Miksi koulussa ei opeteta?!

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011305300.html

"Ongelma on se, että peruskoulussa ei opeteta käytännön taitoja, kuten... parisuhteiden hallintaa..."

Miten ateismiin turvautuva valtio voisi opettaa ihmisen luonneidentiteeteistä mitään?

15

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Nuorten kanssa keskustellaan kaverisuhteista, mielenterveydestä, päihdeasioista, itsenäistymisestä – perusasioista, jotka koskevat nuorten elämää"

Lässyn lässyn! Ei mitään uutta! Miksi eivät puhu siitä, mistä nuori on tulossa ja mihin menossa, ja mikä sen kertoo?! Onko valtio kieltänyt? Onko uskottavuuspropaganda niin tärkeää, että se menee kaiken "ei uskottavan" edelle?! Sama meininki oli Neukkilassa!

• Anonyymi

Opetetaanko kouluissa ylipäätään enää mitään mm. käyttäytymistapoja?

Siskon naapurihuoneiston äijä homottelee, huorittelee, leikkii LT:ia ja kertoilee ihmisten sekoilevan jne. sekä käskyttelee omasta tupakkaloungestaan käsin naapurihuoneiston vieraita pois, kun eivät asu kerta taloyhtiössä.

V...u, mikä "leipuriurpo" tämä raja-aidan yli huutelija onkaan!!! Mikä VIERAS nyt onkaan? Kysy opettajavaimokkeeltasi vai onko kauankin taas virkavapaalla!!?

Oma opettajamuijansa lieneekin oikea maholehmä, kun on ottotyttö (adoptio) lapsena vai eikö tuhkamunalta tule edes lakanoille. Vai mitä luonnonoikku?

-Takapihan salarakentajajamo olet SINÄ

• Anonyymi

No, jos kirjoituksesi perusteella pitäisi jotain arvioida, niin ei sinunkaan aikanasi taidettu käytöstapoja opettaa!!

• Anonyymi

No kun se käytännön taitojen opetus kuuluu kotiin vanhempien pitäisi edes sen verran osata kasvattaa lapsiaan että osaavat näille opettaa käytäntöä jotta lapset pärjäisivät elämässään edes jotenkin

• Anonyymi

Vanhempien pitäisi? Miten he osaisivat, jos hallitus näyttää esimerkkiä, että uskottavuus ajaa järjen yli?!
        Mene puhumaan hallitukselle nykykielellä "horoskoopeista", niin toteavat naurua pidätellen, että tuolla on kirjastot!
        Mikä on perusteellinen uudistus? Puhe luonneidentiteetistä, ja sen käyttöjärjestelmäsarjan osatekijöistä!

• Käytännön taitoja, parisuhteen hallintaa? Meidän aikaan, no siitä on kauan, oli kyllä ysillä perhekasvatus. Eikö sitä enää mukamas ole? Harjoiteltiin jopa vauvan pesemistä, tosin nukella. Kaikenlaiset käsityöt ois kuitenkin tärkein. Niillä saatais ihmiset sisään. Maahanmuuttajatkin. Ja ne voitaisiin nivota enemmän muiden aineiden kanssa. Opetella kieltäkin, ei tavaamalla, vaan tekemisen lomassa.

• Anonyymi

Jos hallitus ei salli kansalle virallista opetusta korkeatieteistä, kuten astrologiasta, niin henkilö jää auttamatta eläimenkaltaiselle tasolle. Koulusta tullaan ulos kivikaudella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos hallitus ei salli kansalle virallista opetusta korkeatieteistä, kuten astrologiasta, niin henkilö jää auttamatta eläimenkaltaiselle tasolle. Koulusta tullaan ulos kivikaudella.

Täytyy vähän tarkentaa: Jos eläin saa lajinsa mukaisen peruskoulutuksen elämään, ja ihminen saa peruskoulutuksen elämään, mitä eroa näillä on? Ei mitään, koska se on lajille ominaista.
        Sen sijaan jos koira saa koulutuksen ihmiseltä, tai ihminen saa koulutuksen, joka eroaa valtavirran koulutuksesta, ja oppii korkeampaa ymmärrystä ja viisautta sekä omaa, että alempia lajeja kohtaan, se on poikkeavaa. Tällöin koira pääsee lähemmäs ihmistä, ja ihminen lähemmäs (ihmis)paimenen sijaa.

• Anonyymi

Uskomatonta!

