Olen taajama-alueella ok-asukas. Pensasaita on hyvä pitää leikattuna, mutta päteekö sama tontin nurmikkoonkin?
Ötököiden, myös pienvillieläinten puolesta täysikokoinen heinikko olisi niille turvallisempi ympäristö.
Tästäkin on poikkeus. Miksi maamyyrä matoja etsiessään saa myllätä rauhoitettuna koko nurmikon piloille.
Hoidetun pihan jättää väliin, mutta tontille, jonka maaperässä on runsaasti kastelieroja, se nostelee multakasoja.
"Kaveri", kontiainen lienee sokea, mutta pihamaalle saavuttuaan se hyödyntää maan alla tuntokarvoillaan kastematoi ravinnokseen.
Tappaisin jos näkisin sen ihmisen kannalta tekevän tihutöitään multaisella omalla tontilla.
Mistä syystä kontiainen on rauhoitettu?
tontti 004.
Saako nurmen kättää ajelematta?
3
55
Vastaukset
- Anonyymi
Minä ainakin jättäisin leikkaamatta. Tietysti, jos olisi ihan hurjan näköinen, välillä leikkaisin.Eikös se ollut se PELASTA PÖRRIÄINEN kampanja.
- Anonyymi
Minulle tosin joke sanoi, että hiiret lisääntyvät. Nyt, kun luin hiirenmyrkky- laatikosta, että ei ole vaarallista, jos kuolleita hiiriä joku eläin syö. Rautakaupasta kysyttäessä saa sellaista hiirenmyrkkyä, joka ei ole ympäristölle ( kissat )vaarallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle tosin joke sanoi, että hiiret lisääntyvät. Nyt, kun luin hiirenmyrkky- laatikosta, että ei ole vaarallista, jos kuolleita hiiriä joku eläin syö. Rautakaupasta kysyttäessä saa sellaista hiirenmyrkkyä, joka ei ole ympäristölle ( kissat )vaarallista.
Etenkin kissoille hoitamaton heinikko lienee elämysmatka. Saalistajahan kissa on. Avuttomat linnunpoikaset, jotka vielä eivät jaksa lentää, seikkailevat mielellään ptkän heinikon suojassa.
Kissan on helppo avuttomat poikaset napsia saaliikseen.
Avauksessa mainittu kontiainen on suojassa multapeitteen alla.
Maatilalla asuessamme kissa toi saaliinaan sisiliskojakin. Hyönteisiä ravinnokseen käyttävänä sisilisko lienee rauhoitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894