Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys!

Anonyymi-ap

Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella.

Lucid Air saavutti testissä kunnioitettavan 828,6 kilometrin toimintamatkan. Aiempi ennätys oli Tesla Model S:n nimissä – vuonna 2023 sillä oli päästy 672 km. Sää oli myös paljon lämpimämpi Teslan ennätyksen tekohetkellä, kuin tämän kesän testissä.

Iso akku ei kuitenkaan ollut tae hyvälle tulokselle. Esimerkiksi Lotus Emeya jäi valtavasta 102 kilowattitunnin akustaan huolimatta 435 km tulokseen ja 116 kWh kapasiteetin omaavan Mercedes-Benz G -sarjan sähkömaasturin tulos oli 467 km.

Kia EV3 voitti iekkaasti Skoda Elroqin:

Kia EV3 574 km
Škoda Elroq 422 km

https://moottori.fi/uutinen/sahkoautojen-toimintamatkatestissa-uusi-ennatys-tesla-kukistui-ylivoimaisella-tuloksella/

8

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika surkeita toimintamatkoja. Mitä järkee on kehua noin lyhyitä toimintamaykoja? Minä ajelen vanhalla Passat dieselillä yli 1200 km tankillisella. Ja vielä voisi jatkaa samalla tankillisella 200 km.

• Anonyymi

Pitää ottaa myös huomioon, ettei noissa testeissä autossa ole lainkaan matkustajia eikä lämmitystä tai ilmastointia käytetä lainkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää ottaa myös huomioon, ettei noissa testeissä autossa ole lainkaan matkustajia eikä lämmitystä tai ilmastointia käytetä lainkaan.

Ilmastointi ei vie oikein mitään, lämmitys on toinen juttu. Mulle riittää Iidan 500 km range kesällä, talvella se jää turhan lyhyeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmastointi ei vie oikein mitään, lämmitys on toinen juttu. Mulle riittää Iidan 500 km range kesällä, talvella se jää turhan lyhyeksi.

Pitää ottaa myös huomioon ettei sähköauton toimintamatka toteudu,
        jos ulkona on:

-pakkasta
        -hellettä
        -sataa
        -tuulee
        -käytetään radiota tai navigaattoria
        -kuski painaa yli 60kg
        -joku kyytiläinen on juuri syönyt
        -matkalla on ylämäkiä, mutkia, soraa
        -kärpänen lentää tuulilasiin
        -jos ajon aikana aivastaa
        -tai paikallisella liito-oravapopulaatiolla on vuotuinen lisääntymisaika

https://www.youtube.com/watch?v=fOgQELlmJHw

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"eikä lämmitystä tai ilmastointia käytetä lainkaan."

Älä valehtele!

• Anonyymi

Edelleenkin ihmettelen, miten toivottoman lyhyitä ovat sähköautojen toimintamatkat. Toimintamatkan pitäisi olla noin 2000 km., jotta yleensä kannattais tuoda esille.

• Anonyymi

Ei siis ole järkeä vielä hetkeen ostaa patterikärryä. Ensinnäkin suurin osa näistä on lähemmäksi sata tonnia maksavia luksusautoja ja toiseksi kun yksikin niistä otetaan Suomen talviolosuhteisiin käyttöön, niin -50% toimintamatka-alennus napsahtaa silmänräpäyksessä.

• Anonyymi

Mitähän tuon ennätysauton akusto kustantaa ??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2415
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1383
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe