Tuntuuko sinusta joskus siltä, että koko elämäsi on mennyt pieleen etkä ole saavuttanut yhtään mitään? Miten tässä näin pääsi käymään?
- ei ole ollut ainuttakaan tyttöystävää
- ei ole löytynyt vaimoa
- ei ole lapsia
- ei ole lemmikkejä
- ei ole omakotitaloa
- ei ole Volvoa
- ei ole salarakasta eikä rakastajatarta
- ei ole oikeasti kiinnostavia harrastuksia
- ei ole kavereita eikä ystäviä
- työurasta ei tullut menestystarinaa
- palkkakehitys polkee paikallaan
- tulot ovat ihan ok keskituloisen tulot, mutta kaikki mikä tulee myös menee
- pankkitili on useimmiten tyhjä
- ei ole seuraajia sosiaalisessa mediassa
- ei tosin ole someprofiiliakaan, jota kukaan voisi seurata
- ei ole LinkedIn -profiilia
- elämässä ei ole hetkiä, joita edes voisi postata Instagramiin muiden kadehdittavaksi
- terveys luisuu hitaasti alamäkeä
- on krooninen sairaus, jota ei lääkehoidolla pysty parantamaan
- on vaivoja, joita ei voida lääkitä, koska sinulta on jo leikattu jokin sisäelin pois
- olet tehnyt niin pitkään niin pitkää päivää (noin 300 tuntia ylitöitä joka vuosi, yli 10 vuotta putkeen), että olet työuupumuksen eli burnoutin partaalla
- olet henkisesti, psyykkisesti ja fyysisesti aivan loppu
- olet niin tylsä, että kukaan ole koskaan ollut sinusta kiinnostunut
- olet niin ruma, että kadulla käännytään korkeintaan katsomaan perään, että "onpa ruma naama"
Kun oikein miettii ja positiivisesti ajattelee, niin suurin saavutukseni on se, että ylipäänsä olen tällä hetkellä vielä hengissä. Sillä, että "Katsokaa, olen elossa" ei vielä pääse brassailemaan sosiaalisessa mediassa, vaikka onhan sekin saavutus sinänsä. Moni tähän ikään ehtinyt on jo saattanut kuolla liikenneonnettomuudessa tai muulla tavalla luovuttaa. Itse sitä on vielä pelissä mukana, mutta niin on kaikki muutkin tällä hetkellä elossa olevat, joten kun heihin vertaa, oma saavutus olla elossa ei kummoiselta tunnu. Kun vertaa kuolleisiin, tuntee itsensä kieltämättä erityislaatuiseksi.
Vakavana loppukaneettina: Yllättävän suuri osa menestyksestä perustuu niihin kortteihin, jotka kädessä synnyit ja tuuriin. Tämä ei ole kateutta tai katkeruuttaa, vaan totuus siitä, että toisilla on ollut paremmat kortit kädessään ja/tai enemmän tuuria. Jokainen ei voi voittaa. Jokainen työelämässä oleva suomalainen ei voi olla miljonääri, vaikka tekisi joka päivä 15 tuntista päivää. Palkkaa ei makseta tehdyn työn määrän perusteella, vaan sen mukaan kuinka helposti työntekijä on korvattavissa toisella.
Suomen paras siivooja ei ole Suomen rikkain siivooja. Suomen paras sairaanhoitaja ei ole Suomen rikkain sairaanhoitaja. Joku taidoiltaan täysin keskinkertainen saattaa olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan tekemässä oikeaa asiaa ja näennäisesti on menestyjä, jolta ottaa oppia. Tosiasiassa hänellä oli vain tuuria. Ja onhan se onnekkuutta eli tuuria, täydellistä sattumaa, jos joku siivoamalla asuntoja muuttuu miljonääriksi. Ilmeisesti tällainen henkilö Suomesta löytyy.
Elämän sattumanvaraisuus on uskomatonta, kun miettii. Vaikka jokainen suomalainen siivooja alkaisi somettaa työpäiviään, heistä jokainen ei voi muuttua miljonääriksi. Se on mahdottomuus eikä se liity ahkeruuteen tai osaamiseen. Lottovoitto on tuuria ja sattumaa, ei taitoa. Kaikki on kiinni siitä, että satut olemaan oikeassa paikassa, oikeassa seurassa ja oikeaan aikaan.
