Kovin mainostetaan että jakoketju pitäisi huoltaa

Anonyymi-ap

Eli miten Jakoketjua huolletaan ja sehän on eri asia kuin tarkistus tarkistuksessa ei huolleta mitään eli jos vien auton jakoketjun huoltoonen En siis vaihtoon mitä sille tehdään

17

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisikohan tuo mainostus sun pääsisäistä kohinaa?
      Siitä kohinasta sulla ei ole näköjään pulaa.

    • Anonyymi

      Onhan näitä tullut vastaan jakoketju hajosi autoa ei oltu huollettu määräaikaan mennessä joten takuu ei korvaa yms Mutta miten tosiaan huoltaa jakoketjun no joo eipä sitä pyty huoltamaan mutta väärin sanoa huolloksi suurin osa auton huoltoa on pelkkiä tarkastuksia ja ainoa toimenpide öljyn ja suodattimen vaihto

      • Anonyymi

        ja hinta ero on suuri...170-270 perushuolto, öljyt ja suodatin...öljy 66€ suodatin 20€ loppu summa koostuu mukamas aikaan ,yksi tunti.. .työn tuntihinnaksi jää 100-200€ tunti..itse käytin monimerkkihuoltamossa ja sain samaan hintaan ilmastoinnin huollon mitä olisi maksanut merkkihuollossa pelkkä öljynvaihto....koko huolto , öljyt plus ilmastointi yht 270€ .. jakoketjut kuluu toisissa merkeissä nopeampaa...ajo tapa ja auton tehot vaikuttaa sekä ketjun laatu vaikuttaa kestoon..moottorin sisäpesu voi vähän pidentää jakopään ikää jos on ajettu samoilla öljyillä pitkään ,mutta tuskin isompaa merkitystä..jos taas on ajettu lyhyttä matkaa pidempään niin öljyn laatu on heikentynyt kun öljyyn kerääntyy polttoainetta ,jolloin öljy ohenee ja voitelee huonommin ketjua...jos ajaa pitkään samoilla öljyillä niin se on ns...viimeinen voitelu koko moottorille..


    • Anonyymi

      Kaikki ketjuun kosketuksissa olevat rattaat pitää uusia, jos halutaan kulumaton jakopää ja yhtä kauan äänetön ja viaton kun sama kone uudesta. Metalliset rattaat ei voi pysyä siinä kunnossa johon ne uutena tehty ja aiheuttavat ongelmia.
      Jotka ajaa samoilla öljyillä 15 000 - 25 000km niin jakopään osat kuluneet enemmän. Jotka vaihdattaa öljyt jonkun merkin huolto-ohjelman mukaan ja ajaneet vuodessa max km niin jakopää huonommassa kunnossa aikaisemmin.

      • Anonyymi

        näin...voimakkaat kiihdytykset sekä voimakas moottorijarruttelu kuluttaa jakopäätä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näin...voimakkaat kiihdytykset sekä voimakas moottorijarruttelu kuluttaa jakopäätä..

        ...todistaa teinipoika Esson baarin takarivin pöydästä lippalakki väärinpäin päässä...


    • Anonyymi

      Rapisee ennen poksahdusta, audii bemarii mersuu.

    • Anonyymi

      Volovot hajoo heti kohta hihinat poikki 20 000€

      • Anonyymi

        hi hi.


    • Anonyymi

      Ei sitä huolleta, vaan vaihdetaan AINA. Myös rullat ja kiristimet ja yleensä vesipumppukin. Tonnin keikka.

      • Anonyymi

        ketjukoneessa on öljynvaihto ajallaan ehdottoman tärkeää ja vielä oikea öljy mikä mainitaan ohjekirjassa ,paremmissa öljyissä on pesuominaisuus,,,ennen myytiin dieseliin eri öljyt joissa oli tämä pesuominaisuus..jotkut laittoi sitten pikeentyneeseen bensakoneeseen dieselöljyt ja kaikki paska lähti liikkeelle ja jumitti nostajat.


      • Anonyymi

        Toyotan ketjulla ei ole vaihtoväliä, se kestää sen kuin moottorikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan ketjulla ei ole vaihtoväliä, se kestää sen kuin moottorikin.

        Kestää jos vaihdat öljy ja ajat oikein..esim jotkut pumppaa kaasu poljinta kokoajan se jos mikä kuluttaa jakopäätä


    • Anonyymi

      Joissakin Toyotan moottoreissa jakoketju venyy ja ajoitus heittää sen verran, että vikavalo syttyy. Ei mene katsastuksesta läpi ilman kallista remppaa.

      Jakoketjuremontit ovat kalliita, koska jakoketjua ei ole suunniteltu vaihdettavaksi.

      TSI-moottoreissa särkyy kiristysmekanismi ja pam!

      • Anonyymi

        Kylläkait ne venyy kun ajetaan tukkaputkella ja tehdään voimakkaita moottorijarrutuksia..ennen vanhaan esim matzdassa oli 1,3 jakoketju ..vaihtoi vaan kiristäjän luukusta , sääti ennakkoa jakajasta ja taas mentiin..


    • Anonyymi

      Onneksi uusissa autoissa ei enää ole näitä jakoketjuja tai -hihnoja.

    • Anonyymi

      Juu jos viittaat patteriautoihin niin niissä ei enää pikku jakoketjun vaihdot ole mitään Youtubessa Esim Kokkolan autohuolto taikka Simolammikon videoilta näkee niiden ihanuuden ei pääse enää 2 tonnilla huollosta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      43
      3487
    2. 35
      2978
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      144
      2836
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      70
      2307
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      41
      1782
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      86
      1555
    7. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1084
    8. Nainen, koska nähtiin viimeksi

      Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1036
    9. Kaivattusi ominaistuoksu?

      Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      77
      1017
    10. Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.

      Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois
      Hybridi- ja sähköautot
      3
      847
    Aihe