Ennen nettiä parikymppisenä aloitin bodauksen ja keksin jostain sellaisen jaon missä tehdään yläkropan työntävät, yläkropan vetävät ja jalkojen lihakset eri päivinä.
Myöhemmin selvisi että tämä on ihan suosittu tapa. Kävin kolme kertaa viikossa ja kehityin hyvin. Sitten vaihdoin bodauksesta voimaan enkä vaihtanut jakoa mutta ohjelmaa hieman muokkasin. Kehityin edelleen ja kehitys jatkui vuosia kunnes lopetin.
Vanhana ukkona aloitin uudestaan ja jatkoin samalla voimaohjelmalla ja olen kehittynyt hyvin.
Piruuttani luin netistä tavastani harjoitella ja se lytätään täysin. Lihasta pitäisi harjoittaa vähintään kaksi kertaa viikossa ja kerran viikossa sopii lähinnä aloittelijoille. Kokeilin tätä tapaa jossa harjoitellaan useammin mutta kehitys otti takapakkia. Kokeilin eri jakoakin mutta ei auttanut ja palasin hyväksi todettuun. Tulipahan kokeiltua.
Miksei lihasta tai liikettä muka voisi harjoitella kerran viikossa?
4
149
Vastaukset
- Anonyymi
Huomasin ihan saman, tein myös nuorena, ja olin pallilla , useasti.
Nyt vanhana otin selvää tekoälyltä ja maailman parhailta valmentajilta, mikä paras tapa, ja kas kummaa samaa tarjosivat, olen treenannut itseni nuoruuteni kuntoon neljässä vuodessa ihan samalla ohjelmalla, vyötärö pieni ja lihakset ovat jopa kasvaneet ja rasvaa hävinnyt n. 20 kg. ruokavalio on kunnossa ja tehnyt paljon aerooppista joka päivä.
Vuosien jälkeen treeni into palannut ja lihaskuntokin kasvanut rajusti.- Anonyymi
Kuitenkin kaikessa on kiinni yksilöstä, mikä on tausta ja historia treenin suhteen, lihaksilla on muisti, lisäksi entinen urheilija pystyy ottamaan irti enemmän ja tietoa on kokemukseen nähden enemmän, lisäksi kun treenaa kovaa, siis oikeasti kovaa, syö, lepää niin tulosta tulee,
ei alkoholia, ei tupakkaa , ja panostaa myös henkiseen kuntoon kaikin tavoin.
Myös mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle.
Selittelijät ja pehmoilijat joilla ei ole pitkäjännitteisyyttä keksivät kyllä tekosyitä.
Harva tekee ja tekee, ei selitä, ei valita, ei etsi tekosyitä.
Tässä onkin sitten taas näkökulmia , missä ajateltavaa hautaan asti.
- Anonyymi
Naturaalille riittää 1krt viikossa kovaintensiteettinen treeni 3krt viikossa lihasten kasvatusteen. Roinaajat voivat sitten treenata useammin kovalla intensiteetillä.
Voimankasvatuksessa on hyvä treenata vähintään 2krt viikossa koska silloin treenataan liikettä eikä lihasta ja intensiteetti on syytä pitää kohtuullisena. - Anonyymi
Päin vastoin! Roinarille sopii paremmin viikon treenikierto yksittäisten lihasryhmien osalta koska roinan ansiosta proteiinisynteesi pysyy korkealla tasolla useita päiviä treenin jälkeen. Natikalla proteiinisynteesi sen sijaan laskee huomattavasti jo parin päivän kuluttua treenistä, jolloin treenifrekfenssin olisi syytä olla tiheämpi. Eli useampi treeni viikon sisään per lihas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️932119Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671557YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741339Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2391224- 731180
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan881096Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511051Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2531016Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51926Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88901