Mikä syynä?

Anonyymi-ap

Mies ei tee aloitetteita. Emme koskaan halaisi jos minä en halaisi häntä. Halaa kun minä halailen mutta useinmiten istuu yai maka ja minä halaan.Muttei koskaan tule itse halaamaan..
Sama seksissä. Ei ehdota sekaiä mutta kun teen aloitteen,on mukana.
Olen kysynyt miksi näin ja kertonut että tuntuisi hyvältä jos hänkin tekisi aloitteita.
Muutoinkaan ei ensimmäidenä koske jos en pyydä. minä menen vierren tai lähelle.
.ei koskaan tule esim sohvalle viereen istumankaan vaan ihan joka kerta istuu eri paikkaan kuin minä.
Koskaan ei myöskään halua minua saunaan kanssaan,käy yksin.
Muutoinkin hakeutuu yleensä eri paikkaan talossa kuin minä. Autossa istuessamme,ei puhu juuri mitään vain jos on jotain ihan pakollista.. Jos ajamme pidemmän mtkan hän yleensä on hiljaa koko matkan jos en aloita puhumista..
Kysymys kuuluukin ,onko kokemusta loitteiden puutteesta puolison taholta? Ja mistä voisi olla kyse?
Jos otan asian puheeksi,ei synny keskustelua. Mistään ei voi oikein keskustella,tehdä kompromisseja tai etukäteen auunnitella kun puoliso vastaa ympäripyöreästi että katotaan nyt ja sitten jään kattomaan ja oottamaan mitä tapahtuu ja mitä hän päättää eikä kerro yleensä päätöksostään minulle jos en kysy mitä on päättänyt.
Ihan kuin olisin joku huonekalu haamu tai ilmaa.. usein myös ärsyyntyy tai on tyly kun puhun jotain,hluaa olla rauhassa..olenkin alkanut välttelemään puhumista että toinen saa oll ruhassa.
Jos on viikonlopun tai viikon poissa kotoa ei paa viestiä tai soita jos minä soitan,kuulostaa tulyltä joyen vältyelen yhteydenottamista kun on reissuissa.
On vaikeasti tavoitettavissa vaikka olisi läsnä samssa huoneessa.
Oltu yhdessä kymmenisen vuotta ja alun jälkeen ollut jo vuosikausia tuollainen etäinen.
Kun kysyn rakastaako,vastaa joo ja kun kysyn haluaako olla vielä minun kanssa, ,vastaa myöntävästi.
Joskus näen miten puhuu iloisesti muiden kanssa mutta kun saapuu minun luo,laskeutuu totinen ilme ja hiljaisuus. Saattaa myös sanoa jotain lyhyesti j a tylysti.
Jos joskus tekee pyydettäessä jotain vuokseni tekee swn mutta on tyly. Välttelen tuotakin nykyään etten olisi vaivaksi. Teen itse kuitenk7n hänen vuokseen asioita.

22

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Menkää perheneuvottelukeskukseen joka on kirkon ilmainen palvelu.Hakekaa apua.

Hyvää yötä.

• Anonyymi

Olemme käyneet siellä,puoliso puhui siellä ja oli erillainen. Mikään kotona ei muuttunuy.. Tilanteemme ei tullut "terapeutille" diakonissalle selväksi. Koin vain itseni tyhmäksi koska olin vienyt miehen keskustelemaan. Kokeilimme myös mtt pariterapiaa samoin tuloksin. Mies on noissa keskusteluissa erillainen ja koen jääväni jotenkin alakynteen enkä tule kuulluksi. Istun hölmönä ja mietin miten tämä näin voi mennä ja yritän pohtia mikä minussa on vikana kun mies ei joko puhu tai on tyly paitsi terapiassa on erillainen.
        Unikaan ei tule koska on pahamieli tämänkin päivän loukkaavista sanoista ja etäisyydestä.

Kiitos vastauksestasi. Hyvää yötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olemme käyneet siellä,puoliso puhui siellä ja oli erillainen. Mikään kotona ei muuttunuy.. Tilanteemme ei tullut "terapeutille" diakonissalle selväksi. Koin vain itseni tyhmäksi koska olin vienyt miehen keskustelemaan. Kokeilimme myös mtt pariterapiaa samoin tuloksin. Mies on noissa keskusteluissa erillainen ja koen jääväni jotenkin alakynteen enkä tule kuulluksi. Istun hölmönä ja mietin miten tämä näin voi mennä ja yritän pohtia mikä minussa on vikana kun mies ei joko puhu tai on tyly paitsi terapiassa on erillainen.
        Unikaan ei tule koska on pahamieli tämänkin päivän loukkaavista sanoista ja etäisyydestä.

Kiitos vastauksestasi. Hyvää yötä.

Onko tapahtunut jotain teidän välillä, joka voinut kadottaa luottamuksen sinuun hänen kohdalla? Vai onko vain epäileväinen sinun suhteen muuten vain? Minusta toi kuulostaa enempi siltä, ettei olisi kovin luottavainen sinuun?

Enemmänkin epäileväinen siitä, että petät häntä aina sopivan tilaisuuden tullen tmv. Tai sitten hän pettää sinua ja olettaa, että molemmat petätte toisianne? Ja elää ns. kulissiliitossa niin kauan, kunnes asioihin tulee selvyys?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tapahtunut jotain teidän välillä, joka voinut kadottaa luottamuksen sinuun hänen kohdalla? Vai onko vain epäileväinen sinun suhteen muuten vain? Minusta toi kuulostaa enempi siltä, ettei olisi kovin luottavainen sinuun?

Enemmänkin epäileväinen siitä, että petät häntä aina sopivan tilaisuuden tullen tmv. Tai sitten hän pettää sinua ja olettaa, että molemmat petätte toisianne? Ja elää ns. kulissiliitossa niin kauan, kunnes asioihin tulee selvyys?

En tiedä onko jotain sellaista sattunut joka olisi vienyt luottamuksen. Uskon olevani luottamuksen veroinen. Aina on kuitenkin mahdollista että olisin tietämättäni ja tyhmyyttäni loukannut toista jollain tapaa. En osaa yhtään danoa koska puoliso ei puhu enkä enää kysele koska hermostuu siittä .
        Puoliso ei luota moneenkaan asiaan ja on epäileväinen monia asioita kohtaan. Tuo oli sinulta hyvä oivallus,en olisi itse tuota hoksannut!! Hän on epäileväinen luonne. . Ei luota ihmisiin yleensäkkään.
        Pettämiesta voin sanoa sen että valitettavasti omaan niin paskan luonteen ja korkena leuhkan moraalin etten pystyisi pettämään. Koska pitää tulla etupäässä toimeen itsensä kanssa ,pitää pystyä katsomaan joka aamu itseään peilistä rehellisesti. Se on voimvarani. Huomaan vouvani paremmin kun en ole itselleni bastuussa pettämisistä,ilkeilyistä jne. Sain jo ihan pienenä vahvan omantunnon.
        Puolison pettämisestä en osaa sanoa muuta kuin että jos noin on,säälin häntä sillä hän on yksin vastuussa päätöksistään,valinnoistaan. Ymmärrän myös että hän mahdollisesti voisi olla sellainen vellihousu joka taipuisi noin alas. Toisaalta ymmärtäisin asian jos hän kertoisi syyt. Ymmärrän ihmistä mutta eri asia pystyisinkö jatkamaan elämääni sellaisen ihmisen kanssa ,ainakaan sänkyäni en jakaisi enää hänen kanssaan.
        Pärjään hyvin yksinkin. En tarvitse ketään toista tekemään elämääni onnelisekssi.

• Anonyymi

Enkä välitä vaikka kommentti on osa histpriaa. Sillä en valehtele ja tilanne on tämä..

• Anonyymi

No voi että.

• Anonyymi

No höh

• Anonyymi

Onko masentunut, onko joku toinen kuvioissa

• Anonyymi

Sen kun tietäis. Jos olisi joku toinen kuvioissa niin noin olisi ollut melkein 10v. Alun jälkeen muuttui tuollaiseksi.

• Anonyymi

MIksi olet miehesi kanssa.? Mikä tekee hänestä niin kiinnostavan, että haluat elää elämäsi hänen kanssaan?

• Anonyymi

Ehkä se on se vapaus. Saan olla sellainen kuin olen ja saan omaa aikaa ja tilaa. Koen oloni hyväksi kun minua ei koko ajan olla pyytämässä johonkin tai painostamassa. Olen aika introvertti. Tykkään olla myös omineni. Saan tässäsuhteessa tilaa hyvin. Ja tuoksu. Puoliso tuoksunut aina ihanalta. Maanläheiseltä.
        Mutta liika on liikaq en haluaisi että koen olevani ilmaa toiselle. Pienet arkipäivän teot ja sanat kertovat välittämisestä. Toisen huomioonottaminen mielestäni kuuluu parisuhteeseen. Ja ae puhuminen,asioista pitäisi kuetä asiallisesti keskustelemaam. Kun välittää toisesta haluaa että sillä toisella on hyvä olla jne.

• Anonyymi

Ei ole kiinnostusta tarpeeksi. Jos miestä kiinnostaa nainen hän tekee pyytämättä tuon kaiken.

• Anonyymi

Vahva epäilys tästä!!

• Anonyymi

Ei rakasta sinua eikä ole kiinnostunut sinusta. Olet itsestäänselvyys joka täyttää hänen tarpeitaan.

• Anonyymi

Tämäkin on mahdollista!

• Anonyymi

Olette olleet yhdessä jo 10 vuotta. Mies on kohdellut sinua kuin olisit ilmaa. On todennäköistä ettei hänen käytöksensä sinua kohtaan tule muuttumaan huomenna eikä tulevaisuudessa.
      Sinua tuo vaivaa. Olet tehnyt kaiken voitavasi muuttaaksesi itseäsi ja häntä saadaksesi yhteisen elämänne your lämpimäksi, kauniiksi ja jossa ilmapiirissä kummankkn olisi turvallista ja hyvä olla..

Se ei ole auttanut.

Eikö nyt jo viimeistään olisi aika laskea mies menemään. Kulkisitte eri, omia teitänne.
      Ajattele, teillä on vuosikymmeniä elinaikaa jäljellä. Onko kertomasi elämän laatu todellakaan jotain jota haluat jatkaa seuraavat vuodet?
      Onko todellakaan?
      Valinta on sinu ja vain yksin sinun.

• Anonyymi

En ole muuttanut itseäni. Olen oma itseni ,minusta ei ole siihen että muuttaisin iyseäni vaan toiselle on kelvattava se millainen olen. Valitettavasti olen huono muuttamaan itseäni tai sanottakoon että mieöestäni ihminen voi paremmin kun hänellä aäilyy sisäinen kosketus omaan sisimpäänsä,jotkut puhuu omaan pieneen lapseensa että se aäilyisi. En anna kenenkään murtaa aitä ja qikaipä olen ollut tähän asti aina onnellinen elämäntilanteista ja puitteista huolimatta. En ala muuttamaan sitä.
        Laskea mies menemään? Eikö aikuinen mies osaa itse lähyeä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole muuttanut itseäni. Olen oma itseni ,minusta ei ole siihen että muuttaisin iyseäni vaan toiselle on kelvattava se millainen olen. Valitettavasti olen huono muuttamaan itseäni tai sanottakoon että mieöestäni ihminen voi paremmin kun hänellä aäilyy sisäinen kosketus omaan sisimpäänsä,jotkut puhuu omaan pieneen lapseensa että se aäilyisi. En anna kenenkään murtaa aitä ja qikaipä olen ollut tähän asti aina onnellinen elämäntilanteista ja puitteista huolimatta. En ala muuttamaan sitä.
        Laskea mies menemään? Eikö aikuinen mies osaa itse lähyeä?

Sori kirjoitusvirheet. Ne on ärsyttäviä,tiedän.

• Anonyymi

Huono mies, paha mies, jätä se. Miehet on kaikki samanlaisia.

• Anonyymi

En näe tätä sukupuolikysymyksenä,ä etkä sinäkään. Et edes ajattele niin. Yrität provosoida. Oletko puolustamassa miehiä täällä? Onko sinua petetty? Onko huonoja kokemmuksia naisista? Katkeruutta ja vihaakin?
        Nuo kaikki ovat normaaleja ihmisyyteen liittyviä tunteita jotka pitää käsitellä niin ettei ne enää saa sinusta liian suurta otetta ja ole vaikuttamassa elämääsi. Voit silloin paremmin.

• Anonyymi

Ei tuo miltään oikealta rakkaudelta ja intohimolta kuulosta. Mies on kyllästynyt sinuun valitettavasti.

• Anonyymi

Paljon mahdollista tämäkin ! Pari ensimmäistä vuotta oli erillaista sen jälkeen alkoi tämä. Harmillista jos näin kauan ollut naisen kanssa johon kyllästynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      80
      3529
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe