Alkuun mainittakoon, että en tarkoita tällä sitä, että työttömyys olisi joku tavoittelemisen arvoinen juttu ja Shangri-la. Mutta kyllä se huonon työpaikan voittaa, jossa saa osakseen epätasa-arvoa, huonoa kohtelua ja ala-arvoista palkkaa. Hyvä työpaikka antaa elämälle paljon, huono työpaikka tuhoaa sen.
Jollain tasolla olen onnellinen ja ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni olen pysähtynyt ajattelemaan oikeasti asioita. Oravanpyörässä stressaantuneena ja väsyneenä ei edes ajattelu tahdo onnistu. Jos minulle tarjottaisiin sitä nykyistä eläkekertymääni ja mahdollisuutta eläkkeeseen jo nyt, niin melko varmasti tarttuisin siihen.
Kun on ikänsä roikkunut huonoissa työpaikoissa, niin työttömyys ei juurikaan ahdista
8
274
Vastaukset
- Anonyymi
Paras työpaikka on sellainen missä ei tarvitse olla ihmisten kanssa missään tekemisissä.
- Anonyymi
kannattaisiko ponnistella enemmän niin pääsisi taatusti eteenpäin, Työpaikoissa roikkuminen ja töissä nysvääminen ei vie eteenpäin. Sellaisesta roikkumisesta ja paikallansa polkemisesta sairastuu kroppa ja päänuppi. Enemmän ytyä siihen työntekoon niin elämä alkaa palkitsemaan.
- Anonyymi
Juu, kyllä työttömyys aina kusiluolatyöpaikat voittaa.
- Anonyymi
Aika jännä. Mulla ei ole ollut yhtäkään huonoa työpaikkaa...
- Anonyymi
Aika saamaton ja aloitekyvytön on jos ei osaa työpaikkaa vaihtaa
- Anonyymi
Itse olin ikäni mieleisessä ammatissani ja työpaikoissa, mutta ei tämä työttömyyskään haittaa yhtään, päinvastoin mukava kevennys ennen eläkeen alkua!
Useita vuosia työttömyyttä nauttinut ja kohta se odotettu eläke alkaakin, kätevää.
Koskaan ei ole ollut tavoitteena tehdä työtä eläkeikään saakka ja korona tuli kuin taivaanlahja joka aiheutti lomautusta jopa toistaiseksi lomautusta ja itse sanouduin irti ja se oli siinä se työntekeminen hyvissa ajoin ennen eläkeikää!
Itselle kävi siis todellinen onnenpotku, kuin olisin asian itse suunitellut meneväkin juurikin näin! Ansiosidonnaisella pysyn eläkeelle saakka, koska päivät riittivät mukavasti putkeen! Antaisitko muutamia esimerkkejä kokemastasi epätasa-arvosta, huonosta kohtelusta ja ala-arvoisesta palkasta. Muutoin ne jäävät kovin mielikuvituksenvaraisiksi.
- Anonyymi
Yllättävän monet kuvittelevat, että TES palkat ovat erilaiset saman alan eri työpaikoilla pienissä firmoissa?
No poikkeuksia suurten firmojen jotka yleisnimeltään "tehdas" kautta (+"100-1000" tekijää) joita kierretään jostain syystä kauempaa, mutta näillä onkin vahva käytäntö jakaa bonusta tuotanannon mukaan eli se voi liikkua +3€/t sen jo sovitun palkan (TES palkkaluokan) päälle... n. +400- 600€/kk + erinäiset vapaa-ajan edut elokuvalippuineen ja konsertti/ keikkalippuineen vapaa-aikaan kuka mitäkin haluaa vaikka keilaamaan jne firman piikiin!
Itse olen käyttänyt kyseistä etua esim. Poets Of the Fall keikoilla, keilahallissa, jääkiekko-otteluissa, elokuvissa, mökki-lomakohteissa, kylpylälomilla, golf-kentillä,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894