Se kuinka miehet kohtelevat naisia

Anonyymi-ap

Tuo on alkanut nyt vaivaamaan minua todella paljon. Ehkä olen tullut jotenkin vanhaksi ja pehmeäksi näin ikääntymisen myötä, näin kuulemma käy miehille. Olenhan minäkin ollut jyrkempi nuorempana kyllä, ja vihaisempi luonteeltani. Jotenkin se viha on vaan kadonnut jonnekin viime vuosina.

Kun näkee lehtijuttuja näistä miten mies on tappanut naisensa hetkellisessä vihanpuuskassaan, se on yksi todella vaikea asia. Toinen on se miten itse olen nähnyt henkilökohtaisesti kuinka julmasti tai välinpitämättömästi miehet ovat kohdelleet seurustelukumppaneitaan. Miten he puhuvat niille, ja miten kylmästi vaan jättävät jos toinen ei vaikka haluakaan heti lapsia tai muuta vastaavaa, kait mistä tahansa syystä joka ei mene miehen mielen mukaisesti.

Minulle tämä on jotain täysin käsittämätöntä ja järkyttävää.
Mutta olenkin neurologisesti poikkeava, joten ehkä tuo on vaan normaalia käytöstä, ehkä heillä on jonkinlainen perustelu käytökselleen mitä minä en vaan ollenkaan ymmärrä.
Itse en ole seurustelua harrastanut joten en tiedä. Minulla on kyllä useita naisia ystävänäni ja pidän naisista ja ihastun aina joskus johonkin jonka tapaan, nopeasti, ja useinkin. Ei vaan ollenkaan tulisi mieleenikään kohdella heitä tuolla tavoin.
Mutta ehkä parisuhteessa eläminen aiheuttaa jonkinlaista vihaa kumppaniaan kohtaan, en tiedä.

Mielestäni sellainen huutaminen ja raivoaminen on enempi naisten juttuja, kun mielialat vaihtelee päivän mukaan, sekä sokeritasapainon mukaan. Käsittääkseni miehen ei kuuluisi huutaa ja raivota naisille ja haukkua heitä, tai alistaa heitä. Miehen tulisi olla tasainen kuin kallio, ilman tunteiden kuohuntaa ja tyhjästä reagoimista. Enkä tarkoita nyt mitään kylmää kalliota, vaan auringon lämmittämää kalliota. Lämmin, mutta tasainen ja tukeva. Tämä on minun henkilökohtainen näkemykseni miehenä olemisesta jonka olen kehittänyt vuosikymmenien kuluessa, se ei välttämättä ole ollenkaan normaali miehen malli. Eikä varsinkaan tämän aikakauden kuvaus miehestä.

m

37

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä alku ehkä tärkeintä kai naiselle lopulta on tuntea olevansa turvassa miehen kanssa jonka kanssa on senkin useimmat oppii vasta monen pettymyksen jälkeen toisilla sen on usein sillon jo myöhästä ja joillakin on hyvätuuri ja onnistuvat vielä vanhemmallakin iällä kohtaamaan miehen jonka lähellä on hyväolla miten kelläkin useimmiten sitä nuorempana arvostaa vasta sitten kun on menettäny

• Anonyymi

Sydämettömyys ja kylmyys ajatusta etäälle eläimetkin. Kui ne luulee et naine jäis?

• Anonyymi

Mielestäni kummankin sukupuolen edustajien tulisi pidättäytyä kohtelemasta muita huonosti. Mutta eiköhän ne ole ne hormoonit, joka aiheuttaa mielialaheittelyitä ja raivoa. Miehillä testosteroni ja naisilla estrogeeni + muut hormoonit. Ne yksilöt, joilla hormoonit heittelee pahemmin, käyttäytyvät huonommin ja heillä on enemmän vaikeuksia hillitä itseään ja impulssejaan. Kyllä naisetkin osaavat, mutta miehet saavat enemän pahaa jälkeä aikaan, kun ovat voimakkaampia. Ja testosteroni aiheuttaa enemmän riskien ottamista.

