Paavali ei luopunut synnin tekemisestä

Anonyymi-ap

Paavali teki pahaa, ei mitään hyvää.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Room. 7:20

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Paavali ei ottanut itse vastuuta omista synneistään, vaan yritti vierittää omista synneistään vastuun vanhoille Aatameille ja lihoille keksimänsä ns. "lihateorian avulla", vaikka ei ihmiset lihat mitään ajattele.

234

695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paavali ei pitänyt edes omia valheitaan pahana taikka syntinä, kun sillä kirkastetaan Jumalan sanan totuutta.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jesuiittojen motto oli ihan samanlainen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi

Jumalan sana ei ole hämärää, vaan on kirkasta sellaisenaan, ei sitä tarvi millään Paavalin valheilla kirkastaa.

Ps. 12:7

Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

• Anonyymi

Saatanan valheilla kyllä voi ja niihin mieltyä.

• Anonyymi

Paavali teki pahaa ja syntiä ja yritti vierittää niistä vastuun ja syyn vanhojen Aatamien ja lihojen syyksi.

Johannes oli oikea apostoli ja hän opetti synnin tekemisestä täysin eri tavalla kuin Paavali.

Johannes opetti näin:

1. Joh. 3:9

Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

1. Joh. 5:18

Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta.

• Anonyymi

Saatanan valheilla kyllä voi väittää aivan kaikenlaista. Ei silloin ole mitään rajaa kun isäntänä on valheen isä.

• Anonyymi

Paavali saa samanmielisten hyväksyntää teoilleen.

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

• Anonyymi

"En minä, mutta ne lihat ja vanhat aatamit tekee sitä syntiä".....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"En minä, mutta ne lihat ja vanhat aatamit tekee sitä syntiä".....

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Siihen aikaan ei käytetty mitään nyrkkeilyhanskoja. Nyrkkeily oli tappolaji.

• Anonyymi

Nämä Paavalin kirjeiden tahallinen tai tietämättömyydestä johtuvat harhautukset, todistavat lukijan lapsellisuudesta. Näissähän Paavali tilittää rehellisesti normaalia herkän synnintunnon tuottamaa tuskaantumistaan. Meillä kaikilla on inhimillisiä tuntemuksia paljonkin, koska vietit tulevat mieleen usein. haluamme tehdä hyvää, mutta lankeamme ainakin ajatuksissamme pahuuteen. On hyvä, että Jeesus kirjoitutti nämä Paavalin kirjeisiin, sillä ne antavat maallikollekin vertaistukea, jotka taistelevat ongelmiensa kanssa. Luuletko tosissasi, että Paavali olisi retostellut syntejään julki, jos hän olisi ollut saatanan salainen myyrä.

• Anonyymi

Aivan. Paavali kirjoitti suuren osan Uudesta Testamentista. Juuri Paavalille Jeesus paljasti uuden pelastussuunnitelmansa. Joka haluaa mitätöidä Paavalin, ei voi pelastua. 1 Cor 15:1-4 (KJB) kertoo evankeliumin tiivistettynä. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä syntiemme sovitukseksi. Jos usko ei perustu siihen, käyttää elämänsä väärin uskomiseen, joka ei valitettavasti pelasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Paavali kirjoitti suuren osan Uudesta Testamentista. Juuri Paavalille Jeesus paljasti uuden pelastussuunnitelmansa. Joka haluaa mitätöidä Paavalin, ei voi pelastua. 1 Cor 15:1-4 (KJB) kertoo evankeliumin tiivistettynä. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä syntiemme sovitukseksi. Jos usko ei perustu siihen, käyttää elämänsä väärin uskomiseen, joka ei valitettavasti pelasta.

Jeesus oli kuollut ja noussut taivaaseen, kun Saulus Tarsolainen soluttautui kuvioihin mukaan.

Paavali ei koskaan nähnyt Jeesusta, ei elävänä, eikä edes mitään haamuja siellä Damaskontiellä, eikä kukaan muukaan murhakoplasta nähnyt mitään Jeesuksia. Porukka oli rikollisia.

Paavali väittää kuulleensa jotain ääniä ja puheita, mutta todistajat puuttuu. Kaikki pitäisi vahvistaa kahden tai kolmen todistaan voimalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarsolainen murhamies Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen kanssa, eikä kuulut mitään Jeesuksen opetuksia.

Jeesuksen kanssa kulkeneet oikeat apostolit opettavat totuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uuden Testamentin kirjoittajia paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää. Niitä on vain summassa laitettu tunnettujen henkilöiden kirjoittamiksi, vaikka niin ei ole.

Esim. Markuksen evankeliumin loppu on tuntemattoman huijarin jälkikäteen kirjoittama teksti kirkolliskokousta varten.

Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli kuollut ja noussut taivaaseen, kun Saulus Tarsolainen soluttautui kuvioihin mukaan.

Paavali ei koskaan nähnyt Jeesusta, ei elävänä, eikä edes mitään haamuja siellä Damaskontiellä, eikä kukaan muukaan murhakoplasta nähnyt mitään Jeesuksia. Porukka oli rikollisia.

Paavali väittää kuulleensa jotain ääniä ja puheita, mutta todistajat puuttuu. Kaikki pitäisi vahvistaa kahden tai kolmen todistaan voimalla.

Senkun alat vahvistaa väitteitäsi, Et pysty pyyhkimään Paavalin Jeesuksen henkeyttämiä kirjoituksia pois. Kirjoittelet vain demonisi sanelun mukaisia oletuksia ja luuloja., vailla todisteita. Paavalin Jeesuksen inspiroimat kirjoitukset, pysyvät ikuiset ajat, todisteena ja vahvistuksena evankeliumeille. Jospa näkisit ulkoapäin, kuinka lapsellisia ja itkuisia nuo epätoivoiset sepustuksesi ovat. Mutta itseppä olet ikuisuutesi viettopaikan valinnut. Tosin, " ei kukaan niin alhaalla kulje, ettei Jeesuksen armo sinullekaan yltäisi". Jeesus näkee salaisen itkusi uhosi takaa Miksi uhoat lapsellisesti Jumalan hyvyyden viisautta vastaan?? Oletko murrosikäinen, vai muuten rehvasteleva luonne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin hännystelijäin jutut voi huoleti ohittaa, niissä ei ole totuutta senkään vertaa, kuin "epäjumalansa" Paavalin jutuissa.

• Anonyymi

Onhan se metkaa, miten roomalaiset kirkkoisät tarttuivat joihinkin Paavalin aivoituksiin ja alkoivat korostaa niitä ja löytää pelottavia tulkintoja. Ne kohdat, joita ylempänä on poimittu Paavalilta, ovat sellaisia ajatuksia, joita Jeesus ei opettanut. Evankeliumeissa on kohtalaisen paljon asiaa tiiviissä muodossa, niin että polttavat aiheet on varmasti nostettu esiin, eikä Jeesus nosta esiin ollenkaan esimerkiksi perisyntiä. Augustinus se vasta nuiji perisyntiopillaan varsinkin pelagiolaisuuden maan rakoon. Enkä usko, että se ainakaan paransi kristikunnan moraalia. Perisynti on pelottava ongelma vain suurelle joukolle kristittyjä, ei muille suurille uskonnoille, jotka pitävät Mooseksen kirjoja pyhinä opinkappaleina.

• Anonyymi

Perisynti tarkoittaa syntiinlankeemusta. Hengellinen kuolema ja ero Jumalasta,Jumalan kuva meni rikki paratiisissa. Se kerrotaan heti Raamatun ensilehdillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti tarkoittaa syntiinlankeemusta. Hengellinen kuolema ja ero Jumalasta,Jumalan kuva meni rikki paratiisissa. Se kerrotaan heti Raamatun ensilehdillä.

Jeesus ei muuta lukenutkaan kuin Tooraa, jossa perisynti mainitaan heti alkulehdillä.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei muuta lukenutkaan kuin Tooraa, jossa perisynti mainitaan heti alkulehdillä.

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Ei Jeesus mitään uutta testamenttia lukenut, eikä tehnyt mitään testamenttia, eikä Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhoja eikä uusia.

Puhumalla testamenteista ihmisissä herätetään ahneude, himon ja haluamisen kuolemansynti.

• Anonyymi

Siinä vasta alkaa tulla pahaa jälkeä jos pitää Mooseksen kirjoja pyhinä opinkappaleina ja niitä toteuttaa.

Paavalin kirjoitusten kieroon vääntäminen on siihen verrattuna lastenleikkiä.

• Anonyymi

Jeesus perusti oppinsa Tooraan, Mooseksen lakeihin ja käskyihin, ei mihinkään Tarsolaisen murhamiehen puheisiin.

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus perusti oppinsa Tooraan, Mooseksen lakeihin ja käskyihin, ei mihinkään Tarsolaisen murhamiehen puheisiin.

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi

Muista lääkkeet!

• Anonyymi

Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan Damaskontien valejeesuksista, henkijeesuksista, joiden tarkoitus on eksyttää mahdollisimman monta ihmistä.

Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta

• Anonyymi

Ei oikea Jeesus kulje näkymättömänä henkiolentona murhamiesten kanssa kuivissa ja pölyävissä erämaissa.

Jeesus tulee vasta ajastaan takaisin ihan samalla tavalla näkyvässä muodossa kuin taivaaseen nousi.

Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi

Paavali ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, eikä syntinä, kun sen tarkoitus on hyvä.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jesuiitat otti tuon Paavalin periaatteen omaksi iskulauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi

Jeesuksen seura (lat. Societas Iesu, lyhenne SJ), tunnetaan paremmin nimellä jesuiitat (lat. Iesuitae), on merkittävä katolisen kirkon miehille suunnattu sääntökunta. Vuonna 1540 perustettu järjestö tunnetaan etenkin työstään koulutuksen, lähetystyön ja hyväntekeväisyyden parissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen seura (lat. Societas Iesu, lyhenne SJ), tunnetaan paremmin nimellä jesuiitat (lat. Iesuitae), on merkittävä katolisen kirkon miehille suunnattu sääntökunta. Vuonna 1540 perustettu järjestö tunnetaan etenkin työstään koulutuksen, lähetystyön ja hyväntekeväisyyden parissa.

Juuri monet miehet pitävät Paavalia omana idolinaan, koska Paavali antoi esikuvan naisten alistamisesta ja vaientamisesta.

• Anonyymi

Apt.1:25

Jeesuksen perustamia oikeita apostolin virkoja oli vain 12 kappaletta. Ei enempää.

Paavali ei ollut Jeesuksen valitsema oikea apostoli.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

Ei murhamiehillä ole mitään mahdollisuutta saada apostolin virkaa. Murhamiehet saa virkansa ja tehtävänsä suoraan Saatanalta.

Jeesus ilmestyy vain kunnon ihmisille, jotka elää Jumalan käskyjen ja lakien mukaista elämää.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei murhamiehillä ole mitään mahdollisuutta saada apostolin virkaa. Murhamiehet saa virkansa ja tehtävänsä suoraan Saatanalta.

Jeesus ilmestyy vain kunnon ihmisille, jotka elää Jumalan käskyjen ja lakien mukaista elämää.

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi

Nykyisin halutaankin tappaa ja niin ratkaista ongelmat.

Se on suuri synti ja kauhistuttavaa kun uskovat asettuvat murhanhimon kannslle, eivätkä piittaa kansainvälisistä oikeuksista eikä ihmisarvosta.

• Anonyymi

Terroristit aloitti sodan. Hamas on vastuussa.

Muslimien pitäisi ensin tunnustaa Israelin valtio.

• Anonyymi

Jeesus edustaa Jumalan temppelin kulmakiveä eli lainkiveä, minkä päällä rakennus lepää. Se kivi tuhoaa monen hihhulin toiveet päästä taivaaseen.

Liitonarkku tulee uuteen Jerusalemiin. Liitonarkussa on laintaulut, jotka otetaan esiin, koska lait ovat voimassa edelleen. Ei niitä ole kumottu, kuten väärin opetetaan.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi

Paavalilla oli selvittämätön murha, mahdollisesti useita. Ei ihme ollenkaan, että hän kehitteli oppeja, joiden mukaan lait voidaan heittää romukoppaan.

Silloin ei ketään voitaisi tuomita kun lakeja ei enää olisi voimassa. Sehän on roistojen märkä päiväuni.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, SILLÄ SYNTI MERKITSEE JUMALAN LAIN RIKKOMISTA.

• Paavali lhan himo on syntiin, hengen mieli on pyhitys, siitä on kyse kaikilla kristityillä.
      Ristillä on lihan himot ristillä.

• Anonyymi

Raamatun mukaan ihminen on yksi kokonaisuus, jolla on yksi mieli ja tahto "metanoia."

Puheet jakaantuneesta mielestä hengen ja lihan mukaan eroteltuina viittaa skitsofreniaan, jakaantuneen mielen sairauteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan ihminen on yksi kokonaisuus, jolla on yksi mieli ja tahto "metanoia."

Puheet jakaantuneesta mielestä hengen ja lihan mukaan eroteltuina viittaa skitsofreniaan, jakaantuneen mielen sairauteen.

Esim. hurmoskielillä puhumisen ja skitsofrenian välinen yhteys on todettu tutkimuksissa.

Jakaantunut mieli voi tuottaa sekä järkevää puhetta että hurmoskielistä sekavaa puhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. hurmoskielillä puhumisen ja skitsofrenian välinen yhteys on todettu tutkimuksissa.

Jakaantunut mieli voi tuottaa sekä järkevää puhetta että hurmoskielistä sekavaa puhetta.

Korintossa Paavali matki Delfon oraakkelia puhumalla hurmoskielillä sekavia molotuksia.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi

Jaak. 3:11

Eihän samasta lähteensilmästä pulppua makeaa ja karvasta vettä.

• Anonyymi

Pyhä Henki ja paha henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.

Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

Sauli puhui hurmoskieliä kotonaan.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

• Anonyymi

Paavali ei mahtanut mitään hänessä asuneelle Saatanan enkelille eli pistimelle.

Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, samaa tarkoittava sana.

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.

2. Kor. 12:7

Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin SAATANAN ENKELI, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

Eikä pahaa henkeä otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi

Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.

• Anonyymi

Jos ihminen alkaa kuulla päästään ääniä ja henkien puhetta, niin kiireesti ammattiauttajan puheille.

• Anonyymi

Hurmahengistä varoitetaan Raamatussa.

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

Juud. 8

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

• Anonyymi

Hihhulit kieltää lait ja asetukset ja perisynnin.

1.Ms.3:3
      Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"

• Anonyymi

Samoja hihhuleita te kaikki uskovaiset olette, viisaimmat ei vaan toitota uskomuksiaan joka paikassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoja hihhuleita te kaikki uskovaiset olette, viisaimmat ei vaan toitota uskomuksiaan joka paikassa.

Hihhuleille ei terve Kristinusko ja sakramentit enää riitä, vaan on saatava kovempaa kamaa ja pää sekaisin.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Ei uskoa, jossa ei ole järjen hiventäkään kannata kellekään syöttää.

• Anonyymi

Ota vastuu, jos pystyt. Kysymys "Jeesus, kuka teistä on synnitön?" on peräisin Raamatun Johanneksen evankeliumista (Joh. 8:7). Tässä yhteydessä Jeesus puhui naisesta, joka oli jäänyt kiinni aviorikoksesta, ja sanoi fariseuksille ja kirjanoppineille: "Se teistä, joka on synnitön, heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä." Tällä Jeesus haastoi heidän oman synnittömyytensä ja korosti, ettei kukaan ihminen ole täysin synnitön.

• Anonyymi

Ei toisten synneillä voi omia syntejä puolustella. Kyllä jokaisen on otettava vastuu omista synneistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei toisten synneillä voi omia syntejä puolustella. Kyllä jokaisen on otettava vastuu omista synneistään.

Paavalilla on selvittämätön murha, jonka syyn hän yritti vierittää vanhojen aatamien ja lihojen syyksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalilla on selvittämätön murha, jonka syyn hän yritti vierittää vanhojen aatamien ja lihojen syyksi.

Ja jos Aniaan ja Safiiiran murhaa olisi selvitetty, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi

Johannes paljasti, että alkuseurakunta on joutunut roistojen käsiin ja sen loppu on lähellä.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi

Tämä koskee syvästi Paavalin teologiaa ja väärintulkintojen riskiä. Kun joku väittää, että Paavali ei ottanut vastuuta synneistään, viitaten erityisesti Roomalaiskirjeen lukuun 7, on tärkeää vastata rauhallisesti, rehellisesti ja raamatullisesti, sillä kyse on helposti väärinymmärretystä, mutta hyvin syvällisestä tekstistä.

Paavali ei kiellä vastuutaan, vaan kuvaa syvästi ihmisen sisäistä taistelua synnin ja Hengen välillä. Hän ei selitä syntiä pois – hän tuo esiin sen voiman, jotta Kristuksen voitto voisi kirkastua.

🔍 Tarkastellaan Room. 7:19–20:
      "En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu."

Mitä tämä EI tarkoita:
      Paavali ei syytä Aatamia eikä "lihaa" ulkoisena olentona

Hän ei väitä olevansa syytön

Hän ei vältä vastuuta, vaan tunnustaa, kuinka syvälle synti ulottuu ihmiseen

Mitä tämä tarkoittaa:
      Paavali kuvaa uudestisyntyneen mutta vielä lihaa kantavan ihmisen taistelua

Hän haluaa hyvää, mutta huomaa, että hänessä on vielä syntiä, joka vetää väärään

Tämä ei poista vastuuta, vaan paljastaa tarpeen Jumalan armoon ja Pyhän Hengen voimaan

📖 Paavalin koko ajatuskulku (Room. 7–8)
      Room. 7: Ihminen ei pysty täyttämään Jumalan lakia omassa voimassaan. Hän näkee syntinsä, mutta ei voi itse pelastaa itseään.

