Ihminen luotiin mieheksi ja naiseksi.

Anonyymi-ap

1. Moos. 1:27

Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Ihmisessä on kahden eri sukupuolen piirteitä molemmista.

Missään ei sanota, että Jumala olisi pelkkä mies tai pelkkä nainen?

VT:n mukaan Jumala yksin loi kaiken, kenenkään auttamatta.

Jeesuksen osuus luomistyöhön on lisätty vasta Uuteen-Testamenttiin.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

12

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luomistyössä Jumalaa avusti Pyhä Henki ja kaikki luotiin vedestä. Jeesuksesta ei puhuta siinä vaiheessa yhtään mitään.

Toki Jumala itsekin on Henki. Voi se tietenkin tarkoittaa Jumalaakin.

1. Moos. 1:2

Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.

• Anonyymi

Raamattu tuntee myös ennaltamääräämisopin.

Ilm. 17:8

"Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva."

Kaikki viittaa siihen, että kaikkien ihmisten sielut on luotu maailman luomisessa.

• Anonyymi

Ilm. 13:8

Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

• Anonyymi

Jes. 57:16

Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä, ne sielut, jotka minä tehnyt olen..

• Anonyymi

Hes. 13

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan
        ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne.
        Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.

• Anonyymi

Jahve tais olla yks ylijumalista ja Asera oli sen vaimo.

Ne sit päätti tehdä meistä kaikista erilaisia?

• Anonyymi

Aivan. Naiseuskin on lähtöisin Jumalan ominaisuuksista. Siksi Häntä kuvataankin poikasiaan suojelevana lintuemona ja kerrotaan, kuinka hän ruokkii lapsiaan kuin imettävä äiti. Pyhässä Hengessä näkyy selvimmin naiseuden aspekti, Hänellä on naisellisia luonteenpiirteitä kuten hoivaaminen, opettaminen, lohduttaminen, rakastaminen. Hebreassa Hänen nimensä on "Jumalan alas laskeutuva ihanuus" ja kieliopillinen sukupuolensa feminiini. Koska maailmassa on luotua naisellisuutta ja koska Jumala on sen luomisessa hyväksi todennut, sen täytyykin olla lähtöisin Hänestä.

• Anonyymi

Luotiin kaksi erillistä naista. Lilit ja Eeva. Miehen kylkiluusta ja maan tomusta.

Lilith tai Lilitu (hepr. ‏לילית‎, Lilit) on babylonialaisessa mytologiassa ja juutalaisessa mytologiassa Jumalan luoma ensimmäinen nainen. Lilith on vaarallinen yön demoni, joka on seksuaalisesti rajaton ja ryöstää vauvoja pimeydessä.[1]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luotiin kaksi erillistä naista. Lilit ja Eeva. Miehen kylkiluusta ja maan tomusta.

Lilith tai Lilitu (hepr. ‏לילית‎, Lilit) on babylonialaisessa mytologiassa ja juutalaisessa mytologiassa Jumalan luoma ensimmäinen nainen. Lilith on vaarallinen yön demoni, joka on seksuaalisesti rajaton ja ryöstää vauvoja pimeydessä.[1]

Ensimmäinen nainen luotiin miehen kylkiluusta ja toinen maan tomusta samalla tavalla kuin Aadam.

• Anonyymi

Wikipedia
      Kabbalan mukaan Lilith oli Aadamin ensimmäinen puoliso, demoni jonka Jumala oli luonut. Aadamin ja Lilithin yhtymisestä syntyivät demonit. Näistä merkittävin oli Asmodeus. Lilithin myöhempänä avopuolisona pidettiin Saatanaa, joka houkutteli Eevan syntiinlankeemukseen. Joskus oletettiin myös, että viettelijä olisi ollut käärmeen hahmon ottanut Lilith, joka Jumalan kirouksen takia ei pystynytkään enää vapautumaan ottamastaan käärmeen hahmosta.[3] Lilithin hahmo ja nimi pohjautuvat nykykäsityksen mukaan mesopotamialaiseen demonien luokkaan nimeltään lilû (naispuolinen: lilītu). Nimi käännetään yleensä ”yön hirviöksi”. Lilithiä palvottiin joidenkin juutalaisten keskuudessa vielä 700-luvulla. Lilith uhkasi ennen kaikkea lapsia ja raskaana olevia naisia, ja uskottiin, että demonilta suojasi amuletti, johon oli kaiverrettu tiettyjen enkelien nimet.[4]

• Anonyymi

Paratiisissa Aadamille ja Eevalle ei syntynyt yhtään synnitöntä lasta. Koska heidät karkotettiin sieltä pois perisynnin saastuttamina.

1. Moos. 3:22-24

22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
        24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä. [Ilm. 22:14]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paratiisissa Aadamille ja Eevalle ei syntynyt yhtään synnitöntä lasta. Koska heidät karkotettiin sieltä pois perisynnin saastuttamina.

1. Moos. 3:22-24

22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
        24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä. [Ilm. 22:14]

Raamatun mukaan ihminen tulee perisynnistä osalliseksi heti sikiämistä alkaen Aadamin sukuun.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan, että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      26
      5173
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3775
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3177
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      48
      2736
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1308
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      283
      1275
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      59
      1165
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1129
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      394
      1106
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      208
      1039
    Aihe