Soomen kieltä - eikä liity sinkkuuteen - sorry

Anonyymi-ap

Hesarissa kerrotaan henkilöstä joka asuu Klaukkalassa. Ja sitten on klaukkalainen omakotitalo. Eikö sen pitäisi olla klaukkalalainen okt?

11

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

tipööaomem kitti lim kps pm yiiöryom kittika booörmy'' mr dröösodry--- kps pm liki,aa

• Mitä se Klaukkala tarkottaa? Hevonen klaukkaa? Miksi klaukkalalainen, miksei klaukkalainen riitä?

Joskus tein rivaria Klaukkalassa . Ja sitten sieltä meinattiin purkaa kenkäkaupan talo. En muista mitä siinä sitten kävi. Oliko karpon juttu? Mutta niihin aikoihin purettiin paljon puutaloja kyliltä ja useimmiten niissä toimi kenkäkauppa.

• Luulisin että Klaukkala tulee jostain Klaus nimisestä kaverista. Maassa on paljon esim. Yrjölä, Mattila, Jussila, Erkkilä jne. nimisiä paikkoja, jotka ovat saaneet nimensä joltain tietyltä Yrjöltä, Matilta, Jussilta tai Erkiltä. Klaus on harvinaisempi ja vaikeammin taipuva, mutta ikivanha kuitenkin. Kuuluisa on mm. Kirstihuoran Elinan surmaan yllyttämä Klaus Kurki. Myöhempää perua ovat Klaus K, Klaus Fleming, Klaus Järvinen ja Klaus Flaming. Saksaksi Klaukkala tietenkin olisi Klauschwitz.

• Anonyymi

Englannin alkuperäinen muinaisenglantilainen nimi oli Englaland eli angelien maa. Sitten alkoivat vaan sanomaan England.

Klaukkalalassa tai Klaukkalalaan kuulostaa niin yksiselitteisen typerältä, että on päädytty lyhyempään taivutukseen.

• Anonyymi

Eikö se muuten ole Klaukkalassa tai Klaukkalaan (ei siis Klaukkalalassa tai Klaukkalalaan), mutta aloituksessa kai pitäisi olla
      klaukkalalainen. Onpa ristiriitaista.

• Anonyymi

Saivartelua, kuten Kangasalla ja Kiuruvetinen.

• " Eikö sen pitäisi olla klaukkalalainen okt?"

Se on klaukkalalaisten tai klaukkalaisten asia päättää! Pidempi versio on varmemmin oikein, mutta voi olla vastoin paikallista tapaa, jota taas kukaan ei ulkopuolelta voi tulla vääräksi väittämään.

Mitä kauempana juuristaan paikan nykyolemus on, sitä varmemmin ylimääräinen la/lä lisätään asujalle. Ei taida olla paljon kouvolaisia, koska miltei kaikki ovat junan tuomia kouvolalaisia. Hollolasta voi löytää varmemmin hollolaisen, Lempäälästä ehkä lempääläisen ja kenties Klaukkalasta klaukkalaisen.

• Anonyymi

Eikös ĥenkilö, joka asuu Klaukkalassa, ole nurmijärveläinen?
      Vastaan itse:"On".
      Vilma

• Anonyymi

¨kesgtägää kyllä paranedminen jostain silmäkirurgiastaan kestää oman aikansa, kuukausia kwesrrää

• Anonyymi

moi laita viestiä minulle olen 55 vuotias nainen olen helsingistä ota pian yhtyttä t marita

• Anonyymi

laita tänne viestejä olen 55 vuotias nainen helsingistä saiko viestin minulta t marita

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1904
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1246
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1131
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      42
      837
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe