Jos ei ole kaikkea pistänyt kurkusta alas, niin pakkohan sitä on keksiä vero

Anonyymi-ap

Olisihan se outo juttu, että superporvarihallitus sosialisoisi noinkin pienen omaisuuden perusteella.
Vilma

17

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huomenna taas 🍻. Työttömänäkin saa palkkaa. Eli oikeastaan saan palkkaa reaaliajassa tästä syrjäytyneen lifestyleni sisältämästä huuhaakirjoittelusta 😁. Kun en kerran kelpaa yhteiskunnalle niin peilaan saman takaisin. Mitäs mä sillä oikein tekisin, muuta kuin hankin einekset kaupasta?

En ole ikinä äänestänyt enkä tule niin tekemäänkään joten poliittiset toimijat ja niiden toilailut eivät kosketa minua. Minua ne eivät edusta, eivätkä omista (vaikka harhaisina niin kuvittelevatkin). End of story 🙏. Kirjoitin tahallani "ne" enkä "he", sillä tuo toimikoot indikaationa siitä mikä on arvostukseni taso niitä kohtaan. Ne on ätmejä mun silmissä koska ovat aivan kuin kuppaavia veri-iilejä mielestäni.

• Anonyymi

10:30
        Sinulla on oikeus mielipiteisiisi.
        Ei siinä mitään.vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10:30
        Sinulla on oikeus mielipiteisiisi.
        Ei siinä mitään.vilma

En ole hullu :D! Asennoitumiseni tähän kaikkeen kielii ennen kaikkea siitä että minä välitän hyvinvoinnistani ja moraalisista dilemmoista. Ainoa keino irtaantua tyranniasta on ettei kansa seuraa liidereitään.

Stalin oli kommunisti, Hitler nationalisti. Vasemmisto ja oikeisto. Ne molemmat olivat diktatuureja/tyrannioita/fasistisia järjestelmiä. EU on kommunistinen ja sitä pyörittävät kapitalistit. On tervettä päästellä höyryjä tällä tavalla. Kun katson Suomea, niin about Kataisen ajoista lähtien kehitys on mennyt kohti abyssaalisia syvyyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole hullu :D! Asennoitumiseni tähän kaikkeen kielii ennen kaikkea siitä että minä välitän hyvinvoinnistani ja moraalisista dilemmoista. Ainoa keino irtaantua tyranniasta on ettei kansa seuraa liidereitään.

Stalin oli kommunisti, Hitler nationalisti. Vasemmisto ja oikeisto. Ne molemmat olivat diktatuureja/tyrannioita/fasistisia järjestelmiä. EU on kommunistinen ja sitä pyörittävät kapitalistit. On tervettä päästellä höyryjä tällä tavalla. Kun katson Suomea, niin about Kataisen ajoista lähtien kehitys on mennyt kohti abyssaalisia syvyyksiä.

Varsin oivallisesti päästelet. Viimeisestä virkkestä olen täysin samaa mieltä.
        Luin tuossa Baudelairen "Alastonta sydäntä", mikä on kirjailijan kirjoittelua tuolta noin 150
        Vuoden takaa.
        Napoleonin vaikutus, rasavaltalaisuus jne.
        Hän rajusti oli sitä mieltä jossain kappaleessa, että aristokraatit olisivat hyvät vallassa.
        Noo.
        Vilma

• Anonyymi

korot kun laitetaan negatiiviseksi silloin pankkivelallakin tienaa aina rahaa, mitä enemmän on velkaa, sitä enemmän saa rahaa

• Anonyymi

10:47
        Onhan sekin yksi sosialisoinnin väline, mielestäni.
        Ne, jotka ovat jotain kartuttaneet ja säästäneet esim. helwetin kalliiseen putkiremonttiin, eivät saa pankista mitään korkotuottoja enintään kunnon sadetakin verran!
        Vilma

• Anonyymi

Tuohan on kaikille sijoitusrikkaille mainio ajatus. Sijoitusomaisuus kun on hypoteettista omaisuutta, jota verotetaan vasta, jos sitä joskus reaalisoi. Yksikään hyvin rikas ei kuitenkaan toimi noin, vaan he elävät aina lainarahalla, jota on otettu sitä sijoitusvarallisuutta ja sen laskennallista arvoa vastaan. Tällaisilla rikkailla (kuten nyt vaikka Elin Musk) on todellisuudessa vain hypoteettinen omaisuus ja tuulen huuhtoma perse, sekä lainaa, jolla elää herroiksi. Mitään konkreettisen verotettavan arvon omaavaa ei kannata kohta omistaa.

• Anonyymi

Niinpä niin.
        Muistaakseni pääministerilläkin on mahtavat lainat. Ja pikkasen sijoituksia.
        Mahtaako Elin tulla rytinällä alas?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin.
        Muistaakseni pääministerilläkin on mahtavat lainat. Ja pikkasen sijoituksia.
        Mahtaako Elin tulla rytinällä alas?
        Vilma

Onhan se hänenkin omaisuutensa kovasti arvoaan laskenut ja se tietenkin heti kertoo kylmää kieltä siitä, että kyseinen "omaisuus" ei ole konkreettista, eikä silöä ole mitään oikeasti mitattavissa olevaa arvoa, jota voisi verottaa. On myös ilmiselvää, että tuollainen puhuttu omaisuuden verottaminen tulisi rajusti vielä lisäämään verosuunnittelua ja ainoat, jotka tuota maksaisivat olisivat ne, joilla ei ole isoja omaisuuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se hänenkin omaisuutensa kovasti arvoaan laskenut ja se tietenkin heti kertoo kylmää kieltä siitä, että kyseinen "omaisuus" ei ole konkreettista, eikä silöä ole mitään oikeasti mitattavissa olevaa arvoa, jota voisi verottaa. On myös ilmiselvää, että tuollainen puhuttu omaisuuden verottaminen tulisi rajusti vielä lisäämään verosuunnittelua ja ainoat, jotka tuota maksaisivat olisivat ne, joilla ei ole isoja omaisuuksia.

Jep.
        Ja taas tuo vika virke pitää.
        Vilma
        Muistan erään vasemmistolaisen kunnallisvaaliehdokkaan, joka luuli, että kaikki duunarit asuvat vuokralla. Oli hyvin mielenkiintoiset perustelutkin.

• Anonyymi

pakko-juttu eli koko vaeallisuutesi pis aina vuositrain uudesraan alusra säästämään miljoonia, valtio takarikoi koko omaisuutesi ina IUutena Vuotena, nollaa sainutr.

• Anonyymi

13:02
        Ei kuule.
        Nää on niitä aivoituksia, mitkä on tehty Eteläranta kympissä kun on syöty ja on jo aika perussa väki.
        Sitten nuo yltiöporvarit miettivät, että miten pilattaisiin kansalaisten juhannus?
        Ylivarakkaat eivät välttämättä ole muita sivistyneempiä tai fiksuja.
        He ovat vain varakkaampia.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

13:02
        Ei kuule.
        Nää on niitä aivoituksia, mitkä on tehty Eteläranta kympissä kun on syöty ja on jo aika perussa väki.
        Sitten nuo yltiöporvarit miettivät, että miten pilattaisiin kansalaisten juhannus?
        Ylivarakkaat eivät välttämättä ole muita sivistyneempiä tai fiksuja.
        He ovat vain varakkaampia.
        Vilma

Tämä viesti jälleen langan alun "hullulta". Nyt ollaan asian ytimessä mitä olen ennenkin miettinyt. Politiikon virka ei ole ammatti. Sitä varten ei ole mitään pätevyysvaatimuksia. Sanoisin että korkea-arvoiseksi poliitikoksi pääsee hyvä veli-järjestelmän kautta. Älyä ja moraalia ei mitata mitenkään. Kääntäisin asian jopa toisinpäin eli juuri älyvapaus sekä moraalinen löyhyys ovat niitä ominaisuuksia joiden myötä niille hillotolpille päästään.

Maailman hulluus on jo niin läpinäkyvää ja yleismaailmallinen ilmiö etten voi olla miettimättä poliittisen järjestelmän systemaattisen korruption mahdollisuutta. On mullakin älliä vaikkei mulla olekaan valtaa ;). Mulla ei ole valtaa päättää asioista tässä maailmassa siksi koska minunlaisillani sitä valtaa juuri pitäisi olla, ja paljon. En usko niinkään siihen että poliitikoiksi vain sattuu valikoitumaan "huonoja" päättäjiä, vaan pikemminkin tarkoituksellisesti pahoja päättäjiä. Jos päättäjä olisi vain huono niin hänen täytyisi olla todella tyhmä mutta jos päättäjä on paha niin häneltä puuttuu moraalinen kompassi. Mielestäni presidentit sun muut eivät omaa moraalia kompassia sillä ne eivät selvästikään usko eivätkä pelkää karman lakia.

• Anonyymi

Ehdokasasettelusta moni asia lähtee.
      Nyrkkeilijä, pikaluistelija, pikakävelijä, juoksija, purjehtija, laulaja jne.
      No. Kuka tahansa. Kansan edustaja. Kivaa?
      Kuitenkin toivoisi olevan paljon käsitystä julkishallinnosta ja numeroidenlukutaitoa.
      Kuinkahan moni ymmärtää budjetista tai tilinpäätöstiedoista nytkään?
      Liian moni ajattelee, että valtion kassa on pohjaton joulupukin säkki.
      Siksipä Jatausen kaudelta aloitettiin heivaus. Tase oli juuri siinä kohdillaan.
      Ja nyt nippas nappas päästää EU:n kontrollista.
      Mutta kun ne kontrolleista ovat tuollaista superporvaristoa edustavaa.
      Sanonpa ohimennen, että sota on råtullut suomalaisille liian kalliiksi.
      Vilma

• Anonyymi

Jatausen kaudelta -> Kataisen kaudelta

• Anonyymi

Minusta on jännä seurata, milloin valtiovarainministerin puolueen kannatus menee alle kympin.
      Niin nenästä vedettäviä.
      Ainoa, mitä saivat aikaan olivat mahtavat puoluetuet.
      Vil a

• Anonyymi

Niin tällaiset asia-aloituksethan eivät koske ruikuttavia sinkkuja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1904
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1246
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1131
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      42
      837
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe