LUVATUN MAAN KIROUS

Anonyymi-ap

Putinin ja patriarkka Kirillin mukaan Venäjällä on hengellisesti pyhä tehtävä palauttaa Ukraina Jumalan tarkoittamaan yhteyteen Venäjän kristillisen sivilisaation kanssa. Kummankin uskonnollinen retoriikka tekee hyvin selväksi, että Jumala on heidän puolellaan taistelussa saatanallisen rappeutunutta länttä vastaan.

Ukraina täytyy vapauttaa lännen luomasta itsenäisyyden harhasta. Tämä uskonnollisesti inspiroitu ortodoksinen imperialismi näkee kaikki muut kristilliset kirkot vihollisenaan ja vainoaa niiden seurakuntalaisia.
Kyiv Independentin tuottama tuore dokumentti kertoo karua kieltä siitä miltä Ukrainan denatsifikaatio näyttää vallatun maan kristittyjen kokemuksessa.
Russia's crackdown on Ukrainian Christians, unmasked (Linkki alla)

Putinin pääideologi Aleksandr Dugin traditionaalisia arvoja ylistävä propaganda on hurmannut myös lännen kristillisiä konservatiiveja ja fundamentalisteja vaarallisella tavalla. Monet niistä uskovista, jotka nuorina pelkäsivät venäläisiä yli kaiken, tukevat nyt Putinin valloitussotaa ikään kuin sillä olisi tärkeä kristillinen agenda. Putinin homofobia ja abortin vastaisuusko tekee hänestä kunnon kristityn?
Putin sanoo Venäjän olevan suoraan Jumalan hallinnassa ja yrittää pelastaa Ukrainaa Sodoman ja Gomorran kohtalosta syöksemällä kaiken tulivoimansa sen päälle. Sen lähemmäksi uskonnollista fasismia on vaikea päästä. Se merkitsee totuuden ja eettisyyden täydellistä konkurssia, vaikka sitä irvokkaasti perustellaankin kristillisen kulttuurin puolustamisella.
Samat sysimustat sävelet soivat nyt myös Israelissa.
Ehkä Jumala ei ole koskaan luvannut mitään maata kenellekään, eikä ainakaan käskenyt ketään tappamaan toisen maan kansalaiset viimeiseen lapseen asti. Ehkä joku on Vanhan testamentinkin aikana ollut yhtä sokea kuin Putin nyt. He ovat projisoineet oman vallanhimonsa heimojumalansa ominaisuudeksi ja yrittävät Hänen siunauksellaan vieläkin ryöstää toisen maata, lapsia, viljaa ja harvinaisia metalleja omakseen.

Eivät Putin ja Netanjahu ole ensimmäisiä, joiden heimojumalat ovat luvanneet kaikille kuuluvaa maata yhden valloitettavaksi ja sen maan kansalaisia surutta tapettaviksi.
Minä luulen, että Venäjän ortodoksien ja Israelin ystävien on vihdoin valittava kumpaan Jumalaan itse uskovat ja kumman Jumalaa aikovat seurata, sitäkö, joka siunaa yhtä kansaa kiroaa toista, vai Jeesuksen Jumalaa, joka rakastaa kaikkia toisiaan vihaavia ihmisiä ja kutsuu heitä oikeudenmukaiseen sovintoon.
Suurin uhka maailman rauhalle taitaa olla kristittyjen, muslimien ja juutalaisten fundamentalistien yhteen sovittamattomat ristiriidat.

Vaikka kaikilla uskonnoilla voisi olla ratkaisevan paljon annettavaa sovintojen rakentamiseen, kunkin uskonnon fundamentalistit ovat radikalisoineet oman uskontonsa epäpyhän vihan koko maailmaa uhkaavaksi painajaiseksi.

9

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos hyvästä kirjoituksesta! Terävää analyysia.

luterilainen

• Anonyymi

"LUVATUN MAAN KIROUS", tai siunaus.
      Historia osoittaa, että KAIKKI maat, jotka ovat käyneet Israelin kimppuun, ovat tuhoutuneet: Assyyria, Babylonia, Filistajalaiset, Maakedonia, Rooma, Bysantti, Mamelukit , Ottomaanit, jne.
      Kun Jumala on luvannut tuon maan juutalaisille "ikuiseksi kotimaaksi", niin kaikki, jotka taistelevat Jumaa vastaan, joutuvat kärsimään.
      Ja Raamattu lupa, että ne, jotka sitä siunaavat, tulevat itse siunatuiksi. Tästä ovat monet kristityt maat hyviä esimerkkejä, mm USA ja Suomi, mutta nyt tuntuu siltä, että tuuli kääntyy.

• Anonyymi

Ei israel ole ikuinen.
        Juutalaiset joutuvat ehkä muuttamaan Ameriikkaan omiensa luo.
        Ei vihamielisten arabien ympäröimänä voi kauan elää.
        Euroopassakin viha juutalaisia kohtaan yltyy.

• Niin, ihmiset mielellään lukeva Raamatusta kaikenlaisia lupauksia. Mutta onko Jumala sitten samaa mieltä, onkin toinen asia.

• ”Putinin pääideologi Aleksandr Dugin traditionaalisia arvoja ylistävä propaganda on hurmannut myös lännen kristillisiä konservatiiveja ja fundamentalisteja vaarallisella tavalla.”

Tuo on se omituinen piirre, jota on vaikeaa ymmärtää.

”Putinin homofobia ja abortin vastaisuusko tekee hänestä kunnon kristityn?”

Tuntuu tosiaan joskus tuolta, että kunhan vain vihaa tiettyjä asioita, se tekee jotenkin ”paremman” ihmisen ja sokaistuneena aletaan puolustamaan sellaista, mikä ei mitenkään muuten arvosta kristinuskon arvoja, mutta sopii joidenkin aatemaailmaan.

