https://tekniikanmaailma.fi/intiassa-luotetaan-edelleen-pieniin-dieselautoihin/?shared=1450970-36886a17-500
eli satamiljoonaa dieseliä käytössä?
pikkuautot ja diesel elävät ja voivat hyvin
5
126
Vastaukset
- Anonyymi
kohta on taas uusia dieseleitä suomessakin-vetypolttoaineet tulee
- Anonyymi
Tunteehan sen jo ajaessakin modernia henkilöautoa, että jos se olisi hiukan kevyempi, se liikkuisi vaivattomammin missä tahansa esiintyykin erilaisia kiihtyvyyksiä, mutkissa ja mäissä jne. On muutakin kuin liikennevaloista liikkelle lähtöjä tasaisella asfaltilla. Törmäystestit ja turvallisuusvaatiukset ovat jo vaikuttaneet massaan ja mittasuhteisiin ainakin riittävästi.
Mutta että sen päälle iso ajoakku? Se vaatii paljon enemmän pyörien ripustuksilta. Sen takia sähköautoissa on omat alustansa. Mutta propellipäät laittavat täyssähköautoihin matalaprofiilirenkaat. Ei se kestä. Ei se kestä edes Helsingin keskustan nupukiviä. Sanoohan sen järkikin. No, katsellaan nyt Tesla-kuskeja hidastetöyssyissä. Ja yritetään ymmärtää, koska syytä onkin ajaa hitaasti niillä vehkeillä.
Diesel... On mahdollista valmistaa pitkäikäisiä diesel-koneita. Jotkin niistä ovat, toiset eivät, riippuen myös siitä, miten niitä käytetään ja huolletaan. Onhan kirottua, jos ei suomalaisen MEPin viesti mene perille Brysselissä, että AdBlue ei sellaisenaan toimi pohjoisen talvina. Jotain pitäis tehdä. Muutosta odotellessa ajetaan hyvät dieselit loppuun. Siellä on joukossa sellaisia helmiä, että jos ei ideologit ja lainsäätäjät iske, niin ne on liikenteessä vielä monta vuosikymmentä, koska ne vaan ovat niin hyviä.- Anonyymi
Viitaten siis Elsi Kataisen esittämään parlamentin kysymykseen E-002846/2024,
AdBlue-liuoksen aiheuttamat ongelmat kylmissä olosuhteissa
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-10-2024-002846_FI.html - Anonyymi
klku
- Anonyymi
nyt tuontia intiasta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233163
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1962854Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1711851Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2581504- 1101273
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs461160Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta461037- 1531006
Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32934- 43824