2Kor 2:17:
"Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme."
https://www.youtube.com/live/_a4u_NPk2sw?si=Ulw09DCGYsr5tEgJ
Ilmaista Jumalan Sanaa Juhannuksena
20
136
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Eihän tuossa ollut mitään hurmahenkeä? Ihmiset istui penkeissä ja sanoistakin sai selvän. Ei hyvä ihme mitä touhua.
Israelin lippu tosin ei kovin nosta mielialaa tässä ajassa. Vähän kuin olisi murhaajien asialla.- AnonyymiUUSI
Itseänikin hieman ihmetyttää nuo poliittiset kannanotot "Israelin puolesta" tilaisuudessa, johon asian ei pitäisi kuulua.
Loukkaa muuten itse juutalaisia, eivät pidä tuosta. Myöskään nk. Jeesus-marssien Israel-lipuista, jotka kai kiellettiinkin.
Tästä nuo eivät piittaa. Israel on juutalaisvaltio joka ei tunnusta Jeesusta, ei helluntailaisvaltio.
- AnonyymiUUSI
2Kor.4:18 Jotka emme näkyväisiä katso, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallset, mutta näkymättömät ijankaikkiset. Biblia (1776)
- AnonyymiUUSI
Sanan myyskentely tarkoittaa Jumalan ilmoituksen halpana pitämistä, Sanan totuuksista luopumista vastikkeeksi hyväksynnälle ja yhteyden pidolle.
- AnonyymiUUSI
Ei tarkoita. Vaan Jumalan sanan myymistä, rahaa vastaan.
Uskonnollista kaupankäyntiä.
Sitä mitä tapahtui Jerusalemin temppelin pihalla ja jonka Jeesus kirosi.
Ja mm. mihin, kaupallisuuteen, koko helluntailaisuus perustuu.
- AnonyymiUUSI
Mitähän Johannes Kastaja sanoisi Jumalan Sanan myyskentelijöille joilla on raha mielessä ?
- AnonyymiUUSI
Matt 11:11:
"Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän."
Johannes Kastaja oli Jeesuksen mielestä suurin Jumalan mies. - AnonyymiUUSI
Johannes Kastaja (ortodoksisessa kirkossa Johannes Edelläkävijä) (kuollut n. 31–36; lat. Ioannes Baptista, muinaiskreikka: Ἰωάννης ὁ βαπτίζων, kreik. Ἰωάννης ὁ βαπτιστής, Iōánnēs ho baptistḗs hepr. יוחנן המטביל, ven. Иоанн Креститель, Ioann Krestitel, arab. يُوحَنَّا الْمَعْمَدَان, yūḥannā l-maʿmadān) oli juutalainen opettaja, joka toimi Juudeassa ensimmäisen vuosisadan alkuvuosikymmeninä. Sekä Uuden testamentin evankeliumit että Koraani pitävät häntä profeettana. Kristityt pitävät häntä Vanhan testamentin viimeisessä kirjassa, Malakian kirjassa, ennustettuna Jumalan lähettämänä Eliana[1][2] ja samalla Jeesuksen edelläkävijänä. Johannes Kastaja mainitaan evankelista Luukkaan Apostolien teoissa[3] ja kaikissa neljässä Uuden Testamentin evankeliumeissa, joissa Jeesus kutsuu Johannesta suurimmaksi naisista syntyneistä.[4][5][6][7] Herodes Antipaan kerrotaan teloittaneen Johannes Kastajan vaimonsa Herodiaan tyttären pyynnöstä.
- AnonyymiUUSI
Johannes Kastaja teloitettiin raa'alla tavalla.
Miksi ?
Mark 6:23-28:
"Ja hän vannoi tytölle: "Mitä ikinä minulta anot, sen minä annan sinulle, vaikka puolet valtakuntaani". Niin hän meni ulos ja sanoi äidilleen: "Mitä minä anon?" Tämä sanoi: "Johannes Kastajan päätä". Ja hän meni kohta kiiruusti sisälle kuninkaan luo, pyysi ja sanoi: "Minä tahdon, että nyt heti annat minulle lautasella Johannes Kastajan pään". Silloin kuningas tuli hyvin murheelliseksi, mutta valansa ja pöytävierasten tähden hän ei tahtonut hyljätä hänen pyyntöään. Ja kohta kuningas lähetti henkivartijan ja käski tuoda Johanneksen pään. Niin vartija meni ja löi häneltä pään poikki vankilassa ja toi hänen päänsä lautasella ja antoi sen tytölle, ja tyttö antoi sen äidillensä." - AnonyymiUUSI
Outoa että jotkut lahkolaiset iloitsevat Juhannuksena.
- AnonyymiUUSI
outoa, että joku sanoo, ettei saisi iloita- ---juhannuksesta---
- AnonyymiUUSI
Juhannuksen sanoma pitäisi olla murheellinen eikä mikään iloittelujuhla hurmahenkineen.
Joh 16:6:
"Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne."
Jaak 4:9: "Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi." - AnonyymiUUSI
Eihän sanan levitys kuulijalle, tavallaan maksa, ellei halua kolehtiin panna omaa osuutta.
Mutta, usko- kyllä se voi maksaa, jopa elämän hengen tässä ajassa.
evankeliumi on ilmaista, mutta levitys aina maksaa- aivan luonnollisestikin. - AnonyymiUUSI
Ei videolla ollut mitään hurmahenkiä, ei mitään sitä mitä pitäisi olla eikä kukaan mökeltänyt ja istuivat nätisti penkissä. Jotain outoa siis siitä herjata mitä ei tapahdu. Siihen voisi puuttua tosiaan kun Israelin lippu oli esillä ja se tarkoittaa aika pahoja juttuja näinä aikoina. Siitä voisi olla jotain sanomista jos sanoa haluaa.
- AnonyymiUUSI
Mitä alkuseurakunnassa tehtiin Jussin päivänä ?
- AnonyymiUUSI
Konferenssi on maksumuurin takana.
>>UskoTV
Juhannuskonferenssiin voit osallistua myös etänä. UskoTV lähettää Juhannuskonferenssin ohjelmaa suorana netissä.
Lunasta nettipassi tai arkistopassi UskoTV:ltä.
Nettipassi: 39 € (lähetykset suorana)
Arkistopassi: 45 € (lähetykset suorana + tallenteet katsottavissa 30 päivää tapahtumasta)<< - AnonyymiUUSI
Hurmahenget varmaan sitten maksaa, siitä joutuu maksamaan että kuulee mökellystä ja näkee kun ihmiset eivät vain istu paikallaan.
Ja tietysti onhan siinä nähtävääkin. - AnonyymiUUSI
Johannes oli Jumalan sanansaattaja eikä hän pitänyt mitään konferensseja.
Oli vaatimaton Jumalan mies eikä mikään raahanahne julistaja niinkuin tänä Juhannuksena puhujat. - AnonyymiUUSI
Mark 1:6:
"Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa." - AnonyymiUUSI
Paavali ei em. 2.Kor.2:14-17. tarkoita evankeliumin kaupallista myyntiä jollain rahasummilla, vaan evankeliumin sanoman muuttamista julistajan omaksi eduksi ja hyödykseen. Siis sanoman “vesittämistä”
————————————
( RK-) 2.Kor.2:14.”.. Kiitos Jumalalle, joka aina kuljettaa meitä Kristuksen voittosaatossa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
15. Mehän olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle niin pelastuvien kuin kadotukseen joutuvienkin joukossa.
16. Toisille se on kuoleman haju kuolemaksi, toisille elämän tuoksu elämäksi. Mutta kuka on tähän kelvollinen?
17. Me emme ole niin kuin ne monet, jotka kaupittelevat Jumalan sanaa, vaan me puhumme vilpittömästi, Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä Kristuksessa…”
————————
Muuten on tarpeen huomioida että Paavali ei puhunut ”Kristuksesta”. ikään kuin Hänen ulkopuoleltaan. Vaan hän puhui ”Kristuksessa”.---2.Kor.2:17.”… vaan me puhumme vilpittömästi, Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä Kristuksessa…”
( 2.Kor.5: 17.”..Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut..”)
———————————
Novum selittää jakeet 16, ja 17.:
“..16. Jeesuksen Kristuksen evankeliumin julistus vaikuttaa kahdella eri tavalla. Ihmiset, jotka sen hylkäävät, joutuvat kadotukseen, kun taas siihen uskovat pelastuvat. Sama julistus voi siis vaikuttaa eri tavalla riippuen siitä, ottaako kuulija sen vastaan vai hylkääkö hän sen.
Kun vastuunsa tunteva apostoli ajattelee tätä palvelustehtävää, joka toisaalta johtaa niin suureen siunaukseen ja toisaalta niin synkkiin seurauksiin, on luonnollista, että hän kysyy, kuka on tällaiseen kelvollinen. Kelvollisuutemme on lähtöisin Jumalasta, 3:5..”
17. ”..Yhdelläkään Jumalan palvelijalla ei ole oikeutta muuttaa evankeliumin sanomaa omaksi edukseen ja hyödykseen. Jumalan sanaa ei voi laimentaa, jotta se saavuttaisi kuulijoissa enemmän vastakaikua. Sitä ei saa esittää »edullisena tarjouksena». Jumalan sana on niin pyhä ja voimakas, ettei petollisten työntekijöiden (11:13) voi antaa tehdä sille mitä tahansa. Jumalan tutkiva katse näkee palvelutehtävän todelliset vaikuttimet.
Paavali puolustaa itseään vilpittömänä Herran palveIijana, joka on saanut valtuutensa Jumalalta ja joka on yhtä Kristuksen kanssa..”
———————————
( Em.”3:5.” välittömässä asiayhteydessä .)
2.Kor.3:1.”.. Alammeko taas suositella itseämme? Vai tarvinnemmeko, niinkuin muutamat, suosituskirjeitä teille tai teiltä?
2. Te itse olette meidän kirjeemme, joka on sydämeemme kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat.
3. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
4. Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;
5. ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
6. joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi…”
———————————
( Em.”11:13. ” välittömässä asiayhteydessä .)
2.Kor.11:12.”.. Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin.
13. Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen..”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1181678
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161342- 61970
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329922- 65816
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75788- 1760
- 46721
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9661Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta58647