Norjalaislehti: nykysähköautot viidessä vuodessa arvottomia

Anonyymi-ap

93

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköautistit eivät tätä uskoneet. Nyt saavat tuta kylmän totuuden. Sähköauto menettää arvoaan niin hurjalla tahdilla ettei sitä edes käsitä.

      • Anonyymi

        KUN LUKEE TUON JUTUN NIIN SIINÄ PUHUTAAN VUOSIA VANHOISTA AUTOISTA, EI TÄMÄN PÄIVÄN AUTOISTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUN LUKEE TUON JUTUN NIIN SIINÄ PUHUTAAN VUOSIA VANHOISTA AUTOISTA, EI TÄMÄN PÄIVÄN AUTOISTA.

        Pian ne tämän päivän autotkin ovat arvottomia kun taas keksitään jotain uutta parannusta autoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian ne tämän päivän autotkin ovat arvottomia kun taas keksitään jotain uutta parannusta autoihin.

        Tuohan on samanlaista kuin tietotekniikka. Muutaman vuoden välein kehitetään uutta tekniikkaa ja vanhoilla koneilla ei tee enää mitään. Tietotekniikkaa noissa sähköautoissa on liikaakin.


    • Anonyymi

      800v järjestelmä on pakollinen jos edes sähköautoa harkitsee. 400v on kohta täysin arvottomia.

      • Anonyymi

        Niin...ei kukaan ostaa enää PS4:kaan kun saatavilla PS5. Tekniikka ajaa nyt sähköautojen yli. Voittaja on se joka ajaa dieselillä/bensalla.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään väliä, onko 400V vai 800V.


    • Anonyymi

      Nyt ostaa 400-500km rangella sähköauton niin sitä ei halua kukaan edes ilmaiseksi 5 vuoden päästä. Lisänä vielä akkuongelmat jotka maksavat koko auton verran tai tuplasti käytetyn sähkölelun verran.

    • Anonyymi

      Sähköautot on jopa mahdottomia myydä muutaman vuoden päästä. Kukaan ei halua romua pihaan. Hyvä uutinen joka kertoo sähköreppanoille totuuden josta palstan asiantuntijat ovat varoittaneet sähköautisteja.

    • Anonyymi

      se että sähköautot yleistyy on autloilun rakanne uudistus käynissä, jossa bensa asemat häviää kahvilan kera,

      • Anonyymi

        Sähköautojen arvonlasku ainakin yleistyy lähivuosina kun tekniikka kehittyy😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen arvonlasku ainakin yleistyy lähivuosina kun tekniikka kehittyy😅

        No se on taivaan tosi. Pian on sähköautoa halvalla tarjolla, älä anna sen halvan hinnan hämätä...sillä ei oikeasti ole sitäkään arvoa.


    • Anonyymi

      Vain velat jää ja auto on arvoton. Oliko halpaa ajoa? Sähköuunot ollu taas kaupoilla😂🫢🫢

    • Anonyymi

      Sähköautoilija oli olevinaan oikeassa ja myyjät vedätti tuhansia. Nyt ei enää autot vaihdukkaan kun jostain kummallisesta syystä sähköautosta ei vaihdossa enää saakkaan kuin muruja.

    • Anonyymi

      Ainakin sähköauto oli monelle se auto josta ei pois vaihda koskaan polttomoottoriin😆😆😆😆😆eipä niin kun velkaa enempi kuin auton arvo🤡

    • Anonyymi

      Tämähän on sähköautoilun lopun alkua.

    • Anonyymi

      Sähköautovelkaiset yleistyy

    • Anonyymi

      Selkeä osoitus siitä että sähköauto olikin suuri ansa ja huijaus. Onni niillä jotka dieselin säilyttivät.

    • Anonyymi

      Siksi norjalaiset myyvät ne Suomeen hyvällä hinnalla.

      • Anonyymi

        Niinpä ja moni menee ostamaan sitten sen halvan sähköauton ja yllättyy kun käytännössä sillä ei ole mitään arvoa jos haluaakin vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja moni menee ostamaan sitten sen halvan sähköauton ja yllättyy kun käytännössä sillä ei ole mitään arvoa jos haluaakin vaihtaa.

        HIH...


      • Anonyymi

        Saavat myytyä vielä lähes hankintahintaan, kun alle 50000 euron autoon sai isot valtion tuet.


    • Anonyymi

      onneksi ostin pienen bensiini auton parivuotta sitten...

    • Anonyymi

      Sähköautolla on yhtä paljon arvoa kuin 386DX tietokoneella muutaman vuoden ikäisenä

      • Anonyymi

        Kehitys kehittyy. Nyt jos menee sähköauton ostamaan kärsii eniten. 5 vuodessa täysin arvoton romu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitys kehittyy. Nyt jos menee sähköauton ostamaan kärsii eniten. 5 vuodessa täysin arvoton romu.

        Tosi hyvin meni vihreä siirtymä😂🤣 kertakäyttöautoja kaupiteltiin tyhmille


    • Anonyymi

      Ei ne arvottomaksi muutu, vaikka eivät olisi uusinta tekniikkaa. Niillä voi oikein hyvin ajella, kuten kaikilla ajetaan niin kauan kuin kestävät ja perse kestää korjata. Hinnat saattaa pudota, mutta paremmin käyvät sitten kaupaksi.

      • Anonyymi

        Seli seli....helvetin toope pitää olla jos nyt sähköauton hankkii. Toki leasing sitten eriasia kun ei omaa riskiä.


    • Anonyymi

      Pitää ottaa liisari

      • Anonyymi

        Sähköauto trendaa arvonalenemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto trendaa arvonalenemassa

        Trendaa pian myös kaatopaikoilla ja sitä ennen yoki korjaamoilla.


      • Anonyymi

        Otapa vaikka 24 kk/50 tkm, niin tajuat halpuuden.


    • Anonyymi

      En tiedä muista. tesla on kyllä niin hurjan miellyttävä ja helppo ajaa. 400 km päivämatka ei rasita niin kuin tavallisella autolla 2x100 km matka.

      Toki silti pitää olla oikea diesel autokin perheessä.

      • Anonyymi

        Korvatulpat se Teslakuski tarvitsee.


    • Anonyymi

      Tähän tuskin tarvitaan norjalaislehteä tai muutakaan lehteä että normi järjellä varustettu ihminen ymmärtää se että nämä nykyiset lyhyen 400-500km rangen sähköautot ovat pian ongelmajätettä ja eroon ei helpolla pääse. Kehitys menee nyt niin hurjin askelin eteenpäin että nykyiset sähköautot herättävät 3-5vuoden päästä lähinä huvittuneisuutta kuten nokian vanhat luuritkin herättivät uusien applen puhelimien edessä. Ne jotka nyt ovat sähköauton ostaneet voivat hetken "nauttia" latailusta ja muka halvoista kilsoista. Arvon romahdus uusien mallejen tultua on kuitenkin niin kammottava että siinä jää monella iso velka ja auton arvo on jo käytännössä silloin nollissa. Ei viiden vuoden kuluttua varsinkaan akkutakuun menettäneillä nyt käytettynä ostetuilla sähköautoilla ole varsinkaan euronkaan arvoa. Ongelmajätettä ovat...se on sitä "vihreää" siirtymää. Totuus on se että diesel ja bensa autot ovat jatkossa niitä jotka arvonsa pahaiten säilyttävät...niille on aina kysyntää. Käytetylle sähköautolle jossa vanha 400v tekniikka ja 400-500km surkea range ei ole. Ne jotka sellaisen nyt ostavat ovat huuli pyöreänä pian kun ajo ei ollutkaan halpaa, korjaukset ja surkea jälleenmyyntiarvo kruunaavat sähkötoopen elämän.

      • Anonyymi

        Patteripetterillä vierähtää kyynel jos toinenkin silmäkulmaan, muahahaa!