Sattumalla on paljon suurempi merkitys menestykseen kuin useimmat ihmiset ymmärtävät tai myöntävät. Laita riviin 3500 ihmistä ja käske kunkin ostaa kaikilla rahoillaan eri osaketta Jenkkipörssi Nasdaqista. Jokainen saa ostaa vain yhtä osaketta. Jokaisen ihmisen salkkuun eri yhtiöitä.
Yksi näistä ostaa sattumalta juuri sitä osaketta, jonka kurssinousu on seuraavan 10 vuoden aikana pörssin kovin. Hän tienaa tuhansien prosenttien tuotot sijoitukselleen. Siinä vaiheessa hän voi kirjoittaa kirjan siitä, millainen sijoittajaguru hän on ja hänestä tehdään elokuva. Mutta me kaikki muut tiedämme, että se oli silkkaa sattumaa.
Kun "miljoona" ihmistä puuhaa jokainen omia juttujaan, yllättäen joku heistä sattui tekemään juuri jotain, millä tienasi miljoonia. Taitoa ja osaamista? Ei, vaan tuuria ja sattumaa. Sitä elämä on. Elämä on täyttä Lottoa, vaikka fiksu ihmismieli yrittää selittää kaaoksen ja sattumanvaraisuuden loogisena asiantilana, jossa on jotain järjellistä.
Onko koko elämäsi mennyt täysin pieleen?
43
603
Vastaukset
Lasi voi olla puolityhjä tai puolitäysi, riippuu ihan kummalta puolelta lasia asiaa tarkastelee.
- Anonyymi
No, sainpahan aikaiseksi tämän ketjun avauksen. Ihan jokainen suomalainen ei pysty edes tuollaiseen puolivillaiseen puristukseen, vaikka siinä ei mitään filosofisesti syvällistä olekaan, jos edes jaksoit sitä ajatuksella lukea alusta loppuun. Jotain ajattelemisen arvoista kuitenkin mielestäni siihen sain. (Huomaatko, että minun pitää kehua itseäni, kun kukaan ei ole minua koskaan kehunut. Elämäni on sälittävää, kuulostamatta marttyyrilta. Avauksen jokainen ranskalainen viiva on tosi.)
Anonyymi kirjoitti:
No, sainpahan aikaiseksi tämän ketjun avauksen. Ihan jokainen suomalainen ei pysty edes tuollaiseen puolivillaiseen puristukseen, vaikka siinä ei mitään filosofisesti syvällistä olekaan, jos edes jaksoit sitä ajatuksella lukea alusta loppuun. Jotain ajattelemisen arvoista kuitenkin mielestäni siihen sain. (Huomaatko, että minun pitää kehua itseäni, kun kukaan ei ole minua koskaan kehunut. Elämäni on sälittävää, kuulostamatta marttyyrilta. Avauksen jokainen ranskalainen viiva on tosi.)
Se on totta, kovin moni ei tule ikinä tehneeksi aloitusta S24:lla, saati missään muuallakaan, edes omassa Facessaan tms.
Luin kyllä koko tarinan, silläpä juuri kommentoin kuten kommentoin, se on se tuntuma joka itselle kirjoituksesta jäi, mutta se väistämättä on heijastuma omasta elämästäni peilattuna tekstiisi, joten se on vain yksi ulkopuolinen näkökulma peilikuvan heijastuksen häivähdykseen, eli lähtökohtaisesti todennäköisemmin päin hongikkoa kuin mitään muuta, mutta voin elää sen tosiasian kanssa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäitsekkyys on minusta myös kaunista. Riittämättömyyden tunne ja toisarvoisuus ruokkii ajatusta olla enemmän omissa oloissa ja miettien syntyjä syviä. Olemassa olollaan voi pahoittaa tuntemattomien mieliä?
Joillekin tekisi mieli joskus sanoa, anteeksi, että olen olemassa? Tämä lausuma ei silti tarkoittaisi sitä, ettenkö haluaisi olla olemassa vaan enempi sitä tunnetta, jonka olemassa olo herättää eriarvoisuutta. Emme elä samanarvoisessa maailmassa. Tämän sivusta vain totean. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä mittaan ranskalaisilla viivoilla?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä mittaan ranskalaisilla viivoilla?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä mittaat ranskalaisilla viivoilla?
Vilma
- Anonyymi
Ei tunnu koskaan, että olisi elämä mennyt pieleen. Itsehän minä elämääni eteenpäin vien tai rakennan, välillä toki vituttaa muitten sekaantuminen asioihin mihin niillä ei ole vitunkaan lupaa tulla säätämään ja silloin kyllä sanon, että get lost. Älä puutu, häivy.
Tarpeeksi haasteita elämässä tekee sitkeeksi, eikä viitti jäädä vonkumaan epäonnea. Jos kaikki olis helppoa, ei elämä tuntus miltään.
Jasu - Anonyymi
Aina välillä.
- Anonyymi
Noh... onhsn tuota tullut saavuteltua yhtä jos toista elämässä. Mutta toisaalta on tullut pistettyä itseensä sitä myöten likoonkin.
Tyhjän saa pyytämättäkin. Mutta pistä elämäsi likoon ja yritä... aina ei saa sitä mitä haluaa...eikä kaikki ole edes itsestä kiinni.
Jos aloittaja ei ole saanut (mitä listasi) niin helpolla on muuten päässyt myös. Voisin väittää...
Jos ei ole mm. lapsia, ei ole yöheräilyjä, norovirustraumoja, teiniangstidraamoja, luokkaretkikeräyksiä jne...
Jos ei ole vaimoa, ei ole aikuisiän koliikkikokemuksia, tunnekuohuja yläasentoon jätetystä vessanpöntön kannesta jne.... - Anonyymi
Ainutkertainen. Sitä toistelemalla alkaa vähitellen tajuta, että elämäsi on ainoa laatuaan, ihan viimeistä piirtoa myöten uniikki. Voit tietysti asettaa omalle elämällesi standardeja, mutta törmäät vertailussa pian mahdottomuuteen. Ainoastaan Jumala voi asettaa ihmisten elämän tarkasteluun siten, että siinä huomioidaan edellytykset ja sen perusteella lopputulos.
Merkitys on tärkeä asia. Jos et löydä merkityksen kokemusta jäät vertailemaan elämääsi muiden kanssa. Sen sijaan merkityksellinen elämä ymmärtää, että kaikella on olemassa tarkoitus. Elämä ei ole sattumaa.
Näin minä uskon. - Anonyymi
Nyt tulee itsekehua, sillä tajusin jo teini-iässä, ettei elämää voi mitata ulkoisilla mittareilla, joita avauksessa luetellaan kosolti.
Toki olen itse saavuttanut korkekoulututkinnon ja varallisuuttakin, mutta ne eivät ole olennaisia asioita elämäni merkityksellisyydelle.
Pohdin itse asiaa niin, että tärkeintä on se "oma polku" korvieni välissä, jossa pitää kyetä olemaan tyytyväinen. Mikä siihen vaikuttaa, sitä kannattaa etsiä elämässään.
Vielä olen matkalla, joten lopullista vastausta ei ole löytynyt, eikä mielestäni yarvitsekaan löytyä, kunha on tyytyväinen. :) - Anonyymi
Luontoa tutkimalla alkaa pöljempikin ymmärtää, että siitä on lottoaminen kaukana. Kaikessa on matemaattinen järjestys. Kaikki on tarkoin suunniteltua. Kaaos on vain sen ihmisen mielessä, joka yrittää selittää suurta järkeä pois. Jo Einstein tiesi tämän, ja oli nöyrä sen (totuuden) edessä.
- Anonyymi
Yym, ihminen yrittää tyhmyyttään hallita hallitsematonta, luontoa. Sitä on ihmisen ylimielisyys. Parempi kun hyväksyisi asiat kuten ne on. Eikä aina vänkyä vastaan turhuuksissaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yym, ihminen yrittää tyhmyyttään hallita hallitsematonta, luontoa. Sitä on ihmisen ylimielisyys. Parempi kun hyväksyisi asiat kuten ne on. Eikä aina vänkyä vastaan turhuuksissaan.
JasuHyvä on ihmisen ymmärtää, mutta huonoa on ihmisen yritykset hallita mikä ei ihmisen hallintaan kuulu, siitä ne ongelmat tulee. Kun ihminen sorkkii kaikkea.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä on ihmisen ymmärtää, mutta huonoa on ihmisen yritykset hallita mikä ei ihmisen hallintaan kuulu, siitä ne ongelmat tulee. Kun ihminen sorkkii kaikkea.
JasuNiin on, olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Olipa luettelo kuin omasta elämästäni, paitsi lisäyksenä vielä, että nyt sitten liian vanha, kun elämä meni ohi jo.
No kyllähän se tässä menee. Raha nyt ei tee onnelliseksi, oon sen huomannu. Ite ainakin ainakin jotain pyrin saamaan aikaseksi. Onhan tässä otettu tuhansia kuvia ja tekstiäkin satoja sivuja. Pitäs vaan saada siitä kasaan jotain. vaikka joku teos sarja triangeli.
Mitä taas siihen paras ei oo rikkain. Niin olihan takavuosina putkimieskin, joka palkittiin hyvästä työstä. Niin sehän sai lopputilin.- Anonyymi
Olen mielestäni saanut elämältä paljon enkä koe elämäni menneen pieleen (paitsi tiettynä påivänä kuukaudesta), vaikka jotkin asiat elämässäni olisivatkin voineet puolestani mennä toisin. Elämä kuitenkin menee omaa polkuaan, halusi tai ei. Kaikkeen ei voi vaikuttaa, mutta siihen voi, miten asioihin suhtautuu ja mitä on valmis tekemään luodakseen itselleen (ja läheisilleen) mahdollisimman hyvän elämän. Jokaisella on kipunsa ja taakkansa, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Toisilla on vahvemmat hartiat kantaa taakkoja kuin toisilla, mutta kukaan ei täältä kolhuitta selviä.
En tiedä sinusta mitään muuta kuin, mitä aloituksessasi kerrot, joten toivottavasti et ota mitään sanomaani vähättelynä. Luettelet lukuisia aaioita, joihin voisit itse vaikuttaa. Voisit esim hankkia lemmikin tai mielenkiintoisen harrastuksen. Ehkä sitä kautta tulisi muitakin hyviä asioita elämääsi, vaikkapa tyttöystävä. Jos vain ajattelet, että elämäsi on nyt tässä, niin mikään ei tule muuttumaan. Kuulostaa myös siltä, että sinun kannattaisi harkita työmäärän vähentämistä ja asettaa itsesi ja terveytesi etusijalle. Sinun täytyy itse tehdä muutoksia, jos sellaisia kaipaat. Ehkä alat nähdä, että oletkin saanut aikaan elämässäsi paljon hyviä asioita, joista voit tuntea iloa. - Anonyymi
kuule, olet jossain hyvä. kirjoita tuosta aiheesta yli 200 sivuinen kirja niin se menestyy varmasti suomessa. jos on iskevä nimi sillä. keksi siihen kuvitteellinen hahmo jolla on tosi muistettava nimi, mieti nimeä tosi tarkasti.
nuo listaamasi asiat sihen alkuun ja sitten esimerkkejä omasta elämästäsi miksi kaikki on pielessä.
ja sitten erityisesti keskity tuohon että miksi joku muu pääsee tosi helpolla tekemättä juuri mitään, siitä suomalaiset todella haluaa kuulla.
jos teet homman oikein ja paneudut siihen perusteellisesti, asennoidut niin että se on sinun koko elämäsi ainoa oikea teko, niin siitä tulee menestysteos.
siitä tehdään elokuvia ja tv sarjoja vielä joku päivä.
mieti tätä, sinulla on iso mahdollisuus ihan käsillä nyt. Ei ole! En voi sanoa, etten olisi möhlinyt joitakin asioita, mutta ei sen takia elämä ole mennyt pieleen. Olen aina pystynyt tekemään täyskäännöksen ja korjausliikkeen.
Mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut.
Elämä on aina uuden opettelemista ja omien virheiden myöntämistä.- Anonyymi
Elämä on aivan liian raskasta. Sitten kun kuolen niin tänne en enää synny takaisin. Kamala paikka.
- Anonyymi
Wise and elders men ovat kuulemma vastassa ja tivaavat kuolleelta kysymyksiä elämään liittyen. Ne yrittää vakuuttaa että kyllä tänne vaan pitää ja kannattaa syntyä uudestaan. Uudelleensyntymisen yhteydessä ihmiselle suoritetaan muistinpyyhintä jotta ihminen aloittaisi elämänsä puhtaalta pöydältä, ja loop on valmis.
Tuo kuvaukseni on niiden ihmisten väittämä juttu ketkä ovat muistaneet edellisen elämänsä tai kuoleman jälkeisen välitilan. Koko stoori on erään kuuluisan salaliittoteoreetikon suusta, eli tämä on vain spekulaatiota. Hyvä pitää silti mielessä jos siitä olisi jotakin hyötyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wise and elders men ovat kuulemma vastassa ja tivaavat kuolleelta kysymyksiä elämään liittyen. Ne yrittää vakuuttaa että kyllä tänne vaan pitää ja kannattaa syntyä uudestaan. Uudelleensyntymisen yhteydessä ihmiselle suoritetaan muistinpyyhintä jotta ihminen aloittaisi elämänsä puhtaalta pöydältä, ja loop on valmis.
Tuo kuvaukseni on niiden ihmisten väittämä juttu ketkä ovat muistaneet edellisen elämänsä tai kuoleman jälkeisen välitilan. Koko stoori on erään kuuluisan salaliittoteoreetikon suusta, eli tämä on vain spekulaatiota. Hyvä pitää silti mielessä jos siitä olisi jotakin hyötyä.Tää paikka ei ole muuta kuin "energiafarmi". Ne käyttää ihmissielujen energiaa ravintona. Tää on pelkkä helvetti. Tänne en enää tuu, saavat olla siitä varmoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää paikka ei ole muuta kuin "energiafarmi". Ne käyttää ihmissielujen energiaa ravintona. Tää on pelkkä helvetti. Tänne en enää tuu, saavat olla siitä varmoja.
Helvetin olosuhteissa on sinut korvennettava, jotta käsität miksi olit olemassa.
Maapallon tekevät helvetiksi ihmiset ja niiden loputon valehtelu.
Ei ole ikinä tuntunut siltä…ja sitä on aivan turha pohtia kun kaikki vaikuttaa kaikkeen jossain määrin..yleensä mitättömän vähän, mutta kuitenkin…kaikki olisi muuttunut jos jokin olisi mennyt toisin…eikä ole olemassa mitään uusia yrityksiä vaan kaikki tapahtuu sen yhden kerran…seuraava uusinta samasta on eka ainoa seuraava kerta.. ..olen kuitenkin tutkitusti poikkeuksellisen älykäs miljonääri…olisihan asiat voineet paremminkin mennä, mutta myös huomattavasti huonommin…
vttu tätäkin sontasaittia! :/ ..sorge, ei jaksa jaaritella uudelleen…
..toimimatonta kuraa! :/ .., ei jaksa jaaritella uudelleen
- Anonyymi
Hahahhah... oikeesti tää on hauska juttu.
Iso omakotitalo omalla isolla tontilla, kaksi teslaa pihalla, kaksi lasta (tyttö ja poika), kaunis vaimo/komea mies, tienestit yhteensä vähintään 200000€/v, kesämökki, koira, ulkomaanmatkoja vähintään kaksi kertaa vuodessa...
Joo OLI osittain, mut ne meni jo.
Okt on, tyttö ja poikakin on, omillaan. Koirakin oli, kesämökki oli, autokin on vanha, mutta kulkee, tienestit ei ole koskaan ollut tuota luokkaa, mutta onneksi on jotain tienestiä. Pankkitilillä oli joskus jotain, enää ei. Kaikki mikä tulee, myös menee....
Tässä sitä taaplataan eteenpäin päivästä toiseen, nyt on kaikkea muuta kun mammonaa, mutta mitäs sitä muuta tarvii. Riittää, kun saa ruokaa pöytään ja laskunsa maksettua vaikka joutuu noita senttejä laskeskeleen. - Anonyymi
No mä luulen, että jokausella ihmisellä on toisinaan hetkiä, kun tuntuu tuolta. Ihan varmasti kaikkein menestyneimmilläkin yksilöillä on tuollaisia hetkiä. Itse henkilökohtaisesti en löydä listastasi montaa kohtaa, jotka olisivat ikinä edes kiinnostaneet, mutta mulla on sit muita juttuja, joita sinä taas et kaipaa. Nämäkin on niin yksilöllisiä nämä tavotteet.
- Anonyymi
Ei kannata tuhlata elämäänsä mammonan tekoon jos se ei tule suht nuorena ja helpohkosti , muuten elämä menee raatamisessa ja ehdit hädintuskin sen 10-15v nauttia saavutuksistasi , sitten tulee vaivat ja vanhuus sekä sairaudet , jos et nuorena pääse nauttimaan mammonasta niin kannattaa keskittyä muunlaisiin nautintoihin , esim , vapaus ja harrastukset yms . tämä kansa on aivopesty tuhlaamaan elämänsä jonkun muun mammonan kerryttämiseen .
- Anonyymi
Volvoa, rakastajaa, someprofiilia ei ole ollut, eikä edelleenkää tule.
Muita on ollut, mutta nekin on menneet.
Mitä on jäljellä, kaksi niin rakasta lasta ja he riittävät. - Anonyymi
Tuntuu todella vahvasti... millään ei ole mitään merkitystä... ei elämälläni eikä kuolemallani... tuntuu etten kuulu minnekkään... kuolemani ei herättäisi mitään tunteita kenessäkään
- Anonyymi
Ei minullakaan ole Volvoa.
- Anonyymi
Nyt kun katsoo, mitä keskusteluja on, näyttää siltä kuin vastauksia olisi vähemmän kuin mitä niitä todellisuudessa on.
- Anonyymi
- ei ole ollut ainuttakaan tyttöystävää: On ollut tyttöystäviä, joista yhdestä tuli vaimoni.
- ei ole löytynyt vaimoa: Vaimo siis löytyy
- ei ole lapsia: Lapsia ei ole siunaantunut.
- ei ole lemmikkejä: Lemmikkeinä on neljä kissaa.
- ei ole omakotitaloa: Omakotitalo löytyy ja on jo maksettuna ja samoin kesämökki.
- ei ole Volvoa: Ei ole volovoa, mutta taloudesta löytyy mersu, chevrolet, ford, toyota ja dacia.
- ei ole salarakasta eikä rakastajatarta: Ei ole eikö ole tarvettakaan.
- ei ole oikeasti kiinnostavia harrastuksia: Metsästys, kalastus, marjastus, sienestys, ruuan laitto, elokuvat, ammunta, mökkeily ja veneily.
- ei ole kavereita eikä ystäviä: todella läheisiä ystäviä on vain kolme, neljä, mutta varsinkin metsästyskavereita on paljon.
- työurasta ei tullut menestystarinaa: Olen urani huipulla.
- palkkakehitys polkee paikallaan: Vuodesta 2019 alkaen palkkani on pysynyt samana.
- tulot ovat ihan ok keskituloisen tulot, mutta kaikki mikä tulee myös menee: Ansaitsen enemmän kuin keskituloinen työntekijä.
- pankkitili on useimmiten tyhjä: Riippuu hankinnoista? Nyt on ollut kassakriisin poikasta, koska ostin ja remontoin yksiön sijoituskäyttöön, land cruiserin ja uuden kiväärin. Se ei tosin haittaa, vaikka tilillä ei ole paljoa rahaa, koska sitä tulee joka kuukausi lisää
- ei ole seuraajia sosiaalisessa mediassa: En ole sosiaalisessa mediassa.
