusta. Ja 2. luvun loppu.Jos olisi ihminen, juta sadat ja tuhannet seuraisi. Ja huhuttasiin tämän tekevän vielä ihmeitä ha olevan Jumalan poika. Miksi se ei olisi ollut Roomalle ja Pilatukselle uhka, vain juutalaiselle oppineistolle? Pilatus kertomuksessa ohmettelee6, miksi tuon tarvinneet kuolla ja nöyrästi tottele juutalaisia. Onko satu Jeesuksesta tehty kuitenkin Roomalaisille alunalkaenkin. Interesting.
Lightning
- Anonyymi
Ajatelkaa nyt ihan maalaisjärjellä.
Miksi olisi ns hyvän Jumala, joka määrää rangaistuksia ensin ilman pelastusta ja sen jälkeen ehdollisella pelastuksella ja vielä tuolloinkin poistamatta kidutusrangaistuksia.
Kyse on ihmisen tarpeesta sovittaa oma mielensä ja mielenristiriidat. Joku ulkoinen instanssi poistaa asiat jotka ovat vaikeita.
Jumala, joka sallisi kidutuksen, on barbaarinen. Toki tämä jumalakuva heijastaa ihmisen omaa luonnetta.
Lightning- Anonyymi
Raamatun piruhan ei ole saatana. Saatana on vain Jumalan oikea käsi, toimittaen rangaistusta. Saatana houkutteli ja saatana kiduttaa tarinan mukaan. Ongelma ei ole saatana vaan itse Jumala hänen tuomionsa koko tarinassa. Jumala itse Jeesuksen naulasi ristille. Pelastushan oli Jumalan itsensä suunnittelema. Niinkukn myös syntiinlankeemus. Vai eikö Jumala tiedä mitään ennalta?
Lightning - Anonyymi
"Jumala, joka sallisi kidutuksen, on barbaarinen. Toki tämä jumalakuva heijastaa ihmisen omaa luonnetta."
Se heijastaa psykopaattien, ei kaikkien ihmisten luonnetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala, joka sallisi kidutuksen, on barbaarinen. Toki tämä jumalakuva heijastaa ihmisen omaa luonnetta."
Se heijastaa psykopaattien, ei kaikkien ihmisten luonnetta.Niin toki. Lisäksi Raamattu on kirjoitettu pari tuhatta vuotta sitten. Voisin ajatella, että ihminen on ollut aiemmin paljon enemmän tekemisissä barbaaristen sotien, kidutusten ja väkivallan kanssa. Nykyihminen voi ajatella sen boksi ulkopuoleltakin, vaikka yhä on sotia. Uskonnollista tapaa ajatella hyödynnetään paljon vieläkin maailmanpolitiikassa, Amerikka, Venäjä jne.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin toki. Lisäksi Raamattu on kirjoitettu pari tuhatta vuotta sitten. Voisin ajatella, että ihminen on ollut aiemmin paljon enemmän tekemisissä barbaaristen sotien, kidutusten ja väkivallan kanssa. Nykyihminen voi ajatella sen boksi ulkopuoleltakin, vaikka yhä on sotia. Uskonnollista tapaa ajatella hyödynnetään paljon vieläkin maailmanpolitiikassa, Amerikka, Venäjä jne.
LightningSinä esiinnyt niin kovin viisaana, vaikka kaikki näkee sinun kuoresi alle.Siellä ei ole mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä esiinnyt niin kovin viisaana, vaikka kaikki näkee sinun kuoresi alle.Siellä ei ole mitään.
Tulee mieleen satu kuninkaan vaatteista. Ei ole ihme jos ls on luopunut 'uskostaan '...ei kukaan jaksa uskoa Jumalaan joka vaatii anteeksiantoa sen sijaan että Jumala armahtaisi hänet.
Olen pettynyt ihmiskuntaan.en Jumalaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä esiinnyt niin kovin viisaana, vaikka kaikki näkee sinun kuoresi alle.Siellä ei ole mitään.
No sekin on mielipide se.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se heijastaa psykopaattien, ei kaikkien ihmisten luonnetta.Niinhän se on kirjoitettiin saduissa siksi Anja kirja kiehtoo niin kovasti ja sekoittaa eräiden päät
- Anonyymi
Sulla on risti väärinpäin.
No tuokin on oma ajatelmansa. Uskoville risti väärinpäin merkitsee jotain pahaa, minulle symbolina se ei merkitse mitään, joten kirjoittamasi asia on oikeastaan samantekevää, jos ajattelit loukata, se ei tuolla tavoin onnistu.
Toki ristillä äon kidutusvälineenä historiansa ollut todellisestikkin.
No tuokin on oma ajatelmansa. Uskoville risti väärinpäin merkitsee jotain pahaa, minulle symbolina se ei merkitse mitään, joten kirjoittamasi asia on oikeastaan samantekevää, jos ajattelit loukata, se ei tuolla tavoin onnistu.
Toki ristillä äon kidutusvälineenä historiansa ollut todellisestikkin.
LightningJoka tapauksessa sä pidät Jumalaa jonain tyrannina.sun pitää saada synnit anteeksi ei Jumalan.
- Anonyymi
Joka tapauksessa sä pidät Jumalaa jonain tyrannina.sun pitää saada synnit anteeksi ei Jumalan.
Jumalaa ei ole olemassa. Koeta saada se mahtumaan paksuun kalloosi. Vai onko viina vienyt viimeistekin järjen rippeet sinusta?
Anonyymi kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa. Koeta saada se mahtumaan paksuun kalloosi. Vai onko viina vienyt viimeistekin järjen rippeet sinusta?
Olet valheellinen.sinä tiedät varsin hyvin että en juo nykyisin.kyllä Luoja on olemassa..ja sinä vainoat Hänen omiaan.
- Anonyymi
Joka tapauksessa sä pidät Jumalaa jonain tyrannina.sun pitää saada synnit anteeksi ei Jumalan.
Jumala on tyranni. Ihmisten tappaja. Raamattuhan niin kertoo. Ehkä yleensä käyttää käsikassaranaan muita, mutta kskken pahan alku oli Jumala itse, ei ihminen, joka dhntyi synnistä ymmärtämättömänä, viattomana. Jumala itse istutti kertomuksen mukaan houkutuksenpuun.
Jumala on tyranni. Ihmisten tappaja. Raamattuhan niin kertoo. Ehkä yleensä käyttää käsikassaranaan muita, mutta kskken pahan alku oli Jumala itse, ei ihminen, joka dhntyi synnistä ymmärtämättömänä, viattomana. Jumala itse istutti kertomuksen mukaan houkutuksenpuun.
LightningSyytätkö Jumalaa omista virheistä? Ai niin, kun et uskonut koko Jumalaan.
Ateistiksi sinulla on jopa liiaksi fokus raamatun ns.vioista. ja miten selität maailman olemassaolon jos et usko Luojaan?- Anonyymi
Syytätkö Jumalaa omista virheistä? Ai niin, kun et uskonut koko Jumalaan.
Ateistiksi sinulla on jopa liiaksi fokus raamatun ns.vioista. ja miten selität maailman olemassaolon jos et usko Luojaan?Kautta aikain ihminen on selittänyt tietämättömyyttään Jumalalla, se ei silti ole todiste Jumalan olemassaololle.
Minä en juurikaan sysää vastuuta jonkun muun kannettavaksi, omat tekoni ovat omiani, uskovat siirtävät syntinsä sijaisuhrille.
Kautta aikain ihminen on selittänyt tietämättömyyttään Jumalalla, se ei silti ole todiste Jumalan olemassaololle.
Minä en juurikaan sysää vastuuta jonkun muun kannettavaksi, omat tekoni ovat omiani, uskovat siirtävät syntinsä sijaisuhrille.