”Eivät Putin ja Netanjahu ole ensimmäisiä, joiden heimojumalat ovat luvanneet kaikille kuuluvaa maata yhden valloitettavaksi ja sen maan kansalaisia surutta tapettaviksi.”

Ikävä kyllä uskontoa ja pyhiä kirjoja on käytetty apuna moneen pahaan asiaan.

”Vaikka kaikilla uskonnoilla voisi olla ratkaisevan paljon annettavaa sovintojen rakentamiseen, kunkin uskonnon fundamentalistit ovat radikalisoineet oman uskontonsa epäpyhän vihan koko maailmaa uhkaavaksi painajaiseksi.”

Juuri tämä on se syy, miksi kritisoin fundamentalismia. Ehkä moni ei tule miettineeksi asiaa kyllin syvällisesti vaan menee joukon mukana, vaikkei edes tiedä, mihin se on menossa.

• Anonyymi

Tuohan on ATEISTIN kirjoitus:
        "Niin, ihmiset mielellään lukeva Raamatusta kaikenlaisia lupauksia. Mutta onko Jumala sitten samaa mieltä, onkin toinen asia."

Ikäänkuin Jumala piloillaan antaisi lupauksia1. Moos 50
        ""Minä kuolen, mutta Jumala pitää huolen teistä ja johdattaa teidät tästä maasta siihen maahan, jonka hän VALALLA vannoen on luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille".
        5. Moos 4
        " niin minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että teidät äkkiä hävitetään siitä maasta, johon te menette Jordanin yli ottamaan sen omaksenne; te ette saa kauan elää siellä, vaan teidät tuhotaan kokonaan.
        Ja Herra hajottaa teidät kansojen sekaan, ja ainoastaan vähäinen joukko teitä on jäävä niiden pakanakansojen keskelle, joiden tykö Herra teidät kuljettaa.
        Ja siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä hajua tunne. Mutta sitten sinä siellä etsit Herraa, sinun Jumalaasi, ja sinä löydät hänet, kun kysyt häntä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.
        Kun olet ahdistuksessa ja kaikki tämä kohtaa sinua aikojen lopussa, niin sinä palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö ja kuulet hänen ääntänsä."

Eiköhän olisi parempi, että keskittyisit vain vaikka Kalevalaan, ja jättäisit Raamatun selittämiset toisille.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on ATEISTIN kirjoitus:
        "Niin, ihmiset mielellään lukeva Raamatusta kaikenlaisia lupauksia. Mutta onko Jumala sitten samaa mieltä, onkin toinen asia."

Ikäänkuin Jumala piloillaan antaisi lupauksia1. Moos 50
        ""Minä kuolen, mutta Jumala pitää huolen teistä ja johdattaa teidät tästä maasta siihen maahan, jonka hän VALALLA vannoen on luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille".
        5. Moos 4
        " niin minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että teidät äkkiä hävitetään siitä maasta, johon te menette Jordanin yli ottamaan sen omaksenne; te ette saa kauan elää siellä, vaan teidät tuhotaan kokonaan.
        Ja Herra hajottaa teidät kansojen sekaan, ja ainoastaan vähäinen joukko teitä on jäävä niiden pakanakansojen keskelle, joiden tykö Herra teidät kuljettaa.
        Ja siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä hajua tunne. Mutta sitten sinä siellä etsit Herraa, sinun Jumalaasi, ja sinä löydät hänet, kun kysyt häntä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.
        Kun olet ahdistuksessa ja kaikki tämä kohtaa sinua aikojen lopussa, niin sinä palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö ja kuulet hänen ääntänsä."

Eiköhän olisi parempi, että keskittyisit vain vaikka Kalevalaan, ja jättäisit Raamatun selittämiset toisille.

Eli koska uskon Jumalaan ja siihen, että Hän toimii edelleen, eikä ole vain kuolleena jossain kirjan lehdillä?

• Anonyymi

Venäjällä on kymmenen eri roolia Pyhissä kirjoituksissa. Osa pahoja ja osa hyviä.

Tämäkin sota voidaan nähdä Ilmestys 17-20 sotana jossa Karitsa ottaa vallan pois Pedolla ratsastavalta portolta. Venäjä on tuo Karitsa ja EU on peto jolla portto ratsastaa.

Toisaalta sota voidaan nähdä Sakarjan kirjan valossa jossa Kuninkaat tahtoo ANARKISTISIN keinoin palauttaa vallan kansoilta itselleen. Kansojen meno kun uhkaa aiheuttaa maailmanlopun.

Venäjä on KAKSIPÄINEN KOTKA.

Toinen pää on Karitsa mutta toinen pää on ANARKIAN KUNINGAS.

Asia on vaikea sillä tuo Portto osottautuu lopussa olevan Magdalan Maria. Se tullaan nöyryyttämään ja riisumaan alastomaksi mutta lopulta se puetaan puhtaan valkoiseen pellavaan Karitsan häihin osallistumista varten.

Nää on Jumalan kieroja koukeroita. Raamattu edellyttää että Portto, Peto ja Väärä Profeetta otetaan pois vallasta. Venäjä on päämäärältään täysin Jumalaan sitoutunut mutta keinoiltaan peräti saatanan apuja käyttävä.

Jumalan tahto pitää toteutuman. Siitä on neuvoteltu tiiviisti jo vuodesta 2013 alkaen. Ja tulee Karitsan lisäksi muitakin jopa itse Jumalan Sana jotka taistelee tilanteen oikeaan uomaan.

• Anonyymi

Venäjällä ja kristillisyydellä ei ole mitään yhteistä. Putin on narsistinen psykopaatti joka käyttää kirkkoa omien harhojen toteuttamiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe