Ei kannata vielä ostaa sähköautoa. Tekniikka uudistuu kovaa vauhtia. Jopa Tesla on vanhaa tekniikkaa jo. Mutta Teslankin mallit täytyy uudistua koko ajan.
https://www.is.fi/autot/art-2000011251711.html
Sähkö autoissa vanhentuvaa tekniikkaa
6
80
Vastaukset
- Anonyymi
- Anonyymi
Nykyiset sähköautot voivat olla arvottomia pian. Miksi liikenteessä nykyisin liikkuvat sähköautot voisivat olla vain viiden vuoden aikajänteellä äärimmillään jopa lähes arvottomia.
Vanhimmat sähköautomallit eivät kuitenkaan ominaisuutta tue. Kartat, ohjelmistot ja avustimet voivat näin ollen jäädä vanhoiksi, eikä valmistajilla ole välttämättä tarjota tilalle parempia. - Anonyymi
Sähkäreissä on kaikennäköistä tekniikka ja jopa ohjelmistot jäävät vanhaksi jos ei niitä jatkuvasti lataa uusiksi. Ja varsinkin akku tulee muutaman vuoden ikäisenä jo vaihto ikään ja ei ole autossa arvoa vaikka olisi uusi akku.
- Anonyymi
Minulla on sähkärissä jo softa versio 3.7, eli se kyllä päivittyy aivan itsekseen käymättä korjaamolla. Akku on vasta 3 vuotta vanha, takuutakin sillä on vielä 5 vuotta jäljellä, eikä minkäänlaisia vanhenemisen oireita. Kaikenlaista tekniikkaakin tässä on, mutta paljon yksinkertaisempaa ja halvemmalla huollettavaa, kuin edellisissä polttareissa. Jarrut, alustan nivelet ja raitisilman suodattimet ovat samanlaiset huoltokohteet, kuin polttareissa,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on sähkärissä jo softa versio 3.7, eli se kyllä päivittyy aivan itsekseen käymättä korjaamolla. Akku on vasta 3 vuotta vanha, takuutakin sillä on vielä 5 vuotta jäljellä, eikä minkäänlaisia vanhenemisen oireita. Kaikenlaista tekniikkaakin tässä on, mutta paljon yksinkertaisempaa ja halvemmalla huollettavaa, kuin edellisissä polttareissa. Jarrut, alustan nivelet ja raitisilman suodattimet ovat samanlaiset huoltokohteet, kuin polttareissa,
Toivottavasti softa ei alkanut omassa autossasi sentään versiosta 1.0... No ehkä se on niin, että prototyypit menivät 1.0-1.x ja tuotantomallit 2.0 alkaen, mutta on siinäkin matkaa 3.7:aan varsinkin kun yleensä softan pienemmät päivitykset ovat tyyppiä x.xx, tai jopa x.xxx.
Softan päivittäminen tiheään tahtiin tarkoittaa sitä tietysti, että se on ollut melko buginen ainakin alkujaan, mutta tarkoittaako se sitä, että versiossa 3.7 ollaan jo siirrytty katastrofien korjaamisesta hienosäätöön?
- Anonyymi
Kaikissa sähköautoissa on sama pulma, eli akusto !
Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ tai enemmän !?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663