"Vuoteen 2030 mennessä maailmanlaajuisesti myydään jo 40 miljoonaa sähköautoa vuosittain.
Täyssähkömallien osuus on 28 miljoonaa lataushybridien jäädessä 12 miljoonaan autoon. Kellon kääntäminen polttomoottoriaikaan ei kehitystä enää pysäytä."
Kehityskulku lienee vääjäämätön, eikä se ole riippuvainen Valkoisessa talossa istuvan isännän näkemyksistä. Muu maailma menee menojaan.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/trump-romuttaa-nyt-usa-uhkaa-jaada-telineisiin-kisassa-sahkoautoista/b1995bc0-4678-44c3-88f8-ad83afcf7ce2
"Kellon kääntäminen polttomoottoriaikaan ei kehitystä enää pysäytä."
41
434
Vastaukset
- Anonyymi
En minä ainakaa viä sähköön siirry. 900km pääsee tankillisella matkaajoa.
- Anonyymi
Ajatko sen aina yhtdellä istumalla :-0
- Anonyymi
Osalle sähkö sopii, osalle ei. Fakta kuitenkin on, että akut ovat vielä aivan lastenkengissään ja akkutehtailijat takovat aivan järjettömiä voittoja näillä yksinkertaisilla laitteilla.
- Anonyymi
Joo, maailmanlaajuisesti, pl Suomi. Suomalaiset ostaa, mihin rahat riittää eki niitä vanhoja maailmalta tuotuja romuja, joissa akut on loppu. Samoin, kun täältä lähtee vanhat, joten kuten kulkevat, Afrikkaan.
Ite ajelen bensikselläni sen loppuun asti. Minä en sähkäriin vähiä rahojani pistä, en yleensäkään tee velkaa menopeliin. Mikään auto ei ole velan arvoinen. - Anonyymi
Aloituksessa on totuus. Sitä ei kukaan miksikään käännä. Ei edes Trump.
- Anonyymi
Toisessa aviisissa puhuttiin 40 miljoonasta ladattavasta ajoneuvosta. Niihin kuuluu myös sähköpyörät ja sähköskuutit.
- Anonyymi
Mutta kuitenkin. Kohta tulevat synteettiset polttoaineet, jotka käyvät kaipparin dieselfolkkariin ilman sen kummempia muutoksia.
- Anonyymi
Sähköpolttoaineista tulee hurjan paljon fossiilisia kalliimpia.
"Energiahyötysuhteen kannalta bensiinin tekeminen sähkön avulla henkilöautoja varten on aika älytöntä, koska akkuun varastoidulla sähköllä sähkömoottori vie henkilöauton paljon pidemmälle kuin se pääsisi samalla sähkömäärällä tehdyllä polttoaineella. Ja juuri henkilöautoilu on liikennemuodoista vaivattomimmin sähköistettävissä.
Sähköbensa olisi väistämättä hyvin kallista nykyiseen fossiiliseen verrattuna."
Sähköpolttoaineesta ei näköjään koskaan tule totta:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2025/viimeinen-myyntipaiva-12-2034/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpolttoaineista tulee hurjan paljon fossiilisia kalliimpia.
"Energiahyötysuhteen kannalta bensiinin tekeminen sähkön avulla henkilöautoja varten on aika älytöntä, koska akkuun varastoidulla sähköllä sähkömoottori vie henkilöauton paljon pidemmälle kuin se pääsisi samalla sähkömäärällä tehdyllä polttoaineella. Ja juuri henkilöautoilu on liikennemuodoista vaivattomimmin sähköistettävissä.
Sähköbensa olisi väistämättä hyvin kallista nykyiseen fossiiliseen verrattuna."
Sähköpolttoaineesta ei näköjään koskaan tule totta:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2025/viimeinen-myyntipaiva-12-2034/Monet mieluummin maksavat 4-5 kertaa enemmän sähköbensasta kuin sähköstä. Monet ihmiset eivät vain halua ajaa surkeilla sähköautoilla. Sähköautothan ovat perseestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet mieluummin maksavat 4-5 kertaa enemmän sähköbensasta kuin sähköstä. Monet ihmiset eivät vain halua ajaa surkeilla sähköautoilla. Sähköautothan ovat perseestä.
Sähköauto on erinomainen ajettavuudeltaan. Tehoa on yleensä enemmän kuin tavallisessa polttomoottorissa ja kiihdytykset tapahtuvat nopeasti ja vaivattomasti. Sähkömoottorin välitön reagoiminen tekee ajamisen etenkin vaihtelevassa liikenteessä mukavaksi. Auto on aina lämmin talvella ajoon lähdettäessä tehokkaan esilämmityksen takia. Lataaminen tapahtuu pääosin kotona halvalla sähköllä. Suurimmalle osalle 500 km kantama ei ole todellisuudessa ongelma koska keskimäärin ajot ovat arkena lyhyitä. Autoa ei edes tarvitse ladata päivittäin. Kun tämän kaiken on kokenut ymmärtää miksi useimmat sähköautoilijat eivät halua enää palata polttomoottoriin. Polttomoottoriautolla ajaminen ei yksinkertaisesti tunnu mukavalta sähköautoilun jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on erinomainen ajettavuudeltaan. Tehoa on yleensä enemmän kuin tavallisessa polttomoottorissa ja kiihdytykset tapahtuvat nopeasti ja vaivattomasti. Sähkömoottorin välitön reagoiminen tekee ajamisen etenkin vaihtelevassa liikenteessä mukavaksi. Auto on aina lämmin talvella ajoon lähdettäessä tehokkaan esilämmityksen takia. Lataaminen tapahtuu pääosin kotona halvalla sähköllä. Suurimmalle osalle 500 km kantama ei ole todellisuudessa ongelma koska keskimäärin ajot ovat arkena lyhyitä. Autoa ei edes tarvitse ladata päivittäin. Kun tämän kaiken on kokenut ymmärtää miksi useimmat sähköautoilijat eivät halua enää palata polttomoottoriin. Polttomoottoriautolla ajaminen ei yksinkertaisesti tunnu mukavalta sähköautoilun jälkeen.
"Suurimmalle osalle 500 km kantama ei ole todellisuudessa ongelma koska keskimäärin ajot ovat arkena lyhyitä"
Ensinnäkin, yksikään myynnissä oleva sähköauto ei pääse talvella 500 km. Valtaosa sähköautoista ei pääse noin paljon edes ihanteellisella kelillä keskellä kesää. Tavallisen kansan ostamilla sähköautoilla pääsee normaalisti 200-300 km.
Ja keskimääräisillä ajoilla ei ole paskankaan väliä ja vain idiootit perustelevat asiaa sillä. Ihmisten ajomatkat vaihtelevat hurjasti päivästä toiseen, toisina päivinä kuljetaan 0 km, toisina 5 km ja sitten joskus harvoin yli 1000 km. Auton pitää toimia yhtä hyvin täysin matkan pituudesta huolimatta. Vaikka keskimääräinen ajomatka olisi 10 km niin silti autolla pitää kyetä kulkemaan 1000 km. Halvalla pikkuautollakin pitää kyetä kulkemaan helposti Etelä-Suomesta Lappiin, jos näin vain haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suurimmalle osalle 500 km kantama ei ole todellisuudessa ongelma koska keskimäärin ajot ovat arkena lyhyitä"
Ensinnäkin, yksikään myynnissä oleva sähköauto ei pääse talvella 500 km. Valtaosa sähköautoista ei pääse noin paljon edes ihanteellisella kelillä keskellä kesää. Tavallisen kansan ostamilla sähköautoilla pääsee normaalisti 200-300 km.
Ja keskimääräisillä ajoilla ei ole paskankaan väliä ja vain idiootit perustelevat asiaa sillä. Ihmisten ajomatkat vaihtelevat hurjasti päivästä toiseen, toisina päivinä kuljetaan 0 km, toisina 5 km ja sitten joskus harvoin yli 1000 km. Auton pitää toimia yhtä hyvin täysin matkan pituudesta huolimatta. Vaikka keskimääräinen ajomatka olisi 10 km niin silti autolla pitää kyetä kulkemaan 1000 km. Halvalla pikkuautollakin pitää kyetä kulkemaan helposti Etelä-Suomesta Lappiin, jos näin vain haluaa.Jos ajaa pääosin lyhyitä matkoja arkena kantamalla ei ole suuremmin väliä. 400 - 500 km kantama on aivan tarpeeksi. Riittää kun lataa muutaman päivän välein kotona. Pitkiä matkoja varten on pikalataus.
Kun hankkii sähköauton ei kannata ostaa sitä halvinta. Reilulla 50000 € saa hyvän sähköauton jossa on riittävä kantama ja tarvittavat ominaisuudet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa pääosin lyhyitä matkoja arkena kantamalla ei ole suuremmin väliä. 400 - 500 km kantama on aivan tarpeeksi. Riittää kun lataa muutaman päivän välein kotona. Pitkiä matkoja varten on pikalataus.
Kun hankkii sähköauton ei kannata ostaa sitä halvinta. Reilulla 50000 € saa hyvän sähköauton jossa on riittävä kantama ja tarvittavat ominaisuudet.Yli 50 tonnin laittaminen autoon on keskituloiselle naurettavan typerää. Normaalin keskituloisen ei kannata maksaa sähköautostakaan yli kymppitonnia. Ja tuolla kymppitonnilla pitäisi saada perheauto jonka toimintamatka keskellä talvea on yli 500 km ja pikalataus kestää alle 5 minuuttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa pääosin lyhyitä matkoja arkena kantamalla ei ole suuremmin väliä. 400 - 500 km kantama on aivan tarpeeksi. Riittää kun lataa muutaman päivän välein kotona. Pitkiä matkoja varten on pikalataus.
Kun hankkii sähköauton ei kannata ostaa sitä halvinta. Reilulla 50000 € saa hyvän sähköauton jossa on riittävä kantama ja tarvittavat ominaisuudet.Selkeästi suurin osa ajosuuritteista on lyhyitä alle 50km matkoja, mutta suurin osa autojen käyttäjistä ajaa myös pitkiä matkoja satunnaisesti, joten väite siitä etteikö toimintamatkalla ole merkitystä on kestämätön. Lyhyen toimintamatkan sähköautot sopii vain pienelle marginaalille, jonka ajot keskittyvät vain ja ainoastaan kaupunkiin.
Sitäpaitsi mitä järkeä on sähköauton hankinnassa jos ajoja kertyy vain vähän, silloin menisi hyvin hankintahinnaltaan edullinen bensa-auto.
- Anonyymi
Minä olen jo vaihtanut viimeisen polttikseni sähköautoon. Itse asiassa sekin oli ladattava hybridi, mutta bensallahan sekin kulki.
- Anonyymi
Kulkeehan se bensalla jos on niin laiska ettei jaksa laittaa töpseliä seinään.
- Anonyymi
Kiina menee edellä ja heillä ei ole mitään aikomuksia hidastaa vaan päinvastoin. Ainakin Euroopan olisi syytä kiristää vauhtia uusiutuvan energian teknologioissa ja sähköistymisessä että emme jää täysin jälkeen. Nyt me osoittelemme sormella heidän päästöjään, mutta kohta he osoittelevat meitä. Siellä on jo hiilidioksidipäästöt kääntyneet laskuun ja he lisäävät uusiutuvan energian tuotantoa todella nopeasti. Sähköautot ovat yksi tärkeä tapa saada päästöt laskuun.
- Anonyymi
Kaikkihan sen tietää, että fossiilisilla energialla on rajat tulossa vastaan ennemmin tai myöhemmin. Jos kuvitellaan, että sähköllä ratkaistaan kaikki energian saatavuus, ovat sähköautot siinä ketjussa todella surkea esitys ainakin nykymuodossaan. Trolleybussit ja sähköjunat ovat hienoja ratkaisuja mutta sähköautot ovat ihan persiistä. Vetykennoautoissa on sensijaan hivenen jo järkeä. Sähkö on se ratkaisu mutta akut ainakin nykymuodossaan ovat luonnolle katastrofaalisia. Paljon pahempia kuin fossiiliset polttoaineet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkihan sen tietää, että fossiilisilla energialla on rajat tulossa vastaan ennemmin tai myöhemmin. Jos kuvitellaan, että sähköllä ratkaistaan kaikki energian saatavuus, ovat sähköautot siinä ketjussa todella surkea esitys ainakin nykymuodossaan. Trolleybussit ja sähköjunat ovat hienoja ratkaisuja mutta sähköautot ovat ihan persiistä. Vetykennoautoissa on sensijaan hivenen jo järkeä. Sähkö on se ratkaisu mutta akut ainakin nykymuodossaan ovat luonnolle katastrofaalisia. Paljon pahempia kuin fossiiliset polttoaineet.
Sähkö ja vety tulevat bensan ja dieselin tilalle.
- Anonyymi
Kelloa ei voi tässä asiassa kääntää.
- Anonyymi
Tällä päivämäärällä 7.6.25 vasta ensimmäinen ADR- sähkökuormaauto
käyttöön.
Siis YKSI AUTO.
Sähköistymisen voittokulku on vahvaa liioittelua !- Anonyymi
Muita sähkökuorma-autoja on rekisteröity jo pilvin pimein.
- Anonyymi
Maaliskuun lopussa Suomessa oli liikennekäytössä 147 sähkökuorma-autoa. Olivat lisääntyneet viimeisen kolmen kuukauden aikana 21 autoa.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Liikennekaytossa_olevat_ajoneuvot/040_kanta_tau_104.px/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muita sähkökuorma-autoja on rekisteröity jo pilvin pimein.
Siis "pilvin pimeinkö"? Niitä rekisteröidään ehkä pari kuukaudessa ja nuo erittäin harvat sähkökuorma-autot tulevat lähinnä kaupunkiajoon. Tänä vuonnakin on rekisteröity vain 27 sähkökuorma-autoa. Kaasukuorma-autoja rekisteröidään edelleen monta kertaa enemmän kuin sähkökuorma-autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maaliskuun lopussa Suomessa oli liikennekäytössä 147 sähkökuorma-autoa. Olivat lisääntyneet viimeisen kolmen kuukauden aikana 21 autoa.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Liikennekaytossa_olevat_ajoneuvot/040_kanta_tau_104.px/Eli todella minimaalisen vähän.
- Anonyymi
Tokamnnilla oli kahvi tarjouksessa. Taidan lähtee hakemaan.
- Anonyymi
Kysymys ei ole kehityksestä, vaan poliitikkojen ja päättäjien ajamasta agendasta. Kansalta jos kysyttäisiin, niin polttomoottorikausi jatkuisi loputtomiin. Mutta kansalta ei kysytä, vaan pakkomyydään sähköhärpäkkeitä. Mikään akkulaitekaan ei ole toiminut vielä, kännykkä, ruohotrimmeri, porakone, ruohonleikkuukone, partakone, kamera jne. vain noin esimerkin vuoksi. Niitäkään ei ole saatu toimiviksi, vaan akut ei vaan kestä ja kun akut menevät, niin on halvempaa heittää lelu hiiteen ja ostaa uusi. Se ei ole kehitystä, vaan luonnon tuhoamista. Vanha yli neljäkymmentä vuotta sitten hankittu polttomoottoriruohonleikkuri pelittää yhä ja samoin johdolla olevat porakone ja partakone, uudemmat akulla olevat on menossa jo viides sukupolvi.
- Anonyymi
Perussuomalaisilta on paras olla kysymättä mitään.
- Anonyymi
Tässä asiassa ei kello todellakaan enää käänny.
- Anonyymi
Järki kyllä lopulta paluttaa taas kunnon vanhan polttomoottorin takaisin ja siihen tankataan synteettistä bensaa joten miksi olet toimivaa yhteiskuntaa vastaan noin pahasti?
- Anonyymi
Etkö lukenut TM:n tekstiä. Synteettinen polttoaine maksaa12 euroa litra eikä se yleisty koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö lukenut TM:n tekstiä. Synteettinen polttoaine maksaa12 euroa litra eikä se yleisty koskaan.
Hinta on tällä hetkellä noin paljon, mutta ei välttämättä tulevaisuudessa. Ei TM:n toimittajat ole mitään ennustajia ja ne usein lähinnä kirjoittavat paskaa.
- Anonyymi
2040 siitä eteenpäin 40 miljoonaa sähköautoa romutetaan joka vuosi..
- Anonyymi
Sähköauto vie kylmät maat viellä konkurssiin. Työllisyys loppuu huoltoasemilla, Pelkkiä kylmiä asemia ympärii suomea ja ihmisiä siellä juhlapyhinä jonottomassa huuruisissa sähköautoissa. Tämäkö se on mieluisa tulevaisuus. 🫣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto vie kylmät maat viellä konkurssiin. Työllisyys loppuu huoltoasemilla, Pelkkiä kylmiä asemia ympärii suomea ja ihmisiä siellä juhlapyhinä jonottomassa huuruisissa sähköautoissa. Tämäkö se on mieluisa tulevaisuus. 🫣
Voihan sitä tuollaistakin kuvitella.
- Anonyymi
Näin se vaan menee, salaiset kaaviot on saatu kassakaapista.
- Anonyymi
"Täyssähkömallien osuus on 28 miljoonaa lataushybridien jäädessä 12 miljoonaan autoon. Kellon kääntäminen polttomoottoriaikaan ei kehitystä enää pysäytä."
Ei ole mitään kelloja siirretty minnekkään.
Ei ole siirretty mitään kelloa minnekkään vaan me ollan 5 vuoden päästä edelleen polttomoottoriajassa.
Nämä aikamääreet on poliitikkojen ja median keksintöjä.
Ei ihmiset osta mitään ylikalliita ja arvonsa valon-nopeudella menettäviä sähköautoja joiden korjauksista tulee omistajalle harmaita hiuksia.
Sähkö-autojen akut on ympäristölle kuormitus ja niinkuin niiden akkujen materiaalien louhintakin.
Sähkö-autot ei ole tulevaisuus jos kaikki niissä on keinotekoista, niiden pakottamisesta, sääntelystä ja rahallisesta tukemisesta lähtien.
Kaikki polttomoottiautojen bänniuhkailut on pelkkää EU totalitaristien juonitteluja. - Anonyymi
Nykyiseen sähköautoon liittyy liian suuri taloudellinen riski, joka johtuu akustosta !
Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ tai enemmän !?
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski !- Anonyymi
Jotkut jaksavat kuitenkin yrittää kellon kääntämistä. Se on turhaa.
- Anonyymi
Sähköautoilija on ORJA.
Hybridi nyt vielä menettelee
kunnes särkyy
( mitä enemmän tekniikkaa, sitä enemmän remonttia ).
Meilläpäin korjaamon tuntihinta 160 euroa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614358KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1453122Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472428Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?462343- 981995
- 241883
- 281596
- 221584
- 1511419
- 341233