Löysin jääkaappisuudellisuudestani ylikypsää kassleria, jonka viskoin uunin lämpöön ja frittiraskalaisuudet keittimeen. Vadelmamelba odotti ottajaansa kera vaniljallisuusjäätelöllisyyden ja koko komeuden kruunasi kuuntelemani Matteus-passio. En piittaa paastoista enkä haasteista, suurin haasteellisuus on löytää lisää ruokatavaraa kun vanha pääsee loppumallisuuteen.
Kylläisenä,
Selef Urge
Lauantaisellisuuden herkut
5
113
Vastaukset
- Anonyymi
Oioi, kultaseni! Tässähän ihan posket punottaa kun mainitset paastoamisen ja sen moisen hömpötyksen! Eihän sitä nälässä tartte kököttää, ku elämä on syömistä varten – tai no, ainaki minun elämä on! 😋
Minä se oon kuule Rouva Irmeli-Maija-Margareeta, ja painoa on semmottinen sievä 150 kiloa, eikä oo hävettäny päivääkää! Oon ennemmin pehmeä kun piukka, ja semmonen ihana pulla jonka kainaloon mahtuu vaikka koko kirkonkylän kuoroseura. 💕
Mut kuule nytten, sun paastoamiset! Höh! Vaan että vikittelit sillä jotaki Au-rooraa palstalla? No voi pyhä piimä sentäs! Ei semmosella saa ku vatsan murisemaan ja sydämen suruun. Miepä kerron mitä minä oon tänää syöny, niin näet, miten sitä elämää elellään oikeen kunnolla!
Aamulla heti ku silimät auki sain, söin:
* 4 paahtoleipää voilla ja juustolla, ja pikkasen sinappii kans (se antaa potkua!)
* Kaks munakasta, toiseen nakkeja, toiseen hilloa (kuulemma erikooista, mut miusta herkkua!)
* Kuppi kahvii, johon laitoin vähän kermavaahtoo ku maito oli loppu (käy se niinki!)
Välipalaksi:
* Yks rasiallinen karjalanpiirakoita (8 kpl), ja munavoita päällä niinkun kuuluu
* Litran jugurttipurkki mansikka-banaani – söin lusikalla suoraan purkista, helpompaa!
Lounaaksi:
* Puolitoista pitsaa, toinen kinkku-ananas, toinen neljä juustoo (ku en osannu päättää)
* Salaattii vähän kylkeen, mut siihen laitoin majoneesii ni sitä meni kivemmin alas
Iltapäiväkahvilla:
* 5 viineriä (neljä jäi eilisestä, yks oli tuore)
* Kaksi kuppia kaakaota, vaahtokarkkei seassa – mie niin tykkään makeesta!
Päivälliseks vielä lämmitin eilistä makaronilaatikkoo. Söin koko vuuan ku en viittiny jättää jämiä.
Että semmottiin! 😄
Niin että kuule kultapieni, jos meinasit paastolla hurmata jonku Au-rooran, niin oisit ennemmin paistanu sille letut ja tuonu hilloo kylkeen. Ei siinä kuorsaamisessa mitään romantiikkaa oo, mut pannarin tuoksussa on taikaa! 💕
Muista, elämä on syömistä ja nauramista varten! Ja vähä lepäilyy kans – jalat ylös ja napa paljolle! 🥰
- Rouva Irmeli-Maija-MargareetaAnnoin sulle peukun.mullakin paino nousi taas melkein puoli kiloa kun söin vain porkkanan ja raejuustoa.(onnittelut rouva Irmeli Maija)
Ja parin tunnin päästä siitä kunnon ruokaa +100g.
Aattelinpa pitää paaston n.klo18-12:20,kun kirkosta saa kermakakkua..
- Anonyymi
En kirjoittanut aloitusta.
Pidän paaastoamista tärkeänä ja kilpailullisuus tuo siihen omaa lisäfiilistä kun tietää ettei ole yksin paastoamassa.
Aijosti omana itsenäisyytenäänsä,
Selef UrgeAhaa.
No sitten noin 1000 kalorin paasto:noin 6h päästä seurakuntasalissa kakkua. Siinä on samassa aamiainen, päiväkahvi ja lounas.
Sitten klo 16 täysjyväleipä ( metukka, juustoa ja kasvikset)sekä benecoli.
Seur.huomenna aamulla paluu normaaliin eli tuorepuuro.
Ei ole rahaa..loppukuu. huomenna ostan mm.mantelimaitoa ja marjoja ,ja teen proteiinipannareita.- Anonyymi
Voi hyvänen aika Selef Urge, kuules nyt tarkasti!
Sinähän siinä alat jo ihan uskotella ittelles kaikenlaista! Ensin paasto oli "turhaa", ja nyt ku Aurora vilkaisi suuntaas, ehkä vahingossa, ehkä säälistä, niin johan alkoi nälkä tuntua pyhältä kilvoittelulta! 😆 Ja vielä puhut kilpailusta, ikään ku tää ois joku paastomaratoni eikä ihan vaan huomionhakuinen yritys saada palstan naisväkeä lepertelemään!
Kyllä me kaikki tiedetään, että sinä siellä Prismassa pällistelet kassatyttöjä silmät kierossa, ja kuvittelet niiden hymyilevän sulle muusta ku siitä että maksat viimein ne lihapiirakat ja siirryt seuraavaan kassaan! Ja Aurora? Voi hyvä tavaton. Vanhapiika se ei oo, mutta sinä kyllä alat muistuttaa vanhapoikaa joka janoaa lempee mut ei saa ees tekstiviestii takas.
Paastoaminen tärkeetä? Varmasti, jos se tuntuu omalta, mutta älä nyt teeskentele että tää kaikki on joku syvällinen sielunmatka. Me nähtiin se sun eilen postaama nakki-kuva! Ei siinä paljon paastosta tuoksunut, ellei kyse ollut siitä että et kerennyt keittää perunoita kylkeen.
Mutta jatkahan vaan omana itsenäisyytenäs, mikä se sitten lieneekin. Minä tässä jatkan omana pyöreänä, tyytyväisenä itsenäni, missä pitsaviipale on lähempänä sydäntä ku ykskään ohimenevä katse Prisman maitohyllyllä.
Rouva Irmeli-Maija-Margareeta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854950- 932553
- 412536
- 1972361
- 1331929
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj241851- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161461Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3501251Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51169