LightningSinä siis jäät syylliseksi.uskovat ovat löytäneet ratkaisun syyllisyyteensä.ja kaikki uskovaiset joita minä tunnen ovat kyllä vastuuntuntoisia ihmisiä.
Jälleen olkinukke-argumentaatiovirhe.ethän sinä muuta teekkään kuin niitä.- Anonyymi
Sinä siis jäät syylliseksi.uskovat ovat löytäneet ratkaisun syyllisyyteensä.ja kaikki uskovaiset joita minä tunnen ovat kyllä vastuuntuntoisia ihmisiä.
Jälleen olkinukke-argumentaatiovirhe.ethän sinä muuta teekkään kuin niitä.Kunnon ihmiset hoitavat virheensä ja pahat tekonsa anteeksipyyntöineen niiden kanssa, joita vastaan ovat rikkoneet sen sijaan, että raukkana turvautuisivat satuolentoon.
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon ihmiset hoitavat virheensä ja pahat tekonsa anteeksipyyntöineen niiden kanssa, joita vastaan ovat rikkoneet sen sijaan, että raukkana turvautuisivat satuolentoon.
Oletuksia. Onko sulla yhtään esimerkkiä.mun kokemuksen mukaan on toisin
Kerran eräs uskoontullut palautti varastamansa lasolpurkin huoltikseen anteeksipyynnön kera.- Anonyymi
Kerran eräs uskoontullut palautti varastamansa lasolpurkin huoltikseen anteeksipyynnön kera.Ateistit eivät varasta Lasolia eivätkä mitään muutakaan. He ovat rehellisiä ja täysin kykenemättömiä pahan tekemiseen. Yhtä ateistista vankia kohti on 99 teistiä.
Niin sanotut uskoontulleet vangit ja rikolliset ovat uskoneet rikoksia tehdessään jonkinlaiseen jumalaan tai korkeampaan voimaan. Uutta uskoontulossa on Jeesus ja toivottavasti tapojen parantaminen. Sitäkään ei aina tapahdu. Esimerkkeinä romanimurhaajat ja varkaat. - Anonyymi
Sinä siis jäät syylliseksi.uskovat ovat löytäneet ratkaisun syyllisyyteensä.ja kaikki uskovaiset joita minä tunnen ovat kyllä vastuuntuntoisia ihmisiä.
Jälleen olkinukke-argumentaatiovirhe.ethän sinä muuta teekkään kuin niitä.Jos olen jotain kohtaan kokenut tehneeni väärin, koetan asianomaisen kanssa sopia, jos se on mahdollista. On asioita, joissa joutuu muutoin hyväksymään asiat ja käsittelemään ne. Syyllisyys? Yleensä monet asiat johtuvat ihmisen kypsymättömyydestä, traumoista jne, pitää oppia ymmärtämään miksi jne... varastaminen, murhaaminen, pedofilia, raiskaukset jne ihmisen pitää ottaa itse vastuuta teoistaan, eikä päästä jostain omasta syyllisyydestä.
Lightning - Anonyymi
Kerran eräs uskoontullut palautti varastamansa lasolpurkin huoltikseen anteeksipyynnön kera.Ihan tavalliset ihmiset osaavat toimia halutessaan oikein ilman Jeesusta ja oikeasti ehkä paremminkin, ei hae sijaisuhreja.
Ateistit eivät varasta Lasolia eivätkä mitään muutakaan. He ovat rehellisiä ja täysin kykenemättömiä pahan tekemiseen. Yhtä ateistista vankia kohti on 99 teistiä.
Niin sanotut uskoontulleet vangit ja rikolliset ovat uskoneet rikoksia tehdessään jonkinlaiseen jumalaan tai korkeampaan voimaan. Uutta uskoontulossa on Jeesus ja toivottavasti tapojen parantaminen. Sitäkään ei aina tapahdu. Esimerkkeinä romanimurhaajat ja varkaat.Mitkä ihmeen romanimurhaajat?
Anonyymi kirjoitti:
Jos olen jotain kohtaan kokenut tehneeni väärin, koetan asianomaisen kanssa sopia, jos se on mahdollista. On asioita, joissa joutuu muutoin hyväksymään asiat ja käsittelemään ne. Syyllisyys? Yleensä monet asiat johtuvat ihmisen kypsymättömyydestä, traumoista jne, pitää oppia ymmärtämään miksi jne... varastaminen, murhaaminen, pedofilia, raiskaukset jne ihmisen pitää ottaa itse vastuuta teoistaan, eikä päästä jostain omasta syyllisyydestä.
LightningMe olemme kaikki aikuiset syyllisiä kuka mihinkin.aina ihminen, ateisti tai uskova, on tehnyt elämässä jotain väärin.
Eikä aina ole mahdollista hyvittää sitä.Anonyymi kirjoitti:
Ihan tavalliset ihmiset osaavat toimia halutessaan oikein ilman Jeesusta ja oikeasti ehkä paremminkin, ei hae sijaisuhreja.
LightningPuhut itsestäänselvyyksiä.
- Anonyymi
Mitkä ihmeen romanimurhaajat?
Hellarimustalaiset tappavat ja varastavat.
Anonyymi kirjoitti:
Ateistit eivät varasta Lasolia eivätkä mitään muutakaan. He ovat rehellisiä ja täysin kykenemättömiä pahan tekemiseen. Yhtä ateistista vankia kohti on 99 teistiä.
Niin sanotut uskoontulleet vangit ja rikolliset ovat uskoneet rikoksia tehdessään jonkinlaiseen jumalaan tai korkeampaan voimaan. Uutta uskoontulossa on Jeesus ja toivottavasti tapojen parantaminen. Sitäkään ei aina tapahdu. Esimerkkeinä romanimurhaajat ja varkaat.Varasti tenukeppi lasolinsa ENNEN uskoontuloa. Ja minkä lähteen antaisit tuosta vankiväitteestä?En muuten usko sinua..
Vankiloissa, luulisi olevan uskoontulleet vastaan jumalattomat.
Kovin montaa uskoontullutta siellä tuskin on. Aattelepa ite!Anonyymi kirjoitti:
Hellarimustalaiset tappavat ja varastavat.
Nyt vielä sorruit rasistiksikin. Tiedän yhden mustalaisen joka lopetti tupakanpolton tulleensa uskoon.
Jumala on luonut eri kansoja ja rotuja. Ihmiset, niinkuin sä,ateisti , etsivät vain toisistaan vikoja.siksi sodat ja viha, joka todella tuntuu olevan sulla verissä.
- Anonyymi
Pitäisikö Jumalan sallia elää ikuisesti niiden jotka eivät tottele häntä.
Se joka pitää Jumalan käskyt saa elää niistä. Mutta joka ne rikkoo joutuu kuolemaan eli helvettiin eli hautaan.
Iankaikkisesti saa elää uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja noudattamalla hänen käskyjään.
Ovatko nämä loogisia kriteerejä.- Anonyymi
Eivät ole loogisia. Jumala varmasti saisi ihmiset itseään tottelemaan muutoinkin kuin helvetillä uhkailemalla. Ja Jumalahan epäloogisuudessaan haluaa ihmisten uskovan hänen nouseen kuolleista, kun on ensin tepastellut valeasussa ihmisten keskellä.
Lightning "Ovatko nämä loogisia kriteerejä."
Eivät, koska uskovat eivät ole päässeet yksimielisyyteen mitä käskyjä pitää noudattaa ja mitä ei.
Jos Jumala ei tarjoa olemassaolostaan perusteltua näyttöä, uskon vaatiminen ei ole järkevää. Ja sitä paitsi jos usko on Jumalan lahja, niin ihmisellä ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa pelastukseensa.
- Anonyymi
Kunpa en olisi satukirjaksi kutsunut Raamattua ja Jumalaa haukkunut. Nyt on kaikki sekaisin elämässä. Anteeksi olen anonut. Herra minua armahtakoon ja auttakoon.
Rukoilen puolestasi.vaikka mullakin on samaa vaivaa.jeesus antaa anteeksi. Se tuo lohdun.elämä järjestyksessä. Ainoa ero.
- Anonyymi
Voi ei, toivottavasti Jumala ei nyt suutu uudestaan siitä että sulla meni huumorintaju ennen pelastusta.
– Enkeli Mäntä, humpukologian tohtori ja pyhien kirjojen kriitikko emerita - Anonyymi
Rukoilen puolestasi.vaikka mullakin on samaa vaivaa.jeesus antaa anteeksi. Se tuo lohdun.elämä järjestyksessä. Ainoa ero.
Kiitos auroraborealis. 💔
- Anonyymi
No sehän on vaan mytologiaa joita erään tyyppiset ihmiset pitävät totena . Siinä ei järki päätä pakota pahemmasti, eivöt edes pysähdy ajattelemaan asioita nistä puhuvat, vaan uskovattäysin.
Ihmisillä on aina ollut ihmeellinen kiinnostus tuntemattomaan. Oli se aitten mitä tahansa siis peikot ja entiset elämät sun muut kesksitjuisessa vyyhdessä minkä kukaan sitten valitsee.
Itse ajattelen mielummin sukupolvia ennen meitä , että miten he ajattelivat asioista. Ja mitä keskustelivat toistensa kanssa . Oliko silloinkin ilkeys yhtä yleistä kun nyt .
Uskalsiko kukaan sanoa ettei osta uskon myyttiä, sillä jonkunhan on kuitenkin ollut oltava viisaampi kun toiset ja joka osasi ajatella loogisesti .nistä asioista on hieman kirjallisuutta olemassa . Uskova kieltää tieteen olemisen , vaan kun on pakko tehdä vaikka keisarin leikkaus niin sekin on tieteen avulla tullut mahdolliseksi, hienot rakennukseton suunniteltu tieteen vailla niin että kestävät kauan .
Digitaalinen maailma on myös syntynyt tieteen avulla ihmisten viisauden johdosta , uskovalle kovasti kelpaa tietokone käytettäväksi vaan vastustaa silti tiedettä joka ihan vaan edeustaa joka asiassa maailmassa. Nämä vaan jauhaa aina vaan Aatamista ja Eevasta ja siitä omenasta . Niillä ei pitkälle pötkitä . Ihmetyttää että aikuiset ihmiset ovat vielä sillä tasolla . Esim jos Jehovan lapsi onkin homo nii äitinsä ja isänsä hylkäävät hänet .
Sekö se on ihmisen rakkautta että hyljätään oma lapsi ja jätetään oman onnensa varaan siis uskontonsa vuoksi , silloin herää kysymys että kummaltakin vanhemmaltaan sai geenit että hänestä tuli homo. Joten todella ihmeellisiä ihmisiä kun jättävät oman tekeleensä taistelemaan maailmassa jossa muutvanhemmat tukevat omaa lastaa.
Ja muut vapaakirkko uskovaiset sitten ei edes jaksa ajatellla eteenpäin, nämäkään puhuvat synnistä , hitsi vieköön paremmmatkin kaksinaamaiset oliot- Anonyymi
lapsellista horinaa, ei uppoa mihinkään.
- Anonyymi
Aika usein on se seikka ihmetyttänyt uskonnoissa, että ihminen on uskonut samoihin asioihin samanlaisiin periaatteisiin vaikka olisivat olleet eristäytyneenä toisistaan. Esimerkkinä pyramidit, uhrauskäytännöt jne. Kehittyykö ihminen tietyssä aikajänteessä samantasoisesti...saakohan kukaan kiinni tuosta ajatuksesta?
