Tässä vähän nykyisen roskakuskin työnkuvasta tietoa, jos jotakin kiinnostaa kyseinen ala.
Lyhyesti :
Plussat :
+Liikunnallinen työ
+Kesäpäivät kiva viettää ulkona
+Selkeä 8h työrytmi, viikonloput vapaita
+Aika hyvä palkkaus C-kortilla
Miinukset :
-Työn mukavuus riippuu säästä
-Talvella melko raskasta vetää astioita lumessa
Tarkemmin :
Palkka :
AKT TES:n palkka (itse alle 4 vuotta ollut töissä) 15,77€/h, jonka päälle tulee 5% erikoislisä.
Työnkuva :
Ainakin tässä meillä toiset ajaa hyötyjätteet 8h aamu- tai iltavuorossa ja toiset ajaa poltettavan jätteen tuplavuoroissa joka toinen päivä. Työviikko on ma-pe, viikonloput lähtökohtaisesti aina vapaita👍🏼.
Millaista homma on :
Ajamista, hytistä ulos ja sisään pomppimista ja astioiden siirtelyä. Päivän lopuksi kipataan kuorma pois. Kyseessä siis melko liikunnallinen ala, kunto kohoaa jo ekan kuukauden jälkeen.
No haiseeko jätemies paskalle :
Eipä juurikaan. Hyötyjätteiden (muovi, pahvi, metalli) kerääminen on hajutonta ja puhdasta, biojätettä kerätessäkin ukko haisee vaan jos vaatteet sotkeentuu jäätteestä.
Kysy jos kysyttävää👍🏼
Roskakuskin työ
6
171
Vastaukset
- Anonyymi
varmaan lisähaastetta kun on oltava todella tarkkana, Ettei kolhi tai aja ihmisten päälle. Kapeat omakotialuiden tiet. On useinkin tien tukkona. Homma sopii rauhalliselle ihmiselle, Impulsiivinen ihminen, jolla helposti kuohahtaa yli, niin hänen kannattaa etsiä toisenlainen työ.
- Anonyymi
näen aika paljon noita, aika suuria nuo autot millä käyvät tyhjentämässä pönttöjä roskakatoksistakin.
Ei se nyt niin likaista hommaakaan ole kai kun se auton nostaa ne ja tyhjentää hydraulisesti. Telineeseen laatikko ja sitten takaisin...
Jos on ahdas paikka tai jos ei tiedä miten kannattaisi... silloin autojen kolhiminen voi olla vaarana. - Anonyymi
Eihän roskakuskeja enää ole. Ne on raaka-aineiden kerääjiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2665331- 634484
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204301- 513710
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363677Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest463664Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv432859- 262767
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202626SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo702454