https://www.is.fi/autot/art-2000011312439.html
Yllättävä tulos kyllä. Luulin että sähkö olisi ollut halvempi.
Testissä diesel ja sähköauto. Lopulta Diesel on halvempi ajaa kuin sähköauto.
14
101
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
kuukausihinnoilteltu lataus ja saksalainen sähkö.
Saksa pyörii fakseilla ja käteisellä. Kupongilla sähkö tms. - AnonyymiUUSI
Tuo oli ennalta arvattavissa, että dieselillä pääsee tuon vajaa 1000 km ilman välitankkausta. Muistelisin, että tuossa Tiguanissa on 50 litran tankki.
- AnonyymiUUSI
Aloittaja, sinäkö uskot tällaisiin kierosti tehtyihin ja valheellisiin juttuihin, kun autoliikkeet eivät saa dieseleitään myytyä.
- AnonyymiUUSI
Hassuja juttuja tosiaan, itsellä vuoden keskikulutus sähköllä 14,5 kWh, ja sähköä saa keskimäärin 15 snt per kWh. Vähän päälle 2 € sadalle kilsalle siis kustannus.
- AnonyymiUUSI
Uutisessa pliso pitänyt mainita myös dieselin ja käytetyn sähkön hinta. Nyt tuolla vertailulla ei ole mitään arvoa Suomessa.
Yhtä pätevä tulos on mökkimatkani 650 km, mitattu moneen kertaan useina vuosina. Sähköautolla 12€, dieselillä ja plugarilla 90€.
Kaikki on itse ajettu ja todettu. Sähkö ladattu kotona ja mökillä pörssisähkönä, polttoaineet paikallisilta huoltoasemilta - AnonyymiUUSI
Jos lataa vain kalliilla sähköllä julkisilla asemilla, niin jopa hyvin pienellä liikkuva diesel pääsee samoihin. Suomessa tosin dieselautoilija maksaa melkoisen suurta käyttövoima veroa, joka tuosta tietenkin jäi huomioimatta.
- AnonyymiUUSI
Niin pitääkö ostaa omakotitalojen sun että pääsee lataamaan halvalla nolla sähköllä
Vai
Mulla on talo mutta ei sähköauto koska nyky moisen sähköauton hinta olis käskee.
Kun ei mikään Mosel 3 eiitä - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin pitääkö ostaa omakotitalojen sun että pääsee lataamaan halvalla nolla sähköllä
Vai
Mulla on talo mutta ei sähköauto koska nyky moisen sähköauton hinta olis käskee.
Kun ei mikään Mosel 3 eiitäOmakotitalo on paras, mutta rivitaloyhtiöissä ja kerrostaloyhtiöissä saa edullista sähköä jo yleisesti.
Ehkä sinulla vuokrakasarmissa asuvalla ole syytä olla huolissasi tai miettiä asiaa johon sinulla ei ole varaa ja mahdollisuutta?
- AnonyymiUUSI
Sähköauto on edelleen prototyyppi. Valmis se alkaa olemaan vasta silloin, kun yhdellä latauksella pääsee yhtä pitkälle kuin yhdellä tankkauksella.
- AnonyymiUUSI
Ja, sitten kun akuston vaihto maksaa 10% nykyisen akuston hinnasta !
- AnonyymiUUSI
Minö ajan dieselillä. Vaihdoin sähköautosta dieseliin takaisin vuosi sitten. Sähköautolla ajo tuli kaikkein kalleimmaksi.
- AnonyymiUUSI
Älä valehtele.
- AnonyymiUUSI
Tiguanikin on citymaasturitartuntainen läski senioriauto. Passat olisi asiallisempi maantielaiva, jos on pakko valita Volkswagen.
- AnonyymiUUSI
Sinähän se kaiken tiedät ja makusi ja tarpeesi ovat ylimaalliset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1063118Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2311949- 1361849
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois571843Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641352- 961225
- 611155
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻841154- 591137
- 67972