Kovin mainostetaan että jakoketju pitäisi huoltaa

Anonyymi-ap

Eli miten Jakoketjua huolletaan ja sehän on eri asia kuin tarkistus tarkistuksessa ei huolleta mitään eli jos vien auton jakoketjun huoltoonen En siis vaihtoon mitä sille tehdään

17

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisikohan tuo mainostus sun pääsisäistä kohinaa?
      Siitä kohinasta sulla ei ole näköjään pulaa.

    • Anonyymi

      Onhan näitä tullut vastaan jakoketju hajosi autoa ei oltu huollettu määräaikaan mennessä joten takuu ei korvaa yms Mutta miten tosiaan huoltaa jakoketjun no joo eipä sitä pyty huoltamaan mutta väärin sanoa huolloksi suurin osa auton huoltoa on pelkkiä tarkastuksia ja ainoa toimenpide öljyn ja suodattimen vaihto

      • Anonyymi

        ja hinta ero on suuri...170-270 perushuolto, öljyt ja suodatin...öljy 66€ suodatin 20€ loppu summa koostuu mukamas aikaan ,yksi tunti.. .työn tuntihinnaksi jää 100-200€ tunti..itse käytin monimerkkihuoltamossa ja sain samaan hintaan ilmastoinnin huollon mitä olisi maksanut merkkihuollossa pelkkä öljynvaihto....koko huolto , öljyt plus ilmastointi yht 270€ .. jakoketjut kuluu toisissa merkeissä nopeampaa...ajo tapa ja auton tehot vaikuttaa sekä ketjun laatu vaikuttaa kestoon..moottorin sisäpesu voi vähän pidentää jakopään ikää jos on ajettu samoilla öljyillä pitkään ,mutta tuskin isompaa merkitystä..jos taas on ajettu lyhyttä matkaa pidempään niin öljyn laatu on heikentynyt kun öljyyn kerääntyy polttoainetta ,jolloin öljy ohenee ja voitelee huonommin ketjua...jos ajaa pitkään samoilla öljyillä niin se on ns...viimeinen voitelu koko moottorille..


    • Anonyymi

      Kaikki ketjuun kosketuksissa olevat rattaat pitää uusia, jos halutaan kulumaton jakopää ja yhtä kauan äänetön ja viaton kun sama kone uudesta. Metalliset rattaat ei voi pysyä siinä kunnossa johon ne uutena tehty ja aiheuttavat ongelmia.
      Jotka ajaa samoilla öljyillä 15 000 - 25 000km niin jakopään osat kuluneet enemmän. Jotka vaihdattaa öljyt jonkun merkin huolto-ohjelman mukaan ja ajaneet vuodessa max km niin jakopää huonommassa kunnossa aikaisemmin.

      • Anonyymi

        näin...voimakkaat kiihdytykset sekä voimakas moottorijarruttelu kuluttaa jakopäätä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näin...voimakkaat kiihdytykset sekä voimakas moottorijarruttelu kuluttaa jakopäätä..

        ...todistaa teinipoika Esson baarin takarivin pöydästä lippalakki väärinpäin päässä...


    • Anonyymi

      Rapisee ennen poksahdusta, audii bemarii mersuu.

    • Anonyymi

      Volovot hajoo heti kohta hihinat poikki 20 000€

      • Anonyymi

        hi hi.


    • Anonyymi

      Ei sitä huolleta, vaan vaihdetaan AINA. Myös rullat ja kiristimet ja yleensä vesipumppukin. Tonnin keikka.

      • Anonyymi

        ketjukoneessa on öljynvaihto ajallaan ehdottoman tärkeää ja vielä oikea öljy mikä mainitaan ohjekirjassa ,paremmissa öljyissä on pesuominaisuus,,,ennen myytiin dieseliin eri öljyt joissa oli tämä pesuominaisuus..jotkut laittoi sitten pikeentyneeseen bensakoneeseen dieselöljyt ja kaikki paska lähti liikkeelle ja jumitti nostajat.


      • Anonyymi

        Toyotan ketjulla ei ole vaihtoväliä, se kestää sen kuin moottorikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan ketjulla ei ole vaihtoväliä, se kestää sen kuin moottorikin.

        Kestää jos vaihdat öljy ja ajat oikein..esim jotkut pumppaa kaasu poljinta kokoajan se jos mikä kuluttaa jakopäätä


    • Anonyymi

      Joissakin Toyotan moottoreissa jakoketju venyy ja ajoitus heittää sen verran, että vikavalo syttyy. Ei mene katsastuksesta läpi ilman kallista remppaa.

      Jakoketjuremontit ovat kalliita, koska jakoketjua ei ole suunniteltu vaihdettavaksi.

      TSI-moottoreissa särkyy kiristysmekanismi ja pam!

      • Anonyymi

        Kylläkait ne venyy kun ajetaan tukkaputkella ja tehdään voimakkaita moottorijarrutuksia..ennen vanhaan esim matzdassa oli 1,3 jakoketju ..vaihtoi vaan kiristäjän luukusta , sääti ennakkoa jakajasta ja taas mentiin..


    • Anonyymi

      Onneksi uusissa autoissa ei enää ole näitä jakoketjuja tai -hihnoja.

    • Anonyymi

      Juu jos viittaat patteriautoihin niin niissä ei enää pikku jakoketjun vaihdot ole mitään Youtubessa Esim Kokkolan autohuolto taikka Simolammikon videoilta näkee niiden ihanuuden ei pääse enää 2 tonnilla huollosta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1268
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      156
      1227
    3. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1115
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      103
      1077
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      52
      1077
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      56
      873
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

      Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      853
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

      1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      785
    9. Upea takamus

      Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      772
    10. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      74
      761
    Aihe