Sehän on vain osoitus lainsäätäjän hölmöydestä.
Ihmisen tekemiä rajoituksia toisille ihmisille. Saksassa saa päästellä menemään ja hyvin heillä menee.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011308517.html
Ei ylinopeuden ajaminen ole hölmöyttä
10
142
Vastaukset
- Anonyymi
Nii mutta ku tääl ei hallita autoa. Ilmajoellakin suoralla tiellä ajetaan ojaan.
- Anonyymi
Kaikkee sattuu, kävellessäkin kaatuillaan, mutta tämä neuroottinen ininä nopeuksista on Suomessa lähinnä naurettavaa mikromanageeraajien puuhastelua.
- Anonyymi
Suurin häväistys oli minusta uutinen, jossa pohdittiin kuinka tekoäly voisi ohjata muuttuvia nopeusrajoituksia.
Eli toisin sanoen Suomessa ei poliisi, eikä virkamies tuohon kykene, mutta ei varsinkaan se auton kuljettaja itse ???!
Siis oikeestiko se henkikö, joka siellä autollaan ajaa motarilla ja jonka oma henkikin on kyseessä, ei ole näistä tumpeloista Suomessa kelvollinen arvioimaan ajonopeuttaan, että olisiko se 100 vai 120 ? - Anonyymi
Autobahnillakin taitaa nykyisin olla 250km/h nopeusrajoitus.
- Anonyymi
Aloittaja on kyllä täysin tietämätön autoilusta.
Saksassa on paljon paremmat tiet, leveämmät, suoremmat ja aina voi väistää 5 metrin pientareelle.
Mitä teet Suomessa jos jonkun ajolinjassa on 2- metrin poikkeama sivusuunnassa.
Se on paha paikka kun ei tiedä miten vastaantulija käyttäytyy.
Suomen teistä on yli 80% sellaisia että ojaan ei voi aja turvallisesti ja lisäksi on ne tolpat.
Omia pahoja paikkoja on 62 vuoden ja yli miljoonan km sattunut jotain 3-5.
Kolmessa viimeisessä oli jo autokamera ja kun kuvaa jälkeenpäin katselin huomasin että en todellisuudessa nähnyt kuin sen vastaantulevan henkilöauton, hirven ja kolmannella kerralla valkohäntäpeuran.
En nähnyt vastaantulevia rekkoja. En nähnyt vastaantulevia autoja ja moottoripyörää. Niin keskittynyt olin suoritukseeni.
Jokaisesta selvittiin naarmuitta, siis autokin. Mutta uhkaavassa hirvikolarissa kaksi minun takana tulijaa ajoi ojaan, toinen katolleen. Silloin tarvittiin poliisia ja ampparia. HE ylireagoivat tilanteen, tiellä olisi voinut olla ja korkeintaan perääni ajanut.
Kaikki tapahtui iltahämärässä joten kuva oli niin huono että en laittanut,
yhden laitoin, sehän ei ollut mitenkään vaarallista kun oli päivä. seuraavassa siitä - Anonyymi
Näinkin on nähtävissä. Jos ajelet 80-100 pääsäännöllisestä, et saa ajokokemusta 120 ja sen yli.
Sen huomasi vapaiden nopeuksien aikan. Jos oli ajellut kaupungissa viikon, ei koskaan lähtenyt kuin 80 ajelemaan. Mutta kun oli ajellut jatkuvasti maantiellä, tuntui 120-180 km aivan turvalliselta.
Kaikkeen pitää opetella.
ensin kävelemään, sitten puhumaan, lukemaan jne.
ensimmäisien autoilu vuosien aikan tulee ajoväsymyskin, sitä ei huomaa, mutta sillä voi oll kohtalokkaita seurauksia.
tunnen niitä kaveriani jotka on aiheuttaneet suuren surun vanhemmilleen ja pilanneet heidän elämänsä, Eräskin ajoi 3 vuoden kuluttua pikkukolarin kaupungissa joka johti neliraajahalvaukseen. Vanhemmat hoitivat ja kun väsyivät, kaveri oli vanhojen kanssa yli 20 vuotta hoitolaitoksessa.
Ei ollut paikkakunnalla sopivampaa paikkaa . - Anonyymi
Suomessa ei ole riittävän leveitä teitä, ja pitkiä suoria kuten on Saksan autobahnoilla. Täytyisi olla vähn 3 samansuuntaista kaistaa jotta nopeusrajoitukset voisi poistaa.
140km/h voisi olla max-rajoitus muutamilla etelä-suomen moottoritieosuuksilla mutta jos siellä päästelee yli 300km/h muun liikenteen seassa onnettomuusriski kasvaa älyttömästi.
https://moottori.fi/uutinen/nopeusrajoitukseton-autobahn-jalleen-uhan-alla-saksassa-talla-kertaa-syyna-polttoaineen-hinta/ - Anonyymi
Ajonopeuksien rajoittamisella pyritään vähentämään tieliikenteessä vuosittain menehtyvien määrää.
Asiaan havahduttiin ensimmäisen kerran jo 1970-luvun alussa, kun uhrien lukumäärä vuodessa kohosi yli 1.000 henkilön.
Määrä on nykyään 200 - 300 henkilön luokkaa, vaikka ajoneuvojen määrä 50 vuoden aikana kenties on kymmenkertaistunut.
Mikähän luku on Saksassa, 80 M asukkaan maassa? - Anonyymi
Suomessa on aina ollut erittäin ahdasmielinen suhtautuminen kaikenlaisiin ihmisten vapauksiin ja oikeuksiin, virkanilkkijuntta on ihan huvikseen keksinyt kaikenlaisia lakeja ja säädöksiä estääkseen ja rajoittaakseen suomalaisten ihmisten elämää kaikin mahdollisin keinoin. Suomi on totalitarististen maiden jälkeen varmasti maailman tarkimmin säännelty maa, pilkkua viilaten yksityiskohtaisesti määräilty ihmisten elämää, kuinka edes kehtaavatkin! Täysin sairasmielinen maa!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433487
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352978Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1442836SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.702307Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411782Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861555Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai671084- 511036
- 771017
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3847