Kun on ikänsä roikkunut huonoissa työpaikoissa, niin työttömyys ei juurikaan ahdista

Anonyymi-ap

Alkuun mainittakoon, että en tarkoita tällä sitä, että työttömyys olisi joku tavoittelemisen arvoinen juttu ja Shangri-la. Mutta kyllä se huonon työpaikan voittaa, jossa saa osakseen epätasa-arvoa, huonoa kohtelua ja ala-arvoista palkkaa. Hyvä työpaikka antaa elämälle paljon, huono työpaikka tuhoaa sen.

Jollain tasolla olen onnellinen ja ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni olen pysähtynyt ajattelemaan oikeasti asioita. Oravanpyörässä stressaantuneena ja väsyneenä ei edes ajattelu tahdo onnistu. Jos minulle tarjottaisiin sitä nykyistä eläkekertymääni ja mahdollisuutta eläkkeeseen jo nyt, niin melko varmasti tarttuisin siihen.

8

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paras työpaikka on sellainen missä ei tarvitse olla ihmisten kanssa missään tekemisissä.

• Anonyymi

kannattaisiko ponnistella enemmän niin pääsisi taatusti eteenpäin, Työpaikoissa roikkuminen ja töissä nysvääminen ei vie eteenpäin. Sellaisesta roikkumisesta ja paikallansa polkemisesta sairastuu kroppa ja päänuppi. Enemmän ytyä siihen työntekoon niin elämä alkaa palkitsemaan.

• Anonyymi

Juu, kyllä työttömyys aina kusiluolatyöpaikat voittaa.

• Anonyymi

Aika jännä. Mulla ei ole ollut yhtäkään huonoa työpaikkaa...

• Anonyymi

Aika saamaton ja aloitekyvytön on jos ei osaa työpaikkaa vaihtaa

• Anonyymi

Itse olin ikäni mieleisessä ammatissani ja työpaikoissa, mutta ei tämä työttömyyskään haittaa yhtään, päinvastoin mukava kevennys ennen eläkeen alkua!
      Useita vuosia työttömyyttä nauttinut ja kohta se odotettu eläke alkaakin, kätevää.

Koskaan ei ole ollut tavoitteena tehdä työtä eläkeikään saakka ja korona tuli kuin taivaanlahja joka aiheutti lomautusta jopa toistaiseksi lomautusta ja itse sanouduin irti ja se oli siinä se työntekeminen hyvissa ajoin ennen eläkeikää!

Itselle kävi siis todellinen onnenpotku, kuin olisin asian itse suunitellut meneväkin juurikin näin! Ansiosidonnaisella pysyn eläkeelle saakka, koska päivät riittivät mukavasti putkeen!

• Antaisitko muutamia esimerkkejä kokemastasi epätasa-arvosta, huonosta kohtelusta ja ala-arvoisesta palkasta. Muutoin ne jäävät kovin mielikuvituksenvaraisiksi.

• Anonyymi

Yllättävän monet kuvittelevat, että TES palkat ovat erilaiset saman alan eri työpaikoilla pienissä firmoissa?

No poikkeuksia suurten firmojen jotka yleisnimeltään "tehdas" kautta (+"100-1000" tekijää) joita kierretään jostain syystä kauempaa, mutta näillä onkin vahva käytäntö jakaa bonusta tuotanannon mukaan eli se voi liikkua +3€/t sen jo sovitun palkan (TES palkkaluokan) päälle... n. +400- 600€/kk + erinäiset vapaa-ajan edut elokuvalippuineen ja konsertti/ keikkalippuineen vapaa-aikaan kuka mitäkin haluaa vaikka keilaamaan jne firman piikiin!

Itse olen käyttänyt kyseistä etua esim. Poets Of the Fall keikoilla, keilahallissa, jääkiekko-otteluissa, elokuvissa, mökki-lomakohteissa, kylpylälomilla, golf-kentillä,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4198
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      115
      2752
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2252
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1913
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1566
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1420
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      73
      1380
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      147
      1312
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe