Tulin vaan sellaista kertoon, että mum miälestäni sellanen ylimielinen, muita alistava ja loukkaava käytös sekä halventavat puheet kertovat minun näkemykseni mukaan siitä, että tällainen henkilö on oikeasti hyvin epävarma, pelokas ja heikko, joka tuntee olonsa hyvin epämukavaksi ja oman sisustansa tyhjäksi eli on ikään kuin siinä vertauksessa keisarin uusista vaatteista. Lyhykäisesti, mitä enemmän ääntä ja räksytystä, sitä epävarmempi ja heiveröisempi kuvatus on kyseessä vaikka näyttäisikin suurelta ja mahtavalta.
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että tämä olisi vaaraton. Vaarallisin on sellainen nurkkaan ajettu koira, joka puree jopa auttajaansa käteen. Aliarviointiin ei ole syytä, koska ovat yleensä arvaamattomia käytökseltään ja hyökkäävät kimppuun ja syyttävät pahasta olostaan aina muita ja kääntävät asiat päälaelleen. Se on heidän selviytymistaktiikkansa.
Suurempi kysymys onkin, pitääkö sitä sietää vai pitääkö siihen puuttua? Kyse on kuitenkin reppanasta, joka myös itse on "tavallaan" uhri vaikka muuta esittääkin! Mitä itse tekisit tällaisen moukan kanssa?
Moukkamainen käytös kertoo sisäisestä epävarmuudesta
5
178
Vastaukset
- Anonyymi
Olikohan tuossa kuvattu meikäläinen ainakin osittain vaikka aina ei ole kyse minusta vaikka niin luulenkin.
KilttiMies89 - Anonyymi
Tuskin on kyse Kiltti miehestä. Minä luen tekstin niin että se tarkoittaa heitä jotka solvaavat lähes jokaista aloittajaa väittämällä vastaan. Minusta niitä ei tällä palstalla ole niinkään, monella muulla enemmän.
Tai sitten kyse on jonkun kirjoittajan yksityiselämästä ja siellä olevasta katkeroituneesta tyypistä joka käyttäytyy loukkaavasti.
Minä en itse koe sellaista nykyisin kenenkään taholta mutta olen kyllä lyhyitä aikoja kokenut. Ne liittyvät kateuteen työpaikalla tai lähisuhteeseen ennen bänksejä. - Anonyymi
Olipa aloittaja moukkamainen!
- Anonyymi
Nöyrä ja hengenvaarallinen?
- Anonyymi
kuin ajamaton pastakin kerotoo nasistista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871704- 851212
- 1101113
- 67896
- 102861
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56808- 47721
- 36712
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47661- 33653