"Kellon kääntäminen polttomoottoriaikaan ei kehitystä enää pysäytä."

Anonyymi-ap

"Vuoteen 2030 mennessä maailmanlaajuisesti myydään jo 40 miljoonaa sähköautoa vuosittain.

Täyssähkömallien osuus on 28 miljoonaa lataushybridien jäädessä 12 miljoonaan autoon. Kellon kääntäminen polttomoottoriaikaan ei kehitystä enää pysäytä."

Kehityskulku lienee vääjäämätön, eikä se ole riippuvainen Valkoisessa talossa istuvan isännän näkemyksistä. Muu maailma menee menojaan.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/trump-romuttaa-nyt-usa-uhkaa-jaada-telineisiin-kisassa-sahkoautoista/b1995bc0-4678-44c3-88f8-ad83afcf7ce2

24

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En minä ainakaa viä sähköön siirry. 900km pääsee tankillisella matkaajoa.

    • Anonyymi

      Osalle sähkö sopii, osalle ei. Fakta kuitenkin on, että akut ovat vielä aivan lastenkengissään ja akkutehtailijat takovat aivan järjettömiä voittoja näillä yksinkertaisilla laitteilla.

    • Anonyymi

      Joo, maailmanlaajuisesti, pl Suomi. Suomalaiset ostaa, mihin rahat riittää eki niitä vanhoja maailmalta tuotuja romuja, joissa akut on loppu. Samoin, kun täältä lähtee vanhat, joten kuten kulkevat, Afrikkaan.
      Ite ajelen bensikselläni sen loppuun asti. Minä en sähkäriin vähiä rahojani pistä, en yleensäkään tee velkaa menopeliin. Mikään auto ei ole velan arvoinen.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on totuus. Sitä ei kukaan miksikään käännä. Ei edes Trump.

    • Anonyymi

      Toisessa aviisissa puhuttiin 40 miljoonasta ladattavasta ajoneuvosta. Niihin kuuluu myös sähköpyörät ja sähköskuutit.

    • Anonyymi

      Mutta kuitenkin. Kohta tulevat synteettiset polttoaineet, jotka käyvät kaipparin dieselfolkkariin ilman sen kummempia muutoksia.

      • Anonyymi

        Sähköpolttoaineista tulee hurjan paljon fossiilisia kalliimpia.

        "Energiahyötysuhteen kannalta bensiinin tekeminen sähkön avulla henkilöautoja varten on aika älytöntä, koska akkuun varastoidulla sähköllä sähkömoottori vie henkilöauton paljon pidemmälle kuin se pääsisi samalla sähkömäärällä tehdyllä polttoaineella. Ja juuri henkilöautoilu on liikennemuodoista vaivattomimmin sähköistettävissä.

        Sähköbensa olisi väistämättä hyvin kallista nykyiseen fossiiliseen verrattuna."

        Sähköpolttoaineesta ei näköjään koskaan tule totta:

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2025/viimeinen-myyntipaiva-12-2034/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpolttoaineista tulee hurjan paljon fossiilisia kalliimpia.

        "Energiahyötysuhteen kannalta bensiinin tekeminen sähkön avulla henkilöautoja varten on aika älytöntä, koska akkuun varastoidulla sähköllä sähkömoottori vie henkilöauton paljon pidemmälle kuin se pääsisi samalla sähkömäärällä tehdyllä polttoaineella. Ja juuri henkilöautoilu on liikennemuodoista vaivattomimmin sähköistettävissä.

        Sähköbensa olisi väistämättä hyvin kallista nykyiseen fossiiliseen verrattuna."

        Sähköpolttoaineesta ei näköjään koskaan tule totta:

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2025/viimeinen-myyntipaiva-12-2034/

        Monet mieluummin maksavat 4-5 kertaa enemmän sähköbensasta kuin sähköstä. Monet ihmiset eivät vain halua ajaa surkeilla sähköautoilla. Sähköautothan ovat perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet mieluummin maksavat 4-5 kertaa enemmän sähköbensasta kuin sähköstä. Monet ihmiset eivät vain halua ajaa surkeilla sähköautoilla. Sähköautothan ovat perseestä.

