Kolminaisuusoppi ja kaksiluonto oppi?

Anonyymi-ap

Monesti nämä kaksi nivutetaan yhteen, niin kuin ne olisi sama asia. Miten ne ovat sama asia, kun niissä puhutaan ihan eri asioista ja eri persoonista?

30

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kolminaisuusoppi on Isä, Jeesus ja Pyhä Henki.

Kaksiluonto-oppi on Jeesus Jumalan Poikana ja ihmisen Poikana.

• Anonyymi

Jumala, Taivaan isä ja poika... paremmin sanottuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala, Taivaan isä ja poika... paremmin sanottuna.

Poika on Jeesus vaikka tuo Jeesus sana on vähän halventava pojan mielestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poika on Jeesus vaikka tuo Jeesus sana on vähän halventava pojan mielestä

...vähän halventava nimitys

• Anonyymi

Kaksiluonto-oppi oli, on ja tulee olemaan täysin huuhaata kohteliaasti sanottuna

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksiluonto-oppi oli, on ja tulee olemaan täysin huuhaata kohteliaasti sanottuna

Miksi? Miten sen ymmärrät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi? Miten sen ymmärrät?

En tiedä, eikä kiinnosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnot ovat.

• Anonyymi

Kumpaan oppiin Kristus sopii?

• Anonyymi

Kaksiluonto-oppi sisältyy kolminaisuusoppiin. Katso Athanasioksen uskontunnustuksesta miten.

• Anonyymi

Kerro omin sanoin, ei se aukea että luen noita tunnustuksia, olen lukenut sata kertaa.
        Jeesus ei ole Isä, mutta miksi Isää rukoillaan Jeesuksena?

• Anonyymi

Kaksiluonto-oppi on ennemminkin Jumalan määritelmä eikä Jeesuksen. Historiallinen Jeesus mahdollisine taikavoimineen on se mitä kristinuskossa tarkoitetaan kun puhutaan Jumalasta. Aktuaalisen Jeesuksen ominaisuuksia kristotyt eivät pysty opillansa muuttamaan, ainoastaan Jumalan määritelmää voi vaihtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro omin sanoin, ei se aukea että luen noita tunnustuksia, olen lukenut sata kertaa.

Tai Jeesusta rukoillaan Isänä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai Jeesusta rukoillaan Isänä?

Jeesus on menossa helvettiin, seuraanko sitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksiluonto-oppi on ennemminkin Jumalan määritelmä eikä Jeesuksen. Historiallinen Jeesus mahdollisine taikavoimineen on se mitä kristinuskossa tarkoitetaan kun puhutaan Jumalasta. Aktuaalisen Jeesuksen ominaisuuksia kristotyt eivät pysty opillansa muuttamaan, ainoastaan Jumalan määritelmää voi vaihtaa.

Jumala siis ei ole persoona vaan jonkin sortin korkeampi voima?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, että Isää rukoillaan Jeesuksena?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on menossa helvettiin, seuraanko sitä?

Saunatonttu on korkeampi voima.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, että Isää rukoillaan Jeesuksena?

Että pidetään Jeesusta Isänä tai Isän paikalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kaksiluonto-oppi puhu Isästä mitään? Vain Pojasta ja hänen kahdesta "luonnostaan"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että pidetään Jeesusta Isänä tai Isän paikalla.

Tarkennan; Jeesusta pidetään Jumalana, jopa itse Luojana. Jumalana joka otti ihmisen muodon ja tuli maan päälle. Tuossa kumotaan suoraan Jeesuksen omat sanat, jossa Hän sanoo että ISÄ JUMALA lähetti Hänet.
        Jos Isä ei olisi lähettänyt Jeesusta, olisiko Isä itse siis tullut maan päälle?
        Mihin silloin tarvitaan Poikaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkennan; Jeesusta pidetään Jumalana, jopa itse Luojana. Jumalana joka otti ihmisen muodon ja tuli maan päälle. Tuossa kumotaan suoraan Jeesuksen omat sanat, jossa Hän sanoo että ISÄ JUMALA lähetti Hänet.
        Jos Isä ei olisi lähettänyt Jeesusta, olisiko Isä itse siis tullut maan päälle?
        Mihin silloin tarvitaan Poikaa?

Jeesus on matkalla helvettiin.
        Kannattaako sitä seurata?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on matkalla helvettiin.
        Kannattaako sitä seurata?

Vastaa kysymykseen äläkä jankkaa trolli.

• Anonyymi

Seuraa sinä Jeesusta ja jätä turhat opin koukerot

• Anonyymi

Etkö tajua että ei voi seurata Jeesusta jos ei tunne Jumalaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

Tuon mukaan Jumalaa ei voi tuntea iman Jeesusta, ja Jeesusta ei voi tuntea.
        Siis, kaikki opit Jeesuksen persoonasta ovat epäraamatullisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

Tuon mukaan Jumalaa ei voi tuntea iman Jeesusta, ja Jeesusta ei voi tuntea.
        Siis, kaikki opit Jeesuksen persoonasta ovat epäraamatullisia.

Mistä tietää seuraatko oikeaa Jeesusta, kun antikristuksia on niin paljon?

Lähinnä sanahelinää nämä kommentit "seuraa Jeesusta ja unohda oppi", kun eihän ilman oppia voi tietää kuka Jeesus on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnen minä Saunatontun.

• Anonyymi

Molemmat opit ovat katolisen kirkon keksintöä, täyttä ihmisjärkeä filosofiaa.

• Anonyymi

Edelleen kysyn. Kolminaisuusopissa opetetaan että taivaassa oli alussa kolme persoonaa. Sitten yksi niistä eli Poika tulee ihmiseksi.
      Miten nyt enää on kolme persoonaa kun kolminaisuus on hajonnut? Ja selitetään Jumala on nyt ihmisen muodossa. Miten niin? Poika on ihmisen muodossa, mutta ei Isä eikä Pyhä henki. Jeesus on jostain syystä nyt yhtä kuin koko kolminaisuus. Ei ole enää isästä alussa syntynyt Poika vaan kaikkivaltias yli Isänkin. Ei voi kuin ihmetellä miten tälläiseen soppaan jaksetaan uskoa.!

• Anonyymi

Eihän näitä kukaan osaa selittää, leikitään vaan niin hurskasta, viisasta ja oppinutta. Sitten kun kysyy niin vastaukseksi saa:
      1. et voi tietää kun sinulla ei ole pyhää henkeä
      2.pitää tehdä parannus, ei lain tekojen kautta voi mitään tietää
      3.vain Raamattua lukemalla se selviää

No mitenköhän nuo sitten liittyy kolminaisuusoppiin? Ei mitenkään. Eli selittelyä vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      124
      5958
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4326
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      58
      2751
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2558
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1855
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1524
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      34
      1382
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      24
      1341
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      26
      1167
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1111
    Aihe