    • Anonyymi

      On erikoista kuinka ihmiset sanovat yllättyneensä sähköautojen hintojen nopeasta laskemisesta kun kyse on uudesta teknologiasta. Ei sähköautoissa ole mitään erityistä verrattuna muihin uusiin teknologioihin joita on tuotu kuluttajamarkkinoille.

      Aivan samalla tavalla esimerkiksi taulutelevisiot, tietokoneet ja vastaavat uudet teknologiat olivat tuotteina aluksi todella kalliita. Silti löytyy aina heitä jotka haluavat saada uusinta teknologiaa käsiinsä vaikka siitä joutuisi maksamaan kovan hinnan. Muut ihmiset sanovat ääneen tai miettivät itsekseen että mitä järkeä on maksaa jostain vielä kehittyvästä teknologiasta niin paljon. Nyt nämä samat tuotteet ovat bulkkituotteita joita saa melko edullisesti eikä niissä ole enää mitään uutuuden hohtoa.

      Sähköautoilu noudattaa tyypillistä teknologiasykliä https://en.wikipedia.org/wiki/Technology_adoption_life_cycle. Nyt ollaan jossain innovaattori ja alkaisten omaksujien vaiheen välissä. Kannattaa katsoa mitä innovaattorivaiheen omaksujista sanotaan. He ovat varakkaita, valmiita ottamaan riskejä ja koulutetumpia. Se tarkoittaa että ollaan valmiita hyväksymään sen että uusi teknologia voi pettää ja voi tulla ongelmia, mutta kun on riittävästi varallisuutta se ei haittaa ja silti on siinä pienessä ryhmässä joka pääsee käsiksi tulevaisuuden teknologiaan ensimmäisten joukossa. Myöhäisen vaiheen omaksujan näkökulma jolle tällainen riskinotto ei ole tyypillistä tai siihen ei ole varaa tuntuu järjettömältä. Ihmisiä on erilaisia erilaisista lähtökohdista.

    • Anonyymi

      Ostakee ostakee...

    • Anonyymi

      Siinä ympäristö säästyy kun auton elinkaari lyhennetään puoleen entisestä, jopa enemmänkin?

    • Anonyymi

      mitä nopeampi latauksesta tulee, sitä enemmän kysyntää
      totttakai on tyyppejä ( harvassa ) joille latausnopeus ei merkitse.

      • Anonyymi

        sitä enempi lyhenee akkujen ikä ja tippuu hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitä enempi lyhenee akkujen ikä ja tippuu hinta.

        Mitä enempi ranget kasvaa ja lataustehot niin sitä vähemmän kiinostaa maksaa yhtään mitään pieniakkuisesta ja hitaasti lataavasta sähköautosta. Samaan aikaan kun uusien hinnat laskee koko ajan eli samalla rahalla saa isompaa akkua ja nopeampaa latausta romuttaa se käytettyjen sähköautojen hinnat.


    • Anonyymi

      Huvittavinta on kun vielä jotkut väittää ettei muka rangella ole mitään väliä. Jostain syystä autonvalmistajat koko ajan tuovat isompi rangesia sähköautoja, menisikö sähköautot paremmin kaupaksi jos range puolitettaisiin? Ei ei ei...

      Sähköautosta tulee pikkuhiljaa yhtä hyvä ja nopea "tankata" kuin polttiksesta...tälläin ne voivat kelvatakkin useammille kuin nyt. Mutta siihen menee valtavasti aikaa.

      Akut toki ja sähkömoottorit ovat tulevaisuudessakin iso riski varsinkin käytettynä.

      • Anonyymi

        Varsinkaan vanhaa 400v akku arkkitehtuuria ei kannata enää ostaa kun uusi 800v on paljon energiatehokkaampi.


    • Anonyymi

      Kummallista kun 11 vuotias 2014 teslakaan ei ole vielä arvoton ja menee kaupaksi.
      Suurella latausnopeudella ei ole normaalille autonkäyttäjälle mitään etua. Max 150kw pikalatausnopeus on täysin riittävä 90% autoilijoista.

      • Anonyymi

        Samoin rangen suhteen jos 300-400 km riittää tänä päivänä monelle, niin kyllä se riittää myös 5 vuoden päästä. Toki on niitäkin jotka arvostavat pitkää rangea, mutta tyypillisessä arkiajossa sillä ei ole mitään merkitystä.

        Jos valittavana olisi 400 km ja 800 km:n rangen omaava auto niin en ainakaan itse maksaisi tuosta 800 km rangesta juurikaan enempää hintaa, ei tuo omaan käyttöön mitään lisähyötyä. Vähän sama kuin polttiksissa ennen vanhaan, miksi ostaa 2-iltrainen kone jos 1.8-litrainenkin riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin rangen suhteen jos 300-400 km riittää tänä päivänä monelle, niin kyllä se riittää myös 5 vuoden päästä. Toki on niitäkin jotka arvostavat pitkää rangea, mutta tyypillisessä arkiajossa sillä ei ole mitään merkitystä.

        Jos valittavana olisi 400 km ja 800 km:n rangen omaava auto niin en ainakaan itse maksaisi tuosta 800 km rangesta juurikaan enempää hintaa, ei tuo omaan käyttöön mitään lisähyötyä. Vähän sama kuin polttiksissa ennen vanhaan, miksi ostaa 2-iltrainen kone jos 1.8-litrainenkin riittää.

        Aivan. Nämä asiat ovat ongelmallisia vain niille joilla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Nämä asiat ovat ongelmallisia vain niille joilla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista.

        Ja ne joilla on saavat kokea sitä aika pitkään sillä eroon ei pääse millään järkevällä hinnalla. Voi sitten miettiä miten "halpaa se oli"🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ne joilla on saavat kokea sitä aika pitkään sillä eroon ei pääse millään järkevällä hinnalla. Voi sitten miettiä miten "halpaa se oli"🤣

        Ja paljonkos sinulla oli sitä kokemusta sähköauton myynnistä? Ei yhtään, mutta kovasti ollaan muka tietävinään asiasta jotakin 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paljonkos sinulla oli sitä kokemusta sähköauton myynnistä? Ei yhtään, mutta kovasti ollaan muka tietävinään asiasta jotakin 🤣

        No kaksi kokemusta on. Korona aikaan meni vielä hyvin ja sain lähes sen mitä maksoi kun kaikki sähköautot vietiin käsistä. Teslan kohdalla arvonlasku oli hirveä ja maksoin 15000e omasta pusiista jotta eroon pääsin. Nyt mennään hybridillä eikä ole enää haluja sähköauton rattiin. Se on niin hankalaa autoilua muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kaksi kokemusta on. Korona aikaan meni vielä hyvin ja sain lähes sen mitä maksoi kun kaikki sähköautot vietiin käsistä. Teslan kohdalla arvonlasku oli hirveä ja maksoin 15000e omasta pusiista jotta eroon pääsin. Nyt mennään hybridillä eikä ole enää haluja sähköauton rattiin. Se on niin hankalaa autoilua muutenkin.

        Taas kommentti mikä keksitty täysin hatusta. Jos ihminen on niin tyhmä, että myy autonsa heti uusien autojen hinnanlaskun jälkeen on ansainnut tappionsa.


    • Anonyymi

      Niinhän ne on. Enää ei sähköautoja haluta

    • Anonyymi

      Sähköautoilu siis tekee muutamassa vuodessa monista persaukisia, toki käyttöarvoa sillä sähköromulla voi olla.

    • Anonyymi

      Sano ei sähköautolle vielä kun ei ole liian myöhäistä

    • Anonyymi

      Arvo Autosta putoaa kuin Wetterin osake. - -%

    • Anonyymi

      Ota velka, osta tesla. Tesla loppuu ennemmin kun velka.

    • Anonyymi

      Pietarin trollitehtaan avaus ja n 80% kommenteista pietarin trollitehtaalta ! ! Muista ! ! Venäjä 1 suurimpia öljyn/kaasun toimittajia maailmassa ja siksi Pietarin trollit valjastettu vastustamaan sähköautoja ! ! Venäjän budjetista merkittävä osa öljyrahaa ! ! Myös sen armeija sotii öljyrahalla ! ! Tojo hönö on Pietarin trolli ! ! VARO ! !

    • Anonyymi

      Autot menettävät viidessä vuodessa puolet arvostaan, keskimäärin, kulki se sitten millä tahansa.

      • Anonyymi

        Niinpä, se on vielä normaalia. Mutta sähköautot mitö nyt on tien päällä ovat arvottomia 5 vuoden päästä kun tekniikka kehittyy. Se olisikin vielä hyvä jos puolet hinnasta olisi jäljellä 5 vuoden päästä. Sähköautossa tuo on turha toivo. Näitö nykysähköautoja ei halua kukaan riesakseen 5 vuoden päästä.


    • Anonyymi

      Suomeenkin on pakko perustaa 5 vuoden sisällä isoja kaatopaikkoja jotta sähköautot löytävät jostain loppusijoitus paikkansa.

    • Anonyymi

      Mitään yllättävää tässä uutisessa ei tosiaan ole. Tämän on tiennyt joka ikinen normaalijärjellä varustettu.

    • Anonyymi

      Tätä on palstalla pitkään jo hoettu, sähkötoope ei usko millään.

    • Anonyymi

      Tekniikka kehittyy ja siksi nykyiset sähköautot vanhentuvat hetkessä.

    • Anonyymi

      Kolmessa vuodessa pikemminkin tekniikka menee niin paljon eteenpäin ettei sähköautoilla ole mitään arvoa. Kannattaa miettiä mihin rahansa työntää.

    • Anonyymi

      Käytettynä ne ei kierrä useilla ihmisillä ja pysy pitkään käytössä. Eroja verrattuna polttomoottorilliseeen.

      Suomessa ja koko maailmassa on vähän potentiaalisia käytettyjen akkuautojen ostajia jotka maksaisi käytetystä esim 10 000, 15 000, 20 000e.

      Siksi yli 20 vuotias bensa auto löytää ostajan viikossa tai kahdessa. Ja se voi olla ostajalla päivittäisessä käytössä 5 vuotta, jopa enemmän. Ostajan maksessa 1000 euro tai jonkun verran enemmän. Tai joku muutaman tuhannen diesel pakettiauto, asuntoauto. Menee heti.

      Näille akkuautoille näyttää käyvän siten että "ilmaan piirretty arvo = pyyntihinta voi jäädä korkealle vaikka autolla olisi vuosia paljon ja km. Lopulta katoaa myynnistä lopullisesti

      Terveisin aina auton käytettynä ja edullisesti ostanut, 35 vuoden kokemuksella. Viimeisin auton ollut kohta 6 vuotta, se maksoi saman mitä tuo uutena ostamani respo trailerin kuomukärry ( parempi versio, oikealla rungolla ja putki v aisalla)

      • Anonyymi

        Nyt oli myös tänään uutinen että uudehkoista sähköautoista 20% hylätään katsastuksessa kun vastaavista bensa autoista vain noin 5%. Sähköauto on todella suuri riski ostos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli myös tänään uutinen että uudehkoista sähköautoista 20% hylätään katsastuksessa kun vastaavista bensa autoista vain noin 5%. Sähköauto on todella suuri riski ostos.

        Sähköauto on ollut jo markkinoille tullessaan vanhaa tekniikkaa. Edustaako esim. 600 km range uutta tekniikkaa. Ei vähimmässäkään määrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on ollut jo markkinoille tullessaan vanhaa tekniikkaa. Edustaako esim. 600 km range uutta tekniikkaa. Ei vähimmässäkään määrin.