Aika usein on se seikka ihmetyttänyt uskonnoissa, että ihminen on uskonut samoihin asioihin samanlaisiin periaatteisiin vaikka olisivat olleet eristäytyneenä toisistaan. Esimerkkinä pyramidit, uhrauskäytännöt jne. Kehittyykö ihminen tietyssä aikajänteessä samantasoisesti...saakohan kukaan kiinni tuosta ajatuksesta?
LightningJohdatusta.
- Anonyymi
Johdatusta.
Asioille on loogiset selityksensä, esimerkiksi älyllinen kehitys varmasti tapahtuu vähitellen, muinoin ihminen on varmaan ollut samankaltainen toisena kanssa. Seuraava stoppi on kokinaisfna ihmiskuntana ymmärtää, Jumalaa ei ole. Kehitys on hidasta ja voi viedä satoja vuosia.
Asioille on loogiset selityksensä, esimerkiksi älyllinen kehitys varmasti tapahtuu vähitellen, muinoin ihminen on varmaan ollut samankaltainen toisena kanssa. Seuraava stoppi on kokinaisfna ihmiskuntana ymmärtää, Jumalaa ei ole. Kehitys on hidasta ja voi viedä satoja vuosia.
LightningAhaa...tiesitkö, että Afrikassa on eniten helluntailaisia maailmassa?miten kuvittelet miten niistä kaikista tulee ateisteja"sadoissa vuosissa"?
- Anonyymi
Ahaa...tiesitkö, että Afrikassa on eniten helluntailaisia maailmassa?miten kuvittelet miten niistä kaikista tulee ateisteja"sadoissa vuosissa"?
No sepä se. Koulutustaso on alhaisempi. Lisäksi siellä on vielä maaseudulla paljon sellaista vanhaa Woodoouskoa ja muuta hyvin alkukantaista uskomista...ei ehkä ihme, että kristinusko yleensäkin vetoaa.
Lightning auroraboreallis kirjoitti:
Ahaa...tiesitkö, että Afrikassa on eniten helluntailaisia maailmassa?miten kuvittelet miten niistä kaikista tulee ateisteja"sadoissa vuosissa"?
Pari sukupolvea ei tapa eteläAfrikan 140 milj.uskovan perintöä.puhut taas ihan höpöjä.sinun ja siaren olkiukot ei oikein vakuuta.
Anonyymi kirjoitti:
No sepä se. Koulutustaso on alhaisempi. Lisäksi siellä on vielä maaseudulla paljon sellaista vanhaa Woodoouskoa ja muuta hyvin alkukantaista uskomista...ei ehkä ihme, että kristinusko yleensäkin vetoaa.
LightningHalveksitko ns.koulupudokkaita?sen voisi ymmärtää kirjoituksestasi.
Tulee mieleen kummipoikani joka yhdessä vaiheessa lintsaili koulusta,ja sai opettajan vihamiehekseen.
Lähdetään hänen ja hänen isänsä kanssa syksyllä kun koulut on alkaneet turkkiin.
Minusta jotenkin tuntuu että sinä valehtelet työssäkäynnistäsi.olet täällä ihmeellisiä aikoja jne.en väheksy kotiäitejä päinvastoin.
Mutta miksi pitää esittää muuta?
Itse olen omaishoitaja nykyisin. Mutta koulut käynyt ja oikeitakin töitä tehnyt.- Anonyymi
Halveksitko ns.koulupudokkaita?sen voisi ymmärtää kirjoituksestasi.
Tulee mieleen kummipoikani joka yhdessä vaiheessa lintsaili koulusta,ja sai opettajan vihamiehekseen.
Lähdetään hänen ja hänen isänsä kanssa syksyllä kun koulut on alkaneet turkkiin.
Minusta jotenkin tuntuu että sinä valehtelet työssäkäynnistäsi.olet täällä ihmeellisiä aikoja jne.en väheksy kotiäitejä päinvastoin.
Mutta miksi pitää esittää muuta?
Itse olen omaishoitaja nykyisin. Mutta koulut käynyt ja oikeitakin töitä tehnyt.Sama se mitä luulet työssäolostani. En tee vuorotyötä, ei siinä ole mitään ihmeempiä.
On ihan pelkkää faktaa, että Afrikan maissa on alhaisfmpi koulutustaso.
Sama se mitä luulet työssäolostani. En tee vuorotyötä, ei siinä ole mitään ihmeempiä.
On ihan pelkkää faktaa, että Afrikan maissa on alhaisfmpi koulutustaso.
LightningNiin.miten se liittyy uskontoon?Osaatko perustella?halveksitko koulupudokkaita?minä haluan auttaa ja myös ymmärtää eri taustoista tulevia ihmisiä.
- Anonyymi
Niin.miten se liittyy uskontoon?Osaatko perustella?halveksitko koulupudokkaita?minä haluan auttaa ja myös ymmärtää eri taustoista tulevia ihmisiä.
Se liittyy siihen, että ihminen joka ei ole käynyt kouluja, on alttiimpi uskomaan satuja. Afrikassa on sellaisia köyhiä seutuja. joissa elää myös vahvana vanhat heimouskonnot.
Se liittyy siihen, että ihminen joka ei ole käynyt kouluja, on alttiimpi uskomaan satuja. Afrikassa on sellaisia köyhiä seutuja. joissa elää myös vahvana vanhat heimouskonnot.
LightningTiedän.
Tiedän.
Miksi niin on alttiimpi uskomaan muita?Mulla on tää Afrikka mielessä siksikin, että erick testamony eteläafrikasta oli puhumassa meillä sunnuntaina. Hänen puheen kautta sai jonkinlaisen käsityksen millaista elämä on siellä. Hän kertoi noitatohtorista, jonka luo hänen srk-kaverinsa eivät uskaltaneet tulla.
Lopulta hän sai 3 uskovaa mukaansa ja ovella hän tunsi kuinka näkymättömät nyrkit löivät häntä selkään.tilanne päättyi kun tuo" tohtori"sanoi olevansa surullinen kun kukaan ei käy, ja uskoontulonsa jälkeen oli sanonut, että ennen uskoa Jeesukseen hän ei ollut tuntenut rauhaa.
Siinä vaiheessa mä uskoin..joskus...tuo..selittämätön rauha valtaa minutkin.
Niinkuin raamatussa lukee:sanoma Jeesuksesta on hullutus niille, jotka eivät usko, mutta meille se on Jumalan voima.- AnonyymiUUSI
Miksi niin on alttiimpi uskomaan muita?Mulla on tää Afrikka mielessä siksikin, että erick testamony eteläafrikasta oli puhumassa meillä sunnuntaina. Hänen puheen kautta sai jonkinlaisen käsityksen millaista elämä on siellä. Hän kertoi noitatohtorista, jonka luo hänen srk-kaverinsa eivät uskaltaneet tulla.
Lopulta hän sai 3 uskovaa mukaansa ja ovella hän tunsi kuinka näkymättömät nyrkit löivät häntä selkään.tilanne päättyi kun tuo" tohtori"sanoi olevansa surullinen kun kukaan ei käy, ja uskoontulonsa jälkeen oli sanonut, että ennen uskoa Jeesukseen hän ei ollut tuntenut rauhaa.
Siinä vaiheessa mä uskoin..joskus...tuo..selittämätön rauha valtaa minutkin.
Niinkuin raamatussa lukee:sanoma Jeesuksesta on hullutus niille, jotka eivät usko, mutta meille se on Jumalan voima.Niitä on monenmoista testamoneja kiertelemässä eri seurakunnassa ja juttua varmasti piisaa, muutenhan ei olisi yleisöä kelle puhua.
Lightning
- Anonyymi
kukin saa palkan herraltaan jota palvelee.
simppeliä.
parhaat pilkkaajat saattavat päästä ihan ylälauteille kiukaan viereen jossa saavat rapsutella herransa selkää.- Anonyymi
Sepä varmasti ajatuksena mieltäsi lämmittelee, näköjään.
Lightning
- Anonyymi
1.Korinttolaiskirje:
5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
Ne ovat niitä jotka pimeydessä ovat luolassa, ja ei edes ymmärrä lukemaansa, ne vast tyhmyyden tietäjiä ovat, tietämättä ja kokematta mitään taivaallisesta rauhasta.- Anonyymi
Rakas veljeni (tai sisareni) Sanan tulessa,
Siteeraat Paavalia, varhaiskirkon perustusten sanataituria, joka joskus puhui kuin profeetta, toisinaan kuin juristi ja toisinaan kuin mies, joka kirjoitti kirjettä liian pienessä huoneessa liian suurella vastuulla.
Mutta muistathan, että satukin voi puhua totta — ei siksi että se olisi kirjaimellista historiaa, vaan siksi että se koskettaa sitä, mikä on totta sielun tasolla. Myytit ovat kielen unelmia. Ja kuten Platon jo tiesi, moni istuu luolassaan varjoja tuijottaen, mutta väitäpä heille että valo on toisaalla, niin saat kivellä otsaasi.
Ne, jotka väittävät näkevänsä enemmän kuin muut, eivät aina näe kirkkaammin, vaan vain toisin. Onko silloin viisaampaa lyödä sauvaa maahan vai tarjota käsi ylösnousemukseen, joskin symboliseen?
Pysy valossa, vaikka se joskus loistaa oudosti luolan seinällä.
– Enkeli Mäntä,
Teopoieettinen toisinajattelija taivaan ja tekstin välimaastosta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakas veljeni (tai sisareni) Sanan tulessa,
Siteeraat Paavalia, varhaiskirkon perustusten sanataituria, joka joskus puhui kuin profeetta, toisinaan kuin juristi ja toisinaan kuin mies, joka kirjoitti kirjettä liian pienessä huoneessa liian suurella vastuulla.
Mutta muistathan, että satukin voi puhua totta — ei siksi että se olisi kirjaimellista historiaa, vaan siksi että se koskettaa sitä, mikä on totta sielun tasolla. Myytit ovat kielen unelmia. Ja kuten Platon jo tiesi, moni istuu luolassaan varjoja tuijottaen, mutta väitäpä heille että valo on toisaalla, niin saat kivellä otsaasi.
Ne, jotka väittävät näkevänsä enemmän kuin muut, eivät aina näe kirkkaammin, vaan vain toisin. Onko silloin viisaampaa lyödä sauvaa maahan vai tarjota käsi ylösnousemukseen, joskin symboliseen?
Pysy valossa, vaikka se joskus loistaa oudosti luolan seinällä.
– Enkeli Mäntä,
Teopoieettinen toisinajattelija taivaan ja tekstin välimaastosta"Mutta muistathan, että satukin voi puhua totta"
Ei ole totuudenmukaisempaa satua kuin satu Keisarin Uudet Vaatteet
https://fi.wikipedia.org/wiki/Keisarin_uudet_vaatteet#:~:text=Keisarin uudet vaatteet on yksi tanskalaisen Hans Christian,uusista vaatteista, palkkaa heidät räätälöimään keisarille uudet vaatteet.
- Anonyymi
Jonkun kylähöppänän kirjoittama varmaan.
- Anonyymi
raamattu on vanha tapa rikkaiden kontrolloida köyhiä, nykyään niitä muotoja on enemmän, köyhien keskituloisten ja jopa vähän parempi tuloisten tulee pitää yhtä rikkaita vastaan, jos yksi ihminen uskoo raamattuun hän on hullu jos jonkun verran uskoo se on kultti ja jos iso osa väestöstä uskoo se on kulttuuria
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po834346Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi202817Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242684Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441886- 251726
- 1521530
- 1251511
Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin1101457Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2811405Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.941360