- ei tosin ole someprofiiliakaan, jota kukaan voisi seurata: En koe tarvitsevani someprofiolia.
- ei ole LinkedIn -profiilia: Ei ole.
- elämässä ei ole hetkiä, joita edes voisi postata Instagramiin muiden kadehdittavaksi: En halua jakaa elämääni tuntemattomille enkä liioin tuntemattomille ihmisille, vaikka juuri olin ulkomaanreissulla ja nytkin olen lomareissulla kylpylässä.
- terveys luisuu hitaasti alamäkeä: Ikä tuo vaivoja, vaikka töytön tosin vasta 49 tulevana kesänä.
- on krooninen sairaus, jota ei lääkehoidolla pysty parantamaan: Selkä välillä prakaa, samoin jalat, olkapäät ja kyynärpää. Löytyy kyllä myös uniapnea, korkea verenpaine ja korkea kolestroli.
- on vaivoja, joita ei voida lääkitä, koska sinulta on jo leikattu jokin sisäelin pois, Ei ole elimiä poistettu.
- olet tehnyt niin pitkään niin pitkää päivää (noin 300 tuntia ylitöitä joka vuosi, yli 10 vuotta putkeen), että olet työuupumuksen eli burnoutin partaalla: Olen tehnyt keskimäärin 10-12 tuntisia työpäiviä yli 20 vuotta. Välillä olen ollut burnoutissa tai sen partaalla.
- olet henkisesti, psyykkisesti ja fyysisesti aivan loppu: Välillä kyllä siltä tuntuu, mutta siksi pitää yrittää välillä lomailla ja ottaa rennommin.
- olet niin tylsä, että kukaan ole koskaan ollut sinusta kiinnostunut: Moni on antanut ymmärtää pitävänsä seurastani. Jos olen ottanut alkomahoolia, niin kuulemma puhun liikaa.
- olet niin ruma, että kadulla käännytään korkeintaan katsomaan perään, että "onpa ruma naama": Ulkonäköäni on kehunut muutkin kuin oma vaimoni. - Anonyymi
Aloittajalle.
Mitä mittaat ranskalaisilla viivoilla?
Vilma- Anonyymi
Suattaapi olla synonyymi miinusmerkille tässä tapauksessa, sivusta vilkaistuna
- Anonyymi
Muutuin papukaijaksi ohjelmavirhern takia.
Vilma
Elämä on sellainen, miksi se elämisen kautta on muodostunut.
Miksi sitä märehtimään jälkikäteen. Ja tulevaisuuteen voi kiinnittää huomiota.
Siis, niin kauan kuin on elämää on toivoa vai niin kauan kuin on toivoa on elämää.- Anonyymi
😁 kaijalle keksi
"Onko koko elämäsi mennyt täysin pieleen? "
Ei vielä, ei vielä. Niin kauan kuin elämä jatkuu, se voi vielä mennä pieleen uusilla tavoilla tai samoilla vanhoilla tavoilla yhä uudestaan ja uudestaan.Ne asiat joihin pystyin vaikuttamaan, ovat onnistuneet hyvin.
Sitten on alue, jota en hallitse yhtään. Työpaikan sosiaalinen kanssakäyminen onnistuu harvoin.
Voi sitä pikkumaisuuden määrää, mitä olen töissä kohdannut.
Ehkä yleinen suorittamisen paine tekee ihmisistä riitaisia.- Anonyymi
Kiistaa voi syntyä mistä tahansa. Ostin aamulla pullaa kahvin kanssa. Nautin sen työpaikan taukopisteessä lueskellen ammatillisia lehtiä. Siitä jää jälkiä melkoisesti, niin että näky sai kuumottamaan korvia. Pystyin kuulemaan kiukkuiset kiljahdukset. Pyyhin kiireesti muruset pois ja tunsin piilottelevani rikoksen jälkiä. Kevyt fiilis oli tiessään ja pieni stressi päällä. Edes työasioihin ei tarvitse edetä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871714- 851222
- 1101113
- 67906
- 102874
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33653