Naisena minusta on ikävintä kuulla tapauksista, joissa kumppani jättää itsekkäistä syistä juuri silloin, kun toinen tarvitsee eniten tukea ja on haavoittuvassa asemassa. Esim. jätetään, jos kumppani sairastuu vakavasti. Tai mies jättää raskaana olevan naisen. Tai mies lähtee, kun lapsi on vielä niin pieni, että lapsi on pakko jättää äidille (imettäminen). Naisen kaikki vapaa-aika menee lapsen hoitoon, kun ei ole ketään, joka auttaisi siinä. Mies ikään kuin toteaa, että muutti mielensä: ei tämä olekaan mun juttu - sitoo liikaa - ei voi enää mennä ja tulla harrastuksissa yms. samalla tavalla kuin lapsettomana. Joten jättää lapsen kokonaan äidin vastuulle ja laistaa vastuun, vaikka on itse ollut laittamassa lasta alulle. Ne on todella inhottavia.

• Anonyymi

Tiedostavan ihmisen vastuullisuus🤝

• Anonyymi

Olipa kivoja ajatuksia. Mukava lukea.
      Viha parisuhteessa on kurja ilmiö. Se on yleensä ylimitoitettua eikä perustu realiteetteihin.
      Parisuhderiidoissa ammutaan usein yli. Intohimo tekee sitä. Suhteessa on tunteet mukana. Viha ei kuitenkaan kuulu rakkauteen.
      Miksi pitää vihata toista ihmistä? Miksei kiukku riitä? Toinen ihminen vihan kohteena on lähes aina väärä. On suuri riski kohdistaa vihaa omaan kumppaniin. Vihan juurisyyt on todennäköisesti jossain muualla. Lapsuudessa, töissä, raha-asioissa, kiireessä, metelissä tms.
      Vihan pitäisi kohdistua muualle kuin puolisoon ja jos totta puhutaan, niin vihaa ei tarvitse kohdistaa mihinkään. Se myös haihtuu itsekseen. Sitä ei tarvitse erityisesti purkaa.
      Kysymys on vähän sama kuin että "pitääkö kaasu räjäyttää" jos sitä on. Vastaus on sama: ei tarvitse. Voi tuulettaa hetken ja odottaa, että se haihtuu.
      Viha toista sukupuolta kohtaan on jonkinasteista narsismia. Molemmat sukupuolet sairastaa sitä, sitä on molemmin puolin. Vain omat kelpaa, "sellaiset ihmiset kuin minä".

• Anonyymi

Tuo selvensi asiaa minulle todella paljon, että vihaa tulee jostain syystä ja sitä vaan sattumalta puretaan siihen puolisoon jos se sattuu ärsyttämään jollain tavoin. Eihän se kyllä yhtään järkevältä kuullosta, mutta on edes jonkinlainen selitys ilmiöön.
        Hyvä kuvaus tuo että ajattelee vihaa samalla tavoin kuin vaikka sitä että huomaa kaasupullon vuotavan kellarissa, se miten sitten seuraavaksi toimii ratkaisee lopputuloksen. Avaako ovet ja ikkunat ja tuulettaa kellarin, vai sytyttääkö tulitikun. Aika moni näyttäisi sytyttävän sen tikun.

Muistan että minä olin nuorempana joskus hyvin vihainen, ja se viha ei vaan haihtunut itsekseen vaan sitä piti purkaa jollain fyysisellä toiminnalla, kuntoilulla tai hajottamalla jotain. Ei minulle koskaan edes tullut mieleenkään että purkaisin sen vihan johonkin ihmiseen, kaikkein vähiten omaan puolisoon! Siis mikäli minulla sellainen olisi joskus ollut. Paha tietysti mennä vannomaan kun ei sitä puolisoa koskaan ollut.

m

• Anonyymi

Minusta sinun ajattelutapa on normaalia ja toivottavaa, eikä niitten miesten jotka kohtelee huonosti, huutaa, räyhää, mätkii ja uhoaa. Ne on jotenkin päästään oikeasti sekaisin ja kaipaisi hoitoa.

Jasu

• Anonyymi

Ja sama pätee naisiin, jotka käyttäytyy kuin uhmaikäiset kakarat. Apua hakemaan oikkuperseet.

Jasu

• Anonyymi

Mutta minut on todettu testeissä neurologisesti poikkeavaksi, en siis ole normaali. Ajatteluni ei ole normaalin ihmisen ajattelua. Nuo toiset miehet taas ovat niitä normaaleita. Ja naiset kelpuuttavat kumppanikseen vain normaalin miehen, se on tässä vaiheessa elämää tullut jo erittäin selväksi minulle.
        Normaali eli normin mukainen, yleinen toimintamalli.

Olen henkilökohtaisesti nähnyt tai kuullut sen millä tavalla normaalit miehet kohtelevat naisia, joka kerta olen järkyttynyt syvästi, ja vaikka kyseinen nainen itse on tullut minulle kertomaan asiaansa niin en ole osannut edes sanoa mitään järkevää koska olen järkyttynyt koko asiasta niin paljon. Enkä muutenkaan osaa reagoida äkkinäiseen yllättävään tunteelliseen tilanteeseen oikealla tavalla. Harmittaa yhä vielä useita vuosikymmeniäkin vanhat tapaukset missä olen vain mennyt lukkoon enkä ole osannut lohduttaa millään tavalla tai olla välittävä, osoittaa välittämistä. Neurologisesta häiriöstäni johtuen en välttämättä pysty ilmaisemaan edes järkyttyneisyyttäni, joten olen saattanut vaikuttaa tunteettomalta. Olisinkin, niin olisi todella paljon helpompaa kaikki.

Mielelleni on jotenkin erittäin järkyttävää sellainen että nainen jätetään kylmästi jonkin pienen ongelman takia, tai jonkinlaisen muun syyn takia. Vaikka vain vähän aikaa sitten tuo nainen oli kaikkein ihanin ja rakas tälle miehelle, ja nyt se vaan haluaakin siitä äkkiä eroon. En väitä etteikö naiset tekisi samoin miehille mutta nämä mitä kerron ovat asioita mitä itse olen nähnyt. Ja nämä ovat siis olleet täysin normaaleita kunnollisia töissäkäyviä miehiä.
        Ongelmani on varmaan siinä että neurologisesti poikkeavat aivoni eivät ymmärrä tuollaista äkillistä muutosta, minun aivoni vaan eivät toimi tuolla tavoin, että voisin vaan yhtäkkiä päättää tehdä jotain täysin päinvastaista mitä olen jo päättänyt aikaisemmin, eli vain yhtäkkiä mielivaltaisesti kumota aikaisemmin tekemäni päätöksen. Mikäli minulle noin kävisi niin se kertoisi sen että aivoni ovat vialliset enkä voisi enää luottaa niiden toimintaan ollenkaan.

m

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta minut on todettu testeissä neurologisesti poikkeavaksi, en siis ole normaali. Ajatteluni ei ole normaalin ihmisen ajattelua. Nuo toiset miehet taas ovat niitä normaaleita. Ja naiset kelpuuttavat kumppanikseen vain normaalin miehen, se on tässä vaiheessa elämää tullut jo erittäin selväksi minulle.
        Normaali eli normin mukainen, yleinen toimintamalli.

Olen henkilökohtaisesti nähnyt tai kuullut sen millä tavalla normaalit miehet kohtelevat naisia, joka kerta olen järkyttynyt syvästi, ja vaikka kyseinen nainen itse on tullut minulle kertomaan asiaansa niin en ole osannut edes sanoa mitään järkevää koska olen järkyttynyt koko asiasta niin paljon. Enkä muutenkaan osaa reagoida äkkinäiseen yllättävään tunteelliseen tilanteeseen oikealla tavalla. Harmittaa yhä vielä useita vuosikymmeniäkin vanhat tapaukset missä olen vain mennyt lukkoon enkä ole osannut lohduttaa millään tavalla tai olla välittävä, osoittaa välittämistä. Neurologisesta häiriöstäni johtuen en välttämättä pysty ilmaisemaan edes järkyttyneisyyttäni, joten olen saattanut vaikuttaa tunteettomalta. Olisinkin, niin olisi todella paljon helpompaa kaikki.

Mielelleni on jotenkin erittäin järkyttävää sellainen että nainen jätetään kylmästi jonkin pienen ongelman takia, tai jonkinlaisen muun syyn takia. Vaikka vain vähän aikaa sitten tuo nainen oli kaikkein ihanin ja rakas tälle miehelle, ja nyt se vaan haluaakin siitä äkkiä eroon. En väitä etteikö naiset tekisi samoin miehille mutta nämä mitä kerron ovat asioita mitä itse olen nähnyt. Ja nämä ovat siis olleet täysin normaaleita kunnollisia töissäkäyviä miehiä.
        Ongelmani on varmaan siinä että neurologisesti poikkeavat aivoni eivät ymmärrä tuollaista äkillistä muutosta, minun aivoni vaan eivät toimi tuolla tavoin, että voisin vaan yhtäkkiä päättää tehdä jotain täysin päinvastaista mitä olen jo päättänyt aikaisemmin, eli vain yhtäkkiä mielivaltaisesti kumota aikaisemmin tekemäni päätöksen. Mikäli minulle noin kävisi niin se kertoisi sen että aivoni ovat vialliset enkä voisi enää luottaa niiden toimintaan ollenkaan.

m

Jos se yhtään lohduttaa, niin neurologisia poikkeavuuksia on väestössä jo aika paljon. Ja sairauksia, mullakin.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että ns. neurologisesti terveinä pidetyt olisi mieleltään terveitä tai olisi elämänhallinta ja tunteidenhallinta ollenkaan kunnossa. Impulsiivisuuskin on paha ongelma. Joten joo, mielummin neurologisia poikkeavuuksia ja sairauksia, kun vihamielisiä ja ilkeitä ihmisiä.

Minua ei sairaudet haittaa yhtään, mutta törkeä käytös kylläkin. Se tekee ihmisestä mielestäni sairaimman.

Jasu

• Anonyymi

Rikkinäiset ihmiset ei ongelmineen pysty luoda turvallista tilaa. Pelon ja vihan täyttämää tunnelmaa, ristiriitaisuutta, epävarmuutta ja varpaillaoloa on vahingollista heille ja ympäristölle. Saati kumppanille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos se yhtään lohduttaa, niin neurologisia poikkeavuuksia on väestössä jo aika paljon. Ja sairauksia, mullakin.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että ns. neurologisesti terveinä pidetyt olisi mieleltään terveitä tai olisi elämänhallinta ja tunteidenhallinta ollenkaan kunnossa. Impulsiivisuuskin on paha ongelma. Joten joo, mielummin neurologisia poikkeavuuksia ja sairauksia, kun vihamielisiä ja ilkeitä ihmisiä.

Minua ei sairaudet haittaa yhtään, mutta törkeä käytös kylläkin. Se tekee ihmisestä mielestäni sairaimman.

Jasu

Uskottomuus ja pettäminen. Selkään puukotus kylmästi. Halveksuva käytös ja mitätöinti. Halu valtaan ja kontrolliin. High risk behavior…
        Ei ole normaalia vuorovaikutusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rikkinäiset ihmiset ei ongelmineen pysty luoda turvallista tilaa. Pelon ja vihan täyttämää tunnelmaa, ristiriitaisuutta, epävarmuutta ja varpaillaoloa on vahingollista heille ja ympäristölle. Saati kumppanille!

tuossa on se niinsanottu parisuhde, tuollaista se on varmasti tosi monella, kulissit on vaan pystyssä julkisuutta varten ja niiden takana tapahtuu vaikka mitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki me jostain kohtaa rikki pruukataan olla, muttei sen taakse voi piiloutua ja itselleen sallia kohdella muita kuin roskaa. Päinvastoin mitä on rikki, sen myötä voi korjata paljon olemalla itse parempi lähtökohtiaan. Se on itsensä korjaavaa toimintaa, ei sylkeä muitten päälle koska on rikki.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki me jostain kohtaa rikki pruukataan olla, muttei sen taakse voi piiloutua ja itselleen sallia kohdella muita kuin roskaa. Päinvastoin mitä on rikki, sen myötä voi korjata paljon olemalla itse parempi lähtökohtiaan. Se on itsensä korjaavaa toimintaa, ei sylkeä muitten päälle koska on rikki.

Jasu

Become something better then I was or I think I'am. Needs to be hard work in your own minds, but it's okey. Nobody else but you can do it to your self.

Huonolla enkullani, jos avautuu ydin ajatus.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rikkinäinen ihminen kaipaa ymmärtäjää ja jos hän kokee olonsa hyväksi ja turvatuksi, silloin lähtökohdat parempaan eloon on minusta mahdollista. Niin kauan kuin elo tuntuu epävarmalta, jossa on uhkaa ja pelkoa mukana niin toivoa paremmasta tulevasta tuskin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Ei se oikeastaan lohduta, enkä oikeastaan mitään lohtua tullut edes hakemaankaan, mainitsin vaan että valtavirrasta poikkeava ajatteluni johtunee tästä häiriöstäni. Samanlaista häiriötä kuin minulla on arvioiden mukaan yksi pilkku seitsemällä prosentilla väestöstä, joten ei kovin yleistä ole.

Minuakin on kyllä ihmetyttänyt se että miksi naiset viihtyvät niiden törkeästi käyttäytyvien miesten seurassa, vai olisiko tämä asia paljastunut yllättäen eikä merkkejä ollut ennalta nähtävissä, kuka tietää. On sanottu että kiltit miehet eivät viehätä naisia, en sitten tiedä onko näin.

Tosiaan näistä esimerkeistä mitä itse olen nähnyt, niin kieltämättä ne miehet ovat olleet arvostetussa ammatissa ja mukavan oloisia ja keskustelutaitoisia. Sellaisia mitä itsekin olisin voinut ihailla, että jos pystyisin olemaan samanlainen kuin he ovat. Sitten jotain tapahtuu yllättäen, ja sen miehen itse luoma kuvaus itsestään varisee sirpaleina lattialle. Minua itseäni järkyttää tämä kuvauksen murentuminen, koska se hämmentää minua ja joudun ajattelemaan asioita uudestaan, koska kuvaus on muuttunut aivan toiseksi mitä se oli aiemmin. En edes osaa kuvitella miltä se siitä naisesta tuntuu mikä joutuu kylmästi jätetyksi, tai jonkin muun kohteeksi. Olen kyllä onnellinen kun en itse siihen tilanteeseen joudu ikinä. En usko että mielenterveyteni kestäisi sellaista.
        Itse tuon tapauksen jälkeen otin henkisesti etäisyyttä tuohon mieshenkilöön, vaikka hän yhä minulle ystävällinen olikin, mutta en mitenkään voi luottaa henkilöön joka tekee kumppanilleen jotain tuollaista että kylmästi vaan jättää sen. Minä olin vain ystävä tai tuttava, mitä se mieshenkilö minulle sitten saattaisi tehdä mikäli rakastettunsa tuosta hylkää noin vaan. Olen hyvin tarkkana ja varuillani sellaisen henkilön seurassa. Vaikka tervehdin ja jotain juttelinkin, pidin tietyn turvavälin enkä päästänyt lähelle, henkisesti tai muutenkaan. Ehkä olen liian herkkä, mutta en toivu tuollaisesta ikinä, enkä pysty jatkamaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Se on ihmeellinen kyky normaaleilla ihmisillä, että jos jotain tuollaista tapahtuu niin se vaan ohitetaan olankohautuksella ja ollaan niinkuin ennenkin.

Minusta vaikuttaa siltä että ne miehen esittämät tunteet naista kohtaan ovat olleet valheellisia, sillä on ollut vain jokin tavoite mielessään että mitä se siitä naisesta haluaa, ja kun on huomannut että tuon tavoitteen saavuttaminen näyttää epätodennäköiseltä, niin vaan kylmästi jättää naisen ja siirtyy eteenpäin.
        Edelleen täytyy huomauttaa että varmasti naisistakin löytyy juuri samalla tavoin toimivia yksilöitä, mutta en tiedä niistä mitään, kerron vaan siitä mitä olen itse henkilökohtaisesti omin silmin nähnyt.

m

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Become something better then I was or I think I'am. Needs to be hard work in your own minds, but it's okey. Nobody else but you can do it to your self.

Huonolla enkullani, jos avautuu ydin ajatus.

Jasu

Haluaisin korjata kirjoitusvirheitäsi, mutta yritän olla korjaamatta. Kieltämättä aivoihini sattuu lukea tuollaista tekstiä.

Olen kielellisesti suuntautunut neurologisesti erillainen henkilö. Toiset ovat matemaattisesti suuntautuneita, heillä ei ole tälläisiä ongelmia. Minulle taas numerot ovat ikävän teräviä ja kovia ja yritän vältellä niitä.

m

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluaisin korjata kirjoitusvirheitäsi, mutta yritän olla korjaamatta. Kieltämättä aivoihini sattuu lukea tuollaista tekstiä.

Olen kielellisesti suuntautunut neurologisesti erillainen henkilö. Toiset ovat matemaattisesti suuntautuneita, heillä ei ole tälläisiä ongelmia. Minulle taas numerot ovat ikävän teräviä ja kovia ja yritän vältellä niitä.

m

Korjaa vaan, sillä siten minä opin kun joku korjaa sen mikä meni väärin. En pahastu yhtään. 😄👍

Minun kielioppini on aina ollut melko heikkoa, mutta ymmärrän kuitenkin enemmän mitä osaan oikein muotoilla. 😅

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se oikeastaan lohduta, enkä oikeastaan mitään lohtua tullut edes hakemaankaan, mainitsin vaan että valtavirrasta poikkeava ajatteluni johtunee tästä häiriöstäni. Samanlaista häiriötä kuin minulla on arvioiden mukaan yksi pilkku seitsemällä prosentilla väestöstä, joten ei kovin yleistä ole.

Minuakin on kyllä ihmetyttänyt se että miksi naiset viihtyvät niiden törkeästi käyttäytyvien miesten seurassa, vai olisiko tämä asia paljastunut yllättäen eikä merkkejä ollut ennalta nähtävissä, kuka tietää. On sanottu että kiltit miehet eivät viehätä naisia, en sitten tiedä onko näin.

Tosiaan näistä esimerkeistä mitä itse olen nähnyt, niin kieltämättä ne miehet ovat olleet arvostetussa ammatissa ja mukavan oloisia ja keskustelutaitoisia. Sellaisia mitä itsekin olisin voinut ihailla, että jos pystyisin olemaan samanlainen kuin he ovat. Sitten jotain tapahtuu yllättäen, ja sen miehen itse luoma kuvaus itsestään varisee sirpaleina lattialle. Minua itseäni järkyttää tämä kuvauksen murentuminen, koska se hämmentää minua ja joudun ajattelemaan asioita uudestaan, koska kuvaus on muuttunut aivan toiseksi mitä se oli aiemmin. En edes osaa kuvitella miltä se siitä naisesta tuntuu mikä joutuu kylmästi jätetyksi, tai jonkin muun kohteeksi. Olen kyllä onnellinen kun en itse siihen tilanteeseen joudu ikinä. En usko että mielenterveyteni kestäisi sellaista.
        Itse tuon tapauksen jälkeen otin henkisesti etäisyyttä tuohon mieshenkilöön, vaikka hän yhä minulle ystävällinen olikin, mutta en mitenkään voi luottaa henkilöön joka tekee kumppanilleen jotain tuollaista että kylmästi vaan jättää sen. Minä olin vain ystävä tai tuttava, mitä se mieshenkilö minulle sitten saattaisi tehdä mikäli rakastettunsa tuosta hylkää noin vaan. Olen hyvin tarkkana ja varuillani sellaisen henkilön seurassa. Vaikka tervehdin ja jotain juttelinkin, pidin tietyn turvavälin enkä päästänyt lähelle, henkisesti tai muutenkaan. Ehkä olen liian herkkä, mutta en toivu tuollaisesta ikinä, enkä pysty jatkamaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Se on ihmeellinen kyky normaaleilla ihmisillä, että jos jotain tuollaista tapahtuu niin se vaan ohitetaan olankohautuksella ja ollaan niinkuin ennenkin.

Minusta vaikuttaa siltä että ne miehen esittämät tunteet naista kohtaan ovat olleet valheellisia, sillä on ollut vain jokin tavoite mielessään että mitä se siitä naisesta haluaa, ja kun on huomannut että tuon tavoitteen saavuttaminen näyttää epätodennäköiseltä, niin vaan kylmästi jättää naisen ja siirtyy eteenpäin.
        Edelleen täytyy huomauttaa että varmasti naisistakin löytyy juuri samalla tavoin toimivia yksilöitä, mutta en tiedä niistä mitään, kerron vaan siitä mitä olen itse henkilökohtaisesti omin silmin nähnyt.

m

No sinä olet siinä määrin oikeydenmukainen ja ristiriitaisuudet hämmentää sinua. Mutta eihän tuollainen ole paha ominaisuus, kun pitää epäreiluna käytöstä mikä onkin ihan persiistä.

En minäkään tykkää ihmisissä juuri niistä veemäisistä luonteenpiirteistä millä tehdään muille pahaa ja ilkeillään huvikseen. Ymmärrän puolensa pitämisen, se on okei. Mutte tahallaan paskamaisuutta. En yhtään.

Kartan ihmisiä itsekin jotka hymyilee eessäpäin ja irvistelee takanapäin. Kieroja ihmisiä en lähelleni hyväksy. Joku rehti ja reilu tai suksii suolle puolestani. En jää ikävöimään.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korjaa vaan, sillä siten minä opin kun joku korjaa sen mikä meni väärin. En pahastu yhtään. 😄👍

Minun kielioppini on aina ollut melko heikkoa, mutta ymmärrän kuitenkin enemmän mitä osaan oikein muotoilla. 😅

Jasu

Sori, en pysty, aivoihini sattuu liikaa kun edes yritän lukea tekstiäsi, en edes ihan ymmärrä mitä yrität sanoa, joten korjaaminen on täysin mahdotonta.

m

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori, en pysty, aivoihini sattuu liikaa kun edes yritän lukea tekstiäsi, en edes ihan ymmärrä mitä yrität sanoa, joten korjaaminen on täysin mahdotonta.

m

Heh, okei. 😅👍

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä olet siinä määrin oikeydenmukainen ja ristiriitaisuudet hämmentää sinua. Mutta eihän tuollainen ole paha ominaisuus, kun pitää epäreiluna käytöstä mikä onkin ihan persiistä.

En minäkään tykkää ihmisissä juuri niistä veemäisistä luonteenpiirteistä millä tehdään muille pahaa ja ilkeillään huvikseen. Ymmärrän puolensa pitämisen, se on okei. Mutte tahallaan paskamaisuutta. En yhtään.

Kartan ihmisiä itsekin jotka hymyilee eessäpäin ja irvistelee takanapäin. Kieroja ihmisiä en lähelleni hyväksy. Joku rehti ja reilu tai suksii suolle puolestani. En jää ikävöimään.

Jasu

Niin, en tiedä onko se sitten oikeudenmukaisuutta, en oikein usko. Oikeudenmukainen ihminen ei vain seuraisi sivusta, vaan ryntäisi tilanteen keskelle korjaamaan näkemänsä vääryydet.

Enemmänkin se on sitä että en ymmärrä niitä ristiriitaisuuksia, aivoni eivät käänny sellaiselle mutkalle mitä ristiriitaisuuksien ymmärtäminen edellyttäisi.
        Ehkä kyse on siitä että joku kääntää takkinsa ja selkäänpuukottaa toisia, siis kuvaannollisesti. Minulle tuollaiset kuvaukset ovat hankalia, koska muistissani täytyy olla kuvaukseen tarkka selitys ikäänkuin tekstimuotoisena, luen sen selityksen mielestäni ja voin soveltaa sitä. Jotkin ihmiset tykkäävät viljellä tuollaisia kuvaannollisia ilmaisuja puheessaan, ja se aiheuttaa minulle paljon töitä enkä välttämättä pysty seuraamaan sellaista puhetta kun käyn mielessäni läpi tekstimuotoisia kuvauksia sanonnoista ja sovellan niitä tilanteeseen.

Mutta itse tuo takinkääntö on minulle järkytys, en ymmärrä sitä, onko henkilö valehdellut koko ajan kaikille. En käsitä motiiveja sellaiseen.
        En usko sitä että olisin oikeudenmukainen ja hyvä ihminen, kyse on pelkästään siitä etten pysty mielessäni käsittelemään tuollaista äkillistä käännöstä. Mikäli pystyisin ymmärtämään motiivit tuon teon tai asian taustalla, saattaisin sen ehkä hyväksyä silloin. Oikeudenmukainen ihminen ei hyväksyisi ikinä.

m

• Anonyymi

Mustasukkaisuus on mielen sairaus josta voi oppia eroon.

• Anonyymi

Kateus myrkyttää myös suhteita. Ja se ettei toinen osapuoli tiedosta , ei tiedosta otseään. Ei tunne itseään.

Vastuuttomuus on repivää ja satuttavaa.

• Anonyymi

Ei ole lainkaan normaalia purkaa vihaa kumppaniaan kohtaan väkivallan kautta olipa sukupuoli mikä tahansa. On normaalia tuntea monenlaisia tunteita, myös vihaa ja raivoa, mutta aikuisen pitää pystyä käsittelemään näitä tunteita niin, ettei vahingoita muita. On yksiselitteisesti järkyttävåä, miten paljon lähisuhdeväkivaltaa Suomessa esiintyy. Sitä ei saa hyväksyä eikä oikeuttaa millään syillä.

Ja mitä tulee tuohon, mitä kuvasit siitä, että miehen tulee olla tasainen kallio, niin ei kiukuttelu tai oikuttelu naisellekaan ole ok, vaikka naisella hormonit vaikuttavatkin mielialaan keskimäärin enemmän kuin miehellä. Hormoneilla ei silti voi perustella huonoa käytöstä. Itse kärsin tiettynä aikana kuukaudesta hormonien aiheuttamasta tunnemyrkystå, mutta olen oppinut tunnistamaan sen ja silloin sanon miehelle, että olen sietämätön seuraavat pari päivää. Tällöin mies osaa suhtautua tunnealoihini oikein.

Aletheias

• Anonyymi

Heh heh, kaasuvalotusta kertoa naisten ja miesten eroista tuohon sävyyn. Läpinäkyvää.

• Anonyymi

Näiden mielistely viestien epärehellisyys näkyy siinä, että naisen vastuuvelvollisuus on niissä aina nolla, ikäänkuin parisuhteet eivät olisi kahden ihmisen vuorovaikutusta tai naiset eivät itse valitsisi puolisojaan.

Pariutumistaktiikkana tuo näyttää kuitenkin toimiva, sillä naiset eivät halua olla vastuuvelvollisia. Miehet näkevät tämän epärehellisen sumutuksen läpi, mutta naiset leimaavat silloin rehellisyyden toksisuudeksi, ja nostavat mielistelijan jalustalle. Palstamikko on tässä sumuttamisessa erityisen taitava. Naisilla ei ollut koskaan vastuuvelvollisuutta ja naiset rakastivat sitä.

• Anonyymi

Miksi ne naiset lähtee näiden miesten mukaan jotka huutaa ja hakkaa niitä? Hyvä kysymys.

Ja miksi ne ei jätä näitä miehiään heti kun ne alkaa huutamaan ja haukkumaa niitä, miksi ne ei jätä niitä jo ennen ensimmäistä lyöntiä? Hyvä kysymys.

Ei taida olla kellään vastauksia tähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ne naiset lähtee näiden miesten mukaan jotka huutaa ja hakkaa niitä? Hyvä kysymys.

Ja miksi ne ei jätä näitä miehiään heti kun ne alkaa huutamaan ja haukkumaa niitä, miksi ne ei jätä niitä jo ennen ensimmäistä lyöntiä? Hyvä kysymys.

Ei taida olla kellään vastauksia tähän.

Vastaus on se että nainen ei halua tasaisuutta ja turvallisuutta, vaan jännitystä ja elämyksiä, tunteiden kuohuntaa, reunalla elämistä. Joka päivä on erillainen kun ei tiedä mitä tapahtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaus on se että nainen ei halua tasaisuutta ja turvallisuutta, vaan jännitystä ja elämyksiä, tunteiden kuohuntaa, reunalla elämistä. Joka päivä on erillainen kun ei tiedä mitä tapahtuu.

katso whitney houston ja bobby brown suhde netistä, hakkaamista, alistamista, huutamista, tappeluja ,kaikkea mahdollista ja mahdotonta. ja withney meni aina takaisin miehen luo.

Whitney Houston's relationship with singer and New Edition frontman Bobby Brown was filled with drug use, abuse, and controversy.

• Anonyymi

se on kuitenkin loppupelissä naisten syytä kaikki. jos alkaisi tarkastamaan mitä oikeasti on tapahtunut ja mitä on sanottu, niin varmaan se nainen olisi syyllinen tilanteeseen ihan itse

• Anonyymi
    • Anonyymi

jos se menee sitä saa mitä tilaa -tyyliin... eli miten itsekohtelet sitä saat moninkerroin takasinkin..

• Anonyymi

Ensin annat pillusi siten ssat rakkautta, sitä saa mitä tilaa tyyliin.

• Anonyymi

No kun naiset kelpuuttaa niitä alkoholisteja ja komeita miehiä joihin eivät tutustu vaan suinpäin alkavat seurustella niitten kanssa. Jos mies juo joka viikko alkoholia niin mies ei voi olla mikään turvallinen ja kunnollinen. On meitä raittiimpiakin miehiä olemassa.

• Anonyymi

mut kun se alkoholisti on viehättävämpi.... suulas ja sanavalmis, ja juttelee törkeyksiä.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      196
      6999
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      49
      2646
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2199
    4. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1543
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      137
      1511
    6. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      74
      1160
    7. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      17
      1109
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      37
      1104
    9. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1087
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      46
      987
    Aihe