        Edustaako nuotion sytyttäminen suljetussa metallilieriössä energian tuotannon uusinta tekniikkaa?

        Mikähän sähköautoissa on vanhentunuttta?

        Nyt näyttää siltä että tehtaat tuo pienen rangen mallejakin myyntiin kiihtyvällä tahdilla.
        Ihmiset kun haluaa halpaa ja pientä sähköautoa ihan samalla tavalla kuin halpoja ja pieniä polttiksia. Keskieuroopassa ostetaan keskimäärin pienempiä autoja kuin meillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edustaako nuotion sytyttäminen suljetussa metallilieriössä energian tuotannon uusinta tekniikkaa?

        Mikähän sähköautoissa on vanhentunuttta?

        Nyt näyttää siltä että tehtaat tuo pienen rangen mallejakin myyntiin kiihtyvällä tahdilla.
        Ihmiset kun haluaa halpaa ja pientä sähköautoa ihan samalla tavalla kuin halpoja ja pieniä polttiksia. Keskieuroopassa ostetaan keskimäärin pienempiä autoja kuin meillä.

        Keski-euroopassa sähköautot ei juuri kelpaa kenellekkään.

        Kyllä aika kaukana on nykyajan polttiksista vielä sähköautot kun monella polttiksella ajaa oikeasti 700-1000km eikä se range katoa sieltä kuten sähköautoissa joissa voi paperilla olla vaikka 520km mutta kumma juttu että akku täynnä auto näyttää vaikka vain 400km?

        Täyttä huijausta on sähköautot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on ollut jo markkinoille tullessaan vanhaa tekniikkaa. Edustaako esim. 600 km range uutta tekniikkaa. Ei vähimmässäkään määrin.

        Onko range joku teknisen kehityksen ainut mittari? Muutenkaan en keksi yhtään todellista syytä miksi käytännön elämässä keskimääräisellä autonkäyttäjällä rangen pitäisi olla esim. 1000 km, oli auton käyttövoima mikä tahansa.

        Aika epätoivoisia alkaa olla nämä polttisterojen argumentit...


    • Anonyymi

      AiCaramba!
      Sähköautouskovaisten Eldorado asetetaan kyseenalaiseksi🫣

    • Anonyymi

      Onneksi olkoon sähköpankkiirille. Toivotaan ettei käy kovin kalpaten ajan kanssa lopulta.

    • Anonyymi

      Tyhmiä on aina kusetettu autokaupoissa, miksei sähköautoissakin. Monella undulaatilla ei ole mitään käsitystä, mitä uuden tai käytetyn auton omistaminen ja ylläpito maksaa ja mitä vikoja autoon voi tulla.

      • Anonyymi

        Huvittavinta on puheet sähköautoilijoilla siitä kuinka sähköllä ajamalla säästää😂🫢siis tyhmyyden huippu.

        Auto arvoton hetkessä niin jopa olikin säästöä🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavinta on puheet sähköautoilijoilla siitä kuinka sähköllä ajamalla säästää😂🫢siis tyhmyyden huippu.

        Auto arvoton hetkessä niin jopa olikin säästöä🤡

        Sähköllä ajon maksaakin vasta vaihtohetkellä, silloin kannattaa olla selkänojallinen tuoli jotta säästyy pahemmilta kolhuilta. Autoliikkeet varustautuvatkin nyt isoilla selkänojilla varustetuilla tuolella kun lähivuosina sähköautoilijat yrittävät hädissään eroon sähköautoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköllä ajon maksaakin vasta vaihtohetkellä, silloin kannattaa olla selkänojallinen tuoli jotta säästyy pahemmilta kolhuilta. Autoliikkeet varustautuvatkin nyt isoilla selkänojilla varustetuilla tuolella kun lähivuosina sähköautoilijat yrittävät hädissään eroon sähköautoista.

        Autokaupoissa ei ole koskaan win-win tilannetta.


    • Anonyymi

      Edellinen 2017 E-mallin dieselmersuni tiputti kolmessa vuodessa arvoaan n. 20000€.
      Nyt olen kolmessa vuodessa ajanut Teslallani samat kilometrit ja arvonlasku näyttäisi olevan juuri saman 20000€.
      Mutta käyttökuluissa on tullut yli 12000€:n säästö.

      • Anonyymi

        Kuvitella aina voi, se ei maksa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitella aina voi, se ei maksa mitään.

        Toisilla on kokemusta, sinulla ei.


      • Anonyymi

        Hahah teslan arvo laskee ihan eri tavalla. Nettiauton pyyntihinnat eivät kerro mitään auton arvosta, ne on vasta liikkeen hintoja joissa heidän kate mukana, todellinen auton arvo on aihan eri. Teslan kohdalla se arvo on todella surkea. Liikkeet toki ovat tesloja ostaneet viime vuonna tiettyyn hintaan joten ei ne voi niitä ilmaseksi koittaa myydä. Mutta nyt jos liike ostaa teslan hintojen romahduksen jälkeen teslan halliin se pitää saada melkein ilmaiseksi jotta riskin voi ottaa. Nimittäin enää ei moni kehtaa teslaa ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahah teslan arvo laskee ihan eri tavalla. Nettiauton pyyntihinnat eivät kerro mitään auton arvosta, ne on vasta liikkeen hintoja joissa heidän kate mukana, todellinen auton arvo on aihan eri. Teslan kohdalla se arvo on todella surkea. Liikkeet toki ovat tesloja ostaneet viime vuonna tiettyyn hintaan joten ei ne voi niitä ilmaseksi koittaa myydä. Mutta nyt jos liike ostaa teslan hintojen romahduksen jälkeen teslan halliin se pitää saada melkein ilmaiseksi jotta riskin voi ottaa. Nimittäin enää ei moni kehtaa teslaa ostaa.

        Harkitsin n. 2kk sitten Teslani vaihtoa X-malliin ja vaihdossa omastani olisi hyvitetty siten, että arvonlasku olisi ollut vain n. 14000 € (kolmessa vuodessa).
        Tuo kyseinen X-malli ei kuitenkaan ollut aivan etsimäni, joten en kauppaa tehnyt.


    • Anonyymi

      Autoliikkeet eivät tesloja ota enää vaihdossa edes ellet myy lähes ilmaiseksi. Teslalla on enää käyttöarvo jäljellä oli mikä tahansa se oma kuvitelma tuon automaailman sähköladan hinnasta.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eihän viidessä vuodessa ehdi suorittaa edes auton sisäänajoa! Alle puolen miljoonan on pelkkää sisäänajoa ja senjälkeen voidaan vasta puhua normiajosta.

      • Anonyymi

        Sähköautoihin vaihdetaan moottoreita 100tkm ajettuna ja akustoja yleensä 200tkm ajettuina.


    • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tämä ei varamasti yllätä ketään? Sähköauton arvonlasku on hirvittävä ja tapahtuu todella nopeasti.

    • Anonyymi

      Hyvä hyvä. Jos uusi Leaf maksaa viiden vuoden päästä pari tonttua niin ostan heti. Teslan voin ottaa mutta en maksaisi senttiäkään. Arvottomia kun ovat niin ilmaiseksi pitää saada.

    • Anonyymi

      Putinisti-Toyotistit aktivituneet palstalla.

    • Anonyymi

      Pakko ajaa vielä 10 vuotta polttarilla (jos ne kielletään 2035). Ei kestä p*rse menettää kahta kertaa auton hintaa kymmenessä vuodessa.

    • Anonyymi

      Minä voin ottaa ilmaiseksi vastaan kaikki viisi vuotta vanhat sähköautot!

    • Anonyymi

      Ei kestä p*rse nollata viiden vuoden välein vuoden nettoansioita. Turhan kallista autoilua.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2846
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1837
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1820
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1424
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      73
      1350
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1258
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1255
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      77
      1179
    9. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1028
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      97
      1007
    Aihe