No olipahan taas työnhakukokemus. Yritin jo tammikuusta lähtien hakea kesätyötä, kun kesällä on opinnot tauolla. Sitä tuli haettua vaikka mihin niin Puuilosta, Tokmannista ja sahayrityksestä tuotantotyöhön. Kaikista tuli aina lopulta vastaus, kuinka valinta ei tällä kertaa kohdistunut minuun.
Pisimmälle pääsin erään yrityksen kanssa, jossa pääsin jopa kahteen haastatteluun. Ensimmäinen oli netin kautta ja toinen paikan päällä. Kyseinen työ olisi ollut apinan hommaa tuotantolinjalla, joka ei vaadi mitään aiempaa ammattitaitoa. Vaikka molemmat haastattelut menivät oikein hyvin ja osasin vastata kaikkiin kysymyksiin ja esittää niitä itsekin, niin lopulta sähköpostiini tuli se tyypillinen vastaus, että valinta ei kohdistunut minuun.
Suomessa pitää vissiin olla joku yli-ihminen tai supermies, että pääsee edes nollatuntisopimuksella lattioita nuolemaan. Jotenkin syntyy sellainen vaikutelma, että Suomen kansa olisi hylännyt minut, eikä edes halua minua.
No mikäs siinä sitten. Kai se vain täytyy suorittaa ilmainen tutkinto loppuun ja muuttaa sen jälkeen heti jonkun kunnollisemman kansan maahan, missä tekevälle töitä löytyy. Kiitos ilmaisesta koulutuksesta, suomalaiset. Ps. Haistakaa vittu!
Kesätöitä ei ole
9
109
Vastaukset
- Anonyymi
haastatteluhan on muutakin kuin kysymyksiä ja vastauksia. Jos haastattelussa kykenee keskustelemaan ja kertomaan asioista muutoin kuin kysymys/vastaus asetelmaan perustuen niin on aika vahvoilla. Toki se sellainen tilanteen haltuunotto vaatii aika lailla kypsyyttäkin.
- Anonyymi
Missä kohti aloitusviestissä sanottiin, että siinä haastattelussa ei ollut keskustelua ja että se olisi ollut pelkkää robottimaista kysymys-vastaus-pallottelua? Toki lukemansa ymmärtäminen vaatii aika lailla älykkyyttäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohti aloitusviestissä sanottiin, että siinä haastattelussa ei ollut keskustelua ja että se olisi ollut pelkkää robottimaista kysymys-vastaus-pallottelua? Toki lukemansa ymmärtäminen vaatii aika lailla älykkyyttäkin.
sitä löytyy
- Anonyymi
Eiköhän se ollut näitä nauhoita vastaukset Recright kautta olevia pellehaastatteluja
- AnonyymiUUSI
tjaa. itsellä on kesätyö. Oli jopa mistä valitakin. Olen pulukka. Äitin on yksinhuoltaja.
- AnonyymiUUSI
Juu, Suomessa työstä on tehty jokin ylellisyystuote jota ei eivät saa kuin harvat ja valitut.
- AnonyymiUUSI
kävelet suoraan jonnekin kaupunginjohtajan toimistoon ja sanot tarvitsen kesätöitä!
... kieltäydyt poistumasta ellet saa jotain työtä... niin löytyy kuitenkin. - AnonyymiUUSI
Sitten meillä olisi jotain toimistohommaa...arkistoida näitä papereita kansioihin vaikka koska jotkut ovat skannaamattomia tietokantaan ja niitä järjestellä, mutta varmastikin tulsää kesä-toimistohommaa...
- AnonyymiUUSI
Et sinä minnekään lähde, paristakin syystä. Ensimmäinen on se että olet pahemman luokan saamaton vätys ja toinen että et missään muualla pääse niin anteliaan sosiaaliturvan nauttijaksi mitä suomessa. Eli haisteleppa itse vaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173762Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403017Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102894IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm402231Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas801153- 791019
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul355950- 47935
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.211866Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen
Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e135833