Toyota valmistautuu polttomoottoriautojen myynnin päättymiseen Suomessa ennen vuotta 2035.

Anonyymi-ap

Maailman suurin autonvalmistaja Toyota valmistautuu Suomessa jo polttomoottoriautojen myynnin päättymiseen.

Sähköautojensa kanssa ensin lähtötelineisiin jäänyt japanilaismerkki uskoo, että polttomoottoriautojen myynti päättyy Euroopassa ennen vuotta 2035.

Toyota on laittamassa uuden vaihteen silmään sähköautojen tuotannossa. Mallisto laajenee ensi vuonna yhteensä kuuteen eri täysin sähköiseen malliin:

BZ4X
BZ4X Touring
Urban Cruiser
CH-R+
+ muut kaksi

https://www.hs.fi/talous/art-2000011245016.html

47

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parasta tulosta tekevä autonvalmistaja tällä hetkellä. Sinä väitit menevän sen konkurssiin.

      • Anonyymi

        Yleensäkin KAIKKI auton valmistajat ja Suomi markkina-alueena. Voi käydä niin, että ei täällä myydä enää minkään merkkisiä autoja. Kyllä se on niin pieni määrä ihmisiä, joilla täällä on varaa ostaa auto, maksoi sen sitten rahalla tai velkarahalla. Ei ihmisillä ole enää rahaa tai maksaa velkaa. Monella jää työtkin, kun töihin ei pääse, kun ei ole sitä autoa. Jos et ymmärrä, niin kaikki ei asu asutuskeskuksissa, kaikilla ei se työ ole 8-16 ja se julkinen liikenne, jota ei ole olemassakaan.
        Muistan, kun bussit kulki. Joka kirkonkylällä oli kauppoja (erilaisia). Sitten kannustettiin omiin autoihin, bussiyhteyksiä harvennettiin, polttoaine oli halpaa ja ihmiset osti niitä autoja, kaupat vietiin ghettoihin, pois ihmisten eli asiakkaiden läheltä. Pikkuhiljaa alkoi tulemaan erilaisia maksuja ja veroja ja "väliaikaisia" veroja, jotka on voimassa vieläkin.
        Kaikkihan tietää, mikä rahasampo auto on valtiolle.
        Kannustettiin "ostakaa/hankkikaa sähkölämmitys, helppo ja ei maksa paljoo" ja ihmiset hankki sähkölämmitykset, joka toden totta helpotti jokaisen arkea ja oli halpaa. Sitten tuli "määräys", uusiin taloihin on rakennettava takka, hella, joka toimii puulla eli varalämmitys.
        Sitten iski viherkiima niminen tauti, joka ei laannu. Puunpoltto on rikos eikä shköautoilu "ei maksa paljoo". Niin no, sähköyhtiöt myytiin, sähkönsiirto myytiin maailmalle, keksittiin uusia rahastuskeinoja ja verot nousee nousemistaan. Tämänhän tietää kaikki? Jos ei muuten, niin esim tänään pörssisähkö liki 60snt.
        Ennen selitys sähkön hintojen nousulle oli "Norjassa/Ruotsissa ei ole satanut", tänä päivänä "huoltokatko/joku vempain meni rikki"..
        Mutta tuohon sähköautoiluun liittyen, mielenkiinnolla odotan, kuinka verot napsahtaa sinne, mitä uutta veroa keksivät. Ei valtio luovu autoilijoiden kuppaamisesta, ei todellakaan, kulki ne autot millä käyttövoimalla tahansa. Älkää nyt olko noin sinisilmäisiä, kun noi idiootit kilpaa, puolueesta riippumatta, tuolla mäellä valehtelee.
        En minäkään ole vielä saanut bensarahoja tilille, jotka demariapina Timo Harakka lupasi, kun huorasakki nosti bensan hinnan 3€/litra. Ei ole sentin latia tilille kilahtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensäkin KAIKKI auton valmistajat ja Suomi markkina-alueena. Voi käydä niin, että ei täällä myydä enää minkään merkkisiä autoja. Kyllä se on niin pieni määrä ihmisiä, joilla täällä on varaa ostaa auto, maksoi sen sitten rahalla tai velkarahalla. Ei ihmisillä ole enää rahaa tai maksaa velkaa. Monella jää työtkin, kun töihin ei pääse, kun ei ole sitä autoa. Jos et ymmärrä, niin kaikki ei asu asutuskeskuksissa, kaikilla ei se työ ole 8-16 ja se julkinen liikenne, jota ei ole olemassakaan.
        Muistan, kun bussit kulki. Joka kirkonkylällä oli kauppoja (erilaisia). Sitten kannustettiin omiin autoihin, bussiyhteyksiä harvennettiin, polttoaine oli halpaa ja ihmiset osti niitä autoja, kaupat vietiin ghettoihin, pois ihmisten eli asiakkaiden läheltä. Pikkuhiljaa alkoi tulemaan erilaisia maksuja ja veroja ja "väliaikaisia" veroja, jotka on voimassa vieläkin.
        Kaikkihan tietää, mikä rahasampo auto on valtiolle.
        Kannustettiin "ostakaa/hankkikaa sähkölämmitys, helppo ja ei maksa paljoo" ja ihmiset hankki sähkölämmitykset, joka toden totta helpotti jokaisen arkea ja oli halpaa. Sitten tuli "määräys", uusiin taloihin on rakennettava takka, hella, joka toimii puulla eli varalämmitys.
        Sitten iski viherkiima niminen tauti, joka ei laannu. Puunpoltto on rikos eikä shköautoilu "ei maksa paljoo". Niin no, sähköyhtiöt myytiin, sähkönsiirto myytiin maailmalle, keksittiin uusia rahastuskeinoja ja verot nousee nousemistaan. Tämänhän tietää kaikki? Jos ei muuten, niin esim tänään pörssisähkö liki 60snt.
        Ennen selitys sähkön hintojen nousulle oli "Norjassa/Ruotsissa ei ole satanut", tänä päivänä "huoltokatko/joku vempain meni rikki"..
        Mutta tuohon sähköautoiluun liittyen, mielenkiinnolla odotan, kuinka verot napsahtaa sinne, mitä uutta veroa keksivät. Ei valtio luovu autoilijoiden kuppaamisesta, ei todellakaan, kulki ne autot millä käyttövoimalla tahansa. Älkää nyt olko noin sinisilmäisiä, kun noi idiootit kilpaa, puolueesta riippumatta, tuolla mäellä valehtelee.
        En minäkään ole vielä saanut bensarahoja tilille, jotka demariapina Timo Harakka lupasi, kun huorasakki nosti bensan hinnan 3€/litra. Ei ole sentin latia tilille kilahtanut.

