https://moottori.fi/uutinen/aika-entinen-ei-koskaan-enaa-palaa-dieselgate-rikkoi-autoalan-viattomuuden-10-vuotta-sitten-ajatuksia-autoista/
Syksyllä 10 vuotta täyttävä Dieselgate-päästöhuijausskandaali on vieläkin arkipäivää tuomioistuimissa, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi tuomioillakaan.
Viime viikolla uutisoimme, että syksyllä 2015 autoalaa vavisuttaneessa Dieselgate-päästöhuijausskandaalissa oli luettu tuomioita neljälle tekijälle. Kyseessä eivät ole suinkaan ensimmäiset tuomiot edes Saksassa, saati Yhdysvalloissa, ja valituskierroskin on vielä kesken, mutta tuomioilla on silti merkitystä. Keskitason VW-johtajat ovat olleet suoraan tekemisissä asian kanssa ennen päästöhuijauksen paljastumista.
Erityisen villiltä tuntuu johtavana insinöörinä tuntuneen Hanno Jeldenin rooli, sillä hän on ollut paikalla 2006 järjestetyssä palaverissa, jossa kolmen henkilön kesken päädyttiin päästöhuijausratkaisuun. Volkswagenille päästöhuijausskandaali maksoi vuoteen 2020 mennessä yli 32 miljardia euroa.
Volkswagenin pääjohtajana toimineen Martin Winterkornin oikeudenkäynti on edelleen kesken. Neljän moottoripuolen johtajan lisäksi Audin johtaja Rupert Stadler on saanut tuomion, josta hän valittaa. Lisäksi tuomioita on annettu osakemarkkinoiden manipuloinnista (mm. avauskuvassa EA189-dieselmoottorin korjausjärjestelyjä osoittava VW-pomo Herbert Diess) ja myös Yhdysvalloissa Volkswagen on joutunut selvittämään syntejään, sekä yhtiönä että työntekijöinä.
Dieselgate rikkoi autoalan viattomuuden 10 vuotta sitten -VW
6
118
Vastaukset
- Anonyymi
Toyotalla on ollut tapana turvallisuusstandardien kanssa huijata jopa 64 mallin kohdalla. Tämä tarkoittaa, että Toyotan valmistamat autot voivat olla vähemmän turvallisia kuin kolaritestien perusteella on annettu ymmärtää.
https://www.ksml.fi/teemat/5899760#:~:text=– Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden,voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta.- Anonyymi
eikö se tojo korvaa tekosensa toisin kuin VWaudiskoda?
- Anonyymi
Miten tuo liittui diesel gate asiaan?
- Anonyymi
Saksan valtio omistaa
- Anonyymi
Toyota teki omanmokan ja maksaa siitä pikkusumman.
https://apnews.com/article/hino-toyota-justice-epa-fbi-nhtsa-f8d7157b86019a5bf3398c56e2f97162
Suomennos:Toyotan kuorma-autoyksikkö Hino joutuu maksamaan 1,6 miljardia dollaria päästöskandaalin vuoksi.
Kolaritesti huijaus koski Suomessakin myytäviä malleja.
Toyota on keskeyttänyt kolmen mallin – Corolla Fielderin, Axion ja Yaris Crossin – tuotannon väitetyn testivilpin vuoksi.
Taas huijattiin ettei muka ole myyty Suomessa näitä malleja missä huijausta oli esiintynyt. Koko Toyota konserni on osallistunut huijaukseem ja se on ollut myös maahantuojien tiedossa. Siksi tuotanto pysäytettiin kun siitä tuli julkinen asia.
Mutta myyntiä jatkettiin eli jo tehdyt autot myytiin pois vaikka tiedettiin niiden olevan vaaralisia kuljettajille ja matkustajille.
https://www.kbb.com/car-news/toyota-safety-test-cheating-scandal-what-it-means/- Anonyymi
Mitkä henkilöautot mitä on Euroopassa myyty, on huijatuja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 764391
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺744215Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433619Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163213Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle382850En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142592Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102414IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm341598Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571322Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli851144