Onko tahdin hidastuminen aiheellinen syy potkuille?

Anonyymi-ap

Jouduin puhutteluun kun työni on kuulemma hidastunut. Oikeassa ovat mutta minusta se on vähintään samaa tasoa kuin muilla. Mutta en minä ole enää mikään nuorukainen. Ennen kannoin kaksi tai kolme lankkua olalla niin nyt saa riittää yksi. Otan hieman rauhallisemmin mutta en lörpöttele kuten muut. Työt tulee kuitenkin tehdyksi, sama se juokseeko vaiko kävelee, kävelemällä on vain parempi lopputulos.
Jos ei tahti kiihdy niin sitten se on ulos. Olen ollut talossa 20 vuotta ja tässä on kiitos. Pihalle vain.

18

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

miten tiimityö. Se on varmaan se juttu josta saat pyyhkeitä.
      Oletko ratas joka pyörii omia aikojansa muusta koneistosta irrallansa.

• Anonyymi

Olen tehnyt aina yksin.

• Anonyymi

Mulla oli aikoinaan työntekijä joka oli aina tupakalla kun tulin työmaalle.
      Aina selitys että olen tehnyt sitä ja tätä ja samaan aikaan muut painoivat hiki hatussa töitä.
      Sanoinkin ettei minua kiinnosta pätkääkään mitä olet tehnyt vaan se että tekemättömiä hommia on vaikka kuinka paljon.
      Sama kaveri yritti puhua muille että vaaditaan korkeampia urakkahintoja vaikka ne olivat jo valmiiksi 20% paremmat kuin kilpailijalla.
      Vetosi työtahdissa ja laadussa aina kilpailijan työtahtiin ja laatuun mutta ei tajunnut että minä ostin sillä 20% kovempaa tahtia ja parempaa laatua.

Ja sinun alkuperäiseen ongelmaan, kun fyysinen tehokkuutesi heikkenee niin sinun pitää kompensoida sitä kokemuksen tuomalla viisaudella, jos sitä ei ole niin olet pelannut itsesi ulos.
      Monet vanhemmat työntekijät ovat nokkamiehinä ja tiiminvetäjinä ja nuoremmat kunnioittavat heitä kun heidän kokemuksella pääsevät itse helpommalla kun on järki pelissä mukana.

• Anonyymi

Minulta kysellään aina miten joku homma tehdään. Ei nuoremmat pomoilta mitään kysy. Välillä on olo kuin työnjohtajalla. Kyllä tässä vuosissa tietoa ja sitä hiljaista tietoa on jo tullut. Nuoremmat on sen verran viisaampia että lähtevät parin vuoden päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta kysellään aina miten joku homma tehdään. Ei nuoremmat pomoilta mitään kysy. Välillä on olo kuin työnjohtajalla. Kyllä tässä vuosissa tietoa ja sitä hiljaista tietoa on jo tullut. Nuoremmat on sen verran viisaampia että lähtevät parin vuoden päästä.

Tälläkin hetkellä pisin työkokemus minun jälkeeni on vuosi, toiseksi pisin on jokunen kuukausi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläkin hetkellä pisin työkokemus minun jälkeeni on vuosi, toiseksi pisin on jokunen kuukausi.

onkohan firma kauaa ollut toiminnassakaan kun noin lyhyitä työkokemuksia on ihmisillä.
        Millaisesta työstä on kysymys. Työkokemus kyseisessä firmassa vaiko työkokemus koko työuralla. Huonosti hoidetut firmat ajautuvat paljon todennäköisemmin suoritustilaan.
        Tilastokeskuksen mukaan joka toinen suomalaisyritys lopettaa viiden vuoden sisällä perustamisesta. Osa niistä menee konkurssiin.

• Anonyymi

Samaa logiikkaa käyttäen vanhemmat yrittäjät jotka eivät enää itse osallistu työntekoon joutaisi myydä yritys pois eniten tarjoavalle nuoremmalle yrittäjälle, sillä ovat pelanneet itsensä jo ulos ja pysyvät pystyssä vain valtion tukia nostamalla.

• Anonyymi

Ei tuntipalkalla tuntitöitö tehdä urakalla. Ja tehdään urakalla,niin mulkku työnantaja saa maksaa enemmän.

• Anonyymi

ei liiku evä edes urakallakaan. Sellainen on nykysuomalainen työntekijä. Peffa vaan kasvaa ja aika hupsahtaa kännykkää räplätessä

• Anonyymi

Ei. Pitää katsoa toisenlaiset työtehtävät jos nykyisissä ei pärjää.

• Anonyymi

Jos työhalut on kokonansa kadonneet alle hylkyrajan.Silloin on voitava antaa potkut ja monoa. Työnantaja tietää ja hyväksyy että kaikki eivät ole jatkuvasti huippusuoriutujia. Harva on. Elämäntilanteet vaihtuvat jokaisella.
        On kuitenkin hylkyraja jonka alle ei saisi mennä. Tulee riippakiveksi ja haitakkeeksi ja tulpaksi joka on aina toisten tiellä ja tekee vahinkoja. Silloin pitäisi olla oikeus antaa potkut.

• Anonyymi

Ehkä voisi jopa vapaaehtoisesti jäädä pois työelämästä kun eläkeiänkin olen jo ylittänyt. Pitäisi keksiä jotain muuta sitten.

• Anonyymi

itsellesi joillain tavalla merkitysellisiä asioita. Varmaan löydät niitä. Valinnan vaikeuksia kun juttuja on valtavasti tarjolla. Yllätä itsesi, Siitähän se tarkoitus elämälle tulee. Kiven alla on matoja.

• Anonyymi

Ei kannata juosta huonolla palkalla, varsinkaan tuntiliksalla. Jos halutaan tulosta niin rahalla saa ja kohtuutahdilla, muutoin kaikki lähtevät pois tai tekevät paskaa jälkeä.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa.
        Itse maksoin 20% parempaa palkkaa kuin kilpaileva yritys ja vasta-alkajakin pääsi suoraan urakoihin kiinni.
        Tuloksena oli se että työn tuottavuus laski ja laatu heikkeni koko ajan ja varsinkin yksi vaati parempia urakkapalkkoja.
        Eli rahalla en saanut laatua ja tuottavuutta vaan kävi päivastoin.

Muutoinkin alallamme on suuntaus se että maksetaan huonommin mutta ei vaadita sitä laatua vaan tehdään sekundaa ja korjaillaan jälkeenpäin.

• Anonyymi

Jos työteho on työantajan mielestä laskenut noin paljon että potkuilla uhkaa, jäisin sairauslomalle määräämättömäksi ajaksi aiheuttaen maksimaaliset tulonmenetykset työnantajalle, kunnes työsopimus sitten puretaan.
      Sen jälkeen voikin jäädä työkyvyttömyys eläkkeelle, koska ei ole enää työkykyinen ja siitä on todisteena työsuhteen purkulappu.

• Anonyymi

Työnantaja maksaa 9 päivän ajalta sairausajan palkan sen jälkeen menee Kelan maksuiksi,
        Mitään maksimaalisia seurauksia ei tule työnantajalle. Pienelle firmalle yleensä kiusallisempaa. Voi olla että firmassa työntekijäpuolellakin ollaan tyytyväisiä että "tulppa ja sekottaja" lähti pois. Työ alkaa sujumaan tehokkaammin ihan uudella mallillansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työnantaja maksaa 9 päivän ajalta sairausajan palkan sen jälkeen menee Kelan maksuiksi,
        Mitään maksimaalisia seurauksia ei tule työnantajalle. Pienelle firmalle yleensä kiusallisempaa. Voi olla että firmassa työntekijäpuolellakin ollaan tyytyväisiä että "tulppa ja sekottaja" lähti pois. Työ alkaa sujumaan tehokkaammin ihan uudella mallillansa.

Pitääkin näyttää tämä viestisi kaikille niille työnantajille jotka valittaa hurjista kuluista kun työntekijät saikuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6589
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5689
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4851
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4460
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3862
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3031
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2926
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2312
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2218
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2177
    Aihe