Tässä vähän nykyisen roskakuskin työnkuvasta tietoa, jos jotakin kiinnostaa kyseinen ala.
Lyhyesti :
Plussat :
+Liikunnallinen työ
+Kesäpäivät kiva viettää ulkona
+Selkeä 8h työrytmi, viikonloput vapaita
+Aika hyvä palkkaus C-kortilla
Miinukset :
-Työn mukavuus riippuu säästä
-Talvella melko raskasta vetää astioita lumessa
Tarkemmin :
Palkka :
AKT TES:n palkka (itse alle 4 vuotta ollut töissä) 15,77€/h, jonka päälle tulee 5% erikoislisä.
Työnkuva :
Ainakin tässä meillä toiset ajaa hyötyjätteet 8h aamu- tai iltavuorossa ja toiset ajaa poltettavan jätteen tuplavuoroissa joka toinen päivä. Työviikko on ma-pe, viikonloput lähtökohtaisesti aina vapaita👍🏼.
Millaista homma on :
Ajamista, hytistä ulos ja sisään pomppimista ja astioiden siirtelyä. Päivän lopuksi kipataan kuorma pois. Kyseessä siis melko liikunnallinen ala, kunto kohoaa jo ekan kuukauden jälkeen.
No haiseeko jätemies paskalle :
Eipä juurikaan. Hyötyjätteiden (muovi, pahvi, metalli) kerääminen on hajutonta ja puhdasta, biojätettä kerätessäkin ukko haisee vaan jos vaatteet sotkeentuu jäätteestä.
Kysy jos kysyttävää👍🏼
Roskakuskin työ
3
62
Vastaukset
- Anonyymi
varmaan lisähaastetta kun on oltava todella tarkkana, Ettei kolhi tai aja ihmisten päälle. Kapeat omakotialuiden tiet. On useinkin tien tukkona. Homma sopii rauhalliselle ihmiselle, Impulsiivinen ihminen, jolla helposti kuohahtaa yli, niin hänen kannattaa etsiä toisenlainen työ.
- Anonyymi
näen aika paljon noita, aika suuria nuo autot millä käyvät tyhjentämässä pönttöjä roskakatoksistakin.
Ei se nyt niin likaista hommaakaan ole kai kun se auton nostaa ne ja tyhjentää hydraulisesti. Telineeseen laatikko ja sitten takaisin...
Jos on ahdas paikka tai jos ei tiedä miten kannattaisi... silloin autojen kolhiminen voi olla vaarana. - Anonyymi
Eihän roskakuskeja enää ole. Ne on raaka-aineiden kerääjiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882168
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161351ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201279- 301223
- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3151068- 781013