Kun on ikänsä roikkunut huonoissa työpaikoissa, niin työttömyys ei juurikaan ahdista

Anonyymi-ap

Alkuun mainittakoon, että en tarkoita tällä sitä, että työttömyys olisi joku tavoittelemisen arvoinen juttu ja Shangri-la. Mutta kyllä se huonon työpaikan voittaa, jossa saa osakseen epätasa-arvoa, huonoa kohtelua ja ala-arvoista palkkaa. Hyvä työpaikka antaa elämälle paljon, huono työpaikka tuhoaa sen.

Jollain tasolla olen onnellinen ja ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni olen pysähtynyt ajattelemaan oikeasti asioita. Oravanpyörässä stressaantuneena ja väsyneenä ei edes ajattelu tahdo onnistu. Jos minulle tarjottaisiin sitä nykyistä eläkekertymääni ja mahdollisuutta eläkkeeseen jo nyt, niin melko varmasti tarttuisin siihen.

9

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paras työpaikka on sellainen missä ei tarvitse olla ihmisten kanssa missään tekemisissä.

• Anonyymi

kannattaisiko ponnistella enemmän niin pääsisi taatusti eteenpäin, Työpaikoissa roikkuminen ja töissä nysvääminen ei vie eteenpäin. Sellaisesta roikkumisesta ja paikallansa polkemisesta sairastuu kroppa ja päänuppi. Enemmän ytyä siihen työntekoon niin elämä alkaa palkitsemaan.

• Anonyymi

Juu, kyllä työttömyys aina kusiluolatyöpaikat voittaa.

• Anonyymi

Aika jännä. Mulla ei ole ollut yhtäkään huonoa työpaikkaa...

• Anonyymi

Aika saamaton ja aloitekyvytön on jos ei osaa työpaikkaa vaihtaa

• Anonyymi

Itse olin ikäni mieleisessä ammatissani ja työpaikoissa, mutta ei tämä työttömyyskään haittaa yhtään, päinvastoin mukava kevennys ennen eläkeen alkua!
      Useita vuosia työttömyyttä nauttinut ja kohta se odotettu eläke alkaakin, kätevää.

Koskaan ei ole ollut tavoitteena tehdä työtä eläkeikään saakka ja korona tuli kuin taivaanlahja joka aiheutti lomautusta jopa toistaiseksi lomautusta ja itse sanouduin irti ja se oli siinä se työntekeminen hyvissa ajoin ennen eläkeikää!

Itselle kävi siis todellinen onnenpotku, kuin olisin asian itse suunitellut meneväkin juurikin näin! Ansiosidonnaisella pysyn eläkeelle saakka, koska päivät riittivät mukavasti putkeen!

• Antaisitko muutamia esimerkkejä kokemastasi epätasa-arvosta, huonosta kohtelusta ja ala-arvoisesta palkasta. Muutoin ne jäävät kovin mielikuvituksenvaraisiksi.

• Anonyymi

Yllättävän monet kuvittelevat, että TES palkat ovat erilaiset saman alan eri työpaikoilla pienissä firmoissa?

No poikkeuksia suurten firmojen jotka yleisnimeltään "tehdas" kautta (+"100-1000" tekijää) joita kierretään jostain syystä kauempaa, mutta näillä onkin vahva käytäntö jakaa bonusta tuotanannon mukaan eli se voi liikkua +3€/t sen jo sovitun palkan (TES palkkaluokan) päälle... n. +400- 600€/kk + erinäiset vapaa-ajan edut elokuvalippuineen ja konsertti/ keikkalippuineen vapaa-aikaan kuka mitäkin haluaa vaikka keilaamaan jne firman piikiin!

Itse olen käyttänyt kyseistä etua esim. Poets Of the Fall keikoilla, keilahallissa, jääkiekko-otteluissa, elokuvissa, mökki-lomakohteissa, kylpylälomilla, golf-kentillä,

• Anonyymi00008

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      174
      10688
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      85
      10179
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      232
      5619
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      178
      4448
    5. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      171
      2925
    6. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      126
      2914
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      38
      1726
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      298
      1318
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      6
      1170
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      16
      1094
    Aihe