Mielelläni kuulisin niitä oikeita syitä, miksi uskovainen uskoo Jumalaansa - ja siitä, miten hän kokee Jumalan elämämässään. Mutta näistä asioista uskovaiset eivät yleensä halua puhua. Tulkintani on, että kyseessä on enemmän tunne puolen juttu, ja kriittinen itseanalyysi on vaikea - saati sen myöntäminen ja avaaminen muille. Ehkä uskossa oleva ihminen ei siis ymmärrä syytä uskolleen.
Miksi luterilaiset eivät halua puhua uskonsa syystä?
351
1300
Vastaukset
- Anonyymi
Olen koko elämässäni kuullut yhden ymmärrettävän perusteen Jumalaan uskomiselle. Kertoja oli indoktrinoitu pienenä lapsena kristinuskoon eikä ollut koskaan vaivautunut ajattelemaan asiaa sen enempää.
- Anonyymi
"Miksi luterilaiset eivät halua puhua uskonsa syystä?"
Jospa se usko ei ole vielä päässyt kasvamaa tai ehkä sitä uskoa ei olekkaan? - Anonyymi
Vai että ihan indoktrinoitu.🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että ihan indoktrinoitu.🙂
Kyllä, nimenomaan!
Sosialisaatioprosessin kautta vanhempien harhaluulot on siirretty seuraavaan sukupolveen.
Kirkkokin painottaa kuinka tärkeä tuo prosessi on uskon siirtymisessä seuraavalle sukupolvelle.
Joten mitä itket?
- Anonyymi
Historiallisesti Suomi on luterilainen, koska Kustaa Vaasalta loppuivat rahat ja kääntymällä protestantiksi hän sai hyvän tekosyyn takavarikoida sikarikkaan katolisen kirkon omaisuus Ruotsin valtakunnan alueella. Lutherin ajatukset eivät etenkään täällä "Itämaassa" olleet edes tunnettuja, saati suosittuja, mutta papit ymmärsivät, että palkanmaksun jatkuminen edellytti uuden uskon omaksumista, joten se omaksuttiin.
- Anonyymi
Se on kyllä totta. Kustaa Vaasaa kiinnosti vain raha ja siksi kristinusko ei ole totta ollenkaan. Kustaa oli kuitenkin kuningas ja hänellä oli paljon valtaa ja sen takia Jumalaa ei ole olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä totta. Kustaa Vaasaa kiinnosti vain raha ja siksi kristinusko ei ole totta ollenkaan. Kustaa oli kuitenkin kuningas ja hänellä oli paljon valtaa ja sen takia Jumalaa ei ole olemassa.
Jumala on kaikkivaltias ja kuningasten kuningas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on kaikkivaltias ja kuningasten kuningas!
Sinä et nyt ymmärrä. Kustaa Vaasa sattui olemaan kuningas ja sen takia on nyt todistettu aukottomasti että kristinusko ei ole totta. Minä olen ateisti ja käytän järkeä.
- Anonyymi
Minä kaipaan ja tarvitsen rakkautta, luterilaisuudessa nimenomaan Jumalan ansaitsematonta rakkautta. Siksi olen luterilainen kristitty. Joka ei tarvitse eikä kaipaa rakkautta, se ei ole luterilainenkaan.
- Anonyymi
Myös pelastuksen tarve voi johtaa tarpeeseen uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös pelastuksen tarve voi johtaa tarpeeseen uskoa.
Jokainen tarvitsee pelastuksen, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
Vain pienet lapset eivät ole voineet tehdä syntiä ja jokainen tuomitaan vain omien tekojensa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tarvitsee pelastuksen, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
Vain pienet lapset eivät ole voineet tehdä syntiä ja jokainen tuomitaan vain omien tekojensa mukaan.Eli jos tämä pieni lapsi on homo, pääsee hän taivaaseen?
- Anonyymi
Tuskimpa juuri kukaan suomalainen luterilainen osaa selittää miksi luterilaisuus olisi parempi ja oikeampi usko kuin anababtistien tai kveekarien tulkinta kristinuskosta.
Uskonto on perinne ja perustuu idoktrinaatioon.- Anonyymi
Luterilaisille heidän luterilainen uskonsa on paras maailmassa. Anababtistien tai kveekarien usko on taas heille itselleen paras. Mikä tässä on sinulle ongelma?
Niin miksi tuota pitäisi edes pyrkiä perustelemaan meillä Suomessahan on vapaus valita tuon asian suhteen ja sanomattakin on selvää, että uskohan on uskon asia.
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Niin miksi tuota pitäisi edes pyrkiä perustelemaan meillä Suomessahan on vapaus valita tuon asian suhteen ja sanomattakin on selvää, että uskohan on uskon asia.
Eikä valinta uskoon tehdä, kun ollaan kristittyjä? Yksikään ei ole edes yrittänyt väittää, ettei muslimi ole muslimi vaikka se onkin muslimi? Ja itse olet vielä julistautunut kirkkokristityksi.
Anonyymi kirjoitti:
Eikä valinta uskoon tehdä, kun ollaan kristittyjä? Yksikään ei ole edes yrittänyt väittää, ettei muslimi ole muslimi vaikka se onkin muslimi? Ja itse olet vielä julistautunut kirkkokristityksi.
Ensimmäin sikako ilmestyi :d No on aika loogista, että enemmistö suomessa on kasvanut luterilaiseen kulttuuriin ja vastaavasti jossain muualla on toisin. Suomessa on tosiaan vapaus valita uskooko vai ei ja se on mielestäni oikein hyvä ja voipa vielä valita ns. porukkansa. Tosin en minä miksikään kirkkokristityksi ole julistautunut mutta toki kertonut käyväni kirkossa ja olenpa sanonut senkin, että en tunne äärikristittyjen lahkolaisten kanssa mitään suurta veljeyttä mutta tuossa ei ole mitään kummallista . Suurin osa maailman muslimeistakin on ihan rauhaa rakastavia eivätkä hekään tunne veljeyttä jihadiste muslimien kannssa. Kyseessä on siis tavallaan globaali ilmiö.
- Anonyymi
Usko on enemmän perinteen kuin uskon asia. Luterilaisia ollaan, koska näin on ollut tapana.
- Anonyymi
Ensimmäin sikako ilmestyi :d No on aika loogista, että enemmistö suomessa on kasvanut luterilaiseen kulttuuriin ja vastaavasti jossain muualla on toisin. Suomessa on tosiaan vapaus valita uskooko vai ei ja se on mielestäni oikein hyvä ja voipa vielä valita ns. porukkansa. Tosin en minä miksikään kirkkokristityksi ole julistautunut mutta toki kertonut käyväni kirkossa ja olenpa sanonut senkin, että en tunne äärikristittyjen lahkolaisten kanssa mitään suurta veljeyttä mutta tuossa ei ole mitään kummallista . Suurin osa maailman muslimeistakin on ihan rauhaa rakastavia eivätkä hekään tunne veljeyttä jihadiste muslimien kannssa. Kyseessä on siis tavallaan globaali ilmiö.
Se on kyllä ihan totta. Suomessa luterilaisuus on vain kulttuuria ja tapoja, joten täällä ei voi olla olemassa aitoa kristinuskoa ollenkaan. Suomen tavat ovat ikuisia totuuksia.
- Anonyymi
Äitisi perustuu idoktrinaatioon. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä ihan totta. Suomessa luterilaisuus on vain kulttuuria ja tapoja, joten täällä ei voi olla olemassa aitoa kristinuskoa ollenkaan. Suomen tavat ovat ikuisia totuuksia.
Itse olen omalta kohdaltaan tehnyt sen huomion että ilkeitä ovat monet uskovaiset ja rahanhimoissaan. Se usko mitä opettaja ekaluokalla kertoi oli hyvistä,ihmistä joilla oli halu aittaa heikompiaan. Itseään korostamalla mitenkään. Taivaan isästä puhui opettaja. Ja iltarukouskin opittiin. taivaan isään luotettiin
Vuosien varrella kaikki nämä uskovaiset ovat näyttäneet että opettaja valehteli hyväisesti millaisia ihmisiä uskovaiset ovat . En ole tavannut auttavaa uskovaista enkä empaattista liioin. Ja mitään hyvyyttä en ole heissä huomannut , rahan ahneus on aina esillä .
Joten narrasivat. Se opettaja meitä hyväisesti , siitä sitten saa kukin ajatella mitä meistä tuli .
- Anonyymi
Varmasti revittelisit mielelläsi muiden henkilökohtaisia asioita mutta kait tiedät sanonnat ei helmiä sioille ja älä paini sikojen kanssa , molemmat sotkeentuu mutta sialla voi olla jopa hauskaa.
Ihan noista johtuen tuskin tulet saamaan kovin suurta vastausmäärää sillä onhan näitä vastaavia "keskustelun avauksia " jo palstalla nähty.- Anonyymi
Totta.
"Tyhjästä on paha nyhjästä."
Olemattomasta uskosta on vaikeaa keskustella. Luulouskosta keskustelu kyllä käy vilkkana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Olemattomasta uskosta on vaikeaa keskustella. Luulouskosta keskustelu kyllä käy vilkkana.Niin vaikeaa se sinun kaltaiselle selittää joka ei ymmärrä asiasta enempää kuin sika hopealusikasta mutta mielessäsi kurakossa painisit.
- Anonyymi
Totta on nähty . Mukamiste kiinnostuneena halutaan keskustella ja sitten alkaa kaikenlainen vinoilu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta on nähty . Mukamiste kiinnostuneena halutaan keskustella ja sitten alkaa kaikenlainen vinoilu.
No kerro sinä uskostasi Jeesuksen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Olemattomasta uskosta on vaikeaa keskustella. Luulouskosta keskustelu kyllä käy vilkkana.Sinullahan ei uskoa ole
- Anonyymi
"Varmasti revittelisit mielelläsi muiden henkilökohtaisia asioita mutta kait tiedät sanonnat ei helmiä sioille ja älä paini sikojen kanssa , molemmat sotkeentuu mutta sialla voi olla jopa hauskaa."
En minä vaadi jakamaan mitään, mikä on itselle kiusallista. Ja aina voit kirjoittaa anonyyminä yleisesti ilman, että kenenkään henkilöllisyyksiä voi saada selville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Olemattomasta uskosta on vaikeaa keskustella. Luulouskosta keskustelu kyllä käy vilkkana.Kyllä me ateistit tiedetään paremmin nämä asiat kuin uskovaiset. Mitään Jumalaa ei voi olla olemassa, koska ateistit eivät usko siihen ja sen takia me olemme oikeassa ja uskovaiset väärässä. Siitäs saivat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Olemattomasta uskosta on vaikeaa keskustella. Luulouskosta keskustelu kyllä käy vilkkana.Olen samaa mieltä. Uskon on oltava olematonta, koska ateistit eivät usko mihinkään, vaan vain tieteeseen. Luulot on eri asia, koska niistä keskustellaan niin paljon että ne on pakko olla olemassa. Ihan loogista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me ateistit tiedetään paremmin nämä asiat kuin uskovaiset. Mitään Jumalaa ei voi olla olemassa, koska ateistit eivät usko siihen ja sen takia me olemme oikeassa ja uskovaiset väärässä. Siitäs saivat!
Minä olen ateistien lapsi , siis en koskaan kotonani kuullut mitäön uskonnollisia asioita . Silti on ihan pieni osa sydämmessä jätetty sille tuntemattomalle tasolle, mikä se sitten lieneekään .
- Anonyymi
Saatanan pelko.
Se on rehellinen vastaus.
Oman perseen hallinnan menetyksen pelko ohjaa kristittyä.
Motiivi uskoon tulee negatiivisen ajattelun ja narsismin kautta. Molemmat on melko huono pohja uskolle, jos sitä alkaa miettimään. Lähimmäisenrakkaus puuttuu kokonaan tuosta yhtälöstä.
Pelko pitäisi kääntää (vaihtaa) rohkeudeksi ja itsekkyys jakamisen iloon. Siitä syntyisi kestävä pohja uskolle.- Anonyymi
Mistä sinä kenenkin uskon tiedät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä kenenkin uskon tiedät?
Jos on kristitty, niin kyllä pitäisi tietää. Hän vastaa ihan oikein
- Anonyymi
Hyvä pohja tulisi uskolle, jos se perustuisi Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin, eikä juutalaiseen syntioppiin.
- Anonyymi
Nämähän peloittelevat uskon nimissä ihmisiä puhuen viimeiselle tuomiolla olemisesta, ajatuksetkin muuten heidän mielestään jumala näkee ja seuraa meitä. Onko enää pahempaa aivopesua . Ja vielä kehtaavat niitä lapsillekin selitellä hurmioissaan.
Jossain pahasti jotain vialla.
- Anonyymi
En usko, että tuohon on kovin helppo vastata. Se vaatii aikamoista kykyä itsereflektioon ja rehellisyyteen, joka ei ole meille ihmisille helppoa.
Mutta jos otetaan yksi puoli asiasta ja muotoillaan kysymys uudelleen? Eli näin...
Miksi ihmiset uskovat asioihin (kuten jumaliin), joiden olemassaoloa he eivät voi todistaa?
Ensimmäisenä tulevat mieleen yksilölliset, psykologiset syyt.
Ihminen kokee ahdistusta olemassaolosta, kuolemasta , on epävarma tai kokee ettei hallitse elämäänsä. Uskominen johonkin, yleensä itseään suurempaan asiaan, tuo lohtua ja tunteen tarkoituksesta. Uskominen voi antaa toivoa paremmasta tai kokemuksia elämänhallinnassa jos kaikella onkin tarkoitus.
Jollekin voi olla kyse myös halusta kokea itsensä ainutlaatuiseksi tai tietää asioista, joita muut eivät ymmärrä (vrt. salaliittoteoriat). Tai toisinpäin, uskomukset voivat tarjota usein vahvan yhteisön ja sitä kautta yhteenkuuluvuuden tunteen. Yhteinen uskomus vahvistaa sosiaalisia siteitä ja voi olla todella voimakas motivaatio yhdessä tekemiselle.
Yleisesti ottaen, ihmiset asettavat tunteisiin vetoavat johtopäätökset loogisesti pääteltyjen johtopäätösten edelle. Jos jokin uskomus tuntuu hyvältä tai tuottaa jotain emotionaalista tyydytystä, sen halutaan olevan totta.
Toiseksi tulee mieleen sosiaaliset syyt, johon tuo yhteisöön kuuluminen liittyy.
Monet uskomukset omaksutaan jo nuorena jonkin yhteisön kautta. Jos kyseessä on em. kokonainen maailmankatsomus, sen ja yhteisön auktoriteettien kyseenalaistaminen yhteisön sisällä on hyvin vaikeaa ja siitä luopuminen voi tarkoittaa myös koko yhteisön tuen menettämistä. Halu mukautua ja välttää sosiaalista syrjäytymistä on voimakas vietti ihmisellä. Usein samaan asiaan uskovat ihmiset muodostavat "kuplan", jossa he altistuvat tietoisesti tai tietämättään vain tietynlaiselle tiedolle. joka vain vahvistaa uskomusta.
Syitä on varmasti vielä lisää, lähtien evoluutiosta, joka saa meidät hahmottamaan maailmaa tietyllä tavalla.- Anonyymi
Ai tuoko on nykyluterilaisen uskon syy:
"Saatanan pelko.
Oman perseen hallinnan menetyksen pelko ohjaa kristittyä."???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Saatanan pelko.
Oman perseen hallinnan menetyksen pelko ohjaa kristittyä."????Onpa elämäsi ankeeta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Saatanan pelko.
Oman perseen hallinnan menetyksen pelko ohjaa kristittyä."????Kyllä se on täysin opin mukainen pelko, kun Saatana pelottelee syntisen laittamisella helvettiin.
Löytyy 5.Mooseksen kirja, luvusta. 4:10 eteenpäin, kun Jumala käskee pelkäämään itseään ja opettaa lapsetkin siihen. Mitään muuta käskyä tuossa ei edes ole.
Tämä Jumala omistaa sen helvetin ja on kristinuskon Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on täysin opin mukainen pelko, kun Saatana pelottelee syntisen laittamisella helvettiin.
Löytyy 5.Mooseksen kirja, luvusta. 4:10 eteenpäin, kun Jumala käskee pelkäämään itseään ja opettaa lapsetkin siihen. Mitään muuta käskyä tuossa ei edes ole.
Tämä Jumala omistaa sen helvetin ja on kristinuskon Jumala.Onhan tästä jo ollut se uskovaisten lasten peloista kertova dokumentti "Ystävä sä lapsien" juuri katsottavana. Ja kaikki uskontohaarat islamia myöten taisi olla edustettuina - sama Jumalahan se on islamissakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tästä jo ollut se uskovaisten lasten peloista kertova dokumentti "Ystävä sä lapsien" juuri katsottavana. Ja kaikki uskontohaarat islamia myöten taisi olla edustettuina - sama Jumalahan se on islamissakin.
Ajatelkaa mikä sotku kristinusko on, kun toiset sitten sujuvasti ottavatkin Jeesuksen hetkeksi ristiltä alas - mihin viittaa tuo "ystävä sa lapsien" -ja hymistelevät hyvää oppia, kun se kuulostaa niin paljon kivemmalta, mutta käyvät sitten juomassa Jeesuksen veren ja syömässä ruumiin ehtoollisella Herran kuoleman julistamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatelkaa mikä sotku kristinusko on, kun toiset sitten sujuvasti ottavatkin Jeesuksen hetkeksi ristiltä alas - mihin viittaa tuo "ystävä sa lapsien" -ja hymistelevät hyvää oppia, kun se kuulostaa niin paljon kivemmalta, mutta käyvät sitten juomassa Jeesuksen veren ja syömässä ruumiin ehtoollisella Herran kuoleman julistamiseksi.
"Kyllä se on täysin opin mukainen pelko, kun Saatana pelottelee syntisen laittamisella helvettiin."
Ja luterilaiset papit lisäävät pelkoa opettamalla, että kastamaton lapsi menee helvettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritetään Jeesuksen nimen hyöty maksimoida joka suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritetään Jeesuksen nimen hyöty maksimoida joka suuntaan.
Ja tätähän tässä - kaksinaismoraalia - yritetään karsia nyt kaiken maailman suvivirsikielloilla, kun virallisen kristinuskon oppin mukaan ei voida tehdä toisin päin.
- Anonyymi
"Ensimmäisenä tulevat mieleen yksilölliset, psykologiset syyt."
Kyllä yhteisölliset ja perinteeseen liittyvät syyt ovat täkreämpiä. Ei kai kukaan tosissaan usko, että Suomessa luterilaiset ovat itsenäisesti tehneet pohdinnan jälkeen päätöksen, että kyllä evankelis-luterilainen usko on parempi kuin katolisuus? Tai vastaavasti Italiassa toisinpäin?
Sama koskee uskontoja yleensä Intiassa ollaan usein hinduja, Turkissa muslimeja. Kyse on perinteestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä yhteisölliset ja perinteeseen liittyvät syyt ovat täkreämpiä. Ei kai kukaan tosissaan usko, että Suomessa luterilaiset ovat itsenäisesti tehneet pohdinnan jälkeen päätöksen, että kyllä evankelis-luterilainen usko on parempi kuin katolisuus? Tai vastaavasti Italiassa toisinpäin?
Sama koskee uskontoja yleensä Intiassa ollaan usein hinduja, Turkissa muslimeja. Kyse on perinteestä.Minä olen kyllä itsenäisesti ajatellut että luterilaisuus on maailman paras usko minulle.
luterilainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama koskee uskontoja yleensä Intiassa ollaan usein hinduja, Turkissa muslimeja. Kyse on perinteestä.Ensimmäisenä tulevat mieleen=mieleeni juolahti ensimmäisenä. En ottanut mitään kantaa siihen, mitkä syyt ovat tärkeimpiä ja mitkä eivät. Yksinkertaisesti siksi, että en tiedä ja asian todistaminen suuntaan tai toiseen on hyvin vaikeaa. Mutta vastauksesi on hyvä esimerkki siitä, että uskonto ei ole suinkaan ainoa elämänalue, jossa uskotaan asioiden olevan jollain tavalla ilman mitään muita todisteita kuin omat päätelmät ja tuntemukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen kyllä itsenäisesti ajatellut että luterilaisuus on maailman paras usko minulle.
luterilainen"Minä olen kyllä itsenäisesti ajatellut että luterilaisuus on maailman paras usko minulle."
Uskontoja on maailma pullollaan, mutta uskonto ei pelasta ketään. Onko sinulla sydämen usko, joka on välttämätön:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen kyllä itsenäisesti ajatellut että luterilaisuus on maailman paras usko minulle.
luterilainenAivan samoin kuin minä aina teen aina itsenäisesti päätöksen, että vaimoni ehdotus on hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä olen kyllä itsenäisesti ajatellut että luterilaisuus on maailman paras usko minulle."
Uskontoja on maailma pullollaan, mutta uskonto ei pelasta ketään. Onko sinulla sydämen usko, joka on välttämätön:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."Ja sitten Jeesuksen sanoin sama, joka kertoi hänet lähetetyn tuomaan TIETOA pelastuksesta ihmisille - löytyy raamattuhaulla "Jeesuksen todistus": USKOKAA MINUA, NIIN PELASTUTTE, kellä on korvat se kuulkoon!
Yhden sanan päätteen ero, mutta itse asialla on välimatkaa koko universumin mitan verran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten Jeesuksen sanoin sama, joka kertoi hänet lähetetyn tuomaan TIETOA pelastuksesta ihmisille - löytyy raamattuhaulla "Jeesuksen todistus": USKOKAA MINUA, NIIN PELASTUTTE, kellä on korvat se kuulkoon!
Yhden sanan päätteen ero, mutta itse asialla on välimatkaa koko universumin mitan verran.Ei kuulunut uskoa Jeesukseen, vaan Jeesusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luterilainenEvlut kirkko ei enää ole luterilainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evlut kirkko ei enää ole luterilainen.
Eikö siellä enää kasteella Lutherin sanoin asetetakaan Perkelettä ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi, ja syödä Jeesusta pääsiäisen teurastettuna uhrilampaana kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä?
- Anonyymi
Varsin hyvin kirjoitettu. Noin se varmaan on paitsi, että tuo viimeinen eli indoktrinaatio, sosiaalinen ulottuvuus ja "kuplassa" eläminen, ovat varmaan ne tärkeimmät.
Lisäisin tuohon vielä sen tuskan, mikä tulee, jos joutuu hyväksymään, ettei koskaan enää tapaa kuolleita läheisiään. He ovat poissa - pysyvästi. Ateisti joutuu hyväksymään kylmän maailman sellaisenaan eikä tukena olo lohtua tuovia suloisia valheita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsin hyvin kirjoitettu. Noin se varmaan on paitsi, että tuo viimeinen eli indoktrinaatio, sosiaalinen ulottuvuus ja "kuplassa" eläminen, ovat varmaan ne tärkeimmät.
Lisäisin tuohon vielä sen tuskan, mikä tulee, jos joutuu hyväksymään, ettei koskaan enää tapaa kuolleita läheisiään. He ovat poissa - pysyvästi. Ateisti joutuu hyväksymään kylmän maailman sellaisenaan eikä tukena olo lohtua tuovia suloisia valheita.On uskomatonta, että joku kokee "suloiseksi valheeksi" Jeesuksen äärimmäisen julman kuoliaaksi kiduttamisen, kirousten lukemisen ja ruumiin syönnin ja veren juonnin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on täysin opin mukainen pelko, kun Saatana pelottelee syntisen laittamisella helvettiin.
Tämä Jumala omistaa sen helvetin ja on kristinuskon Jumala.Jotenkin tuskaista edes ajatella. Näitä asioita, koska mistään ei ole todisteita muuta kun ihmisten tulkinnat raamatusta siis kukin tulkitsee raamattunsa eri tavalla .usko on psyykkinen asia , ja sen näkee kiihkouskovaisten. Tilaisuuksissa kun huutavat hurmiossa ja kaatuilevat lattialle että päät kolisee. Hetken sätkyteltyään taas , ylös huutamaan hallelujaa .
Tiede taas on kehittävä asia joka on tehnyt läpimurtoa monissa eri muodoissa , joten sen on moni valinnut , tiede ei tarvitse sätkytteleviä ihmisiä ! Jolla menee pasmat sekaisin hurmiossa .
Esim lääketiede on mennyt eteenpäin suurin harppauksin, on uusia lääkkeitä,uusia hoitomuotoja ja enää ei kuolevaisuuskaan ole niin suuri kun oli ennen , koska uusia hoitomenetelmiä on tullut tieteen kautta . Myös muilla sektoreilla on tieteellä suuri paikka. Siksi jää uskovaiset omaan pieneen porukkaansa. Koska nuoeremmat eivät enää kehittyneitä ihmisinä lankea epätietoiseen ns totuuteen .
Aika muuttuu , myös me ihmiset. Mitä ennemmin sitä siis tiede on nykyihmisen maailma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä se on täysin opin mukainen pelko, kun Saatana pelottelee syntisen laittamisella helvettiin."
Ja luterilaiset papit lisäävät pelkoa opettamalla, että kastamaton lapsi menee helvettiin.Minulla oli tuttava aikonaan joka ihmetteli kun meidän nuorinta ei oltu kastettu. Sanoi että lapsi raukka on pakana, aika vahvoja syytöksiä .
Kaksi minun lasten lapsistani eivät ole kastettu, ja heidän vanhempansa sanoivat että saavat kastaa itsensä aikuisena jos haluavat. Nyt vuosi kymmeniä myöhemmin on yksi heistä käynyt itse kasteella omasta halustaan , siis aikuisena tehdään päätökset niistä asioist. Se joka haluaa uskoa päättää sen itse, siihen ei kasvateta ja syötetä juttua jutun perästä mitä ei edes kukaan ole pystynyt todistamaan . Lapsen on saatava olla lapsi , ja päätettävä ihan itse minkä tien hän valitsee itselleen elämässään . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten Jeesuksen sanoin sama, joka kertoi hänet lähetetyn tuomaan TIETOA pelastuksesta ihmisille - löytyy raamattuhaulla "Jeesuksen todistus": USKOKAA MINUA, NIIN PELASTUTTE, kellä on korvat se kuulkoon!
Yhden sanan päätteen ero, mutta itse asialla on välimatkaa koko universumin mitan verran.Mistä hitsin pelastuksesta.
- Anonyymi
Kristinusko ei ole syy, vaan seuraus, yksilöllisestä kasvusta nopeasti tai hitaasti, elämänsä aikana. Aktiivi ja positiivinen ihminen imee kaikkea hyväntuntuista itseensä, olipa nuori tai vanha. Tietenkin tälläinen ihminen tulee tuntemaan Jumalan johdatuksen, kun vuorovaikutus kasvaa. Hän alkaa myös huomata Raamatun pyhitetyn viisauden koko loistossaan. Uteliaana hän pyytää vahvistusta, uskonasiaansa jota hän ei ymmärrä. Vahvistus tulee sillä sekunnilla tai myöhemmin ja se on monipuolisessa viisaudessaan selvästi Jumalan Pyhitettyä sanomaa. Siihen liittyy myös Pyhyyden läsnäolon tunne. Kun on näin pitkälle päässyt, ei mikään mahti horjuta tätä kristinuskoa.
- Anonyymi
Eli kyseessä on vähän sellainen mutu-juttu ilman mitään hyviä perusteita tai konkreettisia havaintoja. Toisin sanoen esität kristinuskoon tulemisen ihmisen sisäisen kehityksen väistämättömänä seurauksena: yksilö kasvaa, herkistyy, kohtaa pyhyyttä, saa johdatusta ja päätyy vakaumukseen kristinuskosta. Tällöin implisiittisesti oletetaan, että kristinusko on universaali totuus, johon jokainen hengellisesti avoin ja moraalisesti herkkä ihminen lopulta päätyy.
Tämä universaalivaade ei kuitenkaan kestä empiiristä tai historiallista tarkastelua. Ihmisen usko rakentuu kontekstissa: kieli, kulttuuri, perhe, opetus ja yhteisö määrittävät sen raamit, missä pyhyyden kokemus tulkitaan. Jos saman "aktiivisen ja positiivisen" ihmisen kehitys tapahtuu Saudi-Arabiassa muslimiperheessä, hänen hengellinen herkkyytensä todennäköisesti johdattaa hänet islamilaiseen tulkintaan Jumalasta, Koraanista ja profeetasta. Hän kokee vastaavan pyhyyden läsnäolon, mutta eri kielipelissä.
Toisin sanoen: lausunnon ajatus uskon syntymisestä sisäisen kasvun tuloksena voi päteä yleisesti, mutta ei johda välttämättä kristinuskoon — vaan siihen uskontoon, jonka symbolinen järjestelmä ja kieli ovat hänen ympäristössään merkityksellisiä. Tässä mielessä lause paljastaa vahvan kristillisen eksklusivismin, vaikka se puhuu henkilökohtaisesta kasvusta: se ei tunnusta muiden uskontojen tarjoamien kokemusten yhtä suurta aitoutta tai totuusarvoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kyseessä on vähän sellainen mutu-juttu ilman mitään hyviä perusteita tai konkreettisia havaintoja. Toisin sanoen esität kristinuskoon tulemisen ihmisen sisäisen kehityksen väistämättömänä seurauksena: yksilö kasvaa, herkistyy, kohtaa pyhyyttä, saa johdatusta ja päätyy vakaumukseen kristinuskosta. Tällöin implisiittisesti oletetaan, että kristinusko on universaali totuus, johon jokainen hengellisesti avoin ja moraalisesti herkkä ihminen lopulta päätyy.
Tämä universaalivaade ei kuitenkaan kestä empiiristä tai historiallista tarkastelua. Ihmisen usko rakentuu kontekstissa: kieli, kulttuuri, perhe, opetus ja yhteisö määrittävät sen raamit, missä pyhyyden kokemus tulkitaan. Jos saman "aktiivisen ja positiivisen" ihmisen kehitys tapahtuu Saudi-Arabiassa muslimiperheessä, hänen hengellinen herkkyytensä todennäköisesti johdattaa hänet islamilaiseen tulkintaan Jumalasta, Koraanista ja profeetasta. Hän kokee vastaavan pyhyyden läsnäolon, mutta eri kielipelissä.
Toisin sanoen: lausunnon ajatus uskon syntymisestä sisäisen kasvun tuloksena voi päteä yleisesti, mutta ei johda välttämättä kristinuskoon — vaan siihen uskontoon, jonka symbolinen järjestelmä ja kieli ovat hänen ympäristössään merkityksellisiä. Tässä mielessä lause paljastaa vahvan kristillisen eksklusivismin, vaikka se puhuu henkilökohtaisesta kasvusta: se ei tunnusta muiden uskontojen tarjoamien kokemusten yhtä suurta aitoutta tai totuusarvoa."Kasvaa, herkistyy, kohtaa pyhyyttä" - kuten uskonnon kuoliaaksi kidutetulla, viattomalla opettajalla teurastettuna uhrilampaana, joka opetti etiikkaa ja moraalia, murhaajansa opilla palvoa häntä kiroukseksi kirottuna uhrina , niin pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa, mitä vihaa.
Tie aikuiseksi lasten mielisten maailmasta käy Paavalin kautta, joka käskee perkamaan sen pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kasvaa, herkistyy, kohtaa pyhyyttä" - kuten uskonnon kuoliaaksi kidutetulla, viattomalla opettajalla teurastettuna uhrilampaana, joka opetti etiikkaa ja moraalia, murhaajansa opilla palvoa häntä kiroukseksi kirottuna uhrina , niin pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa, mitä vihaa.
Tie aikuiseksi lasten mielisten maailmasta käy Paavalin kautta, joka käskee perkamaan sen pois.Miten tästä kristinuskosta saa "hengellisesti avoimen" ja "moraalisesti herkän"?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tästä kristinuskosta saa "hengellisesti avoimen" ja "moraalisesti herkän"?!
"muiden uskontojen tarjoamin kokemusten...".
Minkä kokemuksen kristinusko tarjoaa, jota voi verrata toiseen uskontoon? Missä toisessa uskonnossa palvotaan kuoliaaksi kidutettuna tosi Jumalaa itsen puolesta uhrina? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"muiden uskontojen tarjoamin kokemusten...".
Minkä kokemuksen kristinusko tarjoaa, jota voi verrata toiseen uskontoon? Missä toisessa uskonnossa palvotaan kuoliaaksi kidutettuna tosi Jumalaa itsen puolesta uhrina?Lisäystä - mistä helvetin henkilökohtaisesta kasvusta kristinusko puhuu?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen: lausunnon ajatus uskon syntymisestä sisäisen kasvun tuloksena voi päteä yleisesti, mutta ei johda välttämättä kristinuskoon — vaan siihen uskontoon, jonka symbolinen järjestelmä ja kieli ovat hänen ympäristössään merkityksellisiä. Tässä mielessä lause paljastaa vahvan kristillisen eksklusivismin, vaikka se puhuu henkilökohtaisesta kasvusta: se ei tunnusta muiden uskontojen tarjoamien kokemusten yhtä suurta aitoutta tai totuusarvoa.Välillä tulee mieleen, lisäystä, että ovatko kaikki ihmiset sekopäitä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välillä tulee mieleen, lisäystä, että ovatko kaikki ihmiset sekopäitä?!
Saisi kyllä tömäyttää kaikkia ihmisiä kunnolla kalloon kirkon symbolikrusifiksillä, äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutetusta ja ristiin naulitusta ihmisestä, ja kysyä, että sattuiko? Tulitko nyt hengeltäsi avoimemmaksi ja moraaliltasi herkemmäksi, kasvoitko nyt ihmisenä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisi kyllä tömäyttää kaikkia ihmisiä kunnolla kalloon kirkon symbolikrusifiksillä, äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutetusta ja ristiin naulitusta ihmisestä, ja kysyä, että sattuiko? Tulitko nyt hengeltäsi avoimemmaksi ja moraaliltasi herkemmäksi, kasvoitko nyt ihmisenä?
Onko Suomessa inkvisitiomuseota? Espanjan Granadassa kuulemma on, ja vain taivas on ollut rajana mielikuvitukselle niille järkyttäville kidutuslaitteille mitä siellä on esillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihasi juutalaisia ja Paavalia sekä synnittömyysharhasi tekevät sinut sekopäiseksi idiootiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihasi juutalaisia ja Paavalia sekä synnittömyysharhasi tekevät sinut sekopäiseksi idiootiksi.
Mutta ihmisen kuoliaaksi kiduttaminen teurastettuna uhrilampaana tosi Jumalana einole, niinkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ihmisen kuoliaaksi kiduttaminen teurastettuna uhrilampaana tosi Jumalana einole, niinkö?
Synti on tekosyy saada ihannoida väkivaltaa ja sadismia. Ei mitään muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti on tekosyy saada ihannoida väkivaltaa ja sadismia. Ei mitään muuta.
Ja tästä syystä tämä uskonto vetää puoleensa nimenomaan sekopäitä ja psykopaatteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - mistä helvetin henkilökohtaisesta kasvusta kristinusko puhuu?!
Jokainen järkevä ja terävä huomioitsija, tulee uskoon väkisinkin. Kun hän huomaa suhteensa Jumaluuden kanssa kasvavan, jokaisen selkeän vuorovaikutuksen jälkeen. Kun nämä toistuvat jopa arkipäiväisissä asioissakin, kumuloituen kokemus kokemukselta, niin vain typerys sulkee silmänsä totuudelta. Tämä on luonnollista oppimista, eli kasvua. Nämä kokemukset ovat synkronissa Raamatun äärettömän viisauden kanssa, joka paljastuu kristalin kirkkaaksi ja raikkaaksi tiedoksi, Pyhän Henge avatessa viisauksia toisensa perään. Tietenkään negatiivinen ateisti, ei havaitse mitään muuta kuin mielisairaudeksi luokittelemaansa höpinää. Mutta omapa on asiasi, se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kasvaa, herkistyy, kohtaa pyhyyttä" - kuten uskonnon kuoliaaksi kidutetulla, viattomalla opettajalla teurastettuna uhrilampaana, joka opetti etiikkaa ja moraalia, murhaajansa opilla palvoa häntä kiroukseksi kirottuna uhrina , niin pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa, mitä vihaa.
Tie aikuiseksi lasten mielisten maailmasta käy Paavalin kautta, joka käskee perkamaan sen pois.Taas tämä sekavassa kirouksien sekamelskassa rämpivä itsensä paljastelija, hekumoi yksittäisten jakeittensa lumoissa kompastellen kömpelösti. Jeesuksen sovitustyö on yksinkertainen, maailman suurin lahja niille, jotka ottavat sen vastaan. Läträä vielä vähän veriuhrin ja lihan syönnillä, niin kiimasi saa huipennuksensa. Tanssi pirunpolskaa ja tee mitä vihaat, pirun repimän esiripun päällä.
Uskoisin, että monelle uskon syynä on kohtaaminen Jumalan Pojan kanssa. Toisin sanoen Jumalan rakkaus on koskettanut heitä. Tästä kohtaamisesta sitten johtuu kaikki muu. Näyttäähän usein siltä, että "kristityn vaellus" on tämän "peruskokemuksen" alituista selvittelyä, yritystä löytää oikea ymmärrys ja suhtautumistapa. Siitä johtuu esimerkiksi se, että teologiset kysymykset otetaan niin hirvittävän vakavasti, siitä johtuvat monenlaiset riidat ja vihanpidot. Jokaisen ehkä pitäisi aika ajoin palata tähän peruskokemukseen ja miettiä, että muillakin on todennäköisesti sama kokemus, vaikka he edustavat eri tunnustuskuntaa ja selvittävät välinsä kokemuksensa kanssa eri tavalla.
- Anonyymi
Jos vauvoja ei pakkoliitettäisi luterilaiseen kirkkoon, vaan siihen pitäisi liittyä omalla päätöksellä kun on täyttänyt 18, niin kirkon jäsenmäärä puolittuisi.
- Anonyymi
"Kohtaaminen Jumalan pojan kanssa, kun Jumalan rakkaus on koskettanut. Seuraa: peruskokemus: kristityn vaellus on alituista selvittelyä löytää oikea ymmärrystapa."
Tämä on kyllä huippu hyvä analyysi. Ja tästä näkyy, hyvin, että koko ideassa on perustavan laatuista vikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kohtaaminen Jumalan pojan kanssa, kun Jumalan rakkaus on koskettanut. Seuraa: peruskokemus: kristityn vaellus on alituista selvittelyä löytää oikea ymmärrystapa."
Tämä on kyllä huippu hyvä analyysi. Ja tästä näkyy, hyvin, että koko ideassa on perustavan laatuista vikaa.Tämä siten johtaa monenlaiseen riitaan ja vihanpitoon, hän toteaa.
Korostan edelleenkin Lutherin sanoja teoksestaan Sidottu ratkaisuvalta - suora lainaus:
"Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain vihan eikä mitään armoa".
Paavalin oppi EI OLE Jumalan pojan kohtaamista Jumalan rakkautena.
Hyvä Jumala ei tapata omaa poikaansa, ettei ihmisen tarvitse itse vastata pahoista teoistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä siten johtaa monenlaiseen riitaan ja vihanpitoon, hän toteaa.
Korostan edelleenkin Lutherin sanoja teoksestaan Sidottu ratkaisuvalta - suora lainaus:
"Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain vihan eikä mitään armoa".
Paavalin oppi EI OLE Jumalan pojan kohtaamista Jumalan rakkautena.
Hyvä Jumala ei tapata omaa poikaansa, ettei ihmisen tarvitse itse vastata pahoista teoistaan.Ja edes Raamatun mukaan tämä ei ole hyvä oppi, vaan paha oppi, eikä opin perustassa ole edes mitään tulkinnan varaa, kuten olen satoja kertoja kädestä pitäen osoittanut Raamatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edes Raamatun mukaan tämä ei ole hyvä oppi, vaan paha oppi, eikä opin perustassa ole edes mitään tulkinnan varaa, kuten olen satoja kertoja kädestä pitäen osoittanut Raamatusta.
Ja kun ajattelette historian valossa - tällä opilla on perusteltu sotia, noitarovioita, giljotiineja, hyväksikäyttöjä ja kidutuksia, ja jo Jeesus Raamatussa sanoo, että "hedelmistään puu tunnetaan", niin mikä vaikeus teillä nyt on tämän puun tunnistamisessa, että kyseessä ei ole hyvän Jumalan rakkaus.
- Anonyymi
"Uskoisin, että monelle uskon syynä on kohtaaminen Jumalan Pojan kanssa. Toisin sanoen Jumalan rakkaus on koskettanut heitä."
Puhutko nyt jonkinlaisesta tunnetilasta, hurmoksesta tai ylitsevuotavasta rakkauden tunteesta, jonka uskovainen tulkitsee mystiseksi oman kulttuurisen ja uskonnollisen ympäristön vaikutuksen alla? Eli jos olisit syntynyt arabimaahan olisit nyt muslimi täysin samalla mekanismilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun ajattelette historian valossa - tällä opilla on perusteltu sotia, noitarovioita, giljotiineja, hyväksikäyttöjä ja kidutuksia, ja jo Jeesus Raamatussa sanoo, että "hedelmistään puu tunnetaan", niin mikä vaikeus teillä nyt on tämän puun tunnistamisessa, että kyseessä ei ole hyvän Jumalan rakkaus.
Ja nykyaikaisen kirkon tehtävä ei todellakaan ole peitellä muinaisen uhrikultin pahuutta Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä, hymistellen nyt liberaalisti, vaan tunnustaa opin PAHUUS, ja korjata tilanne ja koko vääryys, mikä Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä on hänen vihamiehensä ja murhaajansa opilla tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nykyaikaisen kirkon tehtävä ei todellakaan ole peitellä muinaisen uhrikultin pahuutta Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä, hymistellen nyt liberaalisti, vaan tunnustaa opin PAHUUS, ja korjata tilanne ja koko vääryys, mikä Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä on hänen vihamiehensä ja murhaajansa opilla tehty.
Ja se, että nyt hymistelläänkin liberaalisti hyvyyttä pahuuden opilla, sotkee ihmiset henkisesti vielä enemmän kuin noitaroviot, kidutus ja avoin pahuus muinoin.
Kuten täällä todettiin vanhan kansan sanonta 'Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Paavali sen pois viepi". Silloin tiedettiin - pahuus on pahuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se, että nyt hymistelläänkin liberaalisti hyvyyttä pahuuden opilla, sotkee ihmiset henkisesti vielä enemmän kuin noitaroviot, kidutus ja avoin pahuus muinoin.
Kuten täällä todettiin vanhan kansan sanonta 'Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Paavali sen pois viepi". Silloin tiedettiin - pahuus on pahuutta.Kyllä ihmettelen, ettei nyt löydy papeilta, teologeilta ja piispoilta vastuuta ja selkärankaa asian todellisen tilan tunnustamiseen ja julkiseen muuttamiseen!
Anonyymi kirjoitti:
"Uskoisin, että monelle uskon syynä on kohtaaminen Jumalan Pojan kanssa. Toisin sanoen Jumalan rakkaus on koskettanut heitä."
Puhutko nyt jonkinlaisesta tunnetilasta, hurmoksesta tai ylitsevuotavasta rakkauden tunteesta, jonka uskovainen tulkitsee mystiseksi oman kulttuurisen ja uskonnollisen ympäristön vaikutuksen alla? Eli jos olisit syntynyt arabimaahan olisit nyt muslimi täysin samalla mekanismilla.Annoin yksinkertaisimman ja uskoakseni ilmeisimmän vastauksen. Jos siis satunnaiselta kristityltä kysytään, miksi hän on kristitty, niin vastaus voisi olla esimerkiksi jotakin tällaista: koska Jumalan Pojassa Jumalan rakkaus ilmestyy minulle. Ja siinä kaikki. Ei siihen välttämättä tämän kummempaa vastausta tarvita, sillä minkään muun uskonnon valintaa ei voida perustella tällä samalla vastauksella.
Jos joku syntyy suljettuun islamilaiseen yhteiskuntaan, sikäli kuin sellaisia vielä internetin aikakaudella on, hän ei varmaankaan saa kuulla Jumalan Pojasta eikä siis myöskään kohtaa häntä ainakaan sillä tavalla kuin hänet tavallisesti kohdataan: evankeliumin julistuksessa ja opetuksessa. Kristinusko on ilmoitususkonto, ja usko tulee kuulemisesta. Ihminen voi kyllä järkeillä itsensä monoteistiksi, mutta ei kristityksi (vaikka jotkut ovatkin sitä mieltä, että kristilliset ilmoitustotuudet ovat pohjimmiltaan järjentotuuksia).
Jos taas joku elää vapaassa ja avoimessa yhteiskunnassa, hänen on varsin helppo perehtyä kristinuskoon, islamiin ja mihin tahansa muuhunkin uskontoon, ja hän voi myös vapaasti ja vaaratta valita niistä sen, joka häntä puhuttelee. Kuten sanottu, monia puhuttelee Jumalan Poika ja siksi heistä tulee kristittyjä.
Suomen kaltaisessa maallistuneessa ja uskonnonvapautta toteuttavassa yhteiskunnassa ihmisten uskosta ei päätä yhteiskunta, kulttuuri, politiikka tai ylipäätään mikään ulkopuolelta tuleva pakko tai painostus. Jokainen päättää ihan itse (tietysti voi olla sellaisiakin tapauksia, joissa Jumala ei käytännössä jätä ihmiselle vaihtoehtoa, toisin sanoen Jumala antaa ihmiselle sellaisen varmuuden, ettei ihminen voi enää kieltää Jumalaa luopumatta älyllisestä rehellisyydestään). Samoissa oloissa toisista tulee kristittyjä, toisista muslimeja tai mitä milloinkin. Näiden välillä on ero. Ei riitä, jos sanotaan, että joku rupeaa kristityksi siksi, että häneen vetoaa esimerkiksi kuolemattomuus tai yhteisö, sillä kuolemattomuutta ja yhteisöä tarjotaan muissakin uskonnoissa. Tässä ei myöskään ole apua mistään epämääräisestä ja tulkinnanvaraisesta uskonnollisesta kokemuksesta.
Näin ollen en puhu "tunnetilasta, hurmoksesta tai ylitsevuotavasta rakkauden tunteesta". Nämä ovat pikemminkin seurauksia kuin syitä. Eivät toki aina: ihmisillä on myös tämän tyyppisiä uskonnollisia kokemuksia, jotka antavat heille syyn tutustua kristinuskoon tai jopa suoraan kääntyä kristinuskoon. Näinhän kävi esimerkiksi apostoli Paavalille. Paavalin tapaus on hyvä esimerkki tapauksesta, jossa Jumala ei jättänyt ihmiselle vaihtoehtoa. Paavalin kokemus ei ollut epämääräinen, siinä ei ollut tulkinnanvaraa, sitä ei olisi voinut selittää pois uhraamatta älyllistä rehellisyyttään.
Jos sinulla ei ole lempiuskontoa, niin ehkä sinulla on silti lempikirjailija. Syyt, joiden vuoksi jostakusta kirjailijasta tulee jonkun lempikirjailija, voivat olla samankaltaisia kuin ne syyt, joiden vuoksi jostakin uskonnosta tulee jonkun lempiuskonto. Tämä tuntuu minusta äkkiseltään aika hyvältä analogialta, mutta varmaankin tätä pitäisi miettiä tarkemmin. On mahdollista, että analogia tuntuu minusta hyvältä idiosynkraattisista syistä. Vaarana on, että joku sanoo lempikirjailijakseen vaikkapa Veikko Huovisen, "koska Huovinen saa minut nauramaan, eikä tähän asiaan liity mitään sen kummempaa". Tällainen vastaus olisi minusta lähinnä kirjallisuuden pilkkaa ja häpäisyä, ikään kuin kirjallisuus olisi vain viihdettä ja ajankulua. Kristinuskoon sovellettuna tämä vastaus vastaisi suurin piirtein sitä, että joku sanoisi olevansa kristitty, koska kirkossa on kivaa. Mutta myös moskeijassa on kivaa. Huovinen voi naurattaa, mutta jos se on todellakin ainoa syy, jonka vuoksi Huovinen on jonkun lempikirjailija, niin kaiketi siinä tapauksessa hänen lempikirjailijansa voisi olla aivan kuka tahansa muukin naurattamaan kykenevä kirjailija.
- Anonyymi
Huomaan, että tässä on muutama yritys avata oman uskoon tuloa. Ongelmaksi tulee, etteivät ihmiset näytä osaavan pukea asiaa sanoiksi. Käytetään vertauskuvallista kieltä kuten "Jumala puhuu tai ilmestyi minulle" sen sijaan, että kuvattaisiin itse tapahtumaa. Tuskinpa kirjoittaja yritti tässä kuvata kuuloharhaa tai hallusionaatiota, vaan tarkoitti "puhuu" tai "ilmestyi" jossakin abtraktissa merkityksessä.
Törmäämme tässä tilanteeseen, että jos ihminen ei osaa erottaa toisistaan aistinhavaintoja, tunnetiloja ja näistä tekemiään päätelmiä, niin itsereflektio jää vajaavaiseksi. Tiedän, että tunteiden sekä kokemuksten tunnistaminen ja pukeminen sanoiksi on asia, mihin kaikki eivät pysty, mutta luulisin, että uskovaisten kohdalla on kyse myös tahallisesta epämääräisyydestä. Mutta on myös mahdollista, että kyse on ihmisistä, joiden tunneälykkyys tai kirjallinen ulosanti ei vain riitä.- Anonyymi
"Törmäämme tässä tilanteeseen, että jos ihminen ei osaa erottaa toisistaan aistinhavaintoja, tunnetiloja ja näistä tekemiään päätelmiä, ....?"
Ihmisen uskoon tulo on sekä tunteisiin että kokemukseen perustuva tila. Ei sitä voi selittää järjellä. Omatunto vapautuu syyllisyydestä ja ilo tulee tilalle. Ikäänkuin suuri painolasti putoaa selästä. Kuolemanpelko häviää ja rauha tulee sydämeen. Se on Pyhän hengen työtä, mutta ei sitä uskomaton ihminen ymmärrä.
Selittelemällä tai järkeilemällä ei uskoon tuloa voi perustella.
Rakastuminen on vähän samanlainen kokemus. Ei sitäkään tarvitse selitellä tai määritellä. Se pitää itse kokea, ennenkuin sen tajuaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Törmäämme tässä tilanteeseen, että jos ihminen ei osaa erottaa toisistaan aistinhavaintoja, tunnetiloja ja näistä tekemiään päätelmiä, ....?"
Ihmisen uskoon tulo on sekä tunteisiin että kokemukseen perustuva tila. Ei sitä voi selittää järjellä. Omatunto vapautuu syyllisyydestä ja ilo tulee tilalle. Ikäänkuin suuri painolasti putoaa selästä. Kuolemanpelko häviää ja rauha tulee sydämeen. Se on Pyhän hengen työtä, mutta ei sitä uskomaton ihminen ymmärrä.
Rakastuminen on vähän samanlainen kokemus. Ei sitäkään tarvitse selitellä tai määritellä. Se pitää itse kokea, ennenkuin sen tajuaa.Kaikki aistihavainnot, tunteet ja kokemukset ovat samanlaisia. Ne ovat luonteeltaan subjektiivisia eikä niille ole mitään objektiivista mittaria eikä myöskään täysin tarkkaa kielellistä ilmaisua.
Asian voi testata ihan yksinkertaisesti kysymällä: Miltä banaani maistuu? Subjektiivisen makukokemuksen välittäminen sanojen avulla toiselle on hyvin vaikeaa ellei jopa täysin mahdotonta. Siitä ei voida kuitenkaan vetää johtopäätöstä, että kyse on henkilön kyvyttömyydestä ilmaista banaanin makua tai hänen kyvyssään erotella sisäisiä tilojaan olisi jotain vikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakastuminen on vähän samanlainen kokemus. Ei sitäkään tarvitse selitellä tai määritellä. Se pitää itse kokea, ennenkuin sen tajuaa.Omien tunteiden ja tuntemuksen ymmärtäminen on vaikeaa. Jos haluat ymmärtää tuota syyllisyydestä vapautumisen kokemusta, niin ensiksi pitäisi ymmärtää, mistä asioista tunsit syyllisyyttä. Saatat ehkä kuvata tässä uskonnollista hurmostilaa, mitä on raportoitu ympärimaailman niin muslimeiden, hindujen kuin kristittyjenkin osalta. Oleellista näissä on ymmärtää, mikä sai sinut yhdistämään hurmostilan nimen omaan kristinuskoon. Uskonnolliset rituaalit ja yhdessä olo porukassa, voi toimia laukaisijana ihan siinä kuin upea öinen tähtitaivas, tai hieno musiikki.
Mystisiä kokemuksia on listattu ja eroteltu. Niitä on monia erilaisia ja kehotan tutustumaan ja jakamaan näitä kokemuksia. Ja pohtimaan sitä, miksi yhdistät nämä nimen omaan kristinuskoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki aistihavainnot, tunteet ja kokemukset ovat samanlaisia. Ne ovat luonteeltaan subjektiivisia eikä niille ole mitään objektiivista mittaria eikä myöskään täysin tarkkaa kielellistä ilmaisua.
Asian voi testata ihan yksinkertaisesti kysymällä: Miltä banaani maistuu? Subjektiivisen makukokemuksen välittäminen sanojen avulla toiselle on hyvin vaikeaa ellei jopa täysin mahdotonta. Siitä ei voida kuitenkaan vetää johtopäätöstä, että kyse on henkilön kyvyttömyydestä ilmaista banaanin makua tai hänen kyvyssään erotella sisäisiä tilojaan olisi jotain vikaa.Kyllä tunteita voi kuvailla sanallisesti. Subjektiivisia kokemuksia voi kuvailla siten, että muut vastaavia tuntemuksia kokeneet ymmärtävät, mistä on kyse. Monelle uskovaiselle voi tulla yllätyksenä, että muun uskonnon omaavat ja jopa ateistit voivat kokea ihan samoja kaikkivoipaisuuden, rakkauden ja rauhan tuntemuksia - merkitys tulkitaan vain eri tavalla.
Miltä banaani maistuu?
Banaanin maku on pehmeän makea ja mieto. Kypsä banaani maistuu selvästi sokeriselta, hieman kermamaiselta ja siinä on hentoa trooppista hedelmäisyyttä. Maussa voi olla myös pieni vaniljainen tai hunajainen vivahde. Rakenne on sileä, hieman tahmea ja helposti pureutuva, mikä korostaa makeuden täyteläisyyttä. Vihertävä tai raaka banaani puolestaan maistuu tärkkelyspitoiselta, vähän kitkerältä ja kuivemmalta, ilman varsinaista makeutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tunteita voi kuvailla sanallisesti. Subjektiivisia kokemuksia voi kuvailla siten, että muut vastaavia tuntemuksia kokeneet ymmärtävät, mistä on kyse. Monelle uskovaiselle voi tulla yllätyksenä, että muun uskonnon omaavat ja jopa ateistit voivat kokea ihan samoja kaikkivoipaisuuden, rakkauden ja rauhan tuntemuksia - merkitys tulkitaan vain eri tavalla.
Miltä banaani maistuu?
Banaanin maku on pehmeän makea ja mieto. Kypsä banaani maistuu selvästi sokeriselta, hieman kermamaiselta ja siinä on hentoa trooppista hedelmäisyyttä. Maussa voi olla myös pieni vaniljainen tai hunajainen vivahde. Rakenne on sileä, hieman tahmea ja helposti pureutuva, mikä korostaa makeuden täyteläisyyttä. Vihertävä tai raaka banaani puolestaan maistuu tärkkelyspitoiselta, vähän kitkerältä ja kuivemmalta, ilman varsinaista makeutta."Subjektiivisia kokemuksia voi kuvailla siten, että muut vastaavia tuntemuksia kokeneet ymmärtävät, mistä on kyse."
Niinpä. Kuten banaani. - Anonyymi
Edelleenkin se kristinuskon jumaluus on ihan VIRALLISEN TIEDON MUKAAN BAAL-JUMALA - raamatun tarinan Jahve, juutalaisuuteen perustuen, eli Saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkin se kristinuskon jumaluus on ihan VIRALLISEN TIEDON MUKAAN BAAL-JUMALA - raamatun tarinan Jahve, juutalaisuuteen perustuen, eli Saatana.
Ja tämä on koko jutun perusasia - ei nyt käsittely sen luomasta narsistisesta hurmostilasta.
- Anonyymi
Lutherista jahänen mielen ominaisuuksista kertoo samankalainen murhiin yllyttäminen, kuin Hitlerillä oli.
Latherin kirjoitukset ovat vieläkin tallessa, joissa selkeästi kehotetaan kidutuksiin ja murhaamisiin. Siksi ahitler rakasti Lutheria.- Anonyymi
Niin, ymmärrys aina jää ihmisen omien korvien väliin - tekee toinen tai sanoo toinen mitä tahansa.
- Anonyymi
Totta: Näin Luther kirjoitti
”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja" keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta: Näin Luther kirjoitti
”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja" keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi."Ja kertoo Vähä katekismus, liitteet, että kasteella ASETETAAN PERKELE IHMISEN KIMPPUUN KOKO TÄMÄN ELÄMÄN AJAKSI, ja yritti kirjallaan JUUTALAISISTA JA HEIDÄN VALHEISTAAN kertoa ihan samaa, että mitä tämä oppi saa aikaiseksi, joka perustuu juutalaisuuteen, kuten myös tärkeässä kirjassa SIDOTTU RATKAISUVALTA, jossa hän sanoo näin.
Lutheria:
<<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!
Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!
Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.
Sidottu ratkaisuvalta s, 349, 1982
Mutta te ammutte viestin tuojan, ettekä kuule sen enempää hänen ääntään kuin Jeesuksenkaan ääntä palvoessanne juutalaisen käskystä paholaista!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kertoo Vähä katekismus, liitteet, että kasteella ASETETAAN PERKELE IHMISEN KIMPPUUN KOKO TÄMÄN ELÄMÄN AJAKSI, ja yritti kirjallaan JUUTALAISISTA JA HEIDÄN VALHEISTAAN kertoa ihan samaa, että mitä tämä oppi saa aikaiseksi, joka perustuu juutalaisuuteen, kuten myös tärkeässä kirjassa SIDOTTU RATKAISUVALTA, jossa hän sanoo näin.
Lutheria:
<<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!
Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!
Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.
Sidottu ratkaisuvalta s, 349, 1982
Mutta te ammutte viestin tuojan, ettekä kuule sen enempää hänen ääntään kuin Jeesuksenkaan ääntä palvoessanne juutalaisen käskystä paholaista!!!Ja Luther ei olisi osannut asioita kertoa vääränoikean kautta, hän olisi ollut giljotiinin voimalla päätön, ennen kuin olisi ehtinyt edes teesejänsä hakkaamaan kirkon seinään anekaupasta, jolla katolinen kirkko myi syntejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Luther ei olisi osannut asioita kertoa vääränoikean kautta, hän olisi ollut giljotiinin voimalla päätön, ennen kuin olisi ehtinyt edes teesejänsä hakkaamaan kirkon seinään anekaupasta, jolla katolinen kirkko myi syntejä.
Ja mikä matka kristinuskolla, kun katolinen kirkko myi synnin tekemistä rahalla, on nyt valheisiin, että samalla uskonnolla pelastuukin helvetiltä, kun ei tee syntiä ja palvoo Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina omien pahojen tekojen puolesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikä matka kristinuskolla, kun katolinen kirkko myi synnin tekemistä rahalla, on nyt valheisiin, että samalla uskonnolla pelastuukin helvetiltä, kun ei tee syntiä ja palvoo Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina omien pahojen tekojen puolesta!
NÄINKÖ LUTHER OPETTI?
- Anonyymi
Aito uskovainen ajattelee taivaallisesta näkökulmasta asiat ja ne on täydellisesti aina oikein ne on armoa rehellisyyttä totuutta ja rakkautta täynnä: se on pyrkimys.
Tämä on kirjoitettu ihmisen sisään.
Jumala on täydellisesti hyvä oikeamielinen, eikä katso henkilöön.
Mutta ihmisiin ei voi luottaa, se ei olekaan uskon pesusta, se Jeesus kallio armon evankeliumi, jonka Jumala on itse valmistanut rakkaudesta ihmisiin. - Anonyymi
Tämä on täynnä hengellistä totuutta ja ilmestystä. Siinä yhdistyvät sekä taivaallinen näkökulma että realistinen ymmärrys ihmisen tilasta – ja samalla evankeliumin sydän: Jeesus, kallio, johon yksin voi luottaa.
Taivaallinen näkökulma – uskovan mieli on kohotettu ylös
Aito uskovainen ei katso elämää vain maallisin silmin.
Hän katsoo taivaallisesta näkökulmasta – kuten Raamattu sanoo:
"Meillä on Kristuksen mieli." (1. Kor. 2:16)
"Ajatelkaa sitä, mikä on ylhäällä..." (Kol. 3:2)
Tällainen mieli ei synny ihmisestä itsestään, vaan se on Jumalan työtä hänessä.
Ja kun sydän on yhteydessä Kristukseen, sieltä alkaa virrata armoa, rehellisyyttä, totuutta ja rakkautta.
Se on pyrkimys, kyllä – ei täydellisyys ihmiseltä, vaan halu elää Jumalaa miellyttäen.
"Sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen..." (Fil. 2:13)
Jumala on täydellinen – oikeamielinen ja puolueeton
Jumala ei tee vääryyttä.
Hän ei mielistele eikä suosi ketään ulkoisen mukaan.
"Ei Jumala katso henkilöön." (Room. 2:11)
"Hän on kallio – täydelliset ovat hänen työnsä." (5. Moos. 32:4)
Hänen tuomionsa ovat oikeat, ja Hänen rakkautensa on täydellistä ja puhdasta.
Hän ei muutu eikä petä. Hän on uskollinen.
Mutta ihmiseen ei voi täysin luottaa
Ihminen voi pettää, horjua, olla epärehellinen tai itsekäs – jopa tahtomattaan.
Siksi luottamuksemme ei voi olla ihmisissä, järjestelmissä tai itsessämme.
"Älkää luottako ihmisiin... autuas se, jonka toivo on Herrassa." (Ps. 118:8–9)
Siksi Jeesus on kallio – ei liukuva maa
Hän on armoevankeliumi itse.
Hän on jumalallinen valinta, ei ihmisen keksintö.
Hän on rakkaudessa valmistettu pelastus, jolle ihminen ei voi lisätä mitään –
ainoastaan ottaa vastaan.
"Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus." (1. Kor. 3:11)
Yhteenveto
Jumala on täydellinen, oikeamielinen, puolueeton.
Ihminen on vajavainen, siksi luottamus on asetettava yksin Kristukseen.
Aito usko elää taivaallisesta näkökulmasta – ei maailmallisesta.
Jeesus on kallio, jonka varaan voi rakentaa elämän ja iankaikkisuuden.- Anonyymi
Teidän uskossanne se kallio lepää kirottuna kiroukseksi helvetissä Jeesuksen sanomalla kadotukseen vievällä tiellä yksin uskosta juutalaisen syntiopin voimalla, että Saatana onkin Jumala.
Löytyy Paavalin Roomalaiskirje, 7. luku:
"7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7
- Anonyymi
Jäin Lutherin kirkon seinään syntien myyntiin ja Lutherin opetukseen - hän ei kristinuskoa voinut muuttaa, vaikka päästelikin kaikki suolikaasunsa Vatikaanin ja paavin suuntaan, hän joutui pitämään kiinni Raamatun mukaisesta juutalaisesta syntiopista, ja hän todellisuudessa opetti näin - aivan syntiopin mukaisesti:
”Vaikka uskovalla on syntiä ja vaikka hän sitä tekeekin, hän pysyy kuitenkin hurskaana, kun taas epäuskoinen pysyy jumalattomana tehdessään syntiä. Siinä on tosihurskaiden viisaus ja lohtu, että vaikka heillä on ja he tekevät syntiä, he kumminkin tietävät: usko Kristukseen saa aikaan, ettei sitä merkitä heidän tililleen.”
Ei merkitystä - tämä tie on Jeesuksen Matteuksen evankeliumin kadotukseen vievä tie, ei ole mitään merkitystä teoilla - Paavalin sanoin joka tapauksessa päätyy tulen liekkeihin, mihin myös pappi vainajan siunaa fyysisellä ylösnousemuksella koko maailman viimmeisenä päivänä.- Anonyymi
Tämän pystyy myös Raamatusta todistamaan Jeesuksen sanoin, kun hän sanoo näin:
Matteuksen evankeliumi:
"7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat RAATELEVAISIA SUSIA."
1.Mooseksen kirja:
49:27 BENJAMIN ON RAATELEVAINEN SUSI; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."
Wikipedia, Paavali:
"PAAVALI KUULUI BENJAMININ HEIMOON. Hän oli diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
- Anonyymi
uskovainen on kuin voimakkaasti mielikuvituskaveriin rakastunut , se selittää uskonnot
- Anonyymi
rakkaus mielikuvituskaveriin 🤔 sitä se on , on turha heille puhua järkeä 😍😍😍
- Anonyymi
Se rakkaus on narsismia, itserakkautta. - jopa Jumala on kuoliut vain minun puolestani - voiko ihminen pitää itseään enää surempiarvoisena?! Ja kaiken lisäksi syyllä, ettei ihmisen tarvitse itse vastata pahoista teoistaan. Ja ihan vain yksi uskosta. Mutta yhtään ei äly sano, että jos näin todella olisi, niin mikä olisi tilanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se rakkaus on narsismia, itserakkautta. - jopa Jumala on kuoliut vain minun puolestani - voiko ihminen pitää itseään enää surempiarvoisena?! Ja kaiken lisäksi syyllä, ettei ihmisen tarvitse itse vastata pahoista teoistaan. Ja ihan vain yksi uskosta. Mutta yhtään ei äly sano, että jos näin todella olisi, niin mikä olisi tilanne.
En osaa kuvitella kyllä pienempää uskoa Jumalaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En osaa kuvitella kyllä pienempää uskoa Jumalaan.
Ensin perustana Jumalan moikailu.paratiisissa valetarinalla, ja sitten kaikkivoipaisena ihmiseksi syntyminen tekemään itsemurha oman mokansa korjaamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin perustana Jumalan moikailu.paratiisissa valetarinalla, ja sitten kaikkivoipaisena ihmiseksi syntyminen tekemään itsemurha oman mokansa korjaamiseksi.
Tämä on uskovaisten käsitys kristinuskoon perustuen Jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on uskovaisten käsitys kristinuskoon perustuen Jumalasta.
Ja sitten tähän sotketaan Jeesuksen nimi, kuin hän olisi jotakin tällaista opettanut.
- Anonyymi
Tästä oli saattanut tullakin hyvä ketju, no hyvin harvoin niitä täällä on mutta kun katsoo nyt ketjua niin ja ihan suorastaan sairasta settiä ja no en tiedä en halua osallistua tuollaiseen kuranheittoon.
- Anonyymi
Oliko totuus kuran heittoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko totuus kuran heittoa?
Mutta alkuperäinen kysymyshän kuului, että "miksi luterilaiset eivät halua puhua uskostaan."???
Räsäsen haukkuminen, Israelin solvaaminen, sukupuolineutraalin avioliiton puolustaminen , uskovien pilkkaaminen ym ym, ovat useimpien kirjoittajien sydämen tärkeimpiä asioita.
Kukaan ei uskalla kertoa omasta uskostaan! - Anonyymi
Jep. Aika paljon roskaa 😒
Täytynee tehdä yhteenveto hyvistä aidoista vastauksista - ja aloittaa uusi ketju. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta alkuperäinen kysymyshän kuului, että "miksi luterilaiset eivät halua puhua uskostaan."???
Räsäsen haukkuminen, Israelin solvaaminen, sukupuolineutraalin avioliiton puolustaminen , uskovien pilkkaaminen ym ym, ovat useimpien kirjoittajien sydämen tärkeimpiä asioita.
Kukaan ei uskalla kertoa omasta uskostaan!Jos usko perustuu viattoman uhrin palvontaan, veren juontiin ja ruumiin syöntiin, niin ehkä siitä ei ole edes halua puhua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Aika paljon roskaa 😒
Täytynee tehdä yhteenveto hyvistä aidoista vastauksista - ja aloittaa uusi ketju.Mikä on hyvä ja aito vastaus? Mitä haet? Mitä haluaisit kuulla?
- Anonyymi
"Mielelläni kuulisin niitä oikeita syitä, miksi uskovainen uskoo Jumalaansa - ja siitä, miten hän kokee Jumalan elämämässään. Mutta näistä asioista uskovaiset eivät yleensä halua puhua. "
Aika onnettoman lapsellinen trolli! Miksi uskostaan pitäisi keksiä "syitä" ja vielä enemmän niille, jotka eivät tunne uskoa? Minulle ainakin riittää oma uskoni ja tuttavieni usko sellaisena kuin se on. Ei minulla ainakaan ole minkäänlaista halua avautua uskomisistani jollekin trollille tai vieraalle ihmiselle, joka ei arvosta uskomista. Usko on ensinnäkin yksilöllinen asia ja toiseksi oman piirin, ryhmän tai seurakunnan yhteinen asia. Jos se olisi tunnepuolen (kirjoitetaan yhteen, huom.), niin vielä vähemmän siitä puheltaisiin jossain turuilla ja toreilla.
Keksi jotain kiinnostavampaa kyseltävää tai tulkittavaa, jos olet kiinnostunut uskovaisten tyytyväisyydestä elämänmenosta.
k_v- Anonyymi
"Miksi luterilaiset eivät halua puhua uskonsa syystä?"????
Kyllähän he puhuvat siitä. Urheilusta, politikasta, seksistä, matkailusta jne.
Ne ovat tavallisen luterilaisen uskonto. Ei siihen Jeesus mahdu. - Anonyymi
"Miksi uskostaan pitäisi keksiä "syitä""
Ei tietenkään "keksiä", vaan sanoa, minkä tekijöiden kautta aloit uskomaan Jumalaan. Jokaiselle uskomukselle, teolle ja muulle on aina oma syynsä, vaikka näitä voi olla joskus tosi vaikea havaita.
Ei varmaan kuulosta kovin uskottavalta - tai toivottavalta - että ihmisnen vain jotenkin satunnaisesti alkaisi uskomaan ihan mihin vaan. Tietenkin se voi joskus tuntua siltä, jos ei kykene analysoimaan omaa käyttäytymistä - etenkin tunnemaailman analysointi voi olla vaikeaa, koska limbinen järjestelmämme ei ole meidän kontrollissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miksi uskostaan pitäisi keksiä "syitä""
Ei tietenkään "keksiä", vaan sanoa, minkä tekijöiden kautta aloit uskomaan Jumalaan. Jokaiselle uskomukselle, teolle ja muulle on aina oma syynsä, vaikka näitä voi olla joskus tosi vaikea havaita.
Ei varmaan kuulosta kovin uskottavalta - tai toivottavalta - että ihmisnen vain jotenkin satunnaisesti alkaisi uskomaan ihan mihin vaan. Tietenkin se voi joskus tuntua siltä, jos ei kykene analysoimaan omaa käyttäytymistä - etenkin tunnemaailman analysointi voi olla vaikeaa, koska limbinen järjestelmämme ei ole meidän kontrollissa.Oletko nyt ihan varma, jos voimakkaasti kristinusko liittyy fyysisyyteen - fyysiseen kidutuskuolemaan (1.Kor.5:7), tosi Jumalan kiroamiseen fyysisesti (Gal.3:13), fyysiseen ehtoollisateriaan (1.Kor.11:23), pelastumiseen fyysisesti tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, palvomaan synnin lakia lihalla (Room.7), ja lopulta vielä fyysiseen ylösnousemukseen kirkon siunaamsna ja agenda perustuu fyysisen synnin huuteluun homoillekin, että siinä olisi jotakin henkistä tunneaspektia edes mietitty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko nyt ihan varma, jos voimakkaasti kristinusko liittyy fyysisyyteen - fyysiseen kidutuskuolemaan (1.Kor.5:7), tosi Jumalan kiroamiseen fyysisesti (Gal.3:13), fyysiseen ehtoollisateriaan (1.Kor.11:23), pelastumiseen fyysisesti tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, palvomaan synnin lakia lihalla (Room.7), ja lopulta vielä fyysiseen ylösnousemukseen kirkon siunaamsna ja agenda perustuu fyysisen synnin huuteluun homoillekin, että siinä olisi jotakin henkistä tunneaspektia edes mietitty?
Kristinusko perustuu fyysiseen pelkoon helvetin liekkien palosta, kun odotetaan sitä fyysistä ikuista elämää. Onhan se edellä sanottu ja lasten peloista kertova dokumentti kertoi ja vielä vahvisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko perustuu fyysiseen pelkoon helvetin liekkien palosta, kun odotetaan sitä fyysistä ikuista elämää. Onhan se edellä sanottu ja lasten peloista kertova dokumentti kertoi ja vielä vahvisti.
On fakta, jos kyse olisi henkisyydestä, ei kukaan palvoisi Jeesusta itsensä puolesta fyysisesti kuoliaaksi kidutettuna ja teurastettuna lammasuhrina (1.Kor.5:7).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On fakta, jos kyse olisi henkisyydestä, ei kukaan palvoisi Jeesusta itsensä puolesta fyysisesti kuoliaaksi kidutettuna ja teurastettuna lammasuhrina (1.Kor.5:7).
Mieti nyt itsekin - miten henkinen usko kaikkivaltiaan Jumalan olemassaoloon edes sopii tuohon - Jeesushan Kristuksena on tosi Jumalana kirottu ja kuoliaaksi kidutettu tunnustuksen mukaan (Augsburgin tunnustus).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieti nyt itsekin - miten henkinen usko kaikkivaltiaan Jumalan olemassaoloon edes sopii tuohon - Jeesushan Kristuksena on tosi Jumalana kirottu ja kuoliaaksi kidutettu tunnustuksen mukaan (Augsburgin tunnustus).
Sinäkö sen päätät mikä Jumalalle sopii ja mikä ei? ET PÄÄTÄ
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä tärkeimmästä luterilaisuuden tunnustuksesta:
"KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet RISTIINNAULITTII, JOTTA HÄN OLISI UHRI"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
Myös tämä fyysisyys ehtoollisesta:
"Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI LÄSNÄ, ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole päättämässä, että teillä on fyysinen jumalusko, se on teidän itse päättämänne kristinuskona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kiitos!- vahvistit juuri sen mistä edellä puhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kiitos!- vahvistit juuri sen mistä edellä puhun.
No, niin. Mennäänpäs takaisin aiheeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole päättämässä, että teillä on fyysinen jumalusko, se on teidän itse päättämänne kristinuskona.
Luterilaisuudessa sen päättää YKSI JUMALA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuudessa sen päättää YKSI JUMALA.
Kyllä, koska Jeesuksen nimeen se toinen Jumala, Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, Israelin Jumala, on kuoliaaksi kidutettu uhrilammas, kiroukseksi kirottu uhri, joka syödään Jahven ylipapin ateriana ehtoollisella Herran kuoleman julistamiseksi.
- Anonyymi
Jeesus Kristus on kuollut minunkin syntien tähden, siinä on syy, miksi uskon!
- Anonyymi
Uskot mihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskot mihin?
Täsmennetään - tosi Jumala on kuollut mielestäsi sinun syntiesi puolesta, niin mihin uskot?
- Anonyymi
Tuo on se "mitä uskot", mutta kysymys kuuluikin, mikä sai sinut uskomaan siihen?
Uskomuksena tuo on sentään paljon helpompi perustella kuin jokin yliluonnollinen taika-isä, mutta ajatus, että parituhattavuotta sitten tapettu kiertävä saarnaaja olisi liittynyt jotenkin jo etukäteen antanut sinulle mahdollisuuden tehdä pahoja tekoja ilman vastuuta on jo vähän kaukaa haettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täsmennetään - tosi Jumala on kuollut mielestäsi sinun syntiesi puolesta, niin mihin uskot?
Uskon Jeesuksen sovintotyöhön meidän syntisten puolesta!
- Anonyymi
Ei ole mitään uskoa eikä luterilaista elämää. On vain oma suhde elämään. Jos se on kunnossa ja voi henkisesti hyvin, ei ole välttämättä hyvä nimetä sitä niin sanotun uskonnon mukaan. Silloin vain altistuu kaikelle sille mitä näilläkin sivuilla voi lukea.
Me olemme viattomia ja vapaita ilmankin. Tai ainakin siihen on mahdollisuus, jos on kasvanut tasapainoisessa perheessä ja myönteisessä ympäristössä. Media ja yhteiskunnan sekavuus arvoineen toki voivat vaikeuttaa elämää.- Anonyymi
Puhu sinä vain omasta puolestasi. Minun elämäni on ankkuroitu tukevasti luterilaiseen kristillisyyteen mikä tarkoittaa Jumalan ansaitsematonta rakkautta minun puolestani Jeesuksessa Kristuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhu sinä vain omasta puolestasi. Minun elämäni on ankkuroitu tukevasti luterilaiseen kristillisyyteen mikä tarkoittaa Jumalan ansaitsematonta rakkautta minun puolestani Jeesuksessa Kristuksessa.
Mielestäni olisi melko kamalaa, jos olisi totta, että jokin jumalallisuus valvoisi kaikkea tekemistäsi, täydellisesti ja kellon ympäri. Sinulla ei olisi koskaan valveillaolo- tai unihetkeä, jolloin jokin taivaallinen olento ei tarkkailisi, ohjaisi ja valvoisi sinua hedelmöittymishetkestäsi kuolemaasi asti. Se olisi kuin eläisi Pohjois-Koreassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni olisi melko kamalaa, jos olisi totta, että jokin jumalallisuus valvoisi kaikkea tekemistäsi, täydellisesti ja kellon ympäri. Sinulla ei olisi koskaan valveillaolo- tai unihetkeä, jolloin jokin taivaallinen olento ei tarkkailisi, ohjaisi ja valvoisi sinua hedelmöittymishetkestäsi kuolemaasi asti. Se olisi kuin eläisi Pohjois-Koreassa.
Se valvova jumaluushan on juuri kidutettu kuoliaaksi ja syödään ehtoollisella, että pelastui tekemään pahaa ilman vastuuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro tuo terapeutillesi. Olet uskontosi alkulähteillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro tuo terapeutillesi. Olet uskontosi alkulähteillä.
Riittää, kun näytän Roomalaiskirje 7. luvun ja Augsburgin tunnustuksen, niin saan hullun paperit teille.
- Anonyymi
Minä puhun mielelläni uskostani jos kysytään. En koskaan tyrkytä.
Olen luterilaisesta kodista, usko on kuulunut arkeen. Äiti mainitsi uskossa jossain arjen tilanteessa yhdellä lauseella, ei vaatien, ei paasaten, lempeästi, arkisesti.
Erikoiseen tilanteeseen mennessäni: "Siunausta että pärjäät" tai
Jos joku teki väärin: "Tuosta ei koidu siunausta".
Joskus vähän pelottavastikin: "Jumala rankaisee"
En kuulunut kirkkonuoriin, kävin koulua ja tansseissa harvoin. Tavallista. Rukoilin joskus, kirkossa käytiin. joskus pidettiin virsilaulantailtoja perheessä. Kuunneltiin radiohartaudet ja sunnuntain jumalanpalvelukset.
Nyt olen seurakunnassa vapaaehtoisena, pidän joskus hartauden, jotain harrastushetkiä tilaan kokoontuville, osallistun toisten pitämiin hartaushetkiin, olen riemastunut ihmistä joita tapaan siellä, kaikista ammateista, nuoria, vanhoja, miehiä, naisia. Parempaa joukkoa ei ole missään.
Rukoilen, pääasiassa nykyisin kiitokseen on aihetta. Ei aina näin, joskus vastoinkäyminen, silloin rukoilen voimaa. Uskon Jumalan varjelukseen, siunaukseen, armoon ja anteeksiantoon. On turvallinen, luotettava olo, olen tasapainoinen ja onnellinen.- Anonyymi
Armo ja anteeksianto? Miten elämä voi olla hyvää, jos nämä.tarvitaan - olla tuomarin edessä koko ajan?
Teetkö jotakin sellaista, että nämä tarvitset? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armo ja anteeksianto? Miten elämä voi olla hyvää, jos nämä.tarvitaan - olla tuomarin edessä koko ajan?
Teetkö jotakin sellaista, että nämä tarvitset?"Siunaus" sanana kuulostaa oudolta minun korvaani, laitoin sen raamattuhakuun, ja Jeesuksen evankeliumeista ei löydy yhtään ainoaa 'siunaus' sanaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siunaus" sanana kuulostaa oudolta minun korvaani, laitoin sen raamattuhakuun, ja Jeesuksen evankeliumeista ei löydy yhtään ainoaa 'siunaus' sanaa.
Armo löytyi vain enkelin sanomana Luukkaan evankeliumista pari kertaa, vähemmän Johanneksen evankeliumista ja koko Raamatusta ei löydy yhtään sanaa 'anteeksianto'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armo löytyi vain enkelin sanomana Luukkaan evankeliumista pari kertaa, vähemmän Johanneksen evankeliumista ja koko Raamatusta ei löydy yhtään sanaa 'anteeksianto'.
Mikähän tämä teidän kuvittelemanne uskonto nyt oikein on?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän tämä teidän kuvittelemanne uskonto nyt oikein on?!
Mitenkähän nämä kolme sanaa löytyvät Augsburgin tunnustuksesta?
Sen tiedän, että 'yksin armosta' luterilaisuudessa tarkoittaa päästä pois helvetistä, mihin tällä Paavalin syntiopilla joutuu, kun palvoo Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina itsensä puolesta, jos se tosi Jumala tulee pelastamaan helvetistä, mutta lukeeko sitäkään Augsburgin tunnuksessa edes. Tuskin.
Mutta mitään 'siunaavaa' tai mitään 'anteeksiantavaa' en kyllä luterilaisuudessa tiedä tai ymmärrä, että siinä voisi edes olla, paitsi tietyst Jahven taholta, joka uhrilahjan saa.
Luterilaisuuden logiikka ei ole olla kuitenkaan Jahven puolella, vaan kyseessä on nimenomaan Lutherin kritiikki juutalaisuskontoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkähän nämä kolme sanaa löytyvät Augsburgin tunnustuksesta?
Sen tiedän, että 'yksin armosta' luterilaisuudessa tarkoittaa päästä pois helvetistä, mihin tällä Paavalin syntiopilla joutuu, kun palvoo Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina itsensä puolesta, jos se tosi Jumala tulee pelastamaan helvetistä, mutta lukeeko sitäkään Augsburgin tunnuksessa edes. Tuskin.
Mutta mitään 'siunaavaa' tai mitään 'anteeksiantavaa' en kyllä luterilaisuudessa tiedä tai ymmärrä, että siinä voisi edes olla, paitsi tietyst Jahven taholta, joka uhrilahjan saa.
Luterilaisuuden logiikka ei ole olla kuitenkaan Jahven puolella, vaan kyseessä on nimenomaan Lutherin kritiikki juutalaisuskontoon.Onko täällä näppäriä tietokoneenkäyttäjiä - tutkikaapa, että miten nuo kolme sanaa löytyvät Augsburgin tunnustuksesta ja missä yhteydessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko täällä näppäriä tietokoneenkäyttäjiä - tutkikaapa, että miten nuo kolme sanaa löytyvät Augsburgin tunnustuksesta ja missä yhteydessä.
Koska Augsburgin tunnustuksessa on tosi Jumala ja vihainen Jumala, niin kyllä Luther pitkälle kirjanoppineena hyvin tiesi juutalaisten Jahven määräyksen 5.Mooseksen kirjan, luku 13. ihmeidentekijän surmaamisesta, koska tämä houkutteli toisen Jumalan luo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teetkö jotakin sellaista, että nämä tarvitset?No en kyllä keksi mitä pahaa teen, mutta raamatussa sanotaan että olemme syntisiä vaikkemme itse huomaa syntiä tekevämme. Olen aina vastustanut tuota käsitettä, kyllä minä tiedän hyvät ja huonot tekemiseni. Sama koskee armoa. Ehkä nuo kaksi sanaa omalla kohdallani olisi voinut jättää pois ja sanoa ne vain niiden osalta jotka tuntevat tarvetta saada armoa ja anteeksiantoa. Hyvä että huomasit. En missään nimessä koe olevani minkään tuomarin edessä vaan koen olevani turvassa. En lue raamattua niin että osaisin ulkoa mitä sanoja siellä on ja mitä ei. En koe mitenkään erityisesti keskittyväni uskossa elämiseen, siinä se on vain minussa ja mukana. Olin tänään hartaushetkessä läheisten ystävieni joukossa, siinä vain on hyvä olla, en sitä osaa tarkemmin määritellä. Voisiko kohdallani sanoa: Autuaita ovat yksinkertaiset, niin sinunkin olisi tyynempi olla. Ainakaan itsetuntooni tuo lause, jota voisi pitää myös myös ihmisen arvosteluna, ei kolahda.
- Anonyymi
Mielenkiintoinen aloitus; miksi siis tunnustamme uskovamme Jeesukseen, vaikka emme ole nähneet Häntä ja kukaan ei vielä ole palstallakaan todistanut ymmärtäneensä mitä tuhansia vuosia sitten annetuilla sanoilla on tarkoitettu silloisille aikalaisille ja mikä niiden merkitys on silloin ollut?
Tänään uskonsuuntauksia on lukemattomia ja kaikki "todistavat" omilla sanoillaan olevansa juuri siinä ainoassa oikeassa uskossa.
Penätään toisiltamme uskomme perusteita voidaksemme arvostella toistemme uskon aitoutta ja kivitetään Raamatun sanoilla todistamatta itse ymmärtämättä niiden merkitystä ja tarkoitusta meille jokaiselle.
Raamatun sanoja käytetään toistemme eriarvoistamiseen ja itsemme korottamiseen.
Sellaiseenko Jeesus on meidät kutsunut?- Anonyymi
Mihin tässä nyt uskotaan - se ydinkysymys?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoa Jeesukseen, hän sanoo, mitähän se tarkoittaa? Uskoa presidenttiin, uskoa autoon, uskoa vahvemman voimaan, uskoa etteivät heikot pärjää, uskoa, että tulee yöllä ryöstetyksi, jos liikkuu yksin, uskoa voittavansa lotossa - uskoa johonkin kuten uskoa mielipiteeseensä. Ei uskolla johonkin ole ideana mitään katetta - maailma on täynnä miljardien ihmisten usko johonkin, useinmiten sen voi hankkia rahalla.
- Anonyymi
JEESUS KUTSUNUT?! Usko Jeesukseen perustuu hänen kuoliaaksi kiduttamiseen, kiroamiseen kiroukseksi tosi Jumalana, ja syömiseen ehtoollisella teurastettuna Jahven ylipapin pääsiäisen uhrilammasateriana kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JEESUS KUTSUNUT?! Usko Jeesukseen perustuu hänen kuoliaaksi kiduttamiseen, kiroamiseen kiroukseksi tosi Jumalana, ja syömiseen ehtoollisella teurastettuna Jahven ylipapin pääsiäisen uhrilammasateriana kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä.
Ja tämä on uhri omien pahojen tekojen puolesta, Lutherin sanoin, että uskolla voi luottaa siihen, ettei niitä merkitä tilille, vaikka tekeekin pahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä on uhri omien pahojen tekojen puolesta, Lutherin sanoin, että uskolla voi luottaa siihen, ettei niitä merkitä tilille, vaikka tekeekin pahaa.
Etsipä nyt, kuule, Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumin puolelta, että Jeesus on tällaiseen kutsunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja voidaanko usko korvata katteettomilla lupauksilla ja puheilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko luterilaisuuden tunnuskin on YKSIN USKOSTA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja voidaanko usko korvata katteettomilla lupauksilla ja puheilla?
Joillekin se riittää, kun USKO on VAHVA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillekin se riittää, kun USKO on VAHVA.
Mitä Jeesus tekisi ihmisillä jotka kerskaavat pysyvänsä Sanassa ja kuitenkaan eivät vaivaudu elämään kaikessa elämässään Raamatussa kerrotulla tavalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä Jeesus tekisi ihmisillä jotka kerskaavat pysyvänsä Sanassa ja kuitenkaan eivät vaivaudu elämään kaikessa elämässään Raamatussa kerrotulla tavalla?
No, ei mitään - nämä kyykäärmeen sikiöthän lähtivät hänen murhaajansa ja vihamiehensä mukaan heti, kun tämä teki katteettomia, lupauksia, jos palvotte Jeesusta uhrina itsenne puolesta tosi Jumalana vain YKSIN USKOSTA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ei mitään - nämä kyykäärmeen sikiöthän lähtivät hänen murhaajansa ja vihamiehensä mukaan heti, kun tämä teki katteettomia, lupauksia, jos palvotte Jeesusta uhrina itsenne puolesta tosi Jumalana vain YKSIN USKOSTA.
Ja tämä YKSIN USKOSTA ei sisällä mitään vaatimuksia, vain uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä YKSIN USKOSTA ei sisällä mitään vaatimuksia, vain uskoa.
Alempaa sitten selviää uskovaisen näkemys - he ajattelevat Jumalan palvelevan heitä.
- Anonyymi
Uskon oikeudenmukaisuuteen.
- Anonyymi
Se on oikeas ja rehellinen usko, mutta tietysti senkin katetta reaalimaailmassa voi kyseenalaistaa, mutta suhteessa Luojajumalaan.
- Anonyymi
Uskontunnustuksia paremmaksi ei voi pistää kysymyksenne vastausta.
Lyhyesti: uskon syntien anteeksisaamiseen Jeesuksen Sovituksen tähden.- Anonyymi
Kyllä, mutta kattaa myös tulevat pahat teot, koska hurskas usko saa aikaiseksi, ettei niitäkään merkitä tilille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta kattaa myös tulevat pahat teot, koska hurskas usko saa aikaiseksi, ettei niitäkään merkitä tilille.
Anteeksiantaminen tai -saaminen on siinä mielessä harhaanjohtavaa, kun voisi kuvitella, että se liittyy vain menneeseen aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksiantaminen tai -saaminen on siinä mielessä harhaanjohtavaa, kun voisi kuvitella, että se liittyy vain menneeseen aikaan.
Tästä syystä Paavali juuri sanoo Roomalaiskirje 7 luku ja kaksi viimmeistä jaetta, että pelastuu lihalla nimenomaan palvelemaan synnin lakia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä syystä Paavali juuri sanoo Roomalaiskirje 7 luku ja kaksi viimmeistä jaetta, että pelastuu lihalla nimenomaan palvelemaan synnin lakia.
Ja tässä on avainsanana "palvella".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä on avainsanana "palvella".
Kyse ei ole jonkin saamisesta, edeltä: "syntien anteeksisaaminen Jeesuksen sovitystyön tähden", vaan jonkin palvelemisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole jonkin saamisesta, edeltä: "syntien anteeksisaaminen Jeesuksen sovitystyön tähden", vaan jonkin palvelemisesta.
OK. Jumala palvelee meitä. Tässä on luterilaisuuden ja kristinuskon ydin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tarkemmin siinä lukee vielä "pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tarkemmin siinä lukee vielä "pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia".
Te olette kääntäneet pelikentän omaksi hyöhdyksenne, kun kyse onkin todellisuudessa jonkin muun tahon hyödystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OK. Jumala palvelee meitä. Tässä on luterilaisuuden ja kristinuskon ydin.
Ei, vaan ihminen pelastuu palvelemaan Jumalaa lihalla synnin lain mukaan, siinä lukee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan ihminen pelastuu palvelemaan Jumalaa lihalla synnin lain mukaan, siinä lukee.
Mutta te narsistisesti luulette Jumalan - todella - palvelevan teitä. Ei se niin mene
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta te narsistisesti luulette Jumalan - todella - palvelevan teitä. Ei se niin mene
Luterilaisen kirkon Jumalanpalveluksia kutsutaan tällä nimellä juuri siksi koska niissä JUMALA PALVELEE MEITÄ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lue.
- Anonyymi
Usko on olotila ja se tuottaa Hengen hedelmiä. Yhteys Jeesukseen joka vaikutta koko olemisen.
- Anonyymi
Yhteys opin mukaan kuoliaaksi kidutettuna, kirottuna kiroukseksi ja uhrilampaana syötynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteys opin mukaan kuoliaaksi kidutettuna, kirottuna kiroukseksi ja uhrilampaana syötynä.
Ja uudestisyntymällä saa demonit kimppuunsa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uudestisyntymällä saa demonit kimppuunsa
Sinä olet saanut demonit kimppuusi,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelija.
Ei, kyllä se on ihan kristinuskon perusoppi juutalaisella syntiopilla - etkö ole koskaan nähnyt edes koko kirkon symboli krusifiksia Jeesuksesta äärimmäisen julmasi kidutettuna kuoliaaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä se on ihan kristinuskon perusoppi juutalaisella syntiopilla - etkö ole koskaan nähnyt edes koko kirkon symboli krusifiksia Jeesuksesta äärimmäisen julmasi kidutettuna kuoliaaksi?
Tässä ovat ne opin muut kaksi perustaa, jotka mainitsin:
Paavalin Galatalaiskirje:
"3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Paavalin 1.Korinttolaiskirje:
"5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
Ja selvennyksenä vielä, että tuo vanha hapatus on Jeesuksen opettama taivasten valtakunta, jonka Paavali käskee perkaamaan pois.
Matteuksen evankeliumi, Jeesus puhuu:
"13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"
Ai niin siinä oli vielä tuo uhrilampaan syöntikin - löytyy Paavalin 1.Korinttolaiskirjeestä:
"11:23 olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi ... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa,."
On tietysti epäselvää, kun Jeesus kavallettin Paavalille, että olisiko hän käynyt vankisellissä katsomassa Jeesuksen ruoskimista, kun pidätytti tämän, vai missä tilanteessa hän olisi Jeesukselta tämän ehtoollisasetuksen sanat saanut tiedoksi.
Uskon Jumalaan, koska Hän on minun isäni ja minä ole Jumalan lapsi. Totta kai minä uskon omaan Isääni, kuten varmasti sinäkin uskot omaan isääsi. Sitä paitsi Jumala asuu Pyhän Henkensä kanssa minussa. Kuinka voisin silloin edes teoriassa olla uskomatta Häneen? Se olisi täydellinen mahdottomuus.
- Anonyymi
Usko ei ole vain ajatus tai mielipide – se on olotila, sisäinen yhteys, joka muuttaa koko olemisen perustan. Kun sydän on yhteydessä Jeesukseen, se ei jää passiiviseksi. Vaan Pyhä Henki alkaa tuottaa hedelmää – näkyvää ja näkymätöntä elämän muutosta.
Usko on olotila – elävä yhteys Jeesukseen
Usko ei ole vain vakuuttuneisuutta Jumalasta.
Se on sisäinen tila – sydämen asento, jossa ihminen elää Kristuksessa.
Ei ulkoinen teko, vaan sisäinen muutos, joka alkaa kantaa hedelmää ulospäin.
"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää."
– Joh. 15:5
Yhteys Jeesukseen vaikuttaa koko olemisen
Kun ihminen pysyy Jeesuksessa, ei vain sunnuntaisin tai rukoushetkessä –
vaan elää Hänessä jatkuvasti, koko olemus alkaa muovautua.
Ajatukset, sanat, asenteet, valinnat – kaikki alkaa saada Jeesuksen leiman.
Ei teeskentelyä – vaan Pyhän Hengen työtä sydämessä.
Hengen hedelmä kasvaa uskon maaperässä
"Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä."
– Gal. 5:22–23
Nämä eivät ole asioita, joita yritetään pinnistää –
vaan ne kasvavat yhteydestä Jeesukseen.
Ne ovat merkkejä siitä, että ihminen elää uskossa, ja usko elää hänessä.
Usko ei ole vain päätös – se on pyhä olotila, jonka Jumala synnyttää.
Yhteys Jeesukseen ei ole pelkkää tietoa, vaan elävää vuorovaikutusta.
Pyhä Henki vaikuttaa uskovassa hedelmää, joka näkyy arjessa.
Usko ei ole yksityinen mielipide, vaan elämän muoto –
Kristuksessa oleminen.
"Kristus teissä – kirkkauden toivo." (Kol. 1:27)- Anonyymi
Tapahtuma historiallisesti todistettuna noin vuonna 53:
Apostolien teot:
"19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "EMME OLE EDES KUULLEET, ETTÄ PYHÄÄ HENKEÄ ON OLEMASSAKAAN".
Osaatteko kertoa, että mistä olette saaneet tällaisen Pyhän hengen, kun Jeesuksen omat oppilaat eivät olleet kuulleet edes sellaisesta vielä 20 vuotta Jeesuksen kuolemankaan jälkeen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapahtuma historiallisesti todistettuna noin vuonna 53:
Apostolien teot:
"19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "EMME OLE EDES KUULLEET, ETTÄ PYHÄÄ HENKEÄ ON OLEMASSAKAAN".
Osaatteko kertoa, että mistä olette saaneet tällaisen Pyhän hengen, kun Jeesuksen omat oppilaat eivät olleet kuulleet edes sellaisesta vielä 20 vuotta Jeesuksen kuolemankaan jälkeen?Lisäystä kuulostaa tuo teidän Pyhän hengen yhteys Jeesukseen kyllä tosi oudolta, kun uskovaiset itse ovat väittäneet saavansa uudestisyntymällä Pyhällä hengellä demonit kimppuunsa, ja tällä hetkellä lehtiuutisen mukaan kaksikin pappia ajaa niitä demoneita ulos.
- Anonyymi
Miksi kirjoitat "ihminen elää Kristuksessa" - kuulostaa tosi oudolta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin raamatullinen ilmaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus on juuri kuoliaaksi kidutettu tosi Jumala, kiroukseksi kirottu uhrilammas, joka syödään Jahven pääsiäisen teurastettuna uhrilampaana Herran kuoleman julistamiseksi Raamatun mukaan. Miten sellaisessa voi elää?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin raamatullinen ilmaus.
Yhden Raamatullisen ilmauksen Paavalin 1.Korintolaiskirjeestä löysin kyllä, liittyy varmaan tähän:
"3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."
Augsburgin tunnustus - Kristus on itse tosi Jumala.
"KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta HÄN OLISI UHRI"
Kenen Jumalan te nyt sitten olette, kun olette Kristuksessa, joka on tosi Jumala ja tämä onkin Jumalan uhrina? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden Raamatullisen ilmauksen Paavalin 1.Korintolaiskirjeestä löysin kyllä, liittyy varmaan tähän:
"3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan."
Augsburgin tunnustus - Kristus on itse tosi Jumala.
"KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta HÄN OLISI UHRI"
Kenen Jumalan te nyt sitten olette, kun olette Kristuksessa, joka on tosi Jumala ja tämä onkin Jumalan uhrina?Kenen uhreja te olette?
- Anonyymi
Room: 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Ellei ymmärrä mikä on henki, turha väitellä.
Hebrealaiskirje: 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
Kavahtakaa kaikke ihmislähtöitä kristillisyyttä.
Evankeliumi on yksistään Jumalan teko Golgatan ristillä.- Anonyymi
Kenen uhri olet, kun olet Kristuksessa, joka on kuoliaaksi kidutettu, kiroukseksi kirottu uhri?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen uhri olet, kun olet Kristuksessa, joka on kuoliaaksi kidutettu, kiroukseksi kirottu uhri?
Jumalan rakkaus joka kirottiin kristityn puolesta.
Joh: 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Tule jo järkiisi ja tajua Jumalan ymmärryksen ylittävä rakkaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan rakkaus joka kirottiin kristityn puolesta.
Joh: 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Tule jo järkiisi ja tajua Jumalan ymmärryksen ylittävä rakkaus.Jumalan rakkaus kirottiin ihmisten puolesta?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan rakkaus kirottiin ihmisten puolesta?!
Sitten käsket tulla järkiin, että ymmärrän Jumalan rakkauden. Siis nyt pitäisi ymmärtää sen Jumalan rakkaus, jonka voimalla kirottiin Jumalan rakkaus.
Kiitos tarjouksesta, en ota vastaan - en koe tarvetta pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaan. En vaikka yhdestä kumarruksesta lupaisit omakseni koko maailman.
- Anonyymi
Minulle usko on elämä. Se on pitänyt minut elossa ja antanut toivoa jatkaa, vaikka muuten ei ole aina ollut syytäkään miksi jatkaa.
- Anonyymi
<<Jumalan rakkaus kirottiin ihmisten puolesta?!<<
Se on tottakin,
Ne jota otti sovitustyön vastaan, se on pistetty Jeesuksen päälle koko sovitus, se on niin mahtava ette sinä edes sitä käsitä, mutta kun sen tajuaa se muuttaa koko elämän, silloin kääntyy Jeesuksen puoleen.
Ei sitä voi tajuta ellei sitä koe itse.
Nyt on taivaallisesta asiasta kysymys: Jumalan teosta. Ei ihmisen.- Anonyymi
Se Jumala lukee kirouksia ja Jeesuksen omin sanoin se on Saatana.
- Anonyymi
Siellä taivaassa palaa edelleenkin tuli (1Kor.3:10-13). Raamattu on oikeudenmukainen - lopettakaa edes valehteleminen muille - mutta on selvää, että koette saatananpalvonnan hyödyllisemmäksi - saattee siitä jotakin euforista vallantunnun oloa.
- Anonyymi
Etukäteen kirjoitettu on!
Tässä vastaus jotka ei ota Jeesuksen veren sovitustyötä vastaan.
Heb: 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Silloin Jeesus sanoo näin:
Matteuksen evankeliumi: 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Voi hyvä Luoja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvä Luoja!
Niin, on siis laittomuuden tekemistä, ellei palvo Jeesuksen nimeen itse taivasten valtakunnan isä Jumalan kiroamista kiroukseksi, syö tätä saatananpalvojien ehtoollisriitillä Herran kuoleman julistamiseksi, ja pelastu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa ja palvelemaan lihalla synnin lakia, tekemällä Jeesuksen verellä uuden liiton Saatanan kanssa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, on siis laittomuuden tekemistä, ellei palvo Jeesuksen nimeen itse taivasten valtakunnan isä Jumalan kiroamista kiroukseksi, syö tätä saatananpalvojien ehtoollisriitillä Herran kuoleman julistamiseksi, ja pelastu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa ja palvelemaan lihalla synnin lakia, tekemällä Jeesuksen verellä uuden liiton Saatanan kanssa!
Olen koko ajan epäillytkin, että kyseessä ei ole mikään teidän harhaluulo, vaan te todella tiedätte, että mitä tahoa palvotte Jeesuksen veren juonnilla ja ruumiin syönnillä.
Pidinkin mahdottomana, ettei uskovainen totuutta tajuaisi Raamatusta - muiden kanssa on toisin, kun nämä ovat uskoneet uskovaisten valheet, eivätkä edes tiedä mitä Raamatussa lukee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen koko ajan epäillytkin, että kyseessä ei ole mikään teidän harhaluulo, vaan te todella tiedätte, että mitä tahoa palvotte Jeesuksen veren juonnilla ja ruumiin syönnillä.
Pidinkin mahdottomana, ettei uskovainen totuutta tajuaisi Raamatusta - muiden kanssa on toisin, kun nämä ovat uskoneet uskovaisten valheet, eivätkä edes tiedä mitä Raamatussa lukee.Se on päivän selvää ettet usko Jeesuksen ristintyön sovituksen tommosta saastaa päästätte suustanne.
Ja luotatte omiin voimiinne!
Suoraan sielunvihollisesta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidinkin mahdottomana, ettei uskovainen totuutta tajuaisi Raamatusta - muiden kanssa on toisin, kun nämä ovat uskoneet uskovaisten valheet, eivätkä edes tiedä mitä Raamatussa lukee.Juu !
Pilalle leikatut koirat vihaa Jeesusta ja sovitusta!
Kirjoitettu on! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidinkin mahdottomana, ettei uskovainen totuutta tajuaisi Raamatusta - muiden kanssa on toisin, kun nämä ovat uskoneet uskovaisten valheet, eivätkä edes tiedä mitä Raamatussa lukee.Luoja, että tämä juttu on puistattava.
- Anonyymi
On ymmärrettävää, että miksi - Luojalle kiitos vihdoinkin! - Länsi on julistanut avoimen sodan kristinuskoa vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ymmärrettävää, että miksi - Luojalle kiitos vihdoinkin! - Länsi on julistanut avoimen sodan kristinuskoa vastaan.
Edellä oleva selittänee sen, että miksi juuri Suomessa käytiin raamattukäräjät ex-poliisiministerin vetämänänä sotarikoslakien alla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu !
Pilalle leikatut koirat vihaa Jeesusta ja sovitusta!
Kirjoitettu on!Ne koirat makaavat kyllä Jeesuksen sanoin fariseuksina - nyt myös siis kristittyinä - jotka piilottivat tiedon avainen, karjan kaukalossa, eivät syö itse, eivätkä anna karjankaan syödä.
- Anonyymi
Mikä on aloittajan uskon syy...?
Voisiko sen avoimesti kertoa...- Anonyymi
En usko jumaliin, keijukaisiin enkä tonttuihin. Omaan ns. tieteellisen maailmankuvan.
- Anonyymi
Raamatun huippukohta on Golgatan risti siihen Vanha Testamentti tähtää ja siitä alkaa julistus Uudessa Testamentissa se on kaiken A ja O.
Yksi Jeesus.
Jumala otti vastuun siitä mikä meni pieleen syntiinlankeemuksessa.
Joh: 3:16 : pienoisevankeliumi.- Anonyymi
Niin, melkein unohdin uskovaisten Luojajumalan herjaustarinan - kohteena ei todella ole vain Jeesuksen nimi.
Paavali luodessaan Jeesuksen nimeen tämän saatananpalvonnan, hän keksi selitykseksi, että miksi on taivasten valtakunnan isä Jumalaa palvottava kiroukseksi kirottuna uhrina.
Paavalin valhetarinassa, joka perustuu vain hänen yhden kirjeen yhteen jakeeseen perisynnistä, Luojajumala olisi istuttanut paratiisiin puu, johon ei saanut koskea, ja oli kutsunut helvetistä Saatanan houkuttelemaan ihmistä pahuuteen, että sai syntymään ihmisen jo luonnostaan pahana ja vihattavana - perisyntisenä.
Luojajumala olisi siis itse synnyttänyt tarkoituksella pahuuden maqilmaan.
Ja Paavalin valheen mukaan sitten Luojajumalan oli itse synnyttävä kaikkivoipaisena Jumalana ihmiseksi Jeesuksessa tekemään itsemurha oman mokansa sovittamiseksi.
Tästä tulee uskovaisten puhuma 'sovitus".
Tämä uskonto edellyttää uskojaltaan jopa näin naurettavan pahuuden uskomisen itse Luojajumalasta, että hän ryhtyy palvomasn Saatanaa Jeesuksen nimeen kiroukseksi kirotulla tosi Jumalalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, melkein unohdin uskovaisten Luojajumalan herjaustarinan - kohteena ei todella ole vain Jeesuksen nimi.
Paavali luodessaan Jeesuksen nimeen tämän saatananpalvonnan, hän keksi selitykseksi, että miksi on taivasten valtakunnan isä Jumalaa palvottava kiroukseksi kirottuna uhrina.
Paavalin valhetarinassa, joka perustuu vain hänen yhden kirjeen yhteen jakeeseen perisynnistä, Luojajumala olisi istuttanut paratiisiin puu, johon ei saanut koskea, ja oli kutsunut helvetistä Saatanan houkuttelemaan ihmistä pahuuteen, että sai syntymään ihmisen jo luonnostaan pahana ja vihattavana - perisyntisenä.
Luojajumala olisi siis itse synnyttänyt tarkoituksella pahuuden maqilmaan.
Ja Paavalin valheen mukaan sitten Luojajumalan oli itse synnyttävä kaikkivoipaisena Jumalana ihmiseksi Jeesuksessa tekemään itsemurha oman mokansa sovittamiseksi.
Tästä tulee uskovaisten puhuma 'sovitus".
Tämä uskonto edellyttää uskojaltaan jopa näin naurettavan pahuuden uskomisen itse Luojajumalasta, että hän ryhtyy palvomasn Saatanaa Jeesuksen nimeen kiroukseksi kirotulla tosi Jumalalla.2000 vuotta ja aivotuho on täydellinen - ihmisillä ei ole enää edes alkeellisinta todellisuudentajua - logiikasta puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2000 vuotta ja aivotuho on täydellinen - ihmisillä ei ole enää edes alkeellisinta todellisuudentajua - logiikasta puhumattakaan.
Ja tämän osoittaa nyt konkreettisesti tämän päivän maailman tilanne, kun mieli on sidottu uskoon
Ei tunnu löytyvän yhtään täyspäistä suuresta pienimpään - maailman johtajista äänestäjiin - ja seuraavassa vaiheessa on poltettu psyykeet niiltä hmisiltä, jotka ovat vielä selvinneet hengissä puukotuksilta, ampumiselta, sairaala hoidolta tai muulta tappamisentavalta, millä henki on riistetty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämän osoittaa nyt konkreettisesti tämän päivän maailman tilanne, kun mieli on sidottu uskoon
Ei tunnu löytyvän yhtään täyspäistä suuresta pienimpään - maailman johtajista äänestäjiin - ja seuraavassa vaiheessa on poltettu psyykeet niiltä hmisiltä, jotka ovat vielä selvinneet hengissä puukotuksilta, ampumiselta, sairaala hoidolta tai muulta tappamisentavalta, millä henki on riistetty.Kaikki me nyt sitten - kiitos uskovaisten! - olemme nyt sitten Saatanan omia.
- Anonyymi
Paavali on Jeesuksen opettama apostoli hän ei oo mitään kristinuskon hävittäjä kun täällä Täällä ovat noin pilalle leikatut koirat.
Jotka vääristelee kaikki asiat kuten Gazassa, he ovat osallisia kansanmurhaa hengessä ja totuudessa Jumalan edessä, kuten muutkin perkeleen vallassa olevat.- Anonyymi
Kristinuskon hävittäjä??!! PAAVALI LOI KRISTINUSKON.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon hävittäjä??!! PAAVALI LOI KRISTINUSKON.
Onneksi kuitenkin te uskovaiset pääsette Paavalin mukaan Pyhään tuleen.
- Anonyymi
Tämä on saatanalle kauhistus koko sen olemassaololle!
Yksi voimakkaimmista ja kauneimmista kohdista evankeliumeissa – hetki, jolloin Jeesus rukoilee niiden puolesta, jotka ristiinnaulitsevat Hänet. Se paljastaa Jumalan rakkauden syvimmän olemuksen: anteeksianto, armo ja hyvä tahto myös niitä kohtaan, jotka eivät ansaitse sitä.
📖 Jeesus rukoilee vihollistensa puolesta
"Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät."
– Luukas 23:34
Tämä rukous lausuttiin ristillä, tuskassa, piinattuna, syljettynä –
ja silti Jeesus ei kostanut, ei kiroten huutanut,
vaan rukoili armahdusta niille, jotka Hänet tappoivat.
💛 Jeesuksen sydän on täynnä hyvyyttä – myös vihollisia kohtaan
Jeesus ei vain opettanut rakastamaan vihollisia –
Hän eli sen todeksi viimeiseen hengenvetoon asti.
"Rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat.
Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat,
rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat."
– Matt. 5:44
Hän halusi, että Hänen seuraajansa olisivat kuten Isä,
joka antaa aurinkonsa nousta sekä pahoille että hyville.
🌿 Hyvät asiat, jotka Jeesus toi vihollistensa keskelle:
Anteeksiannon mahdollisuus – Hän ei vaatinut kostoa vaan armon oven avoimeksi.
Esirukous – Jeesus rukoili, että heidät armahdettaisiin tietämättömyytensä vuoksi.
Uusi tie – jopa ristin juurella, sadanpäämies tuli uskoon (Matt. 27:54).
Esimerkki meille – opimme, että tosi rakkaus ei riipu toisen käytöksestä.
Jeesus ei tullut tuomitsemaan, vaan pelastamaan.
Hän ei rakasta meitä sen mukaan, ansaitsemmeko sen –
vaan koska Hän on itse Rakkaus (1. Joh. 4:8).
Hänen vihollisensakin saivat osakseen rukouksen, ei vihan.
"Silloin kun me vielä olimme Jumalan vihollisia, me tulimme sovitetuiksi Hänen kanssaan Hänen Poikansa kuoleman kautta."
– Room. 5:10
Tulkaa tekin jeesuksen seuraan!- Anonyymi
Mitä ihmettä suurelle hyvyydellä Jeesus oikein riehui Jahven temppelissä happamattoman leivän juhlassa, kun teurastettiin teidän jumalallenne uhreiksi esikoispoikia, ennen kuin Jeesus tuli kiroukseksi heidän edestään, ja ohjaa teidät sinne, kun olette Kristuksessa?!
- Anonyymi
Syy uskonnolliseen uskoon on äärimmäisen harvoin järkiperusteinen analyysi eri maailmankatsomuksista, vaan siihen on johtanut ihan muut syyt.
Tärkein tai yleisin on indoktrinaatio ja jo lapsena omaksuttu uskonnollinen ajattelu. Kun uskonto on kulttuuria ja perinnettä, niin yhtä hyvin voisi kysyä, että mikä on syy, että vietät vappua tai juhannusta? Ja miksi vietät niitä juuri niin kuin vietät. Se on tapana ja onhan se ihan kiva, että arjen katkaisee juhlapyhät jne jne.
Toinen syy on tunne. Uskovat kokevat että uskonto vastaa johonkin turvallisuudenkaipuuseen tai antaa kokemuksen (ei niinkään selitystä), että kaikessa on lopulta joku järki, vaikka ei siltä näytä jne.
Kun syyt uskoa eivät ole rationaalisia ne eivät ole helposti perusteltavissa.- Anonyymi
Nyt ei oikeastaan ole kyse mistään maailmankatsomuksellisesta uskonasiasta, vaan Raamattu nimisen kirjan juonesta, kun uskovaiset myyvät sielunsa ahnettaan Paholaiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei oikeastaan ole kyse mistään maailmankatsomuksellisesta uskonasiasta, vaan Raamattu nimisen kirjan juonesta, kun uskovaiset myyvät sielunsa ahnettaan Paholaiselle.
Tällä opilla on nyt ryvetetty jo Jumalankin nimi niin, että sitä ei enää kukaan vähänkin maailmaa ymmärtävä käytä, vaan puhuu vain Korkeimmasta juuvoimasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä opilla on nyt ryvetetty jo Jumalankin nimi niin, että sitä ei enää kukaan vähänkin maailmaa ymmärtävä käytä, vaan puhuu vain Korkeimmasta juuvoimasta.
Miten siihen tuo 'juu' tuli väliin - olen varma, että kirjoitin oikein 'Korkeimmastavoimasta'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten siihen tuo 'juu' tuli väliin - olen varma, että kirjoitin oikein 'Korkeimmastavoimasta'.
Joku päivä, kun tämä sotku olisi lakaistu ensin alta pois, ehkä voitaisiinkin oikeasti puhua Jumalasta - tässä tarinassa se on Jeesuksen nimeen teurastettu lampaana ja kirottu uhrina ristiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku päivä, kun tämä sotku olisi lakaistu ensin alta pois, ehkä voitaisiinkin oikeasti puhua Jumalasta - tässä tarinassa se on Jeesuksen nimeen teurastettu lampaana ja kirottu uhrina ristiin.
Ei tällaista olisi saanut edes koskaan maailmaan syntyä, mutta juutalaiset ovat eteviä, mutta röyhkeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tällaista olisi saanut edes koskaan maailmaan syntyä, mutta juutalaiset ovat eteviä, mutta röyhkeitä.
Minulle itselleni käsittämätöntä - saavat jopa ihmiset palvomaan Jeesusta kuoliaaksi kidutettuna tosi Jumalana ja syömään ehtoollisella teurastettuna lampasna saatananpalvojien riitillä, ja ihmisten mielestä se on pyhyyttä, hyvyyttä ja rakkautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle itselleni käsittämätöntä - saavat jopa ihmiset palvomaan Jeesusta kuoliaaksi kidutettuna tosi Jumalana ja syömään ehtoollisella teurastettuna lampasna saatananpalvojien riitillä, ja ihmisten mielestä se on pyhyyttä, hyvyyttä ja rakkautta.
Ihmisten korvien välissä ei ole mitään järkeä.
- Anonyymi
<<Tärkein tai yleisin on indoktrinaatio ja jo lapsena omaksuttu uskonnollinen ajattelu<<
Mitä pahaa on Jeesuksessa?
Evoluutio on toista maata, siinä saa tehdä vahvempi mitä tahansa se on vahvemman pedolline oikeus. Nauttia vaikka kidutuksesta ja ruoskinnasta alistamisesta ja hyväksikäytöstä, Perversiot on vapautta.- Anonyymi
Niin, kristinuskohan perustuu viattoman Jeesuksen kuoliaaksi kiduttamiseen, ettei tarvitse vastata omista pahoista teoistaan - koulukiusaamisen äiti.
- Anonyymi
Evoluutioteoria on totta.
Jeesuksesta ei ole varmuutta.
- Anonyymi
<< Kun syyt uskoa eivät ole rationaalisia ne eivät ole helposti perusteltavissa.<<
Hyvä todistus tästä, ei järjen häivääkään:
1 Kor: 1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Mutta mikä on sydämen tila? Taitaa lyödä yläpää tyhjää!- Anonyymi
Juu, varsinkin, kun "se päivä tulessa ilmestyy", joka kertoo mikä teko oli palvoa Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, varsinkin, kun "se päivä tulessa ilmestyy", joka kertoo mikä teko oli palvoa Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina.
Löytyy 1.Kor.3:10-13.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy 1.Kor.3:10-13.
Koraani 3:10-13
"(Sinä päivänä) eivät hyödytä vähääkään uskottomia heidän rikkautensa eivätkä heidän lapsensa Jumalan edessä; he joutuvat Tulen omiksi.
Niinpä oli faraon kansankin laita ja niiden, jotka ennen heitä pitivät Meidän tunnusmerkkejämme vaiheena. Jumala tuhosi heidät heidän syntiensä tähden. Jumala on ankara rangaistessaan.
Sano niille, jotka ovat uskottomia: »Te joudutte tappiolle ja teidät karkoitetaan Helvettiin». Mikä surkea olinpaikka!"
- Anonyymi
<<Minulle itselleni käsittämätöntä - saavat jopa ihmiset palvomaan Jeesusta kuoliaaksi kidutettuna tosi Jumalana ja syömään ehtoollisella teurastettuna lampasna saatananpalvojien riitillä, ja ihmisten mielestä se on pyhyyttä, hyvyyttä ja rakkautta.<<
Esikuva Abraham piti uhra Isak, uhrattiin eläin uhri, mutta Jeesuksessa koko uhraus sai päätöksensä. Muuta ei: Gazassa uhrataan viattomia lapsia ja naisia joka päivä Molokille.
Kristittyjen moraali venyy kuin lima. Tosi puolueelline Jumalan kuva ja vääristynyt arvomaailma häpeäksi Jeeuksen sovitusverelle.- Anonyymi
"Gazassa uhrataan viattomia lapsia ja naisia joka päivä Molokille.
Kristittyjen moraali venyy kuin lima."
Totta ja länsimaissa uhrataan viattomia ihmisalkuja abortti-jumalalle, kun naiset haluavat säilyttää vapauden päättää toisen elämästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta ja länsimaissa uhrataan viattomia ihmisalkuja abortti-jumalalle, kun naiset haluavat säilyttää vapauden päättää toisen elämästä.Tuo onkin mielenkiintoinen näkemys. Mutta käy ripittäyttymässä muidenkin syntien puolesta rakastamalla kuoliaaksi kidutettua Jeesusta ja palvomalla häntä kiroukseksi kirottuna uhrina, ja käy syömässä hänen ruumiinsa ja verensä, että maailmassa säilyy kaksinaismoraali ja muiden syyllistäminen.
- Anonyymi
Sovitusveri sovitti kristityt vain uhriksi Saatanalle, jolle aikaisemmin ne esikoispojat uhrattiin, että juutalaiset pelastuivat lain kirouksesta, kun te tulitte uhreiksi heidän sijastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo onkin mielenkiintoinen näkemys. Mutta käy ripittäyttymässä muidenkin syntien puolesta rakastamalla kuoliaaksi kidutettua Jeesusta ja palvomalla häntä kiroukseksi kirottuna uhrina, ja käy syömässä hänen ruumiinsa ja verensä, että maailmassa säilyy kaksinaismoraali ja muiden syyllistäminen.
Sinull väärä henki ja asenne.
Jeesu on kuin pelastusrengas uskovalle.
📖 Kaikki ovat rikkoneet – kukaan ei ole viaton
Apostoli Paavali kirjoittaa Roomalaiskirjeessä:
"Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla."
– Room. 3:23
Jumalan lain valossa koko maailma on syyllinen.
Juutalaiset rikkoivat lain, jonka olivat saaneet.
Pakanat elivät luonnollisen omantunnon vastaisesti.
Kaikki ovat rikkoneet – ja kaikki tarvitsevat Vapahtajan.
🙌 Jumalan suunnitelma ei perustunut ihmisen ansioon
Kuten sanoit: "Kaikki Jumalan olivat pettureita."
– Se pitää paikkansa historiallisesti ja hengellisesti.
Raamatun kansat – Israel mukaan lukien –
kaatuivat epäjumalanpalvelukseen, kapinaan ja uskottomuuteen.
Mutta juuri siksi Jumalan armo loistaa sitä kirkkaampana:
"Missä synti on tullut suureksi, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi."
– Room. 5:20
✝️ Jeesus tuli syntisiä varten – ei vanhurskaita varten
"Ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
– Mark. 2:17
Kaikki ovat pettäneet, mutta Kristus ei pettänyt.
Ihmiskunnan toivo ei ole ihmisessä, vaan ristissä.
💡 Miksi tämä on tärkeää?
Se pitää meidät nöyrinä – kukaan ei voi ylpeillä pelastuksestaan.
Se kohdistaa katseemme Jeesukseen – joka yksin on vanhurskas.
Se yhdistää kansat Kristuksessa – ei ole enää juutalaista eikä pakanaa, vain armahdettuja syntisiä.
"Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä."
– Room. 5:8
Jok ei usko Paavalia on kristinuskon mädättäjiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta ja länsimaissa uhrataan viattomia ihmisalkuja abortti-jumalalle, kun naiset haluavat säilyttää vapauden päättää toisen elämästä.Kai sinä ymmärrät, että se Moolokin palvonta, tulen jumalan palvonta, on myös kristinuskoa juutalaisuuteen perustuen, kun vainajakin siunataan FYYSISEEN ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa, kuin muinoin ihmisiä poltettiin noitaroviollakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai sinä ymmärrät, että se Moolokin palvonta, tulen jumalan palvonta, on myös kristinuskoa juutalaisuuteen perustuen, kun vainajakin siunataan FYYSISEEN ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa, kuin muinoin ihmisiä poltettiin noitaroviollakin.
Ellet ymmärrä että Kristinusko tulee taivaasta kaikkein Pyhimmästä, ei ihmisestä vaan Jumalasta.
Olet ulkona keskustelusta, ja rinnakkaistodellisuudessa pois totuudesta ja Pyhyydestä ja Jeesuksen sovintoverestä.
- Anonyymi
Joka ei usko Paavalia on kristinuskon mädättäjiä.
Ne on niitä pilalle leikattuja koiria.
Pakanoita ilman Jeesuksen veren sovitusta Jumalan edessä.- Anonyymi
Tähän kohtaan onkin hyvä laittaa Paavalin omat sanat luomastaan kristinuskosta:
1.Korinttolaiskirje:
"4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."
2.Korinttolaiskirje:
"11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."
Paavalin oman evankeliumin mukaan:
Roomalaiskirje:
"2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."
Tämä siksi, koska koko ajan luullaan, että tällä opilla on jotakin tekemistä Jeesuksen opetuksen tai hänen julistamaksi käskemän evankeliumin kanssa. Ei ole. - Anonyymi
"Joka ei usko Paavalia on kristinuskon mädättäjiä.
Pakanoita ilman Jeesuksen veren sovitusta Jumalan edessä."
Tarkoitatko "pilalle leikattuja koiria" kastroituina?! On totta, että Paavalin oppi perustuu vain himojen lietsontaan - tiedetäänhän tuo massiivinen pedofiiliakin kaikissa uskonlahkoissa laatuun ja lajiin katsomatta.
Mutta oikeastiko olet sitä mieltä, että Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan hyvä isä Jumala vaatii oman poikansa veren palvonnan - ennen kuin voit mennä tuon Jumalan eteen?! Väärä luulo - Paavalinkin opin mukaan - hän on lähettänyt teidät uhreiksi vain Saatanalle tuolla sovitusverellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko "pilalle leikattuja koiria" kastroituina?! On totta, että Paavalin oppi perustuu vain himojen lietsontaan - tiedetäänhän tuo massiivinen pedofiiliakin kaikissa uskonlahkoissa laatuun ja lajiin katsomatta.
Mutta oikeastiko olet sitä mieltä, että Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan hyvä isä Jumala vaatii oman poikansa veren palvonnan - ennen kuin voit mennä tuon Jumalan eteen?! Väärä luulo - Paavalinkin opin mukaan - hän on lähettänyt teidät uhreiksi vain Saatanalle tuolla sovitusverellä.Ja kummallinen luulo, mennä Jumalan pojan sovitusverellä Jumalan eteen, kun koko oppikin perustuu siihen, että palvotaan ristiin kirottuna Jeesuksen nimeen itse tosi Jumalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta oikeastiko olet sitä mieltä, että Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan hyvä isä Jumala vaatii oman poikansa veren palvonnan - ennen kuin voit mennä tuon Jumalan eteen?! Väärä luulo - Paavalinkin opin mukaan - hän on lähettänyt teidät uhreiksi vain Saatanalle tuolla sovitusverellä.Onkohan tuossa kyse järjen puutteesta vai vain aivopesusta:
""Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla."
– Room. 3:23???
Tuohan tarkoitta VAIN NIITÄ, jotka yleensä ovat tehneet jotakin! Eihän tuomioistuimessakaan tuomita sellaista, joka ei ole tehnyt mitään.
Jumala on vanhurskas ja oikeamielinen, joten ei tuon raamatunkohdan perusteella voi väittää pieniä lapsia syntisiksi ja tuomion alaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kummallinen luulo, mennä Jumalan pojan sovitusverellä Jumalan eteen, kun koko oppikin perustuu siihen, että palvotaan ristiin kirottuna Jeesuksen nimeen itse tosi Jumalaa.
Ja kun Jumalana opissa onkin Saatana, jonka eteen voidaan mennä tosi Jumalan sovitusverellä - niin entä sitten, ei sillä ole mitään merkitystä kuoleman jälkeen, helvettiin menee joka tapauksessa, mutta eläessä tietysti joutuu palvelemaan lihalla synnin lakia, kuten Paavali Roomalaiskirje 7 luku sanookin.
En kyllä ymmärrä miksi voidakseen tehdä pahaa, olisi edes Jeesusta palvottava kirottuna tosi Jumalana - mitä ekstraa siitä kuvittelee saavansa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun Jumalana opissa onkin Saatana, jonka eteen voidaan mennä tosi Jumalan sovitusverellä - niin entä sitten, ei sillä ole mitään merkitystä kuoleman jälkeen, helvettiin menee joka tapauksessa, mutta eläessä tietysti joutuu palvelemaan lihalla synnin lakia, kuten Paavali Roomalaiskirje 7 luku sanookin.
En kyllä ymmärrä miksi voidakseen tehdä pahaa, olisi edes Jeesusta palvottava kirottuna tosi Jumalana - mitä ekstraa siitä kuvittelee saavansa?Et ole näköjään kuullut ILOSANOMAA!
Jumaloista, Saatanoita tai muita kosmisia diktaattoreita ei ole olemassa!
Nyt voit nukkua yösi rauhassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi voidakseen tehdä pahaa, olisi edes Jeesusta palvottava kirottuna tosi Jumalana - mitä ekstraa siitä kuvittelee saavansa?Onko jotenkin Paavalin perisyntivalheeseen liittyvä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole näköjään kuullut ILOSANOMAA!
Nyt voit nukkua yösi rauhassa.Keskustelemmekin kristinuskosta - en ole löytänyt siitä ilosanomaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan tuossa kyse järjen puutteesta vai vain aivopesusta:
Tuohan tarkoitta VAIN NIITÄ, jotka yleensä ovat tehneet jotakin! Eihän tuomioistuimessakaan tuomita sellaista, joka ei ole tehnyt mitään.
Jumala on vanhurskas ja oikeamielinen, joten ei tuon raamatunkohdan perusteella voi väittää pieniä lapsia syntisiksi ja tuomion alaiseksi.Ei oikeamielinen Jumala ole Paavalin Jumala, se on eri kun Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan Jumala. Paavalin Jumala asuu tulessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oikeamielinen Jumala ole Paavalin Jumala, se on eri kun Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan Jumala. Paavalin Jumala asuu tulessa.
Koko oppihan perustuu siihen, että tosi Jumala on uhri lepyttämään vihaisen Jumalan vihan. (Augsburgin tunnustus).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole näköjään kuullut ILOSANOMAA!
Nyt voit nukkua yösi rauhassa.Kerropa kuule, että mikä se ILOSANOMA on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa kuule, että mikä se ILOSANOMA on?
Ainoa ilosanoma on Jouluna, kun syntyy Jeesus vauva, ja muuta kuukausi, niin taputetaan pieniä, karvaisia käsiä, kun se on kidutettu kuoliaaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa ilosanoma on Jouluna, kun syntyy Jeesus vauva, ja muuta kuukausi, niin taputetaan pieniä, karvaisia käsiä, kun se on kidutettu kuoliaaksi.
Kuten vanha kansa on sanonut - "Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Paavali sen pois viepi".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on vanhurskas ja oikeamielinen, joten ei tuon raamatunkohdan perusteella voi väittää pieniä lapsia syntisiksi ja tuomion alaiseksi.Kun Jumalan sana kertoo että KAIKKI, niin se tarkoittaa silloin myös KAIKKI
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten vanha kansa on sanonut - "Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Paavali sen pois viepi".
Ja sinne edelle, Paavalin ja tämän Jumalan käsitteenä synti on ominaisuus, ei teko.
Tätä kuvaa Jeesuksen sanomaksi kirjoitettu "tehkää parannus tai kuolette synteihinne" (Joh.8), joka on joko huolimattomuutta käännetty väärin tai tarkoituksella.
Sanan parannus tuossa oikea käännös kuuluisi olla "tieltä kääntyminen" tai "mielenmuutos" ja kuolla syntisenä, eikä synteihin.
Samassa luvussa tämä totuus on ilmaistu, kun Jeesus pelastaa aviorikoksesta syytetyn naisen kivityskuolemalta sanomalla, että se heittäköön ensimmäisen kiven, joka on synnitön.
Jos fariseus olisi heittänyt kiven, hän olisi syyllistynyt jumalanpilkkaan väittämällä itseään synnittömäksi.
Vahinko, että uuteen raamatunkäännökseen tuo kohta on pilattu käyttämällä muotoa "joka ei ole tehnyt syntiä", ja koko idea pilattu.
Ilmeisesti kääntäjät eivät ole myöskään ymmärtäneet, että kyse on ihmisen ominaisuudesta, eikä teoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinne edelle, Paavalin ja tämän Jumalan käsitteenä synti on ominaisuus, ei teko.
Tätä kuvaa Jeesuksen sanomaksi kirjoitettu "tehkää parannus tai kuolette synteihinne" (Joh.8), joka on joko huolimattomuutta käännetty väärin tai tarkoituksella.
Sanan parannus tuossa oikea käännös kuuluisi olla "tieltä kääntyminen" tai "mielenmuutos" ja kuolla syntisenä, eikä synteihin.
Samassa luvussa tämä totuus on ilmaistu, kun Jeesus pelastaa aviorikoksesta syytetyn naisen kivityskuolemalta sanomalla, että se heittäköön ensimmäisen kiven, joka on synnitön.
Jos fariseus olisi heittänyt kiven, hän olisi syyllistynyt jumalanpilkkaan väittämällä itseään synnittömäksi.
Vahinko, että uuteen raamatunkäännökseen tuo kohta on pilattu käyttämällä muotoa "joka ei ole tehnyt syntiä", ja koko idea pilattu.
Ilmeisesti kääntäjät eivät ole myöskään ymmärtäneet, että kyse on ihmisen ominaisuudesta, eikä teoista.Jeesus ei ole opetuksissaan opettanut tuota ominaisuutta ihmisen sisällä olevan, siis mitään synnistä, koska opetti taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme.
Tämän vahvistaa myös Paavali, käskemällä perkaamaan sen pois, kun ryhtyy palvomaan Jeesusta teurastettuna uhrilampaana ja uhrina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole opetuksissaan opettanut tuota ominaisuutta ihmisen sisällä olevan, siis mitään synnistä, koska opetti taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme.
Tämän vahvistaa myös Paavali, käskemällä perkaamaan sen pois, kun ryhtyy palvomaan Jeesusta teurastettuna uhrilampaana ja uhrina.Syntisyydestä pääsee siis eroon niin näppärästi, kun ei perkaa Paavalin käskystä Jeesuksen opettamaa taivasten valtakuntaa pois, tai jos on jo lähtenyt tuolle kadotukseen vievälle tielle, käänty pois tuolta tieltä, ja tekee mielenmuutoksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntisyydestä pääsee siis eroon niin näppärästi, kun ei perkaa Paavalin käskystä Jeesuksen opettamaa taivasten valtakuntaa pois, tai jos on jo lähtenyt tuolle kadotukseen vievälle tielle, käänty pois tuolta tieltä, ja tekee mielenmuutoksen.
Totta: "Kun Jumalan sana kertoo että KAIKKI, niin se tarkoittaa silloin myös KAIKKI"
Kun Jumalan sanassa kerrotan: "KAIKKI kansa sanoi aamen"!, niin myös vauvat osasivat puhua jo siihen aikaan ja huusivat aamenta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntisyydestä pääsee siis eroon niin näppärästi, kun ei perkaa Paavalin käskystä Jeesuksen opettamaa taivasten valtakuntaa pois, tai jos on jo lähtenyt tuolle kadotukseen vievälle tielle, käänty pois tuolta tieltä, ja tekee mielenmuutoksen.
Tämä on Jeesuksen opetusta fariseuksille, jota kieron väärästi käydään läpi Joh.8 luvussa.
Kuten siellä juutalaisen kerrotaan huudahtaneen "emme ole koskaan olleet kenenkään orjina", israelilaiset olivat, joka on jälleen vihje - juutalaiset eivät ole muinaisia israelilaisia.
Jeesus oli Israelilainen ja opetti Jumalana Israelin Jumalaa - ei juutalaisten kuningas Salomon ja Mooseksen uhrikulttijumalaa.
Israelin Jumala kieli viattoman veren vuodattamisen (Jeremia 7 luku). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jotenkin Paavalin perisyntivalheeseen liittyvä?!
On, koska Paavalin väitteellä tuo syntiominaisuus olisi tullut jo paratiisissa, hänen valhetarinansa mukaan petollisesta Luojajumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta: "Kun Jumalan sana kertoo että KAIKKI, niin se tarkoittaa silloin myös KAIKKI"
Kun Jumalan sanassa kerrotan: "KAIKKI kansa sanoi aamen"!, niin myös vauvat osasivat puhua jo siihen aikaan ja huusivat aamenta!Ehkä se mitä nyt selitän, on vähän korkeampaa matematiikkaa kuin joukko-oppia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Jumalan sanassa kerrotan: "KAIKKI kansa sanoi aamen"!, niin myös vauvat osasivat puhua jo siihen aikaan ja huusivat aamenta!Siinähän oli taas sitä oikeaa asiaa.
Älykkyysosamääräsi ei näköjään riitä muuhun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole opetuksissaan opettanut tuota ominaisuutta ihmisen sisällä olevan, siis mitään synnistä, koska opetti taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme.
Tämän vahvistaa myös Paavali, käskemällä perkaamaan sen pois, kun ryhtyy palvomaan Jeesusta teurastettuna uhrilampaana ja uhrina.Tässä kohtaa Paavali opettaa ristiin - väittää perisynnistä ihmisen ominaisuutena, jo luomiskertomuksesta alkaen, mutta myöntää kuitenkin, että ihminen perustaltaan elääkin Jeesuksen opettamassa taivasten valtakunnassa, kun käskee perkaamaan taivasten valtakunnan pois, ennen kuin saa syntiominaisuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se mitä nyt selitän, on vähän korkeampaa matematiikkaa kuin joukko-oppia.
Ei se ole matematiikkaa vaan Lutherin kehittämää väärää oppia.
Jeesus sanoi lapsista: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!
Tuo tarkoittaa KAIKKIA lapsia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä kohtaa Paavali opettaa ristiin - väittää perisynnistä ihmisen ominaisuutena, jo luomiskertomuksesta alkaen, mutta myöntää kuitenkin, että ihminen perustaltaan elääkin Jeesuksen opettamassa taivasten valtakunnassa, kun käskee perkaamaan taivasten valtakunnan pois, ennen kuin saa syntiominaisuuden.
Tämä on mielenkiintoisin Raamatun kohta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoisin Raamatun kohta.
Tämä kohta on todella mummomuorin tapaan vain tulkittava - en tiedä tähän ristiriitaan vastausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole matematiikkaa vaan Lutherin kehittämää väärää oppia.
Jeesus sanoi lapsista: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!
Tuo tarkoittaa KAIKKIA lapsia!Ei lapsia vaan lapsen kaltaisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lapsia vaan lapsen kaltaisia
Vauvat ovat "lasten kaltaisia".
Siksi heidän on taivasten valtakunta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvat ovat "lasten kaltaisia".
Siksi heidän on taivasten valtakunta.Kyllä, eli ottavat vastaan Jumalan valtakunnan kuin lapsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, eli ottavat vastaan Jumalan valtakunnan kuin lapsi
Mistä vauvat tietävät, mitä heidän pitää ottaa vastaan?
Pappiko se sanelee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pappiko se sanelee?He ottavat vastaan, se riittää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pappiko se sanelee?Yrittäisit edes pinnistää ulos jotain järkevää. Onko liian vaikeaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He ottavat vastaan, se riittää
Sinulla on sitten hyvä mielikuvitus. Eihän vauva tajua asiasta vielä mitään.
Mahtoikohan tuossakin joukossa olla vauvoja, koska KAIKKI jerusalemilaiset menivät:
" Koko Juudean maa ja KAIKKI jerusalemilaiset vaelsivat hänen luokseen, ja hän kastoi heitä Jordanin virrassa,"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on sitten hyvä mielikuvitus. Eihän vauva tajua asiasta vielä mitään.
Mahtoikohan tuossakin joukossa olla vauvoja, koska KAIKKI jerusalemilaiset menivät:
" Koko Juudean maa ja KAIKKI jerusalemilaiset vaelsivat hänen luokseen, ja hän kastoi heitä Jordanin virrassa,"?Ei tajuta mutta ottaa vastaan kuten Jeesus sanoi
Jos ei ota vastaan niin sitten ei ole lapsen kaltainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tajuta mutta ottaa vastaan kuten Jeesus sanoi
Jos ei ota vastaan niin sitten ei ole lapsen kaltainenHeh heh: "Ei tajuta mutta ottaa vastaan kuten Jeesus sanoi"???
Aina vaan pimeämmäksi menee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh: "Ei tajuta mutta ottaa vastaan kuten Jeesus sanoi"???
Aina vaan pimeämmäksi menee.Itseähän sanoit että vauva on lapsen kaltainen
Ja se kaltaisuus on Jumalan valtakunnan vastaanottamista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseähän sanoit että vauva on lapsen kaltainen
Ja se kaltaisuus on Jumalan valtakunnan vastaanottamistaEi Jumalan valtakuntaa Jeesuksen opetuksessa "oteta vastaan", se on meidän perusolemus, voi hyvä helvetti, jonka te perkaatte pois, ottamalla vastaan Saatana Jumalan valtakunta Paavalin opilla. KAKSI JUMALAN NIMISTÄ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumalan valtakuntaa Jeesuksen opetuksessa "oteta vastaan", se on meidän perusolemus, voi hyvä helvetti, jonka te perkaatte pois, ottamalla vastaan Saatana Jumalan valtakunta Paavalin opilla. KAKSI JUMALAN NIMISTÄ.
Lutherin sanat: Kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseähän sanoit että vauva on lapsen kaltainen
Ja se kaltaisuus on Jumalan valtakunnan vastaanottamistaNoin juuri Jeesus asian määritteli. Ei siinä auta vastaan inttäminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on vanhurskas ja oikeamielinen, joten ei tuon raamatunkohdan perusteella voi väittää pieniä lapsia syntisiksi ja tuomion alaiseksi.Perisynti eli isältä ja äidiltä peritty synnin taakka on osa luterilaista oppia. Se näkemys löytyy myös Raamtausta:
Psalmi 51:7 (1933/38):
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."
→ Tämä jae viittaa siihen, että ihminen on jo syntyessään synnin alainen.
Room. 5:12:
"Yhden ainoan ihmisen kautta tuli synti maailmaan, ja synnin kautta kuolema, ja näin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."
→ Korostaa Aadamin lankeemuksen seurauksia, jotka koskevat kaikkia ihmisiä.
Ef. 2:3:
"Olimme luonnostamme vihan lapsia niin kuin muutkin."
→ Ihmisen luonnollinen tila ilman Jumalan armoa on Jumalan vihan alla.
Nämä kohdat muodostavat teologisen perustan opille perisynnistä, jota muun muassa Augustinus ja luterilainen usko korostavat. Ne esittävät, että myös vastasyntynyt on synnin turmelema eikä viaton.
- Anonyymi
Tätä Paavali julistaa: Roomalaiskirje:
1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
Gal: 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
Tämä on Jeesuksen ristin sovitus työ.
Tätä pilalle leikatut koirat vihaa, siksi väristelijät vihaa Paavalia.- Anonyymi
Ja eräs toinenkin vihaa häntä
- Anonyymi
Todella eivät ole koskaan edes tutustuneet siihen ajatukseen. Että miksi juuri he ovat uskossa . Pelottaako heitä jotenkin että uskolta menee pohja jos ottavat selville oman asenteensa siihen mihin uskovat.
- Anonyymi
Osa ollut uskossa lapsesta saakka.
Hyvä koetella uskoa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä koetella uskoaOvatkohan kaikki Afrikan viidakoissakin syntyneet lapset uskossa lapsesta saakka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatkohan kaikki Afrikan viidakoissakin syntyneet lapset uskossa lapsesta saakka?
Ei tietenkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään
Miksi suomalaiset olisivat poikkeus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä koetella uskoaSiis osa on idiktrinoitu luterilaiseen ideologiaan jo lapsesta saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi suomalaiset olisivat poikkeus?
Koska suomalaiset lapset kuulevat evankeliumin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska suomalaiset lapset kuulevat evankeliumin
Missä? Diskossako?
Kotonahan ei enää kukaan puhu Jeesuksesta ja kirkoissa lapset eivät käy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä? Diskossako?
Kotonahan ei enää kukaan puhu Jeesuksesta ja kirkoissa lapset eivät käy.Kotona nimenomaan ja pyhäkoulussa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä? Diskossako?
Kotonahan ei enää kukaan puhu Jeesuksesta ja kirkoissa lapset eivät käy.Totta, helluntaikirkossa lapset eivät käy
- Anonyymi
Ei pelota, heillä ei vain ole mitään järkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä? Diskossako?
Kotonahan ei enää kukaan puhu Jeesuksesta ja kirkoissa lapset eivät käy.Puhua Jeesuksesta on täysin eri asia, kuin puhua Kristuksesta, joka Pietarin 2.kirjeen mukaan on Lucifer - Paavalin luomus Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä. "Olemalla Kristuksessa", olette Saatanan omia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhua Jeesuksesta on täysin eri asia, kuin puhua Kristuksesta, joka Pietarin 2.kirjeen mukaan on Lucifer - Paavalin luomus Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä. "Olemalla Kristuksessa", olette Saatanan omia.
Edeltä löytyy viestistä, joka alkaa "Tätä Paavali julistaa. Roomalaiskirje:".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edeltä löytyy viestistä, joka alkaa "Tätä Paavali julistaa. Roomalaiskirje:".
Piispa Huovisen kolumni Tuomiokapitulin sivuilla Auringon palvontaa, hän sanoo, että Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictukselle. On sama hahmo kuin Ranskan Yhdysvalloille lahjoittama vapauden patsas, Lucifer valontuoja - miettikääpä, että mistä tulee Lucia-neito kynttiläkruunu päässään valoa tuomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piispa Huovisen kolumni Tuomiokapitulin sivuilla Auringon palvontaa, hän sanoo, että Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictukselle. On sama hahmo kuin Ranskan Yhdysvalloille lahjoittama vapauden patsas, Lucifer valontuoja - miettikääpä, että mistä tulee Lucia-neito kynttiläkruunu päässään valoa tuomaan.
Kristus nimen etymologia on 'balsamoitu muumio', ja kaikki kelpaa uskovaisille ilman aivoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapauden patsas on Ranskan vallankumouksen symboli, jonka luin illuminatin - jotain valaistumista? - järjestäneen.
On myös outo äiti Marjan kummittelu Ranskaan ja liittyen illuminatiin, joka johtaa väitteen mukaan katolista kirkkoa.
On laittanut mietityttämään, että onko illuminati tämän hetkisen maailman vallankumouksen takana, kun kohta maailma on presidenttejä ja poliitikkoja myöten työttöminä?!
Hämmentää, että miten Paavali voi jo Raamatussa sanoa ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen jo 2000 vuotta sitten.
Tuosta on aloitettu jopa uusi ajanlasku, joten ilmeisesti sama illuminati on luonut koko kristinuskon ideankin jo hyvissä ajoin kristinuskolla koko maailman vallankäyttöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapauden patsas on Ranskan vallankumouksen symboli, jonka luin illuminatin - jotain valaistumista? - järjestäneen.
On myös outo äiti Marjan kummittelu Ranskaan ja liittyen illuminatiin, joka johtaa väitteen mukaan katolista kirkkoa.
On laittanut mietityttämään, että onko illuminati tämän hetkisen maailman vallankumouksen takana, kun kohta maailma on presidenttejä ja poliitikkoja myöten työttöminä?!
Hämmentää, että miten Paavali voi jo Raamatussa sanoa ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen jo 2000 vuotta sitten.
Tuosta on aloitettu jopa uusi ajanlasku, joten ilmeisesti sama illuminati on luonut koko kristinuskon ideankin jo hyvissä ajoin kristinuskolla koko maailman vallankäyttöön.Tätä ajatusta puoltaa se, että heidän mystisenä pidetty tunnuslukunsa 322, ei ole tippaakaan mystinen, kun on luomiskertomuksesta 1.Mooseksen kirjasta. He ovat siis kaiken luojia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä ajatusta puoltaa se, että heidän mystisenä pidetty tunnuslukunsa 322, ei ole tippaakaan mystinen, kun on luomiskertomuksesta 1.Mooseksen kirjasta. He ovat siis kaiken luojia.
Kyllä minä vahvasti oletan, että olemme todella löytäneet Luojajumalan.
- Anonyymi
Näköjään saimme vastauksen: Suuri osa uskovaisista on indoktrinoitu uskoon lapsena, mikä on se tärkein syy uskomukselle. Tässä mielessä kristitty, muslimi tai hindu ei eroa toisistaan.
- Anonyymi
Itään kun mennään kyse ei ole varsinaisesti uskonnoista, vaan filosofioista, mutta juutalainen uhrikultti on jotakin aivan muuta ihmisuhrauksin, joka on ihan sama islamissa ja kristinuskossa, kaikkine näiden alalajeineen - ainoa filosofia on ollut tappaminen ja kiduttaminen, jos et kumarra juutalaisten jumaluutta Puhuvaa pedon kuvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itään kun mennään kyse ei ole varsinaisesti uskonnoista, vaan filosofioista, mutta juutalainen uhrikultti on jotakin aivan muuta ihmisuhrauksin, joka on ihan sama islamissa ja kristinuskossa, kaikkine näiden alalajeineen - ainoa filosofia on ollut tappaminen ja kiduttaminen, jos et kumarra juutalaisten jumaluutta Puhuvaa pedon kuvaa.
Islam on ottanut tappamisen vielä oikein hyötykäyttöön itsemurhapommittajineen. Kristitty maailma arvostaa hyötykäyttönä kaupallisuutta juutalaisella kansallissosialismilla tehokkuutena ja heikoimpien eliminointeina, mikä Suomessa on jo pitkälle viety prosessi - elämällä ei ole yksilöllistä arvoa sen enempää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Islam on ottanut tappamisen vielä oikein hyötykäyttöön itsemurhapommittajineen. Kristitty maailma arvostaa hyötykäyttönä kaupallisuutta juutalaisella kansallissosialismilla tehokkuutena ja heikoimpien eliminointeina, mikä Suomessa on jo pitkälle viety prosessi - elämällä ei ole yksilöllistä arvoa sen enempää.
Meillä on tässä maailman tilanteesa kaksi vaihtoehtoa: joku on käynyt kiinni maailman huipulle, tai se huippu on käynyt kiinni meihin, tuhotakseen meidät. Jää nähtäväksi, että miten päin tämä pelikenttä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on tässä maailman tilanteesa kaksi vaihtoehtoa: joku on käynyt kiinni maailman huipulle, tai se huippu on käynyt kiinni meihin, tuhotakseen meidät. Jää nähtäväksi, että miten päin tämä pelikenttä on.
Mutta uskolla - uskomisella - en lähestyisi kyllä maailman tilannettakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Islam on ottanut tappamisen vielä oikein hyötykäyttöön itsemurhapommittajineen."
Kannattaa muistaa myös kristittyjen järjestämät noitaroviot sekä ristiretket. Kyllähän niissäkin uskonnollinen kiihko oli saanut jonkinlaisen huipentuman.
- Anonyymi
Toiset puhuu uskosta mutta eivät usko Niin eihän niillä ole mitään kokemusta edes siitä mitä puhutaan, vaan ne katsoo mitä toiset tekee - kyttäävät - Ja kaikki ei ole uskossa oikeassa uskossa toiset on leipä uskovaiset ja mutta ne jotka on todella aitoja ja kokevat Jeesuksen sydämessä ja se antaa rauhan ja lohdutuksen ja elämälle tarkoituksen.
He ovat saaneet yliluonnollisia kokemuksia.
Kertokaa mitä pahaa Jeesus teki ja mitä pahaa Jeesuksen opetuksessa on! Moni joka sanoo uskovan ei noudata, tämä on totta, siksi juuri tarvitaan Jeesus sovittajaksi.
Filosofit vain vääntelee asioita näsä viisaudessaan.No kannattaa laittaa siellä kättä sydämelle , olisitko noita parempi sillä kirjoituksesi melko alussa sanot näin "Ja kaikki ei ole uskossa oikeassa uskossa toiset on leipä uskovaiset"
Kovasti siis itsekin haluat tehdä "karsinajakoa"- Anonyymi
No kannattaa laittaa siellä kättä sydämelle , olisitko noita parempi sillä kirjoituksesi melko alussa sanot näin "Ja kaikki ei ole uskossa oikeassa uskossa toiset on leipä uskovaiset"
Kovasti siis itsekin haluat tehdä "karsinajakoa"Kerro toki oman uskosi syy.
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toki oman uskosi syy.
Sitähän sinä mielelläsi revittelisit mutta tuolla ketjun alussa on yksi melko viisas kommentti ja se on se, ettei sikojen kanssa kannata painia, molemmat likaantuu mutta vain sika tykkää.
Röhkipä siis muualle ;)
Mutta tuossa oli hyvä esimerkki siitä kuinka tälläkään palstalla välttämättä ateistit eivät ole se "ykkös vihollinen" vaan se on se itseään parempana pitävä uskovainen eli "aitouskova" sen takiahan tuon nimityksenkin aikoinaan keksivät :d- Anonyymi
Sitähän sinä mielelläsi revittelisit mutta tuolla ketjun alussa on yksi melko viisas kommentti ja se on se, ettei sikojen kanssa kannata painia, molemmat likaantuu mutta vain sika tykkää.
Röhkipä siis muualle ;)
Mutta tuossa oli hyvä esimerkki siitä kuinka tälläkään palstalla välttämättä ateistit eivät ole se "ykkös vihollinen" vaan se on se itseään parempana pitävä uskovainen eli "aitouskova" sen takiahan tuon nimityksenkin aikoinaan keksivät :dHuonosti tosiaan leikit uskovaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toki oman uskosi syy.
Kahtiajako on kiistaton.
Toiset uskovat, toiset eivät.
Liberaaliteologit ja ateistit tekevät parhaansa, jotta ihmisiltä ja pappiskanditaateilta riistetään usko Jeesukseen ja kaikkeen yliluonnolliseen. - Anonyymi
No kannattaa laittaa siellä kättä sydämelle , olisitko noita parempi sillä kirjoituksesi melko alussa sanot näin "Ja kaikki ei ole uskossa oikeassa uskossa toiset on leipä uskovaiset"
Kovasti siis itsekin haluat tehdä "karsinajakoa"Siksi juuri kannattaa ottaa Jeesus vastaan, Jeesuksessa kaikki on yhtä. Siinä ei ole jakoa.
Kristityillä ei ole lupa jakautua tai halveksia toisiaan. Yksi Henki kutsuu sovintoon, rakkauteen ja totuuteen.
Kristuksessa olemme ei vain yksilöitä, vaan yksi perhe, yksi ruumis, yksi henki.
Mutta sisältäpäin ja ulkoapäin hajotetaan laumaa, ja vähätellään ja vinoillaan.
Ei muuta kun pilkkua viilataan. - Anonyymi
Sinä se jaksat olla niin sairaaloisen kiinnostus kalsareistani.
Olet yhtä kyvytön järkevään keskusteluun kuin turrekin.
- Anonyymi
Sinä se jaksat olla niin sairaaloisen kiinnostus kalsareistani.
Mistä kalsareista on kysymys?
Uskon kalsareista, vai mistä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet yhtä kyvytön järkevään keskusteluun kuin turrekin.
No ei kait se mikään ihme ole jos heteromies ei halua tuollaisista jutella. Varmaan olet saanut pakit ennenkin eli yritä nyt edes kerran tajuta.
- Anonyymi
<<Jää nähtäväksi, että miten päin tämä pelikenttä on.<<
tässä on jokin pahasti pielessä:
Jumalan kanssa ei voi pelata! Ei tätä edes ymmärretä.- Anonyymi
Varmaa on ainakin sen ettei taivaspaikkoja jaa kukaan muu kuin Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaa on ainakin sen ettei taivaspaikkoja jaa kukaan muu kuin Jumala.
Ja sekin on Jeesuksen nimeen teurastettu uhrilampaana ja kirottu kiroukseksi ja syödään kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, kun ne siinä nautitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sekin on Jeesuksen nimeen teurastettu uhrilampaana ja kirottu kiroukseksi ja syödään kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, kun ne siinä nautitaan.
Jota uskovaiset palvovat uhrina itsensä ja pahojen tekojensa puolesta - onko ihme, jos Paavali sanoi, että tuli koko taivasten valtakuntakin pois perattua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jota uskovaiset palvovat uhrina itsensä ja pahojen tekojensa puolesta - onko ihme, jos Paavali sanoi, että tuli koko taivasten valtakuntakin pois perattua.
Tuommoisella käsityksellä ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa; Se on sairas Jumalakäsitys ja sairas ihmiskäsitys vakaumuksesta nyt ei voi edes puhua.
Pilkataan Jeesuksen sovitus vereen uskovia ja Pyhää Jumalan sanaa: evankeliumin voimaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuommoisella käsityksellä ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa; Se on sairas Jumalakäsitys ja sairas ihmiskäsitys vakaumuksesta nyt ei voi edes puhua.
Pilkataan Jeesuksen sovitus vereen uskovia ja Pyhää Jumalan sanaa: evankeliumin voimaa.JOKA SANA RAAMATUSTA. SATOJA KERTOJA TODISTETTUNA.
- Anonyymi
"Liberaaliteologit ja ateistit tekevät parhaansa, jotta ihmisiltä ja pappiskanditaateilta riistetään usko Jeesukseen ja kaikkeen yliluonnolliseen."
Tämä on jännä. Kun joiltakin uskovaiselta kysyy, miksi uskot Jumalaan - eli mitkä syyt ja perusteet ovat uskomuksen taustalla - hän alkaa syytellä, että häneltä yritetään "riistää usko Jeesukseen".
Tässähän herää epäilys, että uskovainen tietää, ettei hänellä oikeastaan ole kestäviä perusteita uskolleen. Kun kysyy totuuksista, niin kyllähän totuuteen uskova ihan mielellään perustelee näkökantansa.- Anonyymi
"Tässähän herää epäilys, että uskovainen tietää, ettei hänellä oikeastaan ole kestäviä perusteita uskolleen."???
Turhaan epäilet! Raamattu on se perusta johon voi luottaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tässähän herää epäilys, että uskovainen tietää, ettei hänellä oikeastaan ole kestäviä perusteita uskolleen."???
Turhaan epäilet! Raamattu on se perusta johon voi luottaa.Miksihän sinä et siihen luota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan epäilet! Raamattu on se perusta johon voi luottaa.Miksi luotat Raamattuun etkä vaikkapa Koraaniin? Eli mikä sai sinut vakuuttumaan kristinuskon totuudenmukaisuudesta - tai edes siitä, että jossain on Taivaallinen Yliluonnollinen Isä-Hahmo, joka seuraa sinua kaikkialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan epäilet! Raamattu on se perusta johon voi luottaa.Ja sitten valehdellaan, että mitä siellä lukee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten valehdellaan, että mitä siellä lukee.
Ongelma on perustavaa laatuisempi. Jos teidän kaltaiset uskovaiset olisivat syntyneet Iraniin rukoilisitte Allahia ja perustaisitte uskonne Koraaniin. Ja perusteet uskollenne olisivat ihan yhtä hyvä kuin nytkin - yhteiskunnalliset syyt sekä lapsuuden indoktrinaatio - ja se, miten uskonnon tuomat dogmit auttavat jäsentämään omaa elämää.
- Anonyymi
Onko esitetty mitä pahaa on Jeesuksessa ja Jeesuksen opetuksessa. Taivaassa kaikki on puhdasta ei mitään epäpyhää.
Tapahtukoon tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa. Niin mitä on moittimista, siis mistä? Tästä ei puhuta ollenkaan, kun pahaa ei ole. Pahalle se on pahalle juttu, sillä ei ole olemassaoloa taivaassa.- Anonyymi
Ja miksi uskoisimme, että elämä jatkuisi kuoleman jälkeen, kun kaikki tieteellinen tieto kertoo päinvastaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja miksi uskoisimme, että elämä jatkuisi kuoleman jälkeen, kun kaikki tieteellinen tieto kertoo päinvastaista?
Mikä tieteellinen tieto? Juuri olen kertonut mistä läytyy tiededokumettisarja "Mielen salattu voima", jossa on tutkimuksin todistettu kliinisen kuolleeksi julistamistilan jälkeen tietoisuuden säilyneen.
Kerrotko, että mitä tarve on valehdella, ylivoimaisuusvinouma, kun täytyy yrittää pääteä tiedesanalla, josta et todellisuudessa ymmärrä hölkäsen pöläystä
Uskonnon kanssa tuolla ei tietenkään ole mitään tekemistä - uskovaiset menevät helvettiin . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tieteellinen tieto? Juuri olen kertonut mistä läytyy tiededokumettisarja "Mielen salattu voima", jossa on tutkimuksin todistettu kliinisen kuolleeksi julistamistilan jälkeen tietoisuuden säilyneen.
Kerrotko, että mitä tarve on valehdella, ylivoimaisuusvinouma, kun täytyy yrittää pääteä tiedesanalla, josta et todellisuudessa ymmärrä hölkäsen pöläystä
Uskonnon kanssa tuolla ei tietenkään ole mitään tekemistä - uskovaiset menevät helvettiin .Ei mikään ärsytä yhtä paljon, kuin typerykset pätemässä tiede sanaa käyttäen, josta tieteestä eivät ymmärrä pätkääkään.
- Anonyymi
Unohdit syntien sovituksen, Jeesuksen kidutuskuoleman ja kiroamisen sekä syömisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit syntien sovituksen, Jeesuksen kidutuskuoleman ja kiroamisen sekä syömisen.
Taivaassa kaikki on puhdasta, ei mitään epäpyhää, sanot, ja uskonnon mukaan synti ja Saatana oli jo Jumalan paratiisissakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnon kanssa tuolla ei tietenkään ole mitään tekemistä - uskovaiset menevät helvettiin .Älä viitsi pelleillä. Kliinisesti kuollut tarkoittaa, että ihmisen elintoiminnot ovat pysähtyneet, mutta aivotoimintaa on vielä jäljellä. Dokumentissa ei varmasti väitetty, että ihmisen tietoisuus säilyisi vielä, kun aivot ovat mädäntyneet. Me tiedämme, että tietoisuus on aivotoiminnan synnyttämä - ja tietoisuuden sammuttaminen on yksi lääketieteen ala (anestesia).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiede on tiedettä, mutta Jumala on kaikkivaltias!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaassa kaikki on puhdasta, ei mitään epäpyhää, sanot, ja uskonnon mukaan synti ja Saatana oli jo Jumalan paratiisissakin.
Uskonto on siinä mielessä mielenkiintoinen juttu, että se hirttää uskojansa joka kohdassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonto on siinä mielessä mielenkiintoinen juttu, että se hirttää uskojansa joka kohdassa.
Se on täydellisen ristiriitainen itsensä kanssa.
- Anonyymi
Mikä teitä vaivaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa?
en ymmärrä
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3671841Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111668Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411338Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51940Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402888Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.69879Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä32714Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo68676- 53676
- 63673