Room. 8:1–2: Siksi Paavali päättää:

"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista."

➡️ Eli ei synnin selitystä, vaan vapaus Kristuksessa.

🧠 Väärinymmärrys lihasta
      "Ei ihmiset lihat mitään ajattele", Mutta Raamatussa "liha" ei tarkoita pelkkää biologista lihaa, vaan langennutta ihmisluontoa ilman Jumalan Henkeä.

Paavali selittää tämän selvästi:

"Lihan mieli on kuolema, mutta Hengen mieli on elämä ja rauha." (Room. 8:6)

🧎 Paavali ei puolustele syntiä – hän paljastaa sen syvyyden
      Room. 7 ei ole puolustuspuhe, vaan rehellinen tunnustus: "Minussa, se on minun lihassani, ei asu mitään hyvää" (Room. 7:18)

Tämän tunnustuksen tarkoitus on osoittaa tien Kristuksen luo, jossa löytyy todellinen vapautus

"Paavali ei vieritä vastuuta pois, vaan hän kuvaa hyvin rehellisesti omaa sisäistä taisteluaan. Hän ei sano olevansa syytön, vaan nimenomaan sen tähden kaipaa Jeesusta Kristusta. Room. 7 on kuin peili, joka paljastaa, kuinka heikko ihminen on ilman Pyhää Henkeä – ja Room. 8 taas julistaa vapautta, jonka vain Jeesus voi antaa. Me emme pelastu siksi, että olisimme vahvoja, vaan siksi, että myönnämme tarvitsevamme Vapahtajaa."

Laki on henkinen se tehdään puhtaasta sydämestä.
      Vääristelijä ei sitä ymmärrä se on demonin asialla.

• Anonyymi

On vain Jumalan säätämät lait, ei ole erikseen mitään lievempiä pojan lakeja tai hengen lakeja.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-06-26 22,36,33. Perustelee Paavalin toimintaa hienosti ja tarkasti . Paavalin arvosteliat ovat asiantuntemattomia ja selvästi saatanan asialla. Paavalin ylivertaiset, mutta kuitenkin inhimilliset tunnustukset lihan ja hengen suhteesta, ovat kasvattavia niille, joilla on viisautta tulkita ne oikein.

• Anonyymi

Paavali puhui vain ihmisen kilvoittelusta. Hän näki lihassaan synnin himoja. Niitä on lihassa, vaikka ihminen kuinka kilvoittelisi. Mutta Jeesus tuli syntisiä varten. Hän on erikoisesti uskovien vapahtaja. Kun elämme päivittäin Jeesuksen yhteydessä, Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä. Kyllä pyhitystä koko ajan tapahtuu, mutta kuta kauemmin kilvoittelee, sen suuremmaksi synnin tunto tulee.

• Anonyymi

On armoa, että voi siirtyä Room, 8 lukuun. Se alkaakin huomautuksella edellisistä: " Niin ei nyt siis.......

• Anonyymi

Miten voi edes kuvitella että patologinen valehtelija pystyy jotain oikeasti ymmärtämään Raamstusta.

• Anonyymi

Patologinen valehtelija syytää valheitaan vaikka itse Jumala tulisi taivaasta ja sanoisi, että miksi valehtelet minua ja minun palvelijoita vastaan.

• Anonyymi

Tälläkin palstalla riehuu eräs patologinen valehtelija, joka valehtelee jopa vuosia sitten kuolleen ihmisen kirjoittavan edelleen palstalla. Purkaa kai tuntemaansa katkeraa vihaa, tietyistä syistä vainajaan.

• Anonyymi

Murhamies SaulusTarsolainen sai Damaskontiellä uuden henkioppaan, jolle hän ei mahtanut yhtään mitään.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in The flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi

Demonia ei otettu Paavalista pois rukouksista huolimatta. Se viimeisteli tekonsa Roomassa. Paha äkkikuolema, johon ei liittynyt mitään armoa.

Demoni ei saanut nousulupaa "depart from" pois Paavalista.

King James
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi

Kreikan Korintossa asuessaan Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan Roomaan, koska oli Rooman kansalainen. Kuriiri vei kirjeen Roomaan, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.

On arvioitu, että Paavalin opetuksista 80% on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20% valheita.

Joten ne Paavalin puheet kannattaa verrata Jeesuksen omiin ja hänen kanssaan eläneiden apostolien optuksiin ja VT:n ikuisiin totuuksiin.

• Anonyymi

Patologinen valehtelija on patologinen valehtelija vaikka voissa paistaisi.

• Anonyymi

Aloituksen sisältö viittaa nimimerkkiin (H) joka vuosia herjannut 24 palstoilla Paavalia, Jeesusta, jne.

• Anonyymi

Mitähän lahkoa edustaa, vai omaansa.

• Anonyymi

<<Patologinen valehtelija syytää valheitaan vaikka itse Jumala tulisi taivaasta ja sanoisi, että miksi valehtelet minua ja minun palvelijoita vastaan.<<

Et siis ole katsonut peiliin?

• Anonyymi

Syyn ja seurauksen = laki kylvön ja niiton laki, toimii fyysisellä tasolla että henkisellä tasolla ja Luoja on ne luonut.
      Jeesus on lain yläpuolella ristin sovituksen armollaan.

• Anonyymi

Jeesus ei ole lain yläpuolella, vaan noudattaa lakia, eli ei tee syntiä.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei ole lain yläpuolella, vaan noudattaa lakia, eli ei tee syntiä.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Paavali oli tehnyt murhan ja yritti selittää, että lait on heitetty romukoppaan. Nyt vaan eleillään henkien mukaan vapaasti kuin ellun kanat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli tehnyt murhan ja yritti selittää, että lait on heitetty romukoppaan. Nyt vaan eleillään henkien mukaan vapaasti kuin ellun kanat.

5. Moos. 19:21

Älkää tunteko sääliä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.

Saatanalle tuli laillinen oikeus surmata Paavali Roomassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

5. Moos. 19:21

Älkää tunteko sääliä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.

Saatanalle tuli laillinen oikeus surmata Paavali Roomassa.

Siksi roistot yrittää kumota ja vähätellä lakien merkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi roistot yrittää kumota ja vähätellä lakien merkitystä.

Jeesuksesta käytettyjä nimityksiä on mm. temppelin kulmakivi eli lainkivi, kenen päälle se kaatuu, sen se murskaa. Laintaulut on liitonarkussa, mikä laskeutuu taivaasta uuteen Jerusalemiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksesta käytettyjä nimityksiä on mm. temppelin kulmakivi eli lainkivi, kenen päälle se kaatuu, sen se murskaa. Laintaulut on liitonarkussa, mikä laskeutuu taivaasta uuteen Jerusalemiin.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja LIITONARKKU, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä LIITON TAULUT. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

Ilm. 11:19

Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva LIITONARKKU voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja LIITONARKKU, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä LIITON TAULUT. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

Ilm. 11:19

Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva LIITONARKKU voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]

"Lainkivi" viittaa Raamatussa Jeesukseen, jota pidetään peruskivenä, johon syntiset ihmiset voivat turvautua. Tämä vertaus tulee esille erityisesti 1. Pietarin kirjeessä, jossa puhutaan "kivestä, jonka rakentajat hylkäsivät, mutta josta tuli koko rakennuksen tärkein kivi".

Kivestä, jonka rakentajat hylkäsivät, tehtiin koko rakennuksen tärkein kivi. Heille siitä tulee kompastuskivi ja liukas kallio. He eivät tee niin kuin sana kehottaa, ja siksi he kompastuvat. Niin on tarkoitettukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lainkivi" viittaa Raamatussa Jeesukseen, jota pidetään peruskivenä, johon syntiset ihmiset voivat turvautua. Tämä vertaus tulee esille erityisesti 1. Pietarin kirjeessä, jossa puhutaan "kivestä, jonka rakentajat hylkäsivät, mutta josta tuli koko rakennuksen tärkein kivi".

Kivestä, jonka rakentajat hylkäsivät, tehtiin koko rakennuksen tärkein kivi. Heille siitä tulee kompastuskivi ja liukas kallio. He eivät tee niin kuin sana kehottaa, ja siksi he kompastuvat. Niin on tarkoitettukin.

Lainkivi

Matt. 21:44

Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

Luuk. 20:18

Kuka ikinä tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja kenen päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lainkivi

Matt. 21:44

Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

Luuk. 20:18

Kuka ikinä tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja kenen päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

Jeesus ei pidä lain mukaan elämistä edes vaikeana.

Matt. 11:30

"Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

1.Joh.5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei pidä lain mukaan elämistä edes vaikeana.

"Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

1.Joh.5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Ensimmäinen käsky on tärkein käsky.

5. Moos. 6:5

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen käsky on tärkein käsky.

5. Moos. 6:5

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi.

Saarn. 7:29

Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.

• Anonyymi

Jeesus oli uskoltaan alusta loppuun asti Juutalainen, ei mikään lahkoissa kaatuileva ja sekavia moliseva hihhuli.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi

<<Jeesus ei ole lain yläpuolella, vaan noudattaa lakia, eli ei tee syntiä.
      Matt. 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] <<<

Tässä ei tajuta mikä on armo, joka on Jeesuksen veren sovitus ja ihmiselle anteeksiannon perusta, lahjavanhurskaus.
      Laki on henkinen joka tehdään sydämestä.

• Anonyymi

Laki ei ole mikään henki, vaan Jumalan lait on kirjoitettu laintauluihin. Henki on eri asia kuin laki.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee
        Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki ei ole mikään henki, vaan Jumalan lait on kirjoitettu laintauluihin. Henki on eri asia kuin laki.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee
        Jumalan lain rikkomista.

Paavali oli murhamies ja valehteli tarvittaessa. Teki syntiä.
        Ei syntiä mitkään Henget kuittaa tehdyksi.
        Syntiä seuraa aina rangaistus.

• Anonyymi

Harhaoppinen herjaa Paavalia, pyhää sanaa ja sitten on noudattavinaan jotain lakia.

• Anonyymi

Alkuseurakunnassa yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä (Ananias ja Safiira).
      Syy murhista laitettiin kylmästi Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.

• Anonyymi

Johannes tunnusti, että kommunistinen alkuseuranta oli joutunut roistojen käsiin ja sen loppu oli lähellä. Hänet karkotettiin sieltä Patmos ¨-nimiselle saarelle kuolemaan, kun sellaisia alkoi puhumaan.

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi

<<Laki ei ole mikään henki, vaan Jumalan lait on kirjoitettu laintauluihin. Henki on eri asia kuin laki.<<

Laki tehdään toimitaan oikeassa Hengessä: rakkauden hengessä, ei pakosta eikä niin kuin tunteeton robotti, olkoon teillä oikea sydämen laatu!

• Anonyymi

Kristillinen etiikka ei perustu pelkkään ulkoiseen lain täyttämiseen, vaan siihen, että laki kirjoitetaan sydämeen Pyhän Hengen kautta. Tästä puhuu jo profeetta Jeremia:

"Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämeensä."
      (Jer. 31:33)

❤️ Laki rakkauden Hengessä
      Jeesus kiteyttää koko lain ja profeetat kahteen käskyyn:

"Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi... ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
      (Matt. 22:37–40)

Tämä on juuri sitä, mistä sinä puhut:
      Ei pakkoa. Ei mekaanista suoritusta. Vaan elävä sydän, joka sykkii Jumalan tahdolle.

🕊 Pyhä Henki tekee lain eläväksi
      "Sillä laki on hengellinen" (Room. 7:14)

Kun Pyhä Henki saa vallan ihmisessä:

Laki ei ole enää kivitauluilla, vaan sydämessä

Ihminen ei toimi pelosta, vaan rakkaudesta

Jumalan tahto tulee sisäiseksi haluksi, ei ulkoiseksi vaatimukseksi

⚠️ Robottiusko vs. Elävä usko
      Tunteeton "robottiusko" noudattaa sääntöjä ilman sydäntä, ilman Jumalan yhteyttä.
      Mutta todellinen usko toimii näin:

"Sillä meitä ohjaa rakkaus, joka tulee Kristukselta." (2. Kor. 5:14)

"Jumala vaikuttaa teissä tahtomisen ja tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi." (Fil. 2:13)

• Anonyymi

Rakkaus on vain yksi Jumalan seitsemästä luonteenpiirteesta. Ei se ole koko totuus.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

• Anonyymi

Kun Pyhä Henki saa vallan ihmisessä: Laki ei ole enää kivitauluilla, vaan sydämessä

• Anonyymi

Lait tarkoittaa Jumalan sormella kiveen kirjoittamia kymmentä käskyä. Ne on ikuisesti voimassa.

Hurmoshenget kun saa vallan, niin ihminen luulee olevansa jo siellä seitsemännessä taivaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lait tarkoittaa Jumalan sormella kiveen kirjoittamia kymmentä käskyä. Ne on ikuisesti voimassa.

Hurmoshenget kun saa vallan, niin ihminen luulee olevansa jo siellä seitsemännessä taivaassa.

Jumalan lait on laintauluihin kirjoitettuja käskyjä, joita voidaan lukea Raamatusta..pieninkään kirjain"....

• Anonyymi

Paavali oli murhamies ja yritti kovasti selitellä pois lain säätämät rangaistukset puhumalla pelkästä rakkaudesta.

• Anonyymi

Jeesus varoittaa pelkästä rakkaudesta puhuvista eksyttäjistä, joita hän ei ole lähettänyt.

Matt. 7:15

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

• Anonyymi

Pirullinen harhaoppi väittää että Jumalan lait ja käskyt ovat pelkkiä mielenlaatua, psyykkistä mielentilaa tarkoittavia tuntemuksia.

Matt. 5:19

Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

• Anonyymi

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, EI LAISTA KATOA PIENINKÄÄN KIRJAIN, EI AINOAKAAN PIIRTO, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi

Ruotsissakin erään naisen tappanut mies selitti tekoaan, että kuuli sisältään Jeesuksen hengen kehotuksen: Tapa se nainen!

Kun henget alkaa puhua ja päästä kuuluu henkien puhetta, niin kiireesti terveydenhoidon ammattilaisten puheille.

• Anonyymi

Mistä hitosta kukaan voi tietää mitä joku Paavali on joskus tehnyt ja sanonut.

• Anonyymi

Kirkonmiehet ovat päättäneet mitkä kirjoitukset ja tarinat otetaan mukaan, jotta siinä olisi jotain loogisuutta. Siihen aikaan oli tapana, että niitä muistelmien kirjoittajia oli paljon enemmään kuin annetaan ymmärtää, niitä vain laitettiin summassa kuuluisien nimien kirjoittamiksi ja puhumaksi.

Esim. koko Markuksen evankeliumin loppuosa on täysin tuntemattoman kulkumiehen jälkeenpäin kirjoittama teksti, joka on sinne kirkolliskokouksessa laitettu Markuksen ja Jeesuksen puheeksi.

Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla, siksi sitä käännöstä vihataan, kun siellä paljastetaan Raamatun heikkouksia.

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
        [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkonmiehet ovat päättäneet mitkä kirjoitukset ja tarinat otetaan mukaan, jotta siinä olisi jotain loogisuutta. Siihen aikaan oli tapana, että niitä muistelmien kirjoittajia oli paljon enemmään kuin annetaan ymmärtää, niitä vain laitettiin summassa kuuluisien nimien kirjoittamiksi ja puhumaksi.

Esim. koko Markuksen evankeliumin loppuosa on täysin tuntemattoman kulkumiehen jälkeenpäin kirjoittama teksti, joka on sinne kirkolliskokouksessa laitettu Markuksen ja Jeesuksen puheeksi.

Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla, siksi sitä käännöstä vihataan, kun siellä paljastetaan Raamatun heikkouksia.

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
        [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Ei Jeesus kehota ketään juomaan myrkkyä ja pistättämän itseään käärmeillä, kuten tuossa lisäystekstissä neuvotaan tekemään.

• Anonyymi

<Lait tarkoittaa Jumalan sormella kiveen kirjoittamia kymmentä käskyä. Ne on ikuisesti voimassa.<
      Laki voi olla muistitikussa, miten se siellä vaikuttaa?
      Jossain mättää, ohjeet täytyy ottaa käytäntöön, ei auta vaikka on kiveen kirjoitettu.

Hölmöläiset on asia erikseen, ja ilkeämieliset harhauttajat!

• Anonyymi

<<Pirullinen harhaoppi väittää että Jumalan lait ja käskyt ovat pelkkiä mielenlaatua, psyykkistä mielentilaa tarkoittavia tuntemuksia.<<

Noin toimii justiin robotti!

Uudestisyntynyt toimii rakkaudesta käsin. Uusi sydän

• Anonyymi

Lahkolaiset kiertelee pareittain vanhustentaloilla salkussa leivonnaisia ja konvehtirasiat ja valmiiksi täytetyt testamenttilomakkeet.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."

• Anonyymi

MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.

• Anonyymi

Hihhulit ei siedä Jumalan käskyjä ja lakeja.

Hurmoshenkiset hihhulit vihaa esim. Katekismusta, koska siellä Jumalan kymmenen käskyä on kirjoitettu sanatarkasti Raamatusta.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

2. Tim. 3:13

Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Tim. 3:13

Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

Näin Paavali kirjoittaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin Paavali kirjoittaa!

Paavali kirjoittaa usein passiivilauseilla ja kolmennessa persoonassa, mutta tarkoittaa itseään. Tunnen muuan miehen, joka kävi paratiisissa jne.
        Jumala lähettää väkevän eksytyksen...
        Menevät pahuudessa yhä pitemmälle (Stefanoksen murha)...
        jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kirjoittaa usein passiivilauseilla ja kolmennessa persoonassa, mutta tarkoittaa itseään. Tunnen muuan miehen, joka kävi paratiisissa jne.
        Jumala lähettää väkevän eksytyksen...
        Menevät pahuudessa yhä pitemmälle (Stefanoksen murha)...
        jne.

Paavali oli se vanha mies poloinen, joka ei luopunut synneistään. Samat rienat jatkuivat.

”Sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi vaikka eivät ole, ja olet havainnut heidät valheveikoiksi.”
        Ilm 2:2

• Anonyymi

<Lahkolaiset kiertelee pareittain vanhustentaloilla salkussa leivonnaisia ja konvehtirasiat ja valmiiksi täytetyt testamenttilomakkeet.<

Miten liittyy Paavaliin?

• Anonyymi

Ananiaan ja Safiiran murha...kommunismi ja antikristukset alkuseurakunnassa, kaikki piti olla yhteistä...

• Anonyymi

<<Ananiaan ja Safiiran murha...kommunismi ja antikristukset alkuseurakunnassa, kaikki piti olla yhteistä...<<

Ei pidä pettää Pyhää Henkeä. Ananias ja Safira yritti ansaita kunniaa vilpillisellä tavalla pyhässä yhteisössä.

Kun teot pyyteettömiä ja ilosta ne on hengessä tehtyjä.

• Anonyymi

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä ja pitävät yhtä ja heillä on kaikkia koskevat yhteiset käskyt..."älä tapa"...ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja.

Pyhän Hengen ja Jeesuksen syyttäminen murhamieheksi on raju Pyhän Hengen pilkka, mitä ei saa anteeksi milloinkaan.

• Anonyymi

Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstämurhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstämurhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

Ananiaan ja Safiiran murha alkuseurakunnassa.

Factoja.
        Paavali olisi yhdellä nyrkinlyönnillä pystynyt tappamaan kumpaisenkin, eikä olisi ollut paljon mitään siivoamistakaan, kun ruumiit heti hävitettiin heti. Asia salattiin, ei ilmoitettu omaisille eikä viranomaisille yhtään mitään.
        Mitä Juutalaisen perinteen mukaisia hautajaisia ei järjestetty. Asiat hoidettiin salassa.

Paavali pelotteli ihmisiä fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.

Paavalilla oli Rooman hirmuvallan kansalaisuus ja lupa tappaa ihmisiä.

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ananiaan ja Safiiran murha alkuseurakunnassa.

Factoja.
        Paavali olisi yhdellä nyrkinlyönnillä pystynyt tappamaan kumpaisenkin, eikä olisi ollut paljon mitään siivoamistakaan, kun ruumiit heti hävitettiin heti. Asia salattiin, ei ilmoitettu omaisille eikä viranomaisille yhtään mitään.
        Mitä Juutalaisen perinteen mukaisia hautajaisia ei järjestetty. Asiat hoidettiin salassa.

Paavali pelotteli ihmisiä fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.

Paavalilla oli Rooman hirmuvallan kansalaisuus ja lupa tappaa ihmisiä.

Paavalilla oli lupa tappaa kristittyjä ja muita ihmisiä, jotka olivat uhka Rooman hirmuvallalle.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi

Paavalin isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus.

Paavali kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan arvostetun Gamalielein yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.

• Anonyymi

Jeesus ei vaatinut rahaa evankeliumin asialle, koska sillon epäjumala Mammon ottaa siitä kunnian.

Luuk. 22:35

Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat. [Luuk. 9:3, 10:4]

Kymmenysten maksaminen seurakunnalle rahana oli kielletty Juutalaisen perinteen mukaisesti.

5. Moos. 14:26

ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

• Anonyymi

Juudaan kirje: 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
      1:10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.

Onko teillä sama henki?

• Anonyymi

Paavali oli Tarsolainen murhamies, joka sai ansaitsemansa kohtalon Roomassa.
        ei mikään Yliekeli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli Tarsolainen murhamies, joka sai ansaitsemansa kohtalon Roomassa.
        ei mikään Yliekeli.

Murhamiehet eivät peri Jumalan valtakuntaa, eivätkä ole mitään oikeita apostoleita.

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Murhamiehet eivät peri Jumalan valtakuntaa, eivätkä ole mitään oikeita apostoleita.

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Hurmoslahkoissa nykyisin kolmoismurhaajat ovat ehdotonta eliittiä, joita toiset kumartavat ja kunnioittavat.

• Anonyymi

Roistot ja murhamiehet, valeapostolit saivat alkuseurakunnan hyvin nopeasti haltuunsa.

Ilm. 2:2

Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.

• Anonyymi

"Ja jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille, niin voidaan jatkaa näiden ohjelmien tekoa."

Matt. 23:5

Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.

• Anonyymi

Aloitus on niin roskaa kuin olla voi!

Kertoo kuinka suuri voi pimeys olla pienessäkin ihmispolossa.

• Anonyymi

Kymmenyksiä ei saanut maksaa rahana, kuten nyt erilaiset uskonlahkot ja uskonkultit vaativat tekemään.

Mal. 3:10

Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, ETTÄ MINUN HUONEESSANI OLISI RAVINTOA ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

Kymmenykset tarkoitti elintarvikkeiden vientiä Leeviläisille papeille, koska ei itsellä ollut itsellä viljelysmaata.

Se totuus salataan kun Malakian kohtaa luetaan kolehtipuheissa.

Lahkot viittaavat kolehtipuheissan usein myös Ananiaan ja Sariifan kohtaloon.

• Anonyymi

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Luuk. 20:47

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Luuk. 20:47

Tuossa todennäköisesti viitataan Ananiaan ja Safiiran tapaukseen alkuseurakunnassa.

Luuk. 20:4 7 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."

• Anonyymi

Lopeta pascanpuhuminen kun et tajua mitään aiheesta.

• Anonyymi

<<Murhamiehet eivät peri Jumalan valtakuntaa, eivätkä ole mitään oikeita apostoleita.
      Ilm. 22:15 : Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. <<<

Nämä eivät ole otta armoa vastaan eikä siis uskoneet evankeliumiin Jeesuksen veren voimaan.
      Ei täällä ymmärretä edes mikä on evankeliumi eikä mitä on armo ja anteeksianto ja miten pitää elää armossa.
      Puolet aivoissa pois päältä!

• Anonyymi

Kunpa sinäkin ottaisit edes puolet aivoistasi käyttöön

• Anonyymi

Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, JOTKA SANOVAT ITSEÄNSÄ APOSTOLIKSI, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.

Paavali teketytyi ja julisti itse itsensä apostoliksi, vaikka ei ollut oikea Karitsan apostoli.

Paavali ei kuulu tähän valittujen Karitsan apostolien joukkoon.

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

Oikeat Jeesuksen kanssa eläneet apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita, jotka Jeesus lähetti kastamalla tekemään kaikki kansat opetuslapsikseen, myös pakanakansat omikseen ja sitten heille tuli opettaa käskyt, ei mitään omia oppeja ja tulkintoja.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää.
        Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeat Jeesuksen kanssa eläneet apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita, jotka Jeesus lähetti kastamalla tekemään kaikki kansat opetuslapsikseen, myös pakanakansat omikseen ja sitten heille tuli opettaa käskyt, ei mitään omia oppeja ja tulkintoja.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää.
        Ja katso, minä olen TEIDÄN kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ei Jeesus sen jälkeen enää mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" kenellekään antanut, koska nousi heti taivaaseen.

Ei hiippaile missään erämaissa murhamiesten kanssa.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi

Täällä imperialistisia sionisteja, ne ei hyväksy Paavalia eikä Jeesusta eikä siten evankeliumia.
      Papattaa kuin robotit ja Pappa Tunturi!

• Anonyymi

Toivottavasti kukaan täysjärkinen ei lue näitä keskusteluja eikä saa tästä kuvaa uskovista.

• Anonyymi

Jeesuksen ja hänen kanssaan kulkeneiden oikeiden apostolien opetus on 100 % totta.

On arvioitu, että Paavalin opetuksista 80 % on kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

• Anonyymi

Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

Viisaat Juutalaiset osasivat epäillä Paavalin opetuksia jo siihen aikaan.
        Ei se ole mikään uusi ilmiö.

Ap. t. 17:11

Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

Mutta ei ymmärtynyt Jeeuksen veren sanomaa evankeliumia.
        Gazan murhaajia. Sydämettömiä raakalaisia!
        Niitäkö sinä palvot?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Sillä he olivat jalompaa sukua kuin ne, jotka Tessalonikassa olivat, ja ottivat juuri mielellänsä sanan vastaan ja tutkivat joka päivä Raamatuita, jos ne niin olisivat.

Dessa voro ädlare till sinnes än judarna i Tessalonika; de togo emot ordet med all villighet och rannsakade var dag skrifterna, för att se om det förhölle sig såsom nu sades.

These were more noble than those in Thessalonica, in that they received the word with all readiness of mind, and searched the scriptures daily, whether those things were so.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei ymmärtynyt Jeeuksen veren sanomaa evankeliumia.
        Gazan murhaajia. Sydämettömiä raakalaisia!
        Niitäkö sinä palvot?

Israeli on Jumalan valittu kansa ja silmäteräkansa, jolla on oikeus ajaa Filistealaiset pois luvatusta maasta.

• Anonyymi

Raamattu kehottaa tutkimaan kaikki ja pitämään vain sen mikä on totta ja oikein.

Ei kaikkea tarvitse hyväksyä sillä perusteella, että se on Raamattuun laitettu.

Eihän se lopun ajan väkevä eksytys muuten mikään väkevä olisikaan, jos joku ei olisi saanut sitä sinne kirjoituksiin lisätä.

Raamatussa totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä kaivaa esiin. Harvat ovat ne, jotka sen sieltä löytävät.

• Anonyymi

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. Korvausteologian piirissä on useita käsityksiä juutalaisten ja Israelin asemasta Jumalan suunnitelmassa. Korvausteologiaa ilmenee paikoin erityisesti reformoiduissa kirkoissa.[1][2]

Ei siellä Pyhässä Kaupungissa ole mitään Paavalin perustuksia, pilareita eikä portteja.

Ilm. 21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;

• Anonyymi

Pakanakristityistä ja muista lahkolaisista, jotka ovat alistaneet ja häpäisseet Juutalaisia, heistä tehdään Juutalaisten orjia.

lm. 3:9

Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

Sak. 2:12

Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakanakristityistä ja muista lahkolaisista, jotka ovat alistaneet ja häpäisseet Juutalaisia, heistä tehdään Juutalaisten orjia.

lm. 3:9

Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

Sak. 2:12

Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

Juutalaiset tulee jättää rauhaan. Heitä ei saa yrittää käännyttää mihinkään muuhun uskoon tai uskontoon, mitä heillä on.

Jeesuksen usko on Juutalaisuus.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi

<<Jeesuksen ja hänen kanssaan kulkeneiden oikeiden apostolien opetus on 100 % totta.<<

Kuka toimi siten kuin Jeesus opettaa, Ei kukaan siksi tarvitsemme armon evankeliumin.
      Taivaaseen ei viedä mitään saastetta.
      Ilman Jeesusta ei kukaan pelastu!

Taivaan valtakunta on täydellisen puhdas, se on lähtökohta alku ja loppu.

• Anonyymi

Sanoilla kikkailu on syntiä, se ei ole pyyteetöntä rakkautta joka lähtee puhtaasta sydämestä.
        Eikä siinä ole rotua.
        Kaikki on Jumalan luomia kuvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoilla kikkailu on syntiä, se ei ole pyyteetöntä rakkautta joka lähtee puhtaasta sydämestä.
        Eikä siinä ole rotua.
        Kaikki on Jumalan luomia kuvia.

Jumalan kuva meni perisynnissä rikki.

• Anonyymi

Paavali varmaan vain huomasi vielä, että häntä edelleen kiusaa erilaiset synnilliset halut ja ajatukset. Niistä ei täällä pääse kukaan eroon. Paavalin omatuntoa myös koko ajan vaivasi entinen elämänsä, jolloin hän vainosi kristittyjä ja herjasi Jeesusta eli itse asiassa Jumalan toista persoonaa.

Paavali opetti, että ihmisen on jatkuvasti turvauduttava Jeesuksen antamaan armoon, että hän selviäisi ja edes jotenkin kykenisi vastustamaan pahuutta tässä elämässä.

Hän tähdensi, että kun Jeesukseen turvautuu, myös omatunto toimii ja ilmoittaa ihmiselle, milloin hänen on jälleen katuvana kumarruttava Jeesuksen eteen ja anottava syntejään anteeksi sekä pyrittävä jälleen tekemään parannusta pahoista teoistaan ja ajatuksistaan. Eli alituiseen, Paavalin opetuksen mukaan. Vasta taivaassa, pelastettuna, ihminen on sitten täysin vapaa kaikesta pahuudesta. Sinne tie vie kuitenkin Jeesukseen jatkuvasti turvaten.

Kaikkea hyvää ja siunausta!

• Anonyymi

Johannes ei puolustanut Paavalin tavoin ihmisen haluja tehdä syntiä ja niillä puheilla saada samanmielisten sympatiat puolelleen.

Kun antaa pikkusormen pirulle, se vie koko käden.

1.Joh.3:9
        Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

Whosoever is born of God doth not commit sin; for his seed remaineth in him: and he cannot sin, because he is born of God.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes ei puolustanut Paavalin tavoin ihmisen haluja tehdä syntiä ja niillä puheilla saada samanmielisten sympatiat puolelleen.

Whosoever is born of God doth not commit sin; for his seed remaineth in him: and he cannot sin, because he is born of God.

Rakkaus oli kaukana Paavalin touhuista.

Paavali alisti naisia ja uhkasi naisia ja tyttöjä kunniaväkivallalla leikata heiltä kauniit hiukset pois lampaiden keritsimillä, jos eivät pidä huntua ja burkaa.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

Kyllä kelpasi Paavalille lainkohat, kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Ei ihme ollenkaan, että samanmieliset lahkolaismiehet pitävät Paavalia esikuvana ja idolinaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakkaus oli kaukana Paavalin touhuista.

Paavali alisti naisia ja uhkasi naisia ja tyttöjä kunniaväkivallalla leikata heiltä kauniit hiukset pois lampaiden keritsimillä, jos eivät pidä huntua ja burkaa.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

Kyllä kelpasi Paavalille lainkohat, kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Ei ihme ollenkaan, että samanmieliset lahkolaismiehet pitävät Paavalia esikuvana ja idolinaan.

Jotkut lahkot perustelee jopa naisten kunniamurhaa ja verikostoa Paavalin opeilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kommentista. Varmasti monet isot synnit, joita on ei-uskovana ehkä tehnyt, jäävät usein pois, kun ihminen tulee aidosti uskoon. Tästähän on esimerkkejä esim. vankien keskuudessa. Rikollinen elämä voi loppua kuin seinään, kun on tullut uskoon.

Kyllä ihminen kuitenkin täällä maan päällä joutuu kilvoittelemaan koko elämänsä ajan. Hän kohtaa kiusauksia ja ajatteleen ainakin pahasti joskus. Ihminen on koko elämänsä ajan Jeesuksen armon varassa ja joutuu joka päivä pyytämään Jeesusta auttamaan, ettei pahuus saisi kiusata tai harhauttaa. Synnitöntä ihmistä ei maan päällä ole. Melko nuhteeton voi olla. On ihmisiä, jotka eivät ole tehneet pinintäkään rikettä, eivät ole juoruilleet, eivät käyttäneet väkivaltaa, eivät varastaneet koskaan, eivät käyttäneet päihteitä, eivät harrastaneet vakituisen parisuhteen ulkopuolisia suhteita tms. Kyllä näitä on toki, mutta kaikki on tämän elämän ajan Jeesuksen armon varassa. Vasta taivaassa ihminen voi olla täysin synnitön ja puhdas. Jeesuksen sovintoveri puhdistaa ihmisen taivaskelpoiseksi, jos ihminen koko elämänsä ajan sitä haluaa ja pyytää.

Kaikkea hyvää!

• Anonyymi

<<Jumalan kuva meni perisynnissä rikki.<<

Juuri näin!
      Siksi tarvittiin evankeliumin veri korjaamaan synnin tuho.

Karitsa joka ottaa pois maailman synnit.

• Anonyymi

Maailman synti viittaa kollektiiviseen perisyntiin.

Kyllä jokainen joutuu tuomiolle omista synneistään.

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Paavali: Roomalaiskirje:
      6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!

Täällä koitetaan käyttä Paavalia hyväksi että Paavali hyväksyisi synnin.

Täällä ei edes ymmärretä mitä tarkoittaa: olla armon alla?

• Anonyymi

Lain alle joutuminen ei tarkoita lain noudattamista, vaan lain määräämän rangaistuksen alle joutumista.

Paavali teki murhan ja Saatanan enkelille tuli oikeus tappaa Paavali Roomassa. Ei siihen teloitusluonteiseen kuolemaan liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi

Alkuseurakunnan väärämieliset apostolit tappoivat yhden pariskunnankin, Ananiaan ja Safiiran talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Syy murhista laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.

Jos tapausta olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi

Lain ja käskyjen mukaan eläminen ei ole edes vaikeata. Turha sitä on koko ajan valittaa.

Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

1. Joh. 5:3

Jeesus ilmestyy kunnon ihmisille, ei millekkään murhamiehille.

• Anonyymi

Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä eksyttäväisistä henkijeesuksista ja itse itsensä apostoliksi julistavista suuruuksista. He ovat heti valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa ja Jumalan lakien kimpussa niitä kumoamassa. Se tarkoittaa kapinaa Jumalaa vastaan.

Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä eksyttäväisistä henkijeesuksista ja itse itsensä apostoliksi julistavista suuruuksista. He ovat heti valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa ja Jumalan lakien kimpussa niitä kumoamassa. Se tarkoittaa kapinaa Jumalaa vastaan.

Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Ei ole vielä taivas maa kadonnut, vai onko sielläpäin?

• Anonyymi

<<Lain alle joutuminen ei tarkoita lain noudattamista, vaan lain määräämän rangaistuksen alle joutumista.<<<

Väärinymmärretty.

Kun elät näin niin ei ole lakia:
      Gal: 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.

• Anonyymi

Laki on aina voimassa samanlaisina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti, ei mitään poikkeusta.

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

Lain kieltäjät ja kumoajat ovat valehtelijoita ja kapinassa Elävää Jumalaa vastaan. Siitä ei hyvää seuraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki on aina voimassa samanlaisina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti, ei mitään poikkeusta.

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

Lain kieltäjät ja kumoajat ovat valehtelijoita ja kapinassa Elävää Jumalaa vastaan. Siitä ei hyvää seuraa.

Jumalan lakien vastustajat ja kieltäjät ovat niskoittelijoita. Paavali oli niskoittelija, heitettiin Saatanan enkelin haltuun koko lopun elämän ajaksi. Demonia ei otettu pois, se sai viedä tehtävänsä loppuun Roomassa, paha äkkikuolema, johon ei liittynyt mitään armoa.

Ps. 66:7

Hän hallitsee voimallansa iankaikkisesti, hänen silmänsä vartioitsevat kansoja; niskoittelijat älkööt nostako päätänsä. Sela.

• Anonyymi

<<Lain ja käskyjen mukaan eläminen ei ole edes vaikeata. Turha sitä on koko ajan valittaa.<<

Tämä koskee myös ajatuksia ja kaikkea.
      Kaikki ihmiset on alttiina synnille, ne vaan ei tunne itseään, koska on malka omassa silmässä, toisen silmässä rikka.

• Anonyymi

Ajatukset ja muut tuumailut eivät ole vielä syntiä, vaan teot.

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Ei ne kaikki itse itsensä apostoliksi julistaneet ole mitään oikeita apostoleita, vaikka niin väittävät olevansa.

Paavali: Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.

• Anonyymi

Ihan mielipuolista ymmärtämistä evankeliumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan mielipuolista ymmärtämistä evankeliumista.

Syntinen ihminen, hurmoshenkien valtaan eksytetty, itse itsensä uskovaiseksi julistanut sielu ei käsitä Raamattua, se on hänelle lukittu kirja.

Raamattu avautuu vain lapsenmielisille.

Ps. 8:3

Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

Matt. 21:16

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

Jes. 29:11

Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",

• Anonyymi

Paavali: Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

Korinttolaiskirjeet ja kaikki mikä liittyy Korinton seurakuntaan kannattaa tutkia suurennuslasin kanssa.

Paavali nimittäin kirjoitti Korintossa asuessaan tuota tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan, jonne hän uskoutui, koska oli Rooman kansalainen.

Kuriiri vei kirjeen sinne, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.

• Anonyymi

Jumalan lakien väheksyjät ja kieltäjät ovat kapinassa Jumalaa vastaan, puhuvat pehmosia, rakkaudesta ja tunteista, mielentilojen liikutuksista, hurmoskokemuksista, ilmestyksistä, henkimaailman asioista, koska haluavat viedä keskustelun pois Jumalan lakien noudattamisesta.

• Anonyymi

Aina kun joku väittää käyneensä taivaassa Jeesusta morjestamassa, ja nähneensä jotakin vainajien haamuja, niin silloin pitäisiä hälytyskellojen soida.

Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla.

Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina kun joku väittää käyneensä taivaassa Jeesusta morjestamassa, ja nähneensä jotakin vainajien haamuja, niin silloin pitäisiä hälytyskellojen soida.

Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla.

Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi

<<Ajatukset ja muut tuumailut eivät ole vielä syntiä, vaan teot.<<

Vääristellään Pyhää sanaa.

Matteuksen evankeliumi: 5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Sydämestä on kysymys sen puhtaudesta, ajatuksista, sanoista ja töistä kaikista näistä.
      Sydämen puhdistamiseen tarvitaan Jeesuksen veren sovitus ristillä.

• Anonyymi

Paavali oli naisvihaaja, jolla oli murha tunnolla.

• Anonyymi

<< koska haluavat viedä keskustelun pois Jumalan lakien noudattamisesta.<<
      Tähän ei pysty satanistiset perkeleet.

Heb: 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Ei Jeesus tunne Pyhän veren polkijoita ja pilkkaavat armon Henkeä!

• Anonyymi

Paavali vuodatti Jumalanmiehen Stefanoksen veren, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, vaan kehui teoistaan pelotellakseen ihmisiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali vuodatti Jumalanmiehen Stefanoksen veren, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, vaan kehui teoistaan pelotellakseen ihmisiä

Paavali oli Tarsolainen murhamies, joka ei pitänyt valehtelua pahana tai syntinä ollenkaan.

Paavali ajatteli, että on Jumalan lakien yläpuolella.

• Anonyymi

Kierot apostolit pilkkasivat Pyhää Henkeä väittämällä, että Pyhä Henki murhasi Ananiaan ja Safiiran talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.
        Jos murhia olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kierot apostolit pilkkasivat Pyhää Henkeä väittämällä, että Pyhä Henki murhasi Ananiaan ja Safiiran talokaupan rahojen saamiseksi heiltä.
        Jos murhia olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

Paavali ei katunut edes Jumalaniehen Stenanoksen murhaa, vaan kerskui sillä pelotellakseen toisia, että heille voi käydä samalla tavalla.

• Anonyymi

Lakien kietäminen on täysin eri asia kuin Jeesuksen sovintokuoleman merkitys.

Paavalin kaltaiset murhamiehet ja roistot kieltävät lakien voimassaolon ja merkityksen.

• Anonyymi

<<Paavali vuodatti Jumalanmiehen Stefanoksen veren, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, vaan kehui teoistaan pelotellakseen ihmisiä<<

Paavali teki kääntymyksen Jeesuksen veren puoleen.
      Mutta et sinä!

"Jeesus tuli vapauttamaan ihmiset pimeyden vallasta, ei tuomitsemaan ihmistä, vaan tuhoamaan saatanan teot. Hän kutsuu jokaisen valoon – ilman väkivaltaa, mutta totuudessa ja armossa."

Huom! Armossa!

• Anonyymi

Paavali ei tehnyt todellista parannusta, vaan kerskasi murhatöillään ja valehtelemisellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei tehnyt todellista parannusta, vaan kerskasi murhatöillään ja valehtelemisellaan.

Jumala heitti valehtelevan ja murhamies Paavalin Saatanan haltuun koko lopun elämän ajaksi ja lopulta Roomassa tapettaavaksi. Ei siihen liittynyt mitään armoa.

Saatanan demoni sai pitää Paavalia otteessaan koko ajan, eikä hän mahtanut sille yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala heitti valehtelevan ja murhamies Paavalin Saatanan haltuun koko lopun elämän ajaksi ja lopulta Roomassa tapettaavaksi. Ei siihen liittynyt mitään armoa.

Saatanan demoni sai pitää Paavalia otteessaan koko ajan, eikä hän mahtanut sille yhtään mitään.

Saulin oli turha potkia pistintä vastaan (Saatanan demonia vastaan).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saulin oli turha potkia pistintä vastaan (Saatanan demonia vastaan).

Jos Paavali olisi tehnyt todellisen parannuksen synnistä, niin toki Saatan enkeli olisi otettu hänestä pois. Mutta niin ei tapahtunut.

Demoni ei saanut nousulupaa miehestä, vaikka kuinka sitä rukoili ja eneli.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi

Minun armoni riittää sinulle!
      Miksi vihaat Paavalia joka on Jumalan valitsema apostoli?
      Ja Raamatun sanaa ja tulkitset mielipuolisesti missä ei ole päätä eikä häntää?

Pyhä eheys on rikki, sen Jeesus tuli korjaamaan ja Paavali sitä julistamaan.

• Anonyymi

Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi.

Ei koskaan tavannut eikä nähnyt Jeesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi.

Ei koskaan tavannut eikä nähnyt Jeesusta.

Murhamiehet eivät ole mitään apostoleita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Murhamiehet eivät ole mitään apostoleita.

Paavalin henkiopas Saatanan enkeli ja Pyhä Henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin henkiopas Saatanan enkeli ja Pyhä Henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.

Molemien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.

• Anonyymi

Synnin voima on tosiaan laki. Se saa Israelin tappamaan sapattina ja aiheuttamaan suunnatonta kärsimystä.

• Anonyymi

Niillähän on uskovaisten mukaan, Jumalalta saatu lupa tehdä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niillähän on uskovaisten mukaan, Jumalalta saatu lupa tehdä niin.

