Onko tahdin hidastuminen aiheellinen syy potkuille?

Anonyymi-ap

Jouduin puhutteluun kun työni on kuulemma hidastunut. Oikeassa ovat mutta minusta se on vähintään samaa tasoa kuin muilla. Mutta en minä ole enää mikään nuorukainen. Ennen kannoin kaksi tai kolme lankkua olalla niin nyt saa riittää yksi. Otan hieman rauhallisemmin mutta en lörpöttele kuten muut. Työt tulee kuitenkin tehdyksi, sama se juokseeko vaiko kävelee, kävelemällä on vain parempi lopputulos.
Jos ei tahti kiihdy niin sitten se on ulos. Olen ollut talossa 20 vuotta ja tässä on kiitos. Pihalle vain.

10

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

miten tiimityö. Se on varmaan se juttu josta saat pyyhkeitä.
      Oletko ratas joka pyörii omia aikojansa muusta koneistosta irrallansa.

• Anonyymi

Olen tehnyt aina yksin.

• Anonyymi

Mulla oli aikoinaan työntekijä joka oli aina tupakalla kun tulin työmaalle.
      Aina selitys että olen tehnyt sitä ja tätä ja samaan aikaan muut painoivat hiki hatussa töitä.
      Sanoinkin ettei minua kiinnosta pätkääkään mitä olet tehnyt vaan se että tekemättömiä hommia on vaikka kuinka paljon.
      Sama kaveri yritti puhua muille että vaaditaan korkeampia urakkahintoja vaikka ne olivat jo valmiiksi 20% paremmat kuin kilpailijalla.
      Vetosi työtahdissa ja laadussa aina kilpailijan työtahtiin ja laatuun mutta ei tajunnut että minä ostin sillä 20% kovempaa tahtia ja parempaa laatua.

Ja sinun alkuperäiseen ongelmaan, kun fyysinen tehokkuutesi heikkenee niin sinun pitää kompensoida sitä kokemuksen tuomalla viisaudella, jos sitä ei ole niin olet pelannut itsesi ulos.
      Monet vanhemmat työntekijät ovat nokkamiehinä ja tiiminvetäjinä ja nuoremmat kunnioittavat heitä kun heidän kokemuksella pääsevät itse helpommalla kun on järki pelissä mukana.

• Anonyymi

Minulta kysellään aina miten joku homma tehdään. Ei nuoremmat pomoilta mitään kysy. Välillä on olo kuin työnjohtajalla. Kyllä tässä vuosissa tietoa ja sitä hiljaista tietoa on jo tullut. Nuoremmat on sen verran viisaampia että lähtevät parin vuoden päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta kysellään aina miten joku homma tehdään. Ei nuoremmat pomoilta mitään kysy. Välillä on olo kuin työnjohtajalla. Kyllä tässä vuosissa tietoa ja sitä hiljaista tietoa on jo tullut. Nuoremmat on sen verran viisaampia että lähtevät parin vuoden päästä.

Tälläkin hetkellä pisin työkokemus minun jälkeeni on vuosi, toiseksi pisin on jokunen kuukausi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläkin hetkellä pisin työkokemus minun jälkeeni on vuosi, toiseksi pisin on jokunen kuukausi.

onkohan firma kauaa ollut toiminnassakaan kun noin lyhyitä työkokemuksia on ihmisillä.
        Millaisesta työstä on kysymys. Työkokemus kyseisessä firmassa vaiko työkokemus koko työuralla. Huonosti hoidetut firmat ajautuvat paljon todennäköisemmin suoritustilaan.
        Tilastokeskuksen mukaan joka toinen suomalaisyritys lopettaa viiden vuoden sisällä perustamisesta. Osa niistä menee konkurssiin.

• Anonyymi

Ei tuntipalkalla tuntitöitö tehdä urakalla. Ja tehdään urakalla,niin mulkku työnantaja saa maksaa enemmän.

• Anonyymi

ei liiku evä edes urakallakaan. Sellainen on nykysuomalainen työntekijä. Peffa vaan kasvaa ja aika hupsahtaa kännykkää räplätessä

• Anonyymi

Ei. Pitää katsoa toisenlaiset työtehtävät jos nykyisissä ei pärjää.

• Anonyymi

Jos työhalut on kokonansa kadonneet alle hylkyrajan.Silloin on voitava antaa potkut ja monoa. Työnantaja tietää ja hyväksyy että kaikki eivät ole jatkuvasti huippusuoriutujia. Harva on. Elämäntilanteet vaihtuvat jokaisella.
        On kuitenkin hylkyraja jonka alle ei saisi mennä. Tulee riippakiveksi ja haitakkeeksi ja tulpaksi joka on aina toisten tiellä ja tekee vahinkoja. Silloin pitäisi olla oikeus antaa potkut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7533
    2. 102
      5476
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5017
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      136
      4394
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3140
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      49
      2793
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2759
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2377
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2334
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      54
      1928
    Aihe