        Sähköauto on erinomainen ajettavuudeltaan. Tehoa on yleensä enemmän kuin tavallisessa polttomoottorissa ja kiihdytykset tapahtuvat nopeasti ja vaivattomasti. Sähkömoottorin välitön reagoiminen tekee ajamisen etenkin vaihtelevassa liikenteessä mukavaksi. Auto on aina lämmin talvella ajoon lähdettäessä tehokkaan esilämmityksen takia. Lataaminen tapahtuu pääosin kotona halvalla sähköllä. Suurimmalle osalle 500 km kantama ei ole todellisuudessa ongelma koska keskimäärin ajot ovat arkena lyhyitä. Autoa ei edes tarvitse ladata päivittäin. Kun tämän kaiken on kokenut ymmärtää miksi useimmat sähköautoilijat eivät halua enää palata polttomoottoriin. Polttomoottoriautolla ajaminen ei yksinkertaisesti tunnu mukavalta sähköautoilun jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on erinomainen ajettavuudeltaan. Tehoa on yleensä enemmän kuin tavallisessa polttomoottorissa ja kiihdytykset tapahtuvat nopeasti ja vaivattomasti. Sähkömoottorin välitön reagoiminen tekee ajamisen etenkin vaihtelevassa liikenteessä mukavaksi. Auto on aina lämmin talvella ajoon lähdettäessä tehokkaan esilämmityksen takia. Lataaminen tapahtuu pääosin kotona halvalla sähköllä. Suurimmalle osalle 500 km kantama ei ole todellisuudessa ongelma koska keskimäärin ajot ovat arkena lyhyitä. Autoa ei edes tarvitse ladata päivittäin. Kun tämän kaiken on kokenut ymmärtää miksi useimmat sähköautoilijat eivät halua enää palata polttomoottoriin. Polttomoottoriautolla ajaminen ei yksinkertaisesti tunnu mukavalta sähköautoilun jälkeen.

        "Suurimmalle osalle 500 km kantama ei ole todellisuudessa ongelma koska keskimäärin ajot ovat arkena lyhyitä"

        Ensinnäkin, yksikään myynnissä oleva sähköauto ei pääse talvella 500 km. Valtaosa sähköautoista ei pääse noin paljon edes ihanteellisella kelillä keskellä kesää. Tavallisen kansan ostamilla sähköautoilla pääsee normaalisti 200-300 km.

        Ja keskimääräisillä ajoilla ei ole paskankaan väliä ja vain idiootit perustelevat asiaa sillä. Ihmisten ajomatkat vaihtelevat hurjasti päivästä toiseen, toisina päivinä kuljetaan 0 km, toisina 5 km ja sitten joskus harvoin yli 1000 km. Auton pitää toimia yhtä hyvin täysin matkan pituudesta huolimatta. Vaikka keskimääräinen ajomatka olisi 10 km niin silti autolla pitää kyetä kulkemaan 1000 km. Halvalla pikkuautollakin pitää kyetä kulkemaan helposti Etelä-Suomesta Lappiin, jos näin vain haluaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suurimmalle osalle 500 km kantama ei ole todellisuudessa ongelma koska keskimäärin ajot ovat arkena lyhyitä"

        Ensinnäkin, yksikään myynnissä oleva sähköauto ei pääse talvella 500 km. Valtaosa sähköautoista ei pääse noin paljon edes ihanteellisella kelillä keskellä kesää. Tavallisen kansan ostamilla sähköautoilla pääsee normaalisti 200-300 km.

        Ja keskimääräisillä ajoilla ei ole paskankaan väliä ja vain idiootit perustelevat asiaa sillä. Ihmisten ajomatkat vaihtelevat hurjasti päivästä toiseen, toisina päivinä kuljetaan 0 km, toisina 5 km ja sitten joskus harvoin yli 1000 km. Auton pitää toimia yhtä hyvin täysin matkan pituudesta huolimatta. Vaikka keskimääräinen ajomatka olisi 10 km niin silti autolla pitää kyetä kulkemaan 1000 km. Halvalla pikkuautollakin pitää kyetä kulkemaan helposti Etelä-Suomesta Lappiin, jos näin vain haluaa.

        Jos ajaa pääosin lyhyitä matkoja arkena kantamalla ei ole suuremmin väliä. 400 - 500 km kantama on aivan tarpeeksi. Riittää kun lataa muutaman päivän välein kotona. Pitkiä matkoja varten on pikalataus.

        Kun hankkii sähköauton ei kannata ostaa sitä halvinta. Reilulla 50000 € saa hyvän sähköauton jossa on riittävä kantama ja tarvittavat ominaisuudet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa pääosin lyhyitä matkoja arkena kantamalla ei ole suuremmin väliä. 400 - 500 km kantama on aivan tarpeeksi. Riittää kun lataa muutaman päivän välein kotona. Pitkiä matkoja varten on pikalataus.

        Kun hankkii sähköauton ei kannata ostaa sitä halvinta. Reilulla 50000 € saa hyvän sähköauton jossa on riittävä kantama ja tarvittavat ominaisuudet.