Aja pois orja poikinensa. Filistealaiset ovat Haagarin perillisiä.

• Anonyymi

Hakemalla haetaan Paavalista heikkouksia ja vääristellään Paavalin opetusta.
      Opetus on yhtä Jeesuksen kanssa.
      Vääristelijöillä on väärä henki!

• Anonyymi

"Rakkaus syntistä kohtaan tuhoaa pahuuden – siksi saatana vihaa Jeesusta."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Rakkaus syntistä kohtaan tuhoaa pahuuden – siksi saatana vihaa Jeesusta."

Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Saatanan enkeli=synti

Room. 7:17

Niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.

Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.

Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.

Voimakas demonihenki hallitsi Paavalin elämää loppuun asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanan enkeli=synti

Room. 7:17

Niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.

Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.

Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.

Voimakas demonihenki hallitsi Paavalin elämää loppuun asti.

3. Joh. 11

Minun rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää: joka hyvin tekee, se on Jumalasta; mutta joka pahoin tekee, ei se ole nähnyt Jumalaa.

Paavali ei nähnyt Jeesusta missään vaiheessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3. Joh. 11

Minun rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää: joka hyvin tekee, se on Jumalasta; mutta joka pahoin tekee, ei se ole nähnyt Jumalaa.

Paavali ei nähnyt Jeesusta missään vaiheessa.

Jeesus valitsi ja koulutti eläissään oikeat apostolinsa.

Joh. 15:16

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

Paavali ei kuulu valittujen Karitsan apostoleiden joukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus valitsi ja koulutti eläissään oikeat apostolinsa.

Joh. 15:16

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

Paavali ei kuulu valittujen Karitsan apostoleiden joukkoon.

Jeesus antoi oikeille Karistan apostoleille Pyhän Hengen lahjan paljon ennen helluntaita.

Joh. 20:22

Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus antoi oikeille Karistan apostoleille Pyhän Hengen lahjan paljon ennen helluntaita.

Joh. 20:22

Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."

Jeesus opetti maan päällä omat oikeat 12 Karistsan apostolit.

Mitä siihen lisätään tai otetaan pois jälkikäteen on pahasta.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi

Ei haluta ymmärtää Jeesuksen opetusta, tehdä nyt apostoleista sielun pelastus kun pelastaja on Jeesus.
      Satanistinen juoni ja harhautus.

Tehkää parannus ja uskokaa Paavalia! Kehoittaa Jeesuksen jalkojen juureen.

Mitä sielun pelastus tarkoittaa siitä on kysymys!

• Anonyymi

Jeesus antoi kastekäskyn ja delegoi omaa valtaansa oikeille apostoleille ( joihin Paavali ei kuulu.) Sen jälkeen nousi taivaaseen.

Matt.28
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus antoi kastekäskyn ja delegoi omaa valtaansa oikeille apostoleille ( joihin Paavali ei kuulu.) Sen jälkeen nousi taivaaseen.

Matt.28
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

kaikki kansat...myös pakanakansat kuului Jeesuksen valtuutukseen oikeille apostoleille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaikki kansat...myös pakanakansat kuului Jeesuksen valtuutukseen oikeille apostoleille

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

<Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.<

Kahden maan kansalainen: jalat taivaassa ja pää rakossa.

• Anonyymi

<<Room. 7:19 : Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä. <<

Tämä kaveri on henkisesti pois raiteiltaan ei käsitystä mistä on todella kysymys.
      Pilalle Leikattuja irvistelijöitä.

• Anonyymi

Paha henki voi esiintä hurmoshenkenä. Molemat Saulit hurmostelivat pahan hengen voimasta.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia HURMOSKIELEN sanoja.

• Anonyymi

<Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.<<
      Ole tässä ajassa ja tutki oman sielusi tila.

VT on ennustusta ja oikeassa oleminen ei tarkoita että sielu on puhdas ja tunnustaa tehdyt tahattomat syntinsä.

Silloin ollaan Hengessä kuolleita.

Kuten fariseukset, tunsi systeemit mutta sydän saastaa täynnä.

• Anonyymi

Mikset usko Jumalan sanan totuuteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset usko Jumalan sanan totuuteen?

Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar?

• Anonyymi

Mahdoton yhtälö, että Paavalin saama Saatanan enkeli ja Pyhä Henki olisivat asuneet molemmat samassa temppelissä.

Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar?

• Anonyymi

Paavali oli valheveikko.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli valheveikko.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

"Minä tiedän sinun tekosi, sinun vaivannäkösi ja kestävyytesi. Minä tiedän, ettet voi sietää pahoja ihmisiä. Sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi vaikka eivät ole, ja olet havainnut heidät valehtelijoiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä tiedän sinun tekosi, sinun vaivannäkösi ja kestävyytesi. Minä tiedän, ettet voi sietää pahoja ihmisiä. Sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi vaikka eivät ole, ja olet havainnut heidät valehtelijoiksi.

Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;

Minä tiedän sinun työs ja tekos ja sinun kärsivällisyytes, ettet sinä voi kärsiä pahoja: sinä olet niitä jo kiusannut, jotka itsensä apostoleiksi sanovat ja ei ole, ja löysit heidät valehtelioiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli valheveikko.

Siksi samanmieliset ihailee Paavalia ja pitää häntä idolinaan...."Rakas Paavali...

• Anonyymi

<<Paavali oli valheveikko.<<

Miksi sitten Paavali kirjoitti Pyhää Jumalan sanaa kirjeissään?
      Saatanan henki yrittää vääntää suoran vääräksi.

"Jeesuksen oppi täytyy siirtää sydämeen ja uskoa, jotta se alkaa toimimaan – se vapauttaa syntisen oikealle armon tielle."

Tässä on evankeliumin ydin: Sydämen usko vapauttaa. Ei pelkkä tieto, ei ulkoinen muoto, vaan elävä, sydämessä vastaanotettu Jeesus.

Näin: Ei pelkkä tieto, ei ulkoinen muoto, vaan elävä, sydämessä vastaanotettu Jeesus.

• Anonyymi

On arvioitu, että Paavalin opetuksista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne on sekaan on laitettu 2 0 % valheita.

Eihän se lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä sinne kirjoituksiin lisätä. Paavalille se tehtävä lankesi.

• Anonyymi

Älä sotke Jeesusta ja Paavalia toisiinsa. Jeesus on Jumalan poika ja Paavali on Tarsolaisen roiston poika, joka teki murhan, mahdollisesti useita.

• Anonyymi

Saatana meni ensin Juudakseen ja sitten Paavaliin. Molemmilla oli erikoistehtävä hoidettavanaan.

• Anonyymi

<<Eihän se lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä sinne kirjoituksiin lisätä. Paavalille se tehtävä lankesi.<<

Älä valehtele, jos niin on, ei Paavali ole sitä tahallaan tehnyt. Sen takaa Pyhä Henki.

Ilman sydämen uskoa Jeesuksen oppi jää ulkoiseksi – mutta kun se siirtyy sydämeen, se muuttuu elämäksi.

• Anonyymi

Paavali sai sitä erikoistehtävää varten henkioppaakseen Saatanan enkelin. (2.Kor.12:7)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali sai sitä erikoistehtävää varten henkioppaakseen Saatanan enkelin. (2.Kor.12:7)

Korjaa tuomio mieli!
        Jeesuksen oppi ei ole vain sääntöjä – se on tie armossa elämiseen: Tie vapauteen, ei kahleisiin. Tie valoon, ei pimeyteen. Tie rakkauteen, ei tuomioon.

• Anonyymi

Sellaiset opit, erilaiset polut ja tiet taivaaseen tulee Idän uskonnoista.

Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.

Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin Jeesuksen kautta.

• Anonyymi

Totta: Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin Jeesuksen kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta: Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin Jeesuksen kautta.

On vain yksi välimies ihmisen ja Jumalan välissä, Jeesus Kristus.

• Anonyymi

Elämän Herra on Jeesus Kristus.

Tässä lyhyessä lauseessa on koko evankeliumin ydin:

✝️ 1. Jeesus on Herra
      "Jeesus Kristus on Herra, Isän Jumalan kunniaksi."
      (Fil. 2:11)

Hän ei ole vain opettaja, profeetta tai esikuva –
      Hän on Herra:

kaiken luodun alku ja loppu

kaiken vallan omistaja

kaikkien sydänten kuningas

🌱 2. Hän on Elämän Herra
      "Minä olen ylösnousemus ja elämä."
      (Joh. 11:25)

Hän antaa:

uuden elämän täällä

iankaikkisen elämän tulevassa

voiman elää todeksi arjessa

valon kuoleman varjon keskellä

❤️ 3. Vain Hänessä on todellinen elämä
      "Joka Poika on, sillä on elämä."
      (1. Joh. 5:12)

Ilman Jeesusta ei ole todellista elämää – on vain varjo.
      Mutta Hänessä on valo, totuus, vapaus ja rauha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6818
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      49
      1083
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe