Itse huomasin että pääsee helpommalla, jos siivoa paikallisesti huomatessaan sotkua.
Ihan imuroi ja/tai moppaa pikku alueen. Jop päivittäin joutuu "siivoamaan" mutta ei mene montaa minuuttia, eikä rasitu.
Hyvänä puolena lisäksi lattia tuoksuu aina vasta pestyltä. Tiskien kanssa sama taktiikka. En minä niitä mihinkään astianpesukoneeseen, tai tiskialtaaseen kerää. Pesee heti käytön jälkeen ja taaskaan ei mene aikaa ja vaivaa.
Itselleni tällainen sopii mainiosti, mutta jokainen saa touhuta haluamallaan tavalla.
>simiti<
Onko teillä viikkosiivous?
16
199
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän tuota tulee joka viikko siivottua perusteellisemmin pölyt, petivaatteet, imuroinnit, moppaukset ja kylppäri. Toki päivittäin tiskit ja enimmät muruset. Mulla on sellainen periaate, että pyrin siivoamaan torstaina, niin perjantaina on mukava tulla puhtaaseen kotiin.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Siistii saman tien niin ei tarvitse uhrata sen enempää aikaa ja ajatuksia asialle. Siivous on perseestä.
- Anonyymi
Niin minukin sisko sanoi et pysyy paljon puhtaampana kuin aina vähän siivoo. Kesällä ole paljon mökillä ei niin sotkeudukkaan kaupungissa. Kerran viikossa yritän vähän paremmin siivota ja on vähän pakko jos jollain lailla edes puhtaana pitää.
- Anonyymi
Vähän päivässä, paljon viikossa.
Hyvin toimiva periaate 👍 - Anonyymi
Niin. Tuo toimii mainiosti, kun siivottavana on vain omat sotkut ja tiskattavana vain omat tiskit. Homma hankaloituu heti, jos sotkua ja tiskiä tuottaa joku muukin, varsinkin jos se joku toinen ei toimi aloituksessa kuvatulla tavalla. Pahimmassa tapauksessa just kun sait toisesta päästä tehtyä on joku jo sotkenut toisaalla. No meillä tuo aloituksessa kuvattu tuottaisi älyttömästi lisätyötä, sillä jostain syystä sotkun kertymisellä näyttää olevan saturaatiopiste.
- Anonyymi
Tottahan tuo. Ei se perhe-elämän aikoina oikein toimi. Mutta tosiaan itselleni optimi.
Aikoinaan pyykkikone ja astianpesukonekin pyöri non stoppina. Lisäksi taskussa piti olla koko ajan rätti mukana.
>simiti< - Anonyymi
Muiden kanssa toimii myös non stop siivous, pelkästään sillä että jokainen korjaa omat tavaransa ja sotkunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muiden kanssa toimii myös non stop siivous, pelkästään sillä että jokainen korjaa omat tavaransa ja sotkunsa.
Jos ja jos ... vaan kun kaikki eivät toimi niin.
- Anonyymi
Kuvaat eläintalouden arkea. Sitä se on, samaa hommaa koko ajan, joka päivä, eikä koskaan tule valmista. Joku sotkee jo toisesta päästä kun ehdit toiseen :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvaat eläintalouden arkea. Sitä se on, samaa hommaa koko ajan, joka päivä, eikä koskaan tule valmista. Joku sotkee jo toisesta päästä kun ehdit toiseen :)
Juu, elikotkin tekevät tuota 🙂
- Anonyymi
Non stop siivous päivittäin. Kerran viikossa imurointi, lattioiden pyyhintä, kylppärin kaikki pinnat.
En mitenkään erikseen suunnittele viikkosiivousta, mutta viikottain tulee siivottua. Joka päivä siivoan, järjestän, viikkaan, pesen, jne. Ei kaikki sotkut ja siivoamiset osu yhdelle viikonpäivälle.
Ohi kulkiessani saatan järjestää eteisen sotkuja, joka eskaloituvat eteisen kaapin siivomiseen, joka johtaa kenkätelineen järjestämiseen, jne. Kuin huomaamatta on eteinen ja kaapit järjestyksessä.
Parasta, kun ei ajattele liikoja, vaan tekee sen minkä ehtii.- Anonyymi
Mulla on vaimo. Ei tarvi miettiä moista.
- Anonyymi
Joo, miten wc:n pesu voikin olla niin helppo, joka päivä, kuin hampaatkin pestään.
- Anonyymi
Niin samalla harjalla vielä.
- Anonyymi
Teen kerran viikossa isomman siivouksen eli järjestän tavarat ja tasot, imuroin, pesen lattiat, pesen kylppärin ja pyyhin pölyt. Vaihdan lakanat ja viimeistään tuolloin kaikki pyyhkeetkin (käytöstä riippuen pyyhkeet vaihtuu useamminkin). Vien kaikki kierrätyssälät. Tämän lisäksi tietenkin on pakko siivoilla vähän joka päivä, laittaa pyykkiä, tiskiä, viedä roskia, mitä nyt milloinkin..
Yksin kotona ollessa kämppä pysyy siistinä, mutta jostain syystä poika on edelleen teini-ikäisenä kuin pieni pyörremyrsky ja tiskiä sun muuta syntyy järjetöntä vauhtia. Elämää se silti vain on ja hoituu siivoamalla.
Aletheias
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797