Monesti nämä kaksi nivutetaan yhteen, niin kuin ne olisi sama asia. Miten ne ovat sama asia, kun niissä puhutaan ihan eri asioista ja eri persoonista?
Kolminaisuusoppi ja kaksiluonto oppi?
23
349
Vastaukset
- Anonyymi
Kolminaisuusoppi on Isä, Jeesus ja Pyhä Henki.
Kaksiluonto-oppi on Jeesus Jumalan Poikana ja ihmisen Poikana.- Anonyymi
Jumala, Taivaan isä ja poika... paremmin sanottuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala, Taivaan isä ja poika... paremmin sanottuna.
Poika on Jeesus vaikka tuo Jeesus sana on vähän halventava pojan mielestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poika on Jeesus vaikka tuo Jeesus sana on vähän halventava pojan mielestä
...vähän halventava nimitys
- Anonyymi
Kaksiluonto-oppi oli, on ja tulee olemaan täysin huuhaata kohteliaasti sanottuna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksiluonto-oppi oli, on ja tulee olemaan täysin huuhaata kohteliaasti sanottuna
Miksi? Miten sen ymmärrät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi? Miten sen ymmärrät?
En tiedä, eikä kiinnosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnot ovat.
- Anonyymi
Kumpaan oppiin Kristus sopii?
- Anonyymi
Kaksiluonto-oppi sisältyy kolminaisuusoppiin. Katso Athanasioksen uskontunnustuksesta miten.
- Anonyymi
Kerro omin sanoin, ei se aukea että luen noita tunnustuksia, olen lukenut sata kertaa.
Jeesus ei ole Isä, mutta miksi Isää rukoillaan Jeesuksena? - Anonyymi
Kaksiluonto-oppi on ennemminkin Jumalan määritelmä eikä Jeesuksen. Historiallinen Jeesus mahdollisine taikavoimineen on se mitä kristinuskossa tarkoitetaan kun puhutaan Jumalasta. Aktuaalisen Jeesuksen ominaisuuksia kristotyt eivät pysty opillansa muuttamaan, ainoastaan Jumalan määritelmää voi vaihtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro omin sanoin, ei se aukea että luen noita tunnustuksia, olen lukenut sata kertaa.
Jeesus ei ole Isä, mutta miksi Isää rukoillaan Jeesuksena?Tai Jeesusta rukoillaan Isänä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai Jeesusta rukoillaan Isänä?
Jeesus on menossa helvettiin, seuraanko sitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksiluonto-oppi on ennemminkin Jumalan määritelmä eikä Jeesuksen. Historiallinen Jeesus mahdollisine taikavoimineen on se mitä kristinuskossa tarkoitetaan kun puhutaan Jumalasta. Aktuaalisen Jeesuksen ominaisuuksia kristotyt eivät pysty opillansa muuttamaan, ainoastaan Jumalan määritelmää voi vaihtaa.
Jumala siis ei ole persoona vaan jonkin sortin korkeampi voima?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ole Isä, mutta miksi Isää rukoillaan Jeesuksena?Mitä tarkoitat sillä, että Isää rukoillaan Jeesuksena?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on menossa helvettiin, seuraanko sitä?
Saunatonttu on korkeampi voima.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat sillä, että Isää rukoillaan Jeesuksena?
Että pidetään Jeesusta Isänä tai Isän paikalla.
- Anonyymi
Seuraa sinä Jeesusta ja jätä turhat opin koukerot
- Anonyymi
Etkö tajua että ei voi seurata Jeesusta jos ei tunne Jumalaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
Tuon mukaan Jumalaa ei voi tuntea iman Jeesusta, ja Jeesusta ei voi tuntea.
Siis, kaikki opit Jeesuksen persoonasta ovat epäraamatullisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
Tuon mukaan Jumalaa ei voi tuntea iman Jeesusta, ja Jeesusta ei voi tuntea.
Siis, kaikki opit Jeesuksen persoonasta ovat epäraamatullisia.Mistä tietää seuraatko oikeaa Jeesusta, kun antikristuksia on niin paljon?
Lähinnä sanahelinää nämä kommentit "seuraa Jeesusta ja unohda oppi", kun eihän ilman oppia voi tietää kuka Jeesus on! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen minä Saunatontun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703