Vaimoni vei automme vw passat 1,4 tsi ecofuel korjaamoon K auto herttoniemi kun autosta hajosi jäähdyttimen vesipumppu. Vesipumpun vaihdolle tuli hintaa 1440 euroa, joka sisälsi myös diagnoosinlukupaketin 215 euroa. Suurin ihmetykseni kuitenkin liittyi siihen, että ehdottivat jakoketjun vaihtoa koska diagnostiikan luku näytti mahdollista vikaa tai venymistä. Tuon vaihdon hinnaksi olisi tullut 3632 euroa. Olen etsinyt kaikkialta netistä eri huoltamojen hintoja kyseiseen vaihtoon niin kalleimmillaankin on ollut n. 1500 euroa. Tuntuu todella kalliilta tuo K auton hinta–arvio. Onko kellään kokemuksia kyseisestä huoltoliikkeestä?
Onko kokemusta vw passat?
35
401
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö se nokka ole hihnalla,se on tietysti vaihdettava ja kiristäjät myös.
- Anonyymi
Taas avaaja satuilee, mutta ei ole tarkistanut edes faktoja mielikuvutusautosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas avaaja satuilee, mutta ei ole tarkistanut edes faktoja mielikuvutusautosta.
Nuo ecofuel-mallit ovat vanhempia B7-korisia, missä kone on vielä jakoketjulla. Eli sen suhteen ei mitään satuilua.
- Anonyymi
mine kaate votka tankki niin ei tarve mite nokka huolto
hyvi toime jo kolme vuotte
syö vähe öljy mut minellä 20 litre kannu ja kaate siitä aine motori
azis - Anonyymi
En tiedä mielikuvitusautoista kun en ole sellaisella koskaan ajanut, mutta laskun ohessa olleesta korjausehdotuksessa puhuttiin nimenomaa jakoketjun vaihdosta. Koska edelliset vastaajat eivät ole koskaan kuulleet jakoketjusta googletin heille jakohihnan ja jakoketjun eron. ”Osa autoista on varustettu metallisella jakoketjulla jakohihnan sijaan. Vaikka jakoketju on yleensä pitkäikäisempi, sekin vaatii säännöllistä huoltoa” Vaikka en olekaan mikään automekaanikko niin eipä nuo kommentoijatkaan tunnu paljon tietävän autojen mekaniikasta.
- Anonyymi
Ajotapa ja öljynvaihto vaikuttaa ketjun kestoon..voimakkaat kiihdytykset,moottorijarrutukset rasittaa ketjua,pikeentynyt öljy sotkee ketjun hammasrattaat ja ketjun .
- Anonyymi
Olisin siis vain ollut utelias kuulemaan jonkun asioista paremmin tietävän mielipiteen tuosta ehdotetusta jakoketjun vaihdon hinnasta 3632 €.
- Anonyymi
Pääset tuskastasi ja tietämättömyydestäsi kun pyydä toiselta korjaamolta tarjouksen. Kannattaa käydä ihan paikanpäällä kysymässä.
- Anonyymi
Koko asiasta puuttuu se tieto, että minkäikäisestä ja kuinka paljon ajatusta
autosta puhutaan?
Se on joka tapauksessa selvä, että ketjun vaihtamatta jättäminen tuhoaa
venttiilit niiden osuessa mäntiin.
Pikainen korjaaminen on tietenkin mahdollista halvemmassakin
korjaamossa - jo työ tehdään oikein. - Anonyymi
Kiitoksia asiallisista vastauksista. Kysyn tarjouksia muista huoltamista ko. korjauksen suhteen.
- Anonyymi
Volkkarin pitäminen on volkkarimaisen kallista. Varaudu siihen.
Onhan tuo jakoketju yksi murheenkryyni, kun kerta sekin venyy ja pitää vaihtaa, mutta sitä ei todellakaan ole suunniteltu vaihdettavaksi....
Toivottavasti autossa ei ole DSG-vaihteistoa. Meillä Volkkarista särkyi sekin ja se oli paalin paikka. Harmitti vietävästi, koska autoon oli palanut korjausrahaa tuhansia euroja. - Anonyymi
Merkkihuolto on kallein mahdollinen huoltopaikka. Ei siellä kannata vanhempaa autoa enää käyttää, huoltolasku saattaa ylittää koko auton arvon.
- Anonyymi
Niinpä niin, edellinen!
Minäkin vaihdoin ehjän 200.000 ajetun 2016-mallisen MB 220 dieselfarkun
2022-malliseen toisen merkkiseen saksalaiseen hybridiin.
Kukaan ei tiedä, olisisko se MB sittenkin kannattanut pitää, mutta aina vähintään
tuhanteen euroon nousevat korjaus ja huoltokustannukset pelottivat.
Auto on jo aloittanut toisen elämänsä Savonmaalla.
- Anonyymi
Vagen tuubikanavalta voi tutustua volkkarin ihmeelliseen maailmaan. kannattaa pistää Vagenin puhelinnumero kännyyn valmiiksi. Sitä tulet tarvitsemaan.
- Anonyymi
Ei kai kukaan järjissään oleva antaudu vapaaehtoisesti K-ryöstön uhriksi.
K on "tavallista kalliimpi autokorjaamo" ja oikein roimasti .- Anonyymi
Olet Teropoika taas provoilemassa lapsellisia valheita. Nyt on juhannus ja voisit pitää pari välipäivää ja nauttia Suomen kesästä ja ihmisten seurasta jos joku suostuu kanssasi vaikka keskustelemaan,
- Anonyymi
Riippuu siitä mitä on tehtävä. DSG kytkinlevyn vaihto kannattaa teettää VW n omassa huollossa, muut muualla. Osaa ne muuallakin sen vaihtaa mutta hintaero on pieni ja ainakaan omani ei tullut uuden veroiseksi.
- Anonyymi
Toyota huijaa rankasti myös,
https://moottori.fi/uutinen/autotekniikan-asiantuntija-toyotan-lammonvaihtimesta-ei-ole-kysymys-pakoputkiston-toiminnasta/- Anonyymi
Mitenkäs tuo liittyy Passatin 1.4TSI koneeseen?
- Anonyymi
Olen tämän oman kokemukseni kautta ainakin sitä mieltä, että tuo k autosta ehdotettu jakoketjun vaihto hinta 3632 euroa vaikuttaa aika suolaiselta, mutta katsotaan kun kyselen muualta hintoja. Tuo ketjuhan on joka tapauksessa vaihdettava. Laitan tänne sitten hinnan mitä tulee maksamaan. En laita käyttämäni korjaamon nimeä, ettei joku Urpo heti valita, että mainostan jotain tiettyä korjaamoa.
- Anonyymi
😳Toyotaaa!!
- Anonyymi
Joissakin Toytotan moottoreissa jakoketju venyy ja vikavalo syttyy. Edessä on kallis remontti. Ikävä kyllä tilalle asennetaan samanlainen jakoketju ja sekin tietysti venyy....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joissakin Toytotan moottoreissa jakoketju venyy ja vikavalo syttyy. Edessä on kallis remontti. Ikävä kyllä tilalle asennetaan samanlainen jakoketju ja sekin tietysti venyy....
Kerro mistä autosta löytyy jakoketju joka ei veny?
- Anonyymi
Hurja hinta halvimmillaan muutaman kympin vesipumpun vaihdosta. Työhön ei tarvita testeriä. Yleensä jakopään ketjun vaihto tällaiseen perusmoottoriin maksaa enintään tonnin merkistä riippumatta.
- Anonyymi
Oliko pakko etsiä kallein korjaamo ja teettää työ siellä.
- Anonyymi
Ei ollut pakko, mutta kun vaimo vei auton sinne kun luuli korjauksen tapahtuvan siellä nopeammin. No ei ollut nopeampi eikä etenkään edullinen, mutta vahingosta viisastuttiin. Toivottavasti.
- Anonyymi
Sen siitä saa kun pistää akan hoitamaan autokorjaamo keikat...
Propsit siitä että uskalsit käskeä sen akan hetkeksi tekemään jotakin hyödyllistä muutakin kuin InstaTuktukin selaamista ja vieraiden miesten tykkäyksien kalastelua.- Anonyymi
Korjaamot voisi kilpailuttaa esim AutoJerryn kautta, niin saisi vähän käsitystä
siitä miten valtava saman työn hintahaitari oikein on !
Vaikkapa taakse jarrulevyt ja uudet palat. Kaveri maksoi siitä 350-400 euroa,
tarkkaa summaa en tiedä, mutta mulla sama homma maksoi 170 € kun valitsi
sellaisen pienkorjaamon marmoritiskin vaihtoehdoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaamot voisi kilpailuttaa esim AutoJerryn kautta, niin saisi vähän käsitystä
siitä miten valtava saman työn hintahaitari oikein on !
Vaikkapa taakse jarrulevyt ja uudet palat. Kaveri maksoi siitä 350-400 euroa,
tarkkaa summaa en tiedä, mutta mulla sama homma maksoi 170 € kun valitsi
sellaisen pienkorjaamon marmoritiskin vaihtoehdoksi." saisi vähän käsitystä siitä miten valtava saman työn hintahaitari oikein on"
Se vaan ei välttämättä ole "sama työ".
Jarrulevyt ja palat voi vaihtaa nopeasti kun jätetään jarrusatulan pultit uusimatta, jätetään satulat puhdistamatta ja jarrulevyjen vastinpintaa ei puhdisteta. Päälle vielä räkästään pulttipyssyllä vanteet tukevaan 400 Nm momenttiin, ei ainakaan irtoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" saisi vähän käsitystä siitä miten valtava saman työn hintahaitari oikein on"
Se vaan ei välttämättä ole "sama työ".
Jarrulevyt ja palat voi vaihtaa nopeasti kun jätetään jarrusatulan pultit uusimatta, jätetään satulat puhdistamatta ja jarrulevyjen vastinpintaa ei puhdisteta. Päälle vielä räkästään pulttipyssyllä vanteet tukevaan 400 Nm momenttiin, ei ainakaan irtoa.Voin sanoa että ei ne VW omatkaan tyypit putsaa jarrusatuloita kun palat vaihdetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin sanoa että ei ne VW omatkaan tyypit putsaa jarrusatuloita kun palat vaihdetaan.
Ehkä ei, mutta sellainenkin pikkupaja löytyy, jossa ne putsataan.
On myös yrittäjiä joiden työmoraali ei anna periksi siinä, että hommissa oiotaan.
- Anonyymi
5000 euroa ei ole mikään iso summa, kun puhutaan herkästi särkyvästä TSI-moottorista. Tietysti se kirpaisee, mutta herkästi särkyvään TSI-moottoriin päätyneen pitäisi tottua TSI-mäisiin korjauskustannuksiin.
Toivottavasti aloittajan autossa ei ole herkästi särkyvän TSI-moottorin lisäksi herkästi särkyvää DSG-vaihteistoa.... 😨😨!! Taas palaa tonneja.- Anonyymi
Uudemmat kestää kyllä mutta öljyt vaihdatan 15 tkm välein, niin ei tukkeudu öljyrenkaat. DSG kestää nykyään ihan hyvin, aiemmin oli paljon ongelmia. Itselläni on toinen DSG mallinen nyt. Tietenkin siinäkin kytkinlevyn kuluu käytössä ja jossain vaiheessa se on uusittava.
- Anonyymi
Aika vanha kone jos on ketjulla. 2013 jälkeen on ollut hihnalla, joka vaihdetaan 6 vuoden välein. Autojerrystä katsot itsellesi sopivan pajan vaihdattaa, ei tuota kannata marmorilla teettää.
- Anonyymi
Minä vaihtelen jakohihnan noin 60 000 km:n välein ja sen kiristinrullan silloin, kun se alkaa ääntämään. Maksaa noin 13,5 euroa ja muutaman tunnin työn, kun omalla pihalla vaihdan. Vesipumppua ei ole vielä ollut tarvis vaihtaa, kilometrejä kun on vasta noin 600 000 eikä pumppu vuoda.
Ja autohan ei ole Klonkswagen eikä tojo-Teron merkkiä vaan Ranskan Rapea.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs511439- 1691244
- 611077
- 81012
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli208954- 13915
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä54838Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää29823Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti91802- 347775