Iidan akun 100% täyteen, range 518 km. Huomenna reissuun, riittää kivasti ilman pysähdyksiäkin.
Olisipa näin talvellakin...
Latasin just....
5
104
Vastaukset
- Anonyymi
Jep. Range kasvaa ihmeesti, kun päästään kesälämpötiloihin.
- Anonyymi
Akkua ei saa ladata 100%:iin ja jos lataa, se pitää ajaa välittömästi 80-90% tuntumaan. 100%:ssa tapahtuu akussa peruuttamattomia reaktioita jotka kuluttavat sitä mikä johtaa pahimmillaan tulipaloon.
- Anonyymi
Ei 100 % lataus tee mitään, kunhan sitä ei tee jatkuvasti. Ilmeisesti joissain autoissa akku ei edes lataudu 100%, vaikka näin ilmoitettaisiinkin. En oikein ymmärrä mitä esim. ID nelosen akkukapasiteetti 82 / 77 kWh käytännössä tarkoittaa. Onko se 82 kWh akku. joka latautuu vain 77 kWh. Vaiko sitä, että 82 kWh akussa on vain 77 kWh käytettävissä, eli ei mene koskaan ihan tyhjäksi.
No, akun latausta 100 % ei kuitenkaan kielletä. Sama 80 % suositus on minun puhelimessakin. Neljä vuotta olen kuitenkin ladannut sen 100% - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei 100 % lataus tee mitään, kunhan sitä ei tee jatkuvasti. Ilmeisesti joissain autoissa akku ei edes lataudu 100%, vaikka näin ilmoitettaisiinkin. En oikein ymmärrä mitä esim. ID nelosen akkukapasiteetti 82 / 77 kWh käytännössä tarkoittaa. Onko se 82 kWh akku. joka latautuu vain 77 kWh. Vaiko sitä, että 82 kWh akussa on vain 77 kWh käytettävissä, eli ei mene koskaan ihan tyhjäksi.
No, akun latausta 100 % ei kuitenkaan kielletä. Sama 80 % suositus on minun puhelimessakin. Neljä vuotta olen kuitenkin ladannut sen 100%82kW on bruttokapasiteetti, 77kW on netto, joka tarkoittaa käytettävissä olevaa kapasiteettia.
NMC-akkua voi ladata ilman pelkoa akun pilaantumisesta kunhan ei jätä akkua täydessä varauksessa säilytykseen pitkiksi ajoiksi. Suositus on ladata pääsääntöisesti 80% varaustilaan.
- Anonyymi
vesisade pilaa kaiken
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683