        Yli 50 tonnin laittaminen autoon on keskituloiselle naurettavan typerää. Normaalin keskituloisen ei kannata maksaa sähköautostakaan yli kymppitonnia. Ja tuolla kymppitonnilla pitäisi saada perheauto jonka toimintamatka keskellä talvea on yli 500 km ja pikalataus kestää alle 5 minuuttia.


    • Anonyymi

      Minä olen jo vaihtanut viimeisen polttikseni sähköautoon. Itse asiassa sekin oli ladattava hybridi, mutta bensallahan sekin kulki.

    • Anonyymi

      Kiina menee edellä ja heillä ei ole mitään aikomuksia hidastaa vaan päinvastoin. Ainakin Euroopan olisi syytä kiristää vauhtia uusiutuvan energian teknologioissa ja sähköistymisessä että emme jää täysin jälkeen. Nyt me osoittelemme sormella heidän päästöjään, mutta kohta he osoittelevat meitä. Siellä on jo hiilidioksidipäästöt kääntyneet laskuun ja he lisäävät uusiutuvan energian tuotantoa todella nopeasti. Sähköautot ovat yksi tärkeä tapa saada päästöt laskuun.

      • Anonyymi

        Kaikkihan sen tietää, että fossiilisilla energialla on rajat tulossa vastaan ennemmin tai myöhemmin. Jos kuvitellaan, että sähköllä ratkaistaan kaikki energian saatavuus, ovat sähköautot siinä ketjussa todella surkea esitys ainakin nykymuodossaan. Trolleybussit ja sähköjunat ovat hienoja ratkaisuja mutta sähköautot ovat ihan persiistä. Vetykennoautoissa on sensijaan hivenen jo järkeä. Sähkö on se ratkaisu mutta akut ainakin nykymuodossaan ovat luonnolle katastrofaalisia. Paljon pahempia kuin fossiiliset polttoaineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan sen tietää, että fossiilisilla energialla on rajat tulossa vastaan ennemmin tai myöhemmin. Jos kuvitellaan, että sähköllä ratkaistaan kaikki energian saatavuus, ovat sähköautot siinä ketjussa todella surkea esitys ainakin nykymuodossaan. Trolleybussit ja sähköjunat ovat hienoja ratkaisuja mutta sähköautot ovat ihan persiistä. Vetykennoautoissa on sensijaan hivenen jo järkeä. Sähkö on se ratkaisu mutta akut ainakin nykymuodossaan ovat luonnolle katastrofaalisia. Paljon pahempia kuin fossiiliset polttoaineet.

        Sähkö ja vety tulevat bensan ja dieselin tilalle.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kelloa ei voi tässä asiassa kääntää.

    • Anonyymi
      UUSI

      Tällä päivämäärällä 7.6.25 vasta ensimmäinen ADR- sähkökuormaauto
      käyttöön.
      Siis YKSI AUTO.
      Sähköistymisen voittokulku on vahvaa liioittelua !

      • Anonyymi
        UUSI

        Muita sähkökuorma-autoja on rekisteröity jo pilvin pimein.


      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Muita sähkökuorma-autoja on rekisteröity jo pilvin pimein.

        Siis "pilvin pimeinkö"? Niitä rekisteröidään ehkä pari kuukaudessa ja nuo erittäin harvat sähkökuorma-autot tulevat lähinnä kaupunkiajoon. Tänä vuonnakin on rekisteröity vain 27 sähkökuorma-autoa. Kaasukuorma-autoja rekisteröidään edelleen monta kertaa enemmän kuin sähkökuorma-autoja.


      • Anonyymi
        UUSI

    • Anonyymi
      UUSI

      Tokamnnilla oli kahvi tarjouksessa. Taidan lähtee hakemaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Kysymys ei ole kehityksestä, vaan poliitikkojen ja päättäjien ajamasta agendasta. Kansalta jos kysyttäisiin, niin polttomoottorikausi jatkuisi loputtomiin. Mutta kansalta ei kysytä, vaan pakkomyydään sähköhärpäkkeitä. Mikään akkulaitekaan ei ole toiminut vielä, kännykkä, ruohotrimmeri, porakone, ruohonleikkuukone, partakone, kamera jne. vain noin esimerkin vuoksi. Niitäkään ei ole saatu toimiviksi, vaan akut ei vaan kestä ja kun akut menevät, niin on halvempaa heittää lelu hiiteen ja ostaa uusi. Se ei ole kehitystä, vaan luonnon tuhoamista. Vanha yli neljäkymmentä vuotta sitten hankittu polttomoottoriruohonleikkuri pelittää yhä ja samoin johdolla olevat porakone ja partakone, uudemmat akulla olevat on menossa jo viides sukupolvi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe