Eläin on se

Anonyymi-ap

Miten otsikossa voi lukea "K u k a julkkisten lemmikeistä on suosikkisi?".
Tyhmyyttä muutoinkin edustavan ip-lehden otsikonkirjoittaja leimaututtaa itsensä oudoksi.
Lemmikki on 99,99 % eläin ja eläin on se!
Vilma

26

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En oikeastaan tiedä kovin paljoa julkkisten lemmikeistä, mutta pidän eläimistä, joten puhuttelunimi ei haittaa, vaikka olisi hän.

• Anonyymi

12:23
        Pidän enemmän luonnon eläimistä kuin jalostetuista.
        Jalostus saa aikaan hyvää ja huonoa. Degeneraatiotakin.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

12:23
        Pidän enemmän luonnon eläimistä kuin jalostetuista.
        Jalostus saa aikaan hyvää ja huonoa. Degeneraatiotakin.
        Vilma

Joka sekään ei ole eläinten oma vika, vaan meidän ihmisten että eläimiä on sorkittu ja jalostettu. Mutta jalostetaan ihmisiäkin, ihminen nyt on sellainen ettei voi olla sorkkimatta kaikkea valmiiksi hyvää. Ajatellen, että sorkin siitä paremman.

Nekin jalostetut eläimet silti ansaitsee rakkautta siinä missä jalostamattomatkin. Ihminen on sen velkaa jalostamilleen. Huolehtikoon niistä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka sekään ei ole eläinten oma vika, vaan meidän ihmisten että eläimiä on sorkittu ja jalostettu. Mutta jalostetaan ihmisiäkin, ihminen nyt on sellainen ettei voi olla sorkkimatta kaikkea valmiiksi hyvää. Ajatellen, että sorkin siitä paremman.

Nekin jalostetut eläimet silti ansaitsee rakkautta siinä missä jalostamattomatkin. Ihminen on sen velkaa jalostamilleen. Huolehtikoon niistä.

Jasu

Olen samaa mieltä tuosta vastuusta ja siitä, että on huolehdittava kaikista elollisista olennoista.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuosta vastuusta ja siitä, että on huolehdittava kaikista elollisista olennoista.
        Vilma

Juu ja ihmisen tehtäväksi jää myös korjata ne virheet mitkä on tehnyt. Kaikkea ei voi korjata enää, mutta jalostuksen voi lopettaa ihan koska vaan, päätöksellä ei enää yhtäkään. Ja kaikki lopulta kuolee ne jalostetutkin, eikä niitä enää kyhätä lisää maailmaan.

Vain niin sen virjeen voi enää korjata ja sillä välin me jotka välitämme pidämme niistä olemassa olevista huolta ja hoidamme.

Jasu

• Anonyymi

koira on kuolwemaksi... nooh niiin silmäoeeraaroisaa niin joku joutja.. otti suusta nikotiinipurkkajutu..

• Anonyymi

Takametsään kauris tässä ilmaantui. Jännää. Ei koskaan ennen?
      En onnistunut saamaan kuvaa, vaikka yritin.
      Pomppi metsään. Jäi katsomaan. Mietin, kenen inkarnaatio, kun katseli niin tuttavallisen tutkivasti.
      Minusta on omituista, että kauris seisoo ja pää on sivuttain toljottamassa sinne, missä seison..
      Jos olisin bambi, en kyllä kauaa jaksaisi niskojani rasittaa noin. Miksei se käänny minua kohden ja sitten tuijota. Vai onko kyse jostain aikojen saatossa vaistoihin kehittynyt pakoonpääsemisasento?
      Vilma

• Anonyymi

Toinen outous tulee MTV katsomosta. Joku persu Arne Westerholm aseen kanssa pöpöttää itsestään ruudun täydeltä.
      Onpa menty mauttomuuksiin.
      Vilma

• Anonyymi

No mulle eläin kuten hiiri, on joko nimellään kutsuttava tai hän, he. Kertoo vain siitä, että arvostan eläintä vähintään yhtä paljon kuin ihmistä, yleensä enemmänkin kun kyse on vieraasta ihmisestä tai eläimestä.

Sanon usein jopa degujani herroiksi, samoin kesyhiiripoikiani tai rottiamme. Herra rotta tässä iltapalanne, sir. 😅

Jasu

• Anonyymi

Tänään keitin kaurapuuroa johon tulee kermaaviiliä joukkoon okahiirilleni ja tarjoilin sen mustikoiden kera ja salastin tottakai. Olkaa hyvät arvon okahiiri herrat. Ovat poikia.

Ja hyvin maittoi herroille aamupöperöt, kuten rottis herroillekin. He ovat joka aamu aamiaisella jonka tarjoilen kuten palvelijan kuuluu.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään keitin kaurapuuroa johon tulee kermaaviiliä joukkoon okahiirilleni ja tarjoilin sen mustikoiden kera ja salastin tottakai. Olkaa hyvät arvon okahiiri herrat. Ovat poikia.

Ja hyvin maittoi herroille aamupöperöt, kuten rottis herroillekin. He ovat joka aamu aamiaisella jonka tarjoilen kuten palvelijan kuuluu.

Jasu

Ja mulle ei asiaa kannata yrittää edes muuksi oikoa, koska kohtaan aina ne sielut, en sitä eläinlajia. Niin ihmiseläimissä kun muissakin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mulle ei asiaa kannata yrittää edes muuksi oikoa, koska kohtaan aina ne sielut, en sitä eläinlajia. Niin ihmiseläimissä kun muissakin.

Jasu

Tutustun, rakastun sieluun ei keholla ole niin suurta merkitystä kohtaamisissa, kun sillä sisimmällä mikä siinä kehossa asuu.
        Persoonalla.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutustun, rakastun sieluun ei keholla ole niin suurta merkitystä kohtaamisissa, kun sillä sisimmällä mikä siinä kehossa asuu.
        Persoonalla.

Jasu

Asiaan kun voi suhtautua joko niin, että laikki ovat sieluja joilla on jonkinlainen keho, mitä ei ole itse voinit itselleen valita. Tai niin, että näkee kehot, eikä sieluja tai poimii kehojen mukaan mieluisia ja yrittää nähdä niissä sielun.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiaan kun voi suhtautua joko niin, että laikki ovat sieluja joilla on jonkinlainen keho, mitä ei ole itse voinit itselleen valita. Tai niin, että näkee kehot, eikä sieluja tai poimii kehojen mukaan mieluisia ja yrittää nähdä niissä sielun.

Jasu

Niin ja itse koen, että on paljon mielenkiintoisempaa lähestyä elollisia katsoen sinne sieluun, mimmonen sielukas hän on, kuin plärätä minkälaisessa kehossa kukakin sielu kulkee. 😊

Siksi mun juttuja voi olla vaikea ymmärtää, jos ei käsitä tätä puolta asiassa.

Jasu

• Anonyymi

Meillä on ollut marsu. Aiheutti allergiaa, mutta saimme palautettua sen omistajalleen.
        Joskus käy näin.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

No. Vähän tuon kauriin nähdessäni ajattelin, että kuka edesmennyt.
        Totuus?
        Tässä ei ole koskaan näkynyt kaurista, siksipä sen ilmaantumisen koin oudoksi.
        Jälkeenpäin olen tiiraillut, jäikö puiden katveeseen olemaan.
        Surettaa, kun lähellä on vilkas autotie, jolla ajetaan tosi holtittomasti välillä.
        Joskus ajattelen, että oikeinko yrittää ajaa ylinopeutta voidakseen kumota minut.
        Eläinhön tulee varoittamatta kuin liikenteestä käsittämätön lapsi.
        Tilannenopeus auttaa.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä on ollut marsu. Aiheutti allergiaa, mutta saimme palautettua sen omistajalleen.
        Joskus käy näin.
        Vilma

Se on hyvä, että kasvattaja sitoutuu ottamaan eläimen takaisin ongelmatilanteissa. Vastuullinen kasvattaja toimii niin. 👍

Minä kun en kasvata mitään, poislukien pari hiiripoikuetta, jotka jäi kotiin, niin otan huomaani niitä joilta koti lähtee alta ja päätyy joko kuolemaan tai eläinsuojeluun odottelemaan kotia. Mulla on suurin osa perheen jyrsijöistä, aikonaan kaikki kissat ja yhtä vaille koiratkin tulleet perheeseen kodittomina. Olen toki nyt ostanutkin jyrsijöitä joku ne ostaa vaikken minä.

Haluan oppia erilaisista jyrsijöistä niin paljon kun ikinä mahdollista tietoa ja oppia kartuttaa. Parhaiten oppii lajiin nenätysten tutustuen ja niitten kanssa eläen. 😊

Ja niillä jokaisella on yksilön sielu. Ihan kuten meillä ihmisilläkin. Myös oma persoonallinen luonteensa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No. Vähän tuon kauriin nähdessäni ajattelin, että kuka edesmennyt.
        Totuus?
        Tässä ei ole koskaan näkynyt kaurista, siksipä sen ilmaantumisen koin oudoksi.
        Jälkeenpäin olen tiiraillut, jäikö puiden katveeseen olemaan.
        Surettaa, kun lähellä on vilkas autotie, jolla ajetaan tosi holtittomasti välillä.
        Joskus ajattelen, että oikeinko yrittää ajaa ylinopeutta voidakseen kumota minut.
        Eläinhön tulee varoittamatta kuin liikenteestä käsittämätön lapsi.
        Tilannenopeus auttaa.
        Vilma

Ei ihmiseläinkään opi kaikkiin lajitoverien kotkotuksiin, siksihän meillä on niin paha ollakin jos ei ole kuten muut tai kuten vaaditaan tasapäisesti olemaan. Kun kaikki on yksilöitä, kaikilla on oma sielu ja tahto, persoona.

Ei millään voi kaikkea edes haluta omaksua mitä yhteiskunta velvoittaa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihmiseläinkään opi kaikkiin lajitoverien kotkotuksiin, siksihän meillä on niin paha ollakin jos ei ole kuten muut tai kuten vaaditaan tasapäisesti olemaan. Kun kaikki on yksilöitä, kaikilla on oma sielu ja tahto, persoona.

Jasu

Mutta joo, ulikulku ja alikulku olisi tieosuuksilla kova juttu. Ei tarttisi syöksyä liikenteen sekaan ihmisen eikä eläimenkään. Kun ne kulkisi ihan eri teitä eri menopeleillä ja jaloilla.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta joo, ulikulku ja alikulku olisi tieosuuksilla kova juttu. Ei tarttisi syöksyä liikenteen sekaan ihmisen eikä eläimenkään. Kun ne kulkisi ihan eri teitä eri menopeleillä ja jaloilla.

Jasu

Eläimetkin voisi aidoilla ohjata vaikkapa tienylityksen kohtaan missä on turvallinen alikulku tai ylikulku, niin ettei ajotielle edes pääsisi. Tiestön pystyy rakentamaan niin, jos vaan alunperinkään haluaa niin rakentaa. Kyse on pikemminkin ettei haluta, koska raha menee usein elämänkin edelle. Etenkin kun kyse on lajista josta ei niin piitata, kun eihän se ole ihminen. Mutta silläkin on yksi elämisen arvoinen omanlaisensa lajityypillinen elämänsä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

10:28
        Uskaltaisin väittää, että meillä on erilaisia odotuksia toisiin ihmisiin ja saamme kotkotuksia.
        Vilma

• Eläimet ovat ehdottomasti "se".
      Samoin ne typerät ihmiset, joista ei halua edes puhua.

• Anonyymi

kala on wläin Barracuda on wli kuin kuha on särkikala

• Anonyymi

kala on elukka, kuin kuha on särki.. joku barracuda-kala vain nappasi söi kalastajan käaivarrenkin vain haukkasai

• Anonyymi

Tämä on juuri sinkkujen ongelma. Ei meiltä murheet lopu!

• Anonyymi

No. Mitä Sinä toisit 'murheiden' salaattipöytään?
        Vilma

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4940
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      92
      2499
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2436
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      194
      2346
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1831
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1550
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      346
      1243
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1149
    Aihe