        Vidhu mitä tilitystä. Mieluummin olisit ikuisesti Opec roistojen armoilla?!


    • Anonyymi

      Toyotalla on havaittu ajan muuttuneen.

      • Anonyymi

        No siinä hieman kesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinä hieman kesti.

        Tojollakin tajuttiin lopulta realiteetit. Vetyautoilla eikä polttomoottoreilla ei ole tulevaisuutta.


    • Anonyymi

      Onpa mukavaa luettavaa tuo HS:n juttu.

      • Anonyymi

        Toyotallakin tajuttiin, että ilman sähköautoja sillä ei ole tulevaisuutta.


    • Anonyymi

      Luin kirjastossa tänään Tekniikan Maailman ja siinä luki että Suomen rekisteröidymmät sähköautot ovat: 1. Volkkari, 2. Volkkari, 3. Škoda, 4. Škoda ja loppuja en muista.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tammi- Huhtikuu välillä Toyota saanut rekisteröityä 54 kpl. bzyfg jne. nimihirviötään ja on sijalla 10.


    • Anonyymi

      EU:n vuoden 2030 uusien autojen keskipäästön rajaksi säätämä 49,5g/CO2 jo estää pakoputkiautojen valmistamisen.

      • Anonyymi

        Vähentää polttomoottoriautojen valmistusta, mutta ei estä sitä. Polttomoottoriautoja tullaan valmistamaan Euroopassa myös vuoden 2030 jälkeen.

        Lisäksi sääntö koskee vain EU:ssa myytäviä autoja, ei EU:ssa valmistettuja autoja. Autovalmistaja voi valmistaa polttomoottoriautoja EU:ssa myös vuoden 2035 jälkeen, mutta ne vain myydään EU:n ulkopuolelle.

        Autovalmistajat eivät tule lopettamaan polttomoottoriautojen valmistusta vuonna 2035. Miksi autovalmistajat lopettaisi polttomoottoriautojen valmistuksen vain EU:n typerien päätösten takia? Varsinkin kun EU on vain pieni osa maailmaa ja valtaosa myynneistä on EU:n ulkopuolelle eikä muu maailma tätä sääntöä noudata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähentää polttomoottoriautojen valmistusta, mutta ei estä sitä. Polttomoottoriautoja tullaan valmistamaan Euroopassa myös vuoden 2030 jälkeen.

        Lisäksi sääntö koskee vain EU:ssa myytäviä autoja, ei EU:ssa valmistettuja autoja. Autovalmistaja voi valmistaa polttomoottoriautoja EU:ssa myös vuoden 2035 jälkeen, mutta ne vain myydään EU:n ulkopuolelle.

        Autovalmistajat eivät tule lopettamaan polttomoottoriautojen valmistusta vuonna 2035. Miksi autovalmistajat lopettaisi polttomoottoriautojen valmistuksen vain EU:n typerien päätösten takia? Varsinkin kun EU on vain pieni osa maailmaa ja valtaosa myynneistä on EU:n ulkopuolelle eikä muu maailma tätä sääntöä noudata.

        Lisään... Ja tietenkin muualla maailmassa saadaan valmistaa mitä autoja vain halutaan. EU ei päätä minkään muun maan asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja tietenkin muualla maailmassa saadaan valmistaa mitä autoja vain halutaan. EU ei päätä minkään muun maan asioista.

        ..... mutta EU:n alueelle niillä ei ole mitään asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..... mutta EU:n alueelle niillä ei ole mitään asiaa.

        Niinpä, tämäkin tarkoittaa että EU on tekemässä taloudellista itsemurhaa. EU:n viimeaikaiset päätökset ovat tuhoamassa EU:n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, tämäkin tarkoittaa että EU on tekemässä taloudellista itsemurhaa. EU:n viimeaikaiset päätökset ovat tuhoamassa EU:n.

        Idiootit ovat tuhoamassa avaruusaluksemme Telluksen, jolla matkaamme nytkin avaruuden tyhjiössä. Kiitos idiootit siitä polttiksienne kanssa! Vielä kerran kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiootit ovat tuhoamassa avaruusaluksemme Telluksen, jolla matkaamme nytkin avaruuden tyhjiössä. Kiitos idiootit siitä polttiksienne kanssa! Vielä kerran kiitos!

        Polttikset eivät ole tuhoamassa mitään, tuo on vain hysteeristen typerysten suoltamaa paskaa. Sähköautojen valmistus tuhoaa enemmän luontoa kuin vanhoilla polttiksilla ajaminen. Eikä ilmastonmuutos ole mikään merkittävä ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset eivät ole tuhoamassa mitään, tuo on vain hysteeristen typerysten suoltamaa paskaa. Sähköautojen valmistus tuhoaa enemmän luontoa kuin vanhoilla polttiksilla ajaminen. Eikä ilmastonmuutos ole mikään merkittävä ongelma.

        Sitähän voi aina tuollaista kuvitella kun ei ota tietoa tietona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän voi aina tuollaista kuvitella kun ei ota tietoa tietona.

        Mikään tieto ei näytä, että maapallo olisi tuhoutumassa eikä luonnolla ole ongelmia näköpiirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset eivät ole tuhoamassa mitään, tuo on vain hysteeristen typerysten suoltamaa paskaa. Sähköautojen valmistus tuhoaa enemmän luontoa kuin vanhoilla polttiksilla ajaminen. Eikä ilmastonmuutos ole mikään merkittävä ongelma.

        Kerroppa tarkemmin miten sähköautojen tuotanto tuhoaa enemmän kuin polttiksen tuotanto huomioiden vielä energian tuotannon päästöt.

        Tiedät varmaan että öljyn jalostuksessa käytetään enemmän kobolttia kuin sähköatuojen akuissa ja äljyn tuotannossa se pölläytetään taivaalle ilman kierrätystä.


    • Anonyymi

      Pittääpä sitten käydä ostamassa uusi Toijota, kunhan sopiva ossuu kohdalle. Isolla bensakoneella tietty, mitään leluja ei kannata hankkia.

      • Anonyymi

        Olet yksin mielipiteinesi.


    • Anonyymi

      Vuonna 2030 ei kukaan enää osta polttomoottoriautoa.

      • Anonyymi

        Muualla Euroopassa enemmistö uusista autoista on myös vuonna 2030 polttomoottoriautoja. Ja niitä tullaan myymään uutena myös vuonna 2035.


    • Anonyymi

      Toyotan sähköinen henkilöautomallisto on yhä tasan yhden mallin varassa

    • Anonyymi

      Suomessa ei myydä vuonna 2030 ainuttakaan polttomoottorista uutta autoa.

      • Anonyymi

        Hah hah haa... Tuo taas harhaisen sähköautofanaatikon märkä päiväuni. Todellisuudessa polttomoottoriautot menevät hyvin myyntiin myös vuonna 2030.


    • Anonyymi

      Uskooko joku, että vielä 10 vuotta mennään itselataavilla saastuttimilla. Käykö enää kauppa, kun sähköautoja saa samaan hintaan.

      • Anonyymi

        Polttiksilla mennään 10 vuotta helposti ja kauemminkin. Eikä edes itselataavilla vaan ihan perinteisillä polttiksilla ilman sähkömoottoria.


    • Anonyymi

      Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !

      Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
      Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !

      Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !

      Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?

      Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?

    • Anonyymi

      Polttisten kauppa on hyytymässä sitä vauhtia Suomessakin, että eipä täällä enää hirveästi kannata edes tarjota fossiiliajan autoja markkinoille.

      Sitä paitsi polttismallit ovat jo käymässä aika iäkkäiksi eivätkä valmistajat enää halua panostaa niihin.

      • Anonyymi

        Ehkä, mutta nykyinen sähköauto ei ole ratkaisu, koska sen akustoon sitoutuu pääomaa 15000-40000€ !
        On Suomalaiselle keskiluokkaiselle kestämätön riski !!?


    • Anonyymi

      Muuttuu aika nopeasti höpöhybrit arvottomiksi.
      Sama koskee kaikkia mikä bensaa edes haistelee.

      • Anonyymi

        Täyssähkö on ainoa millä on pian arvoa.


    • Anonyymi

      Minusta on aivan sama, kuinka maapallon tuhoutumisesta kiistellään. Ajon jo nyt sähköautolla, koska se on vain paljon mukavampaa. Ajakaa muut millä haluatte, minusta sähkis on paras.

    • Anonyymi

      Maailma muuttuu veliseni, mutta hitaasti ja hitaasti erityisesti on edennyt akkuihin liittyvä tekniikka ja teknologia.

      Vaikka ajan itse uudella bensa autolla vielä pitkään, seuraava autoni tulee todennäköisesti (noin 7-10 vuoden päästä) olemaan sähkökäyttöinen. Tällöin nykyakut ovat jo historiaa ja latausverkosto huomattavasti toimivampi ympäri Suomen.

      Toinen suuri muutostarve koskee latausasemia. Bensaa tankatessa energiaa virtaa tankkiin noin 300kWh/min. Suurlataussähköä noin 4kWh/min. Ero on noin 10 kertainen bensan hyväksi. Suurin osa suomalaisista tarvitsee kodin ulkopuolisen latausmahdollisuuden, joten latausasemia pitäisi olla käytettävissä ympäri maan yhteensä arviolta bensapumput x 7. Hillitön määrä. Mistä sähkö noihin ja miten hoidetaan sähkönjakelu....ei tapahdu aivan hetkessä

      Kehityssuunta sinänsä hyvä, mutta ottaa aikaa aikaa ja vielä kerran aikaa. Vähintään mainitsemani 7-10 vuotta.

      Kiitän sähköautoilla ajavia, koska toimivat kehityksen sähkölähettiläinä. Lähettiläänä toimiminen ei ole kuitenkaan kovin halbaa ja tästä syystä sähköautoilijat lienevätkin joko uudistushaluisia nuoria (hankitaan pätkällä) tai varttuneempia varakkaita henkilöitä.

      • Anonyymi

        Akuston kehitys ei ole edennyt !!
        Siihen on edelleen sitoutunut pääomaa 15000-40000€ tai enemmän !
        On turha runoilla mitä ehkä joskus tapahtuu ??

        Sähköauton ostaminen nyt on erittäin suuri riski !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akuston kehitys ei ole edennyt !!
        Siihen on edelleen sitoutunut pääomaa 15000-40000€ tai enemmän !
        On turha runoilla mitä ehkä joskus tapahtuu ??

        Sähköauton ostaminen nyt on erittäin suuri riski !!

        Ei sitä ole pakko ostaa! Sen voi ottaa yksityisleasing sopimuksella.
        Yksityisleasing 36 kk tarkoittaa auton leasing-sopimusta, joka on voimassa 36 kuukautta eli kolme vuotta. Tämäntyyppisessä sopimuksessa maksat kiinteää kuukausimaksua auton käytöstä, ja sopimukseen sisältyy yleensä huollot, renkaat ja muita lisäpalveluita.

        24kk sopimuksia löytyy myös. Valinnanvapaus on aina olemassa.
        Paitsi sinulla ei sitä vapautta valita ole. Koska ei ole rahaa maksaa tai ostaa omaksi eikä edes maksaa noita leasing maksuja. Varattomat valittaa niin se on aina menny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä ole pakko ostaa! Sen voi ottaa yksityisleasing sopimuksella.
        Yksityisleasing 36 kk tarkoittaa auton leasing-sopimusta, joka on voimassa 36 kuukautta eli kolme vuotta. Tämäntyyppisessä sopimuksessa maksat kiinteää kuukausimaksua auton käytöstä, ja sopimukseen sisältyy yleensä huollot, renkaat ja muita lisäpalveluita.

        24kk sopimuksia löytyy myös. Valinnanvapaus on aina olemassa.
        Paitsi sinulla ei sitä vapautta valita ole. Koska ei ole rahaa maksaa tai ostaa omaksi eikä edes maksaa noita leasing maksuja. Varattomat valittaa niin se on aina menny.

        Leasing on vain ylihintaista huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leasing on vain ylihintaista huijausta.

        Mutta siinä ei ole akuston riskiä, koska se on sähköauton omistajalla !


    • Anonyymi

      Toyotan myyminenkin saisi loppua.

    • Anonyymi

      "Toinen suuri muutostarve koskee latausasemia. Bensaa tankatessa energiaa virtaa tankkiin noin 300kWh/min. Suurlataussähköä noin 4kWh/min. Ero on noin 10 kertainen bensan hyväksi. Suurin osa suomalaisista tarvitsee kodin ulkopuolisen latausmahdollisuuden, joten latausasemia pitäisi olla käytettävissä ympäri maan yhteensä arviolta bensapumput x 7. Hillitön määrä. Mistä sähkö noihin ja miten hoidetaan sähkönjakelu....ei tapahdu aivan hetkessä "

      Huh huh, tässä oli niin monta ajatusvirhettä, että sukat pois. Ensinnäkin juuri tämä, että ei päästä tuosta tankkausfiksaatiosta eroon. Sähköauto latautuu kotipihan lisäksi esim. työpaikan parkkiruudussa, kaupan parkkipaikalla, liikuntapaikan parkkipaikalla jne. Suurteholatausta tarvitaan vain kun pitää tehdä pitkää päivämatkaa.

      Kun käyn kaupassa niin AC 22 kW lataus hoitaa puolessa tunnissa sähköä kolmen seuraavan päivän työmatka-ajojen verran. Kun käyn messuilla, niin sama AC lataus lataa messuhallin parkkiapaikalla akun täyteen käynnin aikana. Enkä joudu maksamaan pysäköinnistä erikseen!

      Voisin jatkaa aiheesta miten pitkään vain, mutta noita "ongelmia" ei siis ole, ja infra on jo nykyään varsin ylimitoitettu. Ongelma on se, etteivät ihmiset ymmärrä sähköautoista mitään, vaan kirjoittelevat asioista joista eivät tiedä eivätkä ymmärrä...

      • Anonyymi

        Tässä lisää ymmärrystä !

        Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !

        Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
        Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !

        Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !

        Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?

        Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?


    • Anonyymi

      Kova on tuska polttotrollilla.

      • Anonyymi

        Kovaa spämmäystä tosiaan polttoaasilta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      60
      5790
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      206
      4747
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      16
      4242
    4. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      66
      3724
    5. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      51
      3691
    6. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

      On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      11
      3431
    7. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      91
      3393
    8. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      69
      3233
    9. Puukotus Lidlissä

      Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      33
      2931
    10. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      34
      2591
    Aihe