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011317090.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=promobox
      "Olen yli viisikymppinen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut yrittäjämies. Erosin joitain vuosia sitten, ja minulla on kolme täysi-ikäistä lasta. Olen käynyt treffeillä yli 100 kertaa. Joka kerta olen yrittänyt motivoitua tilanteeseen, että tämä on nyt ainutkertainen mahdollisuus tavata loppuelämäni kumppani. Siis löytää aito ja merkityksellinen ihmissuhde ja kumppanuus. En ole löytänyt."

Olen todella pahoillani, minulla on todella vähän sanoja jäljellä tuollaiseen!

Miksi ensinnäkin tuo korkeakoulutettu alentuu eläimen tasolle? Sehän on eläin, joka etsii parin! Miksi kansalle ei opeteta? Eikö kansa tajua itse opiskella?! Sefariassa on vastauksia.

(Akeidat Yitzchak 9:1:4) "Jos ihminen jättää huomioimatta älynsä, hänestä tulee pedon kaltainen, vaistojensa orja. Kun paritteluhalu voittaa eläimen, se pariutuu ensimmäisen saatavilla olevan parin kanssa yhteensopivuudesta riippumatta. Älynsä ohjaamana ihmiset osoittivat varovaisuutta valitessaan puolison elämänkumppanikseen... Taivas järjestää ihmisille avioliitot"

(Salomon laulu 8:4) "Vannotan teitä, Jerusalemin tyttäret: Miksi herättäisitte rakkautta, ennenkun se sopii?"

(Sydämen velvollisuudet (lyh.) 41:2): "Järki kertoo, että ihmisen paremmuus eläimeen nähden on hänen ylivoimaisuutensa ja havainnointinsa, mikä mahdollistaa hänet ymmärtämään kaikkine eroavaisuuksineen jumalallisen viisauden ja luonnontieteen salaisuudet, jotka ilmenevät universumin tosiasioissa, ja hänen voimassaan saada hedelmällistä tietoa näistä havainnoista. Kun ihminen ajattelee, tutkii ja testaa tämän viisauden merkkejä, hänen ylivoimansa karjaan nähden on suuri, suhteessa hänen ymmärrykseensä näistä asioista.

Mutta jos hän piiloutuu näiltä, ei tutki eikä opiskele, hänestä tulee karjan kaltainen, tai jopa heikompi kuin ne, kuten todettu: 'Härkä tuntee omistajansa ja aasi isäntänsä seimen, Israel ei tiedä' jne.; ja: "Nostakaa silmänne ja katsokaa, kuka nämä on luonut", ja: "Kun näen taivaan, sormiesi työn, kuun ja tähdet, jotka olet muodostanut" jne.

Viisaamme ovat sanoneet (Talmud, Shabbat 75a) 'Joka ymmärtää kuinka laskea taivaankappaleiden kulku ja liikkeet, eikä tee näitä laskelmia, häneen pätevät sanat; 'Soittimet ja viini ovat heidän juhlissaan, mutteivät katso Jumalan työtä, eivätkä ajattele Hänen kättensä toimintaa',
      ja ovat sanoneet: 'Mistä opimme, että Mooseksen laki velvoittaa opiskelemaan tähtitiedettä? Sanoista: 'Ja sinun tulee noudattaa niitä ja tehdä ne, sillä tämä on viisautesi ja ymmärryksesi kansojen silmissä...’ (5.Moos.4:6-7)".

(Talmud, Yevamot 63b16-17) "Rabbi Eliezer sanoi: Joka ei noudata käskyä lisääntyäkseen, katsotaan ikäänkuin hän vuodattaisi verta, kuten sanotaan: 'Joka vuodattaa ihmisen verta, hänen verensä tulee ihmisen toimesta vuotamaan' (1.Moos.9:6), ja sen jälkeen kirjoitetaan: 'Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää'.
      Rabbi Yaakov sanoi: "On ikäänkuin hän pienentäisi jumalallista kuvaa, kuten samassa jakeessa sanotaan: "Sillä Jumalan kuvaksi hän loi ihmisen", ja sen jälkeen on kirjoitettu: "Ja te, olkaa hedelmälliset ja lisääntykää".

Muistatte varmaankin maali-iskun eduskuntatalon eteen? Mutta uskottavuus on tärkeämpää kuin että kansa lisääntyisi niin, että saadaan lisää yhteiskunnan kehittäjiä?

Hienoista ideoista ei ole pulaa, toteutuksesta on. (Seth Godin)

Miksi kansa alennetaan karjan tasolle niin, että lopulta sitä pitää lyödä, että se tajuaa liikkua? Ja sitten valittavat, että pahoinpideltiin! Eli kansa halutaan alentaa pikkulapsen, vauvan tasolle, jota ei saa lyödä, koska se ei tajua mitää siitä?!

• Anonyymi

(Talmud, Ketubot 67b2) "Viisaat opettivat: Mitä tulee vaikka orpopoikaan, joka menee naimisiin, yhteisö yrittää kaikkensa huolehtia hänen kaikista tarpeistaan. Hyväntekeväisyysjärjestöt vuokraavat hänelle talon, järjestävät hänelle kaikki tarpeet, ja sitten hommaavat hänelle vaimon, kuten sanotaan: 'Sinun tulee avata kätesi hänelle, ja lainata hänelle riittävästi siihen, mikä hänellä on puutteellista' (5.Moos.15:8), ja mitä tulee kohtaan "kaikista tarpeistaan", kuten jakeessa (1.Moos.2:18) sanotaan: 'Minä teen avun, joka hänelle sopii'".

Tuossa ei ole kyse juutalaisuudesta, vaan ihan vain järjestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(Talmud, Ketubot 67b2) "Viisaat opettivat: Mitä tulee vaikka orpopoikaan, joka menee naimisiin, yhteisö yrittää kaikkensa huolehtia hänen kaikista tarpeistaan. Hyväntekeväisyysjärjestöt vuokraavat hänelle talon, järjestävät hänelle kaikki tarpeet, ja sitten hommaavat hänelle vaimon, kuten sanotaan: 'Sinun tulee avata kätesi hänelle, ja lainata hänelle riittävästi siihen, mikä hänellä on puutteellista' (5.Moos.15:8), ja mitä tulee kohtaan "kaikista tarpeistaan", kuten jakeessa (1.Moos.2:18) sanotaan: 'Minä teen avun, joka hänelle sopii'".

Tuossa ei ole kyse juutalaisuudesta, vaan ihan vain järjestä.

Mutta tuossa ei ole kyse parista jotka rakastavat toisiaan, koska järjestetty aviolitto ei hyvin suurella todennäköisyydellä ole sellainen! Jos minä menen vielä joskus naimisiin, niin menen vain rakkaudesta mieheeni! Kymmenen vuotta nuoremmasta kyse!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tuossa ei ole kyse parista jotka rakastavat toisiaan, koska järjestetty aviolitto ei hyvin suurella todennäköisyydellä ole sellainen! Jos minä menen vielä joskus naimisiin, niin menen vain rakkaudesta mieheeni! Kymmenen vuotta nuoremmasta kyse!

Kuten siellä oli "teen avun, joka hänelle sopii".

(Contemporary Halakhic Problems, Vol 1, Part 1 (Chapter 7:5) "Raamattu ei kiellä moniavioisuutta, vaan käsky yksiavioisuuteen annettiin länsimaisten juutalaisten keskuudessa ashkenasi viranomaisen, Rabbenu Gershomin n. v. 1000 julkaiseman määräyksen seurauksena"...

Näin ollen arvelen, että olisi parempi ottaa tekoäky avuksi. Se pystyy nopeasti hommaamaan vähintään 4-5 ehdokasta toiselle luonteen perusteella, ja niistä saa valita. On outoa, että ollaan niin omistushaluisia, että avio ja ero on elämän ja kuoleman kysymys.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja se järjesteleminen ei pääty vihkimiseen. Vaan siellä on kotonakin järjestelijä, joka järjestelee kaikki teidän rutiinit aamuherätylsestä iltäteehen, eikä teille jää yhtään omaa aikaa, vaan koko elämä on kuin armeijassa, sillä erotuksella, ettette pääse ees iltavapaalle.

• Anonyymi

(5.Moos.30:19) "Otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että olen laittanut eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitse siis elämä, että sinä ja jälkeläisesi eläisitte."

Tuossa ei ole kyse uskonnosta, vaan viisaudesta.
      Onko valtion itsenäistäminen käärmeen vuonna siunaus vai kirous? Ainakaan vuosiluonteista härkää, kukkoa ja käärmettä ei suositella yhdistämään oman luonteisensa kanssa.
      Mut mitä väliä sillä, vaikka lapset kärsisivätkin? Kyllä ruokaa riittää - pääasia, että pysytään elossa? Niin ajateltiin kivikaudella, joten miksi hallitukselle sopii se edelleen? Mut hei! Ruoka ensin?

• Anonyymi

Pahin ja perusteellisin peto on käärme. Se nielee kaikkineen päivineen, jota ei edes leijona tee.
        Ai niin! Suomi liittyi Natoon sen syntymäpäivänä <-- (kursiivilla) - nielemistä luineen päivineen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      213
      4000
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      64
      2548
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2336
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2263
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1541
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1305
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1281
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1267
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1233